Степан Войтех /чешки състезател/ от няколко години е в отбора на ОМВ- Чехия. Три години караше собствено 206 ВРЦ. Тази година беше включен в ОМВ отбора с Н4 в СШ. Стартира в Мексико и Аржентина с ЕВО Н4. На Каталуня стартира с 206 ВРЦ, което съвсем наскоро е продадено във Франция. Същевременно след доста преговори вече е ясно, че ще кара 307 ВРЦ в Германия. Колата е на френския BSA- тази, с която на Монте Карло кара Оливиер Бури, после Алекс Бенге кара на Каталуня и Корсика. За моя изненада с тази кола кара унгарския шампионат Яник Тот!
Договора на Войтех с BSA влкючва и участие на рали Бохемия /като тренировка за Германия/.
Споделям тази информация, защото ми стана до известна степен ...жално за нашите пилоти. Убеден съм, че поне няколко наши пилоти са доста по-бързи от Войтех.
Същевременно наблюдавам как той "здраво" се е насочил към СШ.
Може- прави го! Нямам нищо против!
И въобще не е случайно, че доста чешки пилоти с амбиции изоставиха техния шампионат и минаха на следващо, по-високо ниво- СШ.
ЕШ няма. Сигурно са прави. Единствено Пех си остана в националния шампионат.
А как е сега у нас например с трасетата. Мухово/около 30 км./ нашите пилоти тази година са я карали 5 пъти. Това може да е 15-20 процента от всички отсечки досега. На България пак 3 пъти ще я карат.
Резултатите, уменията и успехите на един пилот не трябва да се въртят около 1, или 2, или 3 СЕ. Това е дисциплина рали-със собствен и неповторим чар.
Струва ми се, че нашите пилоти са постигнали максимума си на Мухово, например. И Басо с 20 минавания/примерно/ там, а не с 200, ще е по-бърз. Дано сега не е така. Но, не приемам като аргумент разлика в колите.
Доста се отклоних от темата, но може да е полезно.
И очевидно, който иска да върви напред трябва да трупа опит и да се стреми към нещо повече. Което значи състезания в чужбина, при силна конкуренция и непознати трасета.
Покрай дребна новина преминах на друга вълна, но...Нали неволно гледаме как е у нас.
Надявам се правилно да сте ме разбрали!