На сайта на ФИА вече са публикувани правилата за следващия сезон. В световния шампионат няма да има някакви особени големи и неочаквани промени.
http://www.fia.com/resources/documents/ ... RC_reg.pdf
Започвам първо с промените касаещи М1 и М2 отборите. Вече няма да се казват така. Заводските отбори ще са
Manufacturer, а М2 тимовете
Manufacturer Team. Освен имената не забелязвам нещо ново. Условията са като от миналата година. Ето и темата от миналата година, където сме описали всичко
http://forum.rally-club.net/viewtopic.php?t=914
По-големи промени има в правилата за суперрали. Както се очакваше там са въведени някои нови моменти. Най-основното е че при първия етап, в който екипажа отпадне получава наказание от
10 минути, на следващия етап е без наказание и от третия нататък по 5 минути на всеки пропуснат етап. Това е направено с цел екипаж отпаднал в последния етап за деня да получи малко по-сурово наказание. Това е пряка препратка към отпадането на Льоб на Монте Карло в последния етап на първия ден.
При отпадане в суперспециалния етап, ако е в четвъртък, екипите имат максимално време от 3 часа в което да ремонтират колата (това не съм сигурен дали е ново).
Ново правило е и това гласящо, че в пътните секции автомобилите трябва да се движат на четири колела, като нарушението на това правило се докладва и може да последват наказания. Отново инспирирано от Льоб на Акрополис тази година...
От тази година има изискване и за поставяне на
ADR – Accident Data Recorders т.е. устройства записващи различни данни по време на инцидент – нещо като черна кутия, за М и МТ отборите.
Има и различни изисквания за броя на моторите, шаситата и резервните части, но това не е нещо ново и всеки който иска може да ги прочете в правилника.
И ето, че супер рали вече втора година ще присъства в Световния шампионат. Изглежда ФИА се опитва да го "нагоди" към най-оптималния формат или поне да го намери. В Европейския тази година суперрали ще е под малко по-различна форма.
Струва ми се, обаче че това продължава да си бъде едно анти-рали правило или поне в този си вид. В крайна сметка рали хората се нагаждат към него, но дали е за добро... Миналата седмица четох нещо много интересно в един форум - новите правила се правят от ФИА за да привличат нови фенове, новите фенове започват да разбират правилата и в един момент им става ясно че те не стават. През миналия сезон Матю Уилсън се е възползвал от суперрали 33 пъти! И все пак той продължава да е "обещаваш млад пилот, успяващ да завърши състезания ". Изглежда успешното завършване на един екипаж в рали не е това което е. Май се казваше така в един филм. Себастиен Льоб, Насър Ал-Атиах и Патрик Сандел станаха световни шампиони използвайки точки по суперрали. Титлата на последния дори стои много "спорно" на фона на резултатите му. Не мисля, че супер рали правилото помага за развитието на рали спорта, напротив...
Между другото всичко това го казвам, като част от екипаж, който се е възползвал от суперрали и дори имаме 1 точка от това. Не че се чувствам сякаш съм завършил състезанието, но... Има ни там в резултатите.
Safe is risky.