|
||
Наскоро имаше заседание на рали комисията на ФИА, където се обсъждани детайли за рали автомобилите, които ще заместят днешните ВРЦ коли. Новите правила ще влезнат в сила през 2010, което означава, че ако всичко върви нормално на Боровец ще гледаме Льоб, или Латвала, или Солберг със ..."смешни" в сравнение с днешните коли.
Базови ще са колите С2000, но с турбокомпресор. Ако станат много бързи ще им ограничат/влошат спирачките.
Елекрониката в трансмисията ще изчезне, но може да останат спойлерите тип ВРЦ.
ФИА се стреми тези коли да бъдат за елитния СШ, но ще остави на преценка на местните власти дали да се карат в другите шампионати.
Сегашните ВРЦ може да се хомологират до 2009,а през 2010 може да се карат в "орязан "вариант и то от неприоритетни пилоти.
През 2011 ВРЦ коли не може да стартират в СШ.
Както и сега А8 или първите ВРЦ-та са по-лоши от настоящите Н4
Източник от ФИА потвърди идеята на Мозли като допълни, че съществува вариант федерацията напълно да се откаже от Супер 2000 и да заложи на формула за автомобили с един двигател мост с мотори 1,6 или 1,8 литра, които обаче ще са с турбо. Според него Мозли е поставил задача на чиновниците си да направят така новите правила, че колите да станат по-бавни, по-евтини, по-сигурни и по-зрелищни за публиката.
Президентът на Световната рали комисия Мори Чандлър изненадващо също се изказа в полза на колите с един двигателен мост като подкрепи Мозли, но допълни, че не може да повлияе на решението на Световния съвет.
Ако ФИА наложи промени в автомобилите още за 2010 година и те не се харесат на заводските отбори, дебютът на рали "България" в световния шампионат (насрочен за 2010 г.) може да не се окаже толкова зрелищен колкото очакваме.
Назад към Световен рали шампионат
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 60 госта