от damon » Нед Дек 03, 2006 15:58
Да, ралито свърши в челото не е интересно. Обаче в JWRC ще бъде драматично поне още няколко часа. Благодарение на супер правилото на ФИА супер рали все още не се знае кой ще е шампион.
Днес там борбата се е развила уникално. В СЕ14 Яаан Молдер със Сузуки Суифт, водач до момонта пука гума накрая но не спира да я смени, настигнат е от борещия се за титлата шведът Патрик Сандел с Клио, но естонецът не го е пуснал с оправданието, че не го е видял в огледалата. Както знаем Сандел е основен конкурент на Урмо Аава - съотборник и сънародник на Молдер... В следващия етап Сандел се хвърля да прави времена и изхвърча от пътя. В същия етап Пер Гунар Андерсон също отпада. До това рали водач е Аава с 30 т., втори е Андерсон с 29, а Сандел е трети с 28.
Сега положението е следното. Титлата ще се реши спрямо това колко бързо ще бъдат извадени двете коли след края на СЕ17 и дали ще бъдат закарани в закрития парк навреме т.е. до 19 часа локално време. В момента се чака какво ще стане. Предполагам, че от отборите ще направят всичко възможно колите да бъдат извадени и превозени навреме. Ако успеят, то титлата ще спечели Сандел с равни точки с Аава и равни победи, но с едно второ място повече от естонеца. Информацията от съдиите по трасето казват, че колата на Андерсон е по-лесна за вадене от гората, което засилва драмата.
Рали спорта се развива в нова атрактивна светлина. Борбата в специалните етапи се трансформира в състезание с пътни помощи... Та чакаме да завърши ралито на пътните помощи и тогава ще е ясен новия шампион на JWRC.
Safe is risky.