СКОРОСТНИТЕ отсечки на шестия старт от програмата на световното първенство по рали – Аржентина, предлагат най-голямото разнообразие за участващите екипажи. Сухи и песъчливи пътища, пресичащи тесни, но дълбоки реки (общо 27!), крият особено много рискове за екипажите. Като към това се добави и най-високата точка, до която се “катери” шампионатът (Ел Кондор, 16.82 км – надморско равнище от 2195 м), се вижда колко сериозна трябва да бъде подготовката на екипите.
“Въпреки всичко това е рали, което познавам и харесвам”, категоричен е първият пилот на ВР-Форд М’Спорт Маркус Грьонхолм. Той обяснява, че част от проблемите за автомобилите идват при повторното преминаване на етапите, когато пътища са набраздени от преминаването на автомобилите преди това. Тогава се оголват остри камъни, опасността от пукането на гуми нараства неколкократно.
“Радостното е, че в три последователни ралита, които са върху макадам, новият Форд Фокус RS WRC 06 има добри показатели върху тази настилка - допълва 38-годишният финландец. – Ще се опитам да бъда много близо до Себастиян Льоб.”
В рали Мексико Форд Фокус RS WRC 06 показа добри качества върху макадамовите скоростни отсечки.
Снимка: Мартин Холмс, Англия
Скоростните отсечки в Аржентина не спадат към категорията на особено техничните, повечето са с дълги прави, но всяка една е различна от предишната и следващата. Това предполага и много внимателна работа не само с избора на гумите, но и опазването им в по-продължително време.
Шестият кръг е първият от трите най-важни за отбора на ВР-Форд М’Спорт макадамови ралита, заедно с Сардиния и Гърция,.
“Колата се показа лесна за управление и в това е нашият коз тази събота и неделя”, заявява вторият пилот в отбора Мико Хирвонен. Той смята, че високоскоростният макадам в Аржентина дава определени предимства на екипажите на Форд.