Снимката е много добра!
Чак сега ми остава време да разкажа набързо.
Пристигнахме на шейкдауна в сряда вечерта към 1-2 часа. Малко е трудно да го намериш посред нощ, но все пак се оправихме. Отсечката се намира точно в началото на планината Парнита северно от Атина, точно накрая на града. Като стигнахме там вече беше провадийската агитка с 2-3 коли (не помня вече), на другия ден видяхме и други българи, които бяха пристигнали още по-рано, видяхме се и с Роко, които пристигнаха директно за шейкдауна. Тренировката беше организирана много добре - сервизния парк, беше на 50 метра от трасето, атмосферата беше отлична. WRC колите бяха докарани с автовози, а другите явно караха на собствен ход. шейкдауна на WRC е уникално преживяване. На практика само там може да гледаш 5-10 пъти да минава Гронхолм, Льоб и компания... Затова не е за изпускане!
Това, което забелязах тук беше, че Льоб правеше минаване след минаване по трасето, а Гронхолм и Форд минаха 5-6 пъти, прибраха палатката и заминаха за Атина. Явно беше някаква психологическа тактика...
Специалните етапи на ралито са отдалечени между 20 и 70-80 км от сервизния парк. Ако се загледате в етапите ще видите, че се използват точно 6 трасета, като се карат в различни посоки и дължини. Това е новия формат на ралитата вече... От шейкдауна се отправихме към морето за да си намерим къмпинг (между другото бяхме заедно с dpen, съвсем случайно...
). Намерихме си супер къмпинг на брега на морето с плаж в Кинета съвсем близо до един от етапите. От там най-близкия етап е на двайсетина десетина километра, а най-далечния на около 100, но дотам няма нужда да се ходи.
В петък успяхме без особени проблеми да гледаме 3 отсечки. Skourta 1 и 2 и Thiva. Гронхолм беше много силен, Солберг също минаваше добре, но се забелязваше излишно хлъзгане сравнено със Льоб и Гранхолм. Льоб - много стабилни минавания, без излишни хлъзгания. Общо взето чувството да гледаш най-добрите пилоти на гръцкия макадам е неописуемо, трябва да се види! Няма нищо общо с това, което сме свикнали да гледаме на асфалт! В събота могат спокойно да се гледат 4 минавания, ако не се гледа сервизен парк или 3, ако се гледа парка. Стигането до отсечките не е особено сложно, има пътища до доста точки за гледане, организаторите и полицията са усложливи и не пречат на публиката. Разликата между тази година и предишните издания около Ламия обевидно е липсата на публика - от информацията която около Ламия е имало много повече хора. Хубавото сега е че има много пътища за стигане до отсечките. Макадама има повечко "loose gravel" от Ламийските отсечки тъй като сега са на по-ниско и настилката е по-финна. Общо взето гърците имат много макадамови пътища и могат да направят много и различни конфигурации на ралито. Лошото тук около Атина е, че е ниско и съответно горещо. Ако ралито е един месец по-късно както по принцип си е, жегата ще е непоносима.
В събота гледах 2 отсечки и после сервизен парк. Парка е доста добре организиран в новия олимпийски комплекс в Атина. Точно пристигнах в парка и дойде Льоб в нещо като закрит пърк, където колите изчакват времената си за влизане в сервиза. Застанах точно до колата на Льоб както може да видите от снимките ми в галерията. В началото беше доста интересно тъй като Льоб и Елена се суетяха около колата в опит максимално да разбират какво има да се ремонтира и дали са много повредени. Пристигнаха и механици от Кронос и шефа на Кронос, отстрани наблюдаваха и Сордо и Марк Марти. Интересен момент беше, когато пристигна навигатора на Хирвонен - Ярмо Лехтинен и каза на съдиите да отстранят Сордо и Марти, тъй като явно нямаха право да са там. След 2-3 минути дойде и Малкълм Уилсън и гледаше със задоволство изпотените Льоб и Елена! Много интересно.
После стана още по-интересно в сервиза на Льоб, но за съжаление не бях там, трябва някой друг да разкаже.
В неделя тъй като имахме билети за суперспециалния гледахме само един етап - първия за деня Агиа Сотира. Просто невероятно преживяване. Тъй като бях много близо сдо трасето чувството е неописуемо! Впечатление правеше по-слабото минаване на Льоб, който се беше отказал да гони Гронхолм, пък и от видяното от мен - просто нямаше никакъв шанс да го стори дори да иска... Суперспециалния е страхотно организиран - може би наистина е най-добрия в света. В неделя обаче нямаше публика. Стадиона беше пълен не повече от 1/3, а в четвъртък е бил пълен 2/3 според Роко. Миналата година се събраха много повече хора. Явно изместването на ралито в Атина оказва влияние. Шоуто е невероятно! Според мен колите карат с макадамови гуми и окачвания и затова са много нестабилни и вървят постоянно "с вратите напред". Сордо мисля, че беше най-добър. награждаването беше пред официалната ложа и за съжаление не се виждаше добре от целия стадион. Наистина етапа е голяма атракция, но е далече от истинското рали, затова следващата година мисля да си гледам истински етап, вместо ССС.
Забелязах също и някои други моменти в организацията - примерно на рали ФИАТ в Турция всичко беше направено много по-бялскаво и добре изглеждащо по отсечките. Например загражденията след финала до ЧК-тата бяха скъсани дори на места, не бяха подредени като хората, ЧК-тата и финалите не мисля, че бяха организирани по най-добре изглеждащия начин, сравнено с ралито в Турция разбира се... Но пък пак да повторя - организаторите и полицията са много отзивчиви, помагат и изобщо не пречат и дразнят публиката, нещо, което при нас все още липсва.
Това беше накратко - невероятно рали! Трябва да се види!
Safe is risky.