За или против информацията за съперниците по време на етап?

Дискусия за Световния рали шампионат

За или против информацията за съперниците по време на етап?

За
21
60%
Против
9
26%
Безразлично ми е
5
14%
 
Общо гласове : 35

За или против информацията за съперниците по време на етап?

Мнениеот Singulus » Сря Фев 08, 2006 00:33

Съвременната комуникация е голямо работа...пилотите по време на един етап могат и получават подробна информация за това с какво темпо се движат техните съперници, и така могат да нагласяват и пренастройват тяхното темпо в зависимост от целите си...и тук идва въпроса - това в ущърб на рали-спорта ли е или не?

Моето мнение е, че така етапите заприличват на тактическо надлъгване, което дори надвишава аналогичната ситуация примерно в компютърните игри - там поне не се пускат участниците през определен интервал в етапите, а всички карат едновременно...и не е въпроса дали даден пилот на всяка цена ще кара или не по етапите flat-out, а до това как той ще усеща в дадения етап колата, скоростта, ситуацията като цяло...което за мен дава в голяма степен интрига в състезанието, като оставим настрана насладата от чистата скорост на най-разнообразни места и настилки...

EDIT: без да искам гласувах със "За", което НЕ ми беше намерението...просто да се знае...
In the long run, we are all dead.
Аватар
Singulus
 
Мнения: 196
Регистриран на: Съб Апр 16, 2005 17:00
Местоположение: Sofia
Име: Росен Петров

Мнениеот damon » Сря Фев 08, 2006 12:31

Навремето някой споменаваше дори, че тази практика в Световния шампионат е опасна, тъй като тимовете натискат по радиото пилотите да карат по-бързо дори по време на етапа. Бяха се появили и обвинения че именно това е причината за катастрофата на Марко Мартин във Великобритания. Не мога да дам съвсем точен отговор защо съм против, но това не е истинския рали спорт според мен. Както казваш става тактическо надлъгване, което се отдалечава от ралито. Да знаеш колко трябва да натиснеш преди етапа и да ти казват 5-6 пъти по време на етапа колко газ да дадеш няма нищо общо. И както беше казал txl точно това чувство и усет колко бързо да караш те прави по-добър от останалите. Информацията по време на етапа добрижава ралито до компютърна симулация...
Жалкото е, че това е едно от нововъведенията в ралитата, които едва ли ще бъдат премахнати, те са част от промяната, която е неизбежна... Може би гледам твърде консервативно на ралито, но не ми харесва. :roll:
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот rally_m » Сря Фев 08, 2006 17:12

Аз съм против.За мен това е излишно,много по-интересно ще е без това.Всеки ще си натиска колкото може и предполагам ще бъде доста по-интересно. :wink:
Аватар
rally_m
 
Мнения: 528
Регистриран на: Съб Апр 16, 2005 18:15
Местоположение: Шумен
Име: Бойко Стойчев

Мнениеот PAS_RALLY » Сря Фев 08, 2006 18:47

определено против това не е истинският рали спорт нека всеки както може да си кара пък на финала ще се види кой кога определено повечето катастрофи напоследъ стават именно заради това според мен :roll:
http://maserati.20.forumer.com/
ASK"Stari Stolici"
Винаги правя това, което не мога, за да мога да се науча да го правя.
Аватар
PAS_RALLY
 
Мнения: 1148
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 23:01
Местоположение: liverpool
Име: Nikola Lyubenov

Мнениеот crapbag » Сря Фев 08, 2006 20:05

Това изцяло зависи от реда на стартиране, ако стартират по ред обратен на класирането тази информация се явява предимство в следствие на по-предната позиция която заемаш, защото знаеш времената на тези след теб в класирането, но не и на тези пред теб. Може да ти помогне да запазиш позицията си с по-малко усилия, но не и да минеш по-напред. Ако си първи примерно и имаш комфротна преднина, защо да не си позволиш да върнеш малко газта(което намалява и риска от грешки и катастрофи), все пак не е като да са ти я подарили тази преднина, сам си я извоювал:)
Сплитовете са умален вариант на отсечките и в крайна сметка ако всичко опираше до това всеки да кара на максимум от началото до края на ралито, най-добре екипажите да не знаят времената на другите и след етапите:?::roll:
Те се състезават един с друг а не срещу часовника, така че сплитовете правят състезанието по-динамично.
crapbag
 
Мнения: 132
Регистриран на: Вто Юли 19, 2005 22:01
Местоположение: София

Мнениеот shakedown » Сря Фев 08, 2006 21:15

Аз лично съм против! Това променя същността на рали спорта. Наистина така се създава интрига и големи битки (пресен пример е рали Швеция) но не мисля, че е правилно да си нагаждаш карането спрямо тези които те преследват/преследваш, а да караш както можеш и колкото можеш през цялото време. Тогава наистина се вижда кой какъв пилот е. А не да връщаш газта като рабереш, че този след тебе има проблеми. Или пък да се мъчиш да настигнеш някой пред теб а това да не отговаря на възможностите ти и съответно това да ти коства състезанието (в най-добрия случай).
Fun is not a straight line.
http://www.boxfishbg.info
Аватар
shakedown
 
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:12
Местоположение: София, Сливен
Име: Любомир Дренски

Мнениеот crapbag » Чет Фев 09, 2006 00:08

shakedown написа:Аз лично съм против! Това променя същността на рали спорта. Наистина така се създава интрига и големи битки (пресен пример е рали Швеция) но не мисля, че е правилно да си нагаждаш карането спрямо тези които те преследват/преследваш, а да караш както можеш и колкото можеш през цялото време. Тогава наистина се вижда кой какъв пилот е. А не да връщаш газта като рабереш, че този след тебе има проблеми. Или пък да се мъчиш да настигнеш някой пред теб а това да не отговаря на възможностите ти и съответно това да ти коства състезанието (в най-добрия случай).


Нима пилотите не нагаждат карането си от етап на етап? Това не е ли част от спорта ?
crapbag
 
Мнения: 132
Регистриран на: Вто Юли 19, 2005 22:01
Местоположение: София

Мнениеот beta_racing » Чет Фев 09, 2006 10:18

shakedown, аз не мисля, че трябва да караш навсякъде като луд! Рали спорта не е само "газ до дупка"...
crapbag беше много прав в последния си поуст. Не разбрах защо да не си нагаждаш карането спрямо другите? Ти не се състезаваш сам, а точно с тях!
Какъв е смисълът да си на 2 минути пред втория (преди последната отсечка, например) и да даваш газ като обезумял, без да мислиш, че колата може да се счупи или пък, че можеш да направиш грешка? Рали спортът е освен "каране" също и тактика, не виждам защо трябва да се кара винаги на 100% :?

Мисля, че бях малко груб с думите си, така, че ако си се обидил нещо (въпреки, че се съмнявам :wink: ): нищо лично, просто правим професионален спор :P

Иначе да си кажа мнението относно анкетата: информацията по време на отсечка си е част от ралито както и информацията за времената след етапите...както някой каза по-рано: "Сплитовете са умалени етапи", а аз ще добавя: "Умалени етапи по време на/вътре в етапа" :wink:, т.е нагаждане на пулота към карането на другите не между етапите, а по най-бързия начин.
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Мнениеот ceci4 » Съб Фев 11, 2006 17:57

Твърдо ЗА

Не прочетох никакви сериозни аргументи против междинните времена. Не виждам къде по-точно се губи "истинността" на рали спорта, но всеки си има мнение. Ето го и моето: макар и безконтактен (не като Формула 1) рали спорта си е надпревара между състезатели. Смешно звучи да караш колкото можеш пък после ходи да видиш на листа на кое място си се паднал :lol: Отдавна вече не е достатъчно да се сравняват времената чак след края на етапа. Вложените пари са многократно повече от преди 10 години (нямам данни, но е очевидно). Щом като се засекат малко времена по време на етапите и се губи от същността на спорта, ми дайте да го направим още по-съществен, няма да засичаме НИЩО.

Пречи ми информацията от навигатора - казвам му да не ми съобщава междинните времена иначе му отварям вратата в движение :lol:
Пречи ми шефа с нарежданията си по радиото - айде пък в тоя напрегнат момент нещо не ми се слуша радио :lol:
Аватар
ceci4
 
Мнения: 45
Регистриран на: Вто Юни 21, 2005 22:56
Местоположение: Плевен
Име: Цветомир Иванов


Назад към Световен рали шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта

cron