Войтех с 307 на рали Германия

Дискусия за Световния рали шампионат

Войтех с 307 на рали Германия

Мнениеот plm » Чет Юни 29, 2006 20:13

Степан Войтех /чешки състезател/ от няколко години е в отбора на ОМВ- Чехия. Три години караше собствено 206 ВРЦ. Тази година беше включен в ОМВ отбора с Н4 в СШ. Стартира в Мексико и Аржентина с ЕВО Н4. На Каталуня стартира с 206 ВРЦ, което съвсем наскоро е продадено във Франция. Същевременно след доста преговори вече е ясно, че ще кара 307 ВРЦ в Германия. Колата е на френския BSA- тази, с която на Монте Карло кара Оливиер Бури, после Алекс Бенге кара на Каталуня и Корсика. За моя изненада с тази кола кара унгарския шампионат Яник Тот!
Договора на Войтех с BSA влкючва и участие на рали Бохемия /като тренировка за Германия/.
Споделям тази информация, защото ми стана до известна степен ...жално за нашите пилоти. Убеден съм, че поне няколко наши пилоти са доста по-бързи от Войтех.
Същевременно наблюдавам как той "здраво" се е насочил към СШ.
Може- прави го! Нямам нищо против!
И въобще не е случайно, че доста чешки пилоти с амбиции изоставиха техния шампионат и минаха на следващо, по-високо ниво- СШ.
ЕШ няма. Сигурно са прави. Единствено Пех си остана в националния шампионат.
А как е сега у нас например с трасетата. Мухово/около 30 км./ нашите пилоти тази година са я карали 5 пъти. Това може да е 15-20 процента от всички отсечки досега. На България пак 3 пъти ще я карат.
Резултатите, уменията и успехите на един пилот не трябва да се въртят около 1, или 2, или 3 СЕ. Това е дисциплина рали-със собствен и неповторим чар.
Струва ми се, че нашите пилоти са постигнали максимума си на Мухово, например. И Басо с 20 минавания/примерно/ там, а не с 200, ще е по-бърз. Дано сега не е така. Но, не приемам като аргумент разлика в колите.
Доста се отклоних от темата, но може да е полезно.
И очевидно, който иска да върви напред трябва да трупа опит и да се стреми към нещо повече. Което значи състезания в чужбина, при силна конкуренция и непознати трасета.
Покрай дребна новина преминах на друга вълна, но...Нали неволно гледаме как е у нас.
Надявам се правилно да сте ме разбрали! :D
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот damon » Чет Юни 29, 2006 21:58

Мдааа, абсолютно си прав. И аз винаги съм си мислел, че истинското развитие на рали пилота минава през карането на нови и непознати трасета при силна конкуренция. Ето дори и за чехите техния шампионат остава на втори план. Разбира се за да караш в чужбина, а още повече в световния се изискват огромни средства, а при тях икономическата обстановка е малко по-добра нашата.

Ако трябва обаче да бъдем точни нашия шампионат става доста конкурентен последните години. При нас пилотите ни с възможности да карат (и съответно да се усъвършенстват) в чужбина дават силен приеритет на родния шампионат и по този начин се лишават от възможността да карат в чужбина. Сещам се веднага за два примера - най-близките до нас световни кръгове Турция и Гърция съвпадат с наши ралита. Да не споменавам и Райд Полски... Но истината е такава - истински добър се става в световния шампионат и съм сигурен, че всички наши състезатели го знаят много добре. Дори и със задно класиране там могат да се научат на много неща. Неслучайно Гераджиев караше намремето там - вярно че нямаше големи резултати, но съм сигурен че е научил доста неща, които сега му помагат! Същото е и с Митко, и Крум, и Танев.

Иначе локалните ни трасета са хубави за рали, безспорно, но може би не бива да им дават чак толкова голям приоритет. Не говоря за всички тимове, разбира се. Та ти си прав - водещите ни пилоти сигурно са стигнали максимума на възможностите си по доста от нашите трасета. И е хубаво да правят всичко възможно според силите си и да карат в чужди състезания. Въпреки, че знам ли - може пък още да не сме достигнали до нивото на чехите - и то май основно финансово.

Не знам, май и двамата малко се отклонихме в сферата на мечтите но в основни линии е така. Сигурен съм че на всички би ни се искало да виждаме по-често нашите в чужди състезания. И още по-добре би било да ги виждаме напред в класирането. Жалкото е че това трудно ще стане докато въртят по 5 пъти в годината едно и също трасе, знаейки го наизуст... :roll:
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот K_Power » Чет Юни 29, 2006 21:59

Да, така е наистина! Но като цяло Войтех има възможност да кара и в националния си и в световния, както прави Копецки например. Когато брат му умря от инфаркт по време на СЕ от там остана една 206-ца, която си беше тяхна и която беше продаде после мисля. Но и там сега спънаха шампионата. Според мен Войтех има и друго нещо та преминава в световен. С група Н в техния шампионат нищо не може да направи, защото той е силен на тази кола, а за група Н няма да му стигне, Пех ще го одере много сериозно. С 307 ВРЦ незнам как ще се представи, миналата година кара там с 206-цата, но .... не вярвам да влезне в осмицата ... трудно постижимо! Но ето при нас, нашата мила федерация какво направи, унищожи група А8, набиха ни едни танкове ... които на цена са колкото А8 ... сега от ФИА са на път да унищожат и група А, точно това си говорихме днес с Любо, и идва група Р на нейно място ... и натам какво става ...
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов


Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 52 госта

cron