Началото на края - Ситроен

Дискусия за Световния рали шампионат

Началото на края - Ситроен

Мнениеот Singulus » Сря Мар 29, 2006 00:40

Ясно е, че краят на Ксара ще е тази година, но не са ли признаците за "издишане" вече налице? Мина 1/4 от сезона, от които 2 силно специализирани ралита, но все пак аз да изложа своите изводи и анализи:

- темпото на Льоб в Монте нека да го оставим настрана, ако има рали, на което той да е почти неуязвим, то това е именно Монте...темпото му от тази година след излизането от пътя и връщането чрез Супер Рали са показателни, да не говорим за победите му преди това, а и за дебюта му, когато едно наказание го лиши от сензационна победа през 2002-ра...като цяло мнението е, че колата не е толкова решаващ фактор на Монте.
- през 2006-та всички водещи пилоти са с коли с пасивни диференциали, но освен тези прилики има и важни разлики, които може би убягват на доста хора:
- Ситроен (и всички останали отбори без Пежо) до миналата година използваха water injection, сега технологията е забранена - по всеобщо мнение най-добрия двигател за миналата година беше именно този на Пежо, който не ползваше water injection, но Пежо ползваха за tuning на двигателите си, и по-специално post-combustion процеса (това е процеса на изгаряне на остатъчните изпарения в горивната смес) фирмата Pipo Moteurs, която сега помага именно на Форд за доработката на двигателите им.
- Ситроен до миналата година (заедно само с Митсу) ползваха авангардни системи за окачване на австралийската фирма Kinetic - това е прословутото "активно" окачване, което дали чисто активно или не, явно им помагаше доста. Ето цитат от сайта на Kinetic:

Kinetic's Passive RFS Suspension System banned for WRC and Dakar Rally use from 2006 onwards.

The World Rally Championship's (WRC) governing body F.I.A (Fédération Internationale de l'Automobile) and the A.S.O the organisers of the Dakar rally have effectively put an end to the use of the Kinetic™ RFS suspension system in both events by banning all forms of interconnected roll bar or damper systems.

1. The anti-roll bar systems must be exclusively mechanical with the exception of an actuator allowing only the activation or deactivation of the anti-roll bar.
2. Any connections between front and rear anti-roll bars are forbidden.
3. Any connection between dampers is forbidden.


Извода от всичко това за мен е, че просто има обективни (доколкото могат да се преценят) причини за изравнените сили конкретно между първите двама пилоти - Льоб и Гронхолм, което може само да ни радва, защото шампионата ще е със сигурност по-интересен от последните две издания.
In the long run, we are all dead.
Аватар
Singulus
 
Мнения: 196
Регистриран на: Съб Апр 16, 2005 17:00
Местоположение: Sofia
Име: Росен Петров

Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта

cron