Новите правила за група "Х" 2010

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Гетов » Нед Дек 27, 2009 23:50

еми кажи ми една причина да не сме????????/
Аватар
Гетов
 
Мнения: 707
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 15:44
Местоположение: Ботевград
Име: Георги Гетов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Ferjancz » Пон Дек 28, 2009 12:10

MIROSLAV MARINOV написа:Д-р Христов,никой не оплюва създаването на правила за грХ ,защото миналогодишната "свободна модификация"беше пълна боза.Когато се прави такъв правилник може да има и пропуски и затов аги коментираме за да може евентуално от сега да се изчистят недоразуменията а не на техническите прегледи.Камен Михайлов прави правилника и доколкото знам никой не му помага за това.Съжалявам че и никой от колегите не взима сега отношение а само четат и си траят.
Пламене ,съгласен съм с теб че трябва да се разделят групите.Аз нямам интерес да участват хомологирани автомобили в Х1 например.Но както е направен правилника с участието на автомобили без хомологация фактически няма как да ги изключат.И питам за пореден път къде ще имат право да участват коли на които е изтекла редовната хомологация ,но могат да участват при хомологираните още 4 години?
Абсолютно съм съгласен с предложената от теб промяна на т 5.7.3.10.Това е достатъчно условие по приемане на валидността на клетките поради това че :
първо: за клетки хомологирани и изработени преди 1997ма не се изисква никакъв сертификат от фирмените производители .А повечето автомобили са преди тази година.
второ:за нехомологирани автомобили няма как да има хомологирани клетки.Те съответно ще бъдат изработени съобразно конструкцията на автомобила.
Така че мисля за абсолютно дастатъчно изискването клетката да е съобразена с чл 253 като се контролира размер ана тръбите и материала.Това ще реши до голяма степен недоразуменията с клетките при тези автомобили.Никъде не се сменят клетки на исторически автомобили.Те участват така както са направени,може и преди 30 години.
Много се сърдят че ограничават безумното орязване на колите.Нямали панти на капаците и прочие.Не е такава болка че ще се сложат панти на две врати и един капак.Не е и редно колите да се разглобяват по трасетата.
Гледам че много от вас се захващат с несъществени неща :за цвета на фланеца за бързо сваляне на волана,за защитното фолио на стъклата ,за АБС и т.н.По добре разгледайте съществените неща и дайте конкретни предложения.
Техническата комисия прави достатъчно компромиси за доста неща към всички и никой не е върнат за дреболии.


Миро, ако се направи уточнение от федерацията, какво означава коли с валидна хомологация да не участват в Х, а именно дори с промени ако колата е във валидна хомологация да не кара при Х. Тогава колите, които са във въпросния 4 годишен период ще си карат А и Н , защото официално ФИА разрешава на тези коли да се карат в А и Н. След това каквото сабя покаже. Въпроса с клетките, го задавам още от миналогодишното награждаване. Тогава стана така, че видиш ли клетката може да се направи от , станалите вече пословични, заварчици. Ама сега трябвало да е от оторизиран производител. А сега федерацията да ми каже от къде да си купя ролбар за Трабант примерно ? Разбирам леката ти ирония за цвета на фланеца, ама ако ти си купил фланец, които ти показах по-горе пак няма да караш , въпреки че хич не е евтина инвестиция 200-300-400Евро ( примерно ) или ако нямаш фланец, колкото и да ти е подготвена колата и да ти се кара рали или планинско , ще се наложи да гледаш отстрани, точни заради такива "несъществени неща" , защото пак се мъчим да пишем ( да преписваме ) правила, без да мислим. Колко коли сега имат фланци, колко ще си купят?
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Andrey13 » Пон Дек 28, 2009 12:38

Вземете нещо най-елементарно и просто.....теглото. Ако действащите в момента коли станат по посочената таблица :D :D :D Ами те просто няма да могат да потеглят. Представете си една плевенска Самата , не знам на кой беше в Рали-кроса /бая олекотена/ и сложат още 6-7 торби цимент къде ще отиде далеееееч назад.Ок няма лошо. Нека така да бъде, но не вярвам това да се спазва от всички. Просто е невъзможно да се контролира.
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Andrey13 » Пон Дек 28, 2009 12:42

Решението беше да направят нов клас "Прототип" в който да влязат всички несъгласни , модифицирани, олекотени, събрани от скрапа или не от там,напълно свободни конфигурации и концепции без ограничения :?: :?: :?: :idea:
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пон Дек 28, 2009 14:23

Павлине,къде прочете в правилата че СИ ДЛЪЖЕН да имаш механизъм за бързо сваляне на волана.Посочените изисквания са КОГАТО ИМАШ такъв механизъм.
Относно автомобилите в четиригодишния период:това че ИМАШ ПРАВО не значи че СИ ДЛЪЖЕН,как не можеш да направиш разликата,толкова е просто.Щом е изтекла редовната хомологация на автомобила никой не може да ми забрани да го карам в гр Х .Но ИМАМ ПРАВО да го карам и в хомологираните защото в случая не нарушавам никое правило!А щом не нарушавам никое правило аз ще преценя къде да го карам.Нали затова изписах толкова редове.
Относно клетките няма да обяснявам повече.Прочети,ама бавно и внимателно, изискванията за предпазни клетки и по горния ми коментар.
Миналата година една купчина коли в гр Х минаха на технически прегред и никой не е върнат затова че няма фирмена клетка.Издадени са и технически паспорти.Върнати са тези на които клетките или монтажа не отговарят на общите изисквания.
Има и хора които си купиха фабрични клетки,които са толкова елементарни че трябваше да се завари хоризонтална тръба за закрепване на колана.Да де ама според правилата нямаш право да добавяш елементи във фабрична клетка.И какво,хайде да не допуснем този пилот до старт.Кажи ми едно име на състезател който не е допуснат до старт само защото е без фабрична клетка.Говоря за гр Х.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Joro.s » Пон Дек 28, 2009 14:33

Ferjancz написа:Сега прочетох изискванията за рали-крос.

2.7 Стебло (прът) на волана
Всички устройства против кражба трябва да се демонтират.
Волана трябва да се монтира с устройство за бърз демонтаж в съответствие с чл. 255-5.7.3.9.

Аз в Ц4-ката на Кенет Хансен - многократен европейски шампион по рали-крос и заводски пилот на Ситроен ( за тези които не знаят кой е ) , не виждам разглобяем фланец :arrow: http://www.hansen-motorsport.se/bilder/ ... turday.jpg

Който няма 6 точков колан, катализатор и ауспусите му излизат от страни - ще гледа състезанието отстрани. :D

Пишат се правила, никой не ги спазва и така до безкрай!


C4 - ката на Kenneth Hansen е подготвена и съобразена до запетайка със специфичните правила за Раликрос и воланът е монтиран в съответствие с тях. Мисля, че конкретно в колата на Hansen, системата е "Snap Off - removable steering wheel systems", като дори мисля, че ги има и на интернет стрницата му, като партньори.
Стига сме гледали Кенет Хансен, защото тогава аз мога да попитам защо нашите състезатели нямат мрежи на прозорците, защо нямат ръкавици и екипи и т.н.
За правилата безспорно си прав - много хора не ги сазват. Но след като не ги спазваме, не мога да разбера какво ни тревожи, че има нови правила... Аз лично съм виждал Ани Ванков да кара с гумирани работни ръкавици (от онези жълтите)... И от пилотите трябва малко, да знаете. Може би ръководството на тази федерация трябва да си ходи, аз също съм "ЗА". Но съм сигурен, че ще плюем и тези, които сами ще си изберем след тях :D
Аватар
Joro.s
 
Мнения: 11
Регистриран на: Сря Окт 28, 2009 17:58

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Astra_26 » Пон Дек 28, 2009 16:14

Това, че най-после регламентираме правила за група „Х”, определям като положително и крайно необходимо. Бяхме свидетели, как автомобилите от тази най-свободна група, бяха преобразени и олекотени до такава степен, че и от завода производител няма да ги познаят. И най-важното – не отговарят на якостните характеристики при евентуален удар. Всички сме виждали откъснати колела с главините, отварящи се капаци и врати, летящи маховици и всевъзможни неприсъщи аварии. Такива ситуации са опасни за всички и по никакъв начин не се вписват в празничната атмосфера на едно състезание.
Хубаво е, че има правила, друг е въпроса дали те са адекватни и приложими за нашите реалности. Да се надяваме, че Камен Михайлов именно поради тази причина пусна документите неофициално. Да ги прегледаме, помислим и коментираме. Ето и някои моменти от регламента, които смятам че не би трябвало да бъдат формулирани по този начин.

5.1. Двигател
Свободен. Оригиналното му разположение, предвидено от производителя, трябва да се запази.
Свободен

5.1.7. Маховик
Свободен.
Стандартен за двигателя или стоманен.

5.1.15. Тампони на двигателя
Свободно модифицирани от сериен автомобил.
Свободно модифицирани от сериен автомобил, при условие че се запази техния брой и разположение спрямо двигателя.

5.5.2. Серво спирачки, регулатори на спирачното усилие, анти – блокиращи устройства
Свободни
Съгласно приложение „J” ABS е забранена.

6.2. Странични стъкла
Серийни. Оригиналните странични стъкла могат да бъдат заменени с такива от поликарбонат с минимална дебелина 4мм. (2мм.)

6.3. Задно стъкло
Серийно. Оригиналното задно стъкло може да бъде заменено с такова от поликарбонат с минимална дебелина 4мм. (2мм.)

Плътния прозрачен поликарбонат е подходящ за целта (250 пъти по-здрав от стъклото, пожаробезопасен и се чупи пластично, без остри ръбове), но с дебелина 4мм. няма да има необходимата видимост. Смятам че 2 мм е напълно достатъчна дебелина.
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот ispo » Пон Дек 28, 2009 18:07

Андрей стана дума май за на Крум ладата :? ами аз говорих с него и той каза,че ще прави друг двигател във по-долен клас за да влезе в нормите иначе няма друга алтернатива иначе другото е нова кола защото наистина ако се сложи "торба цимент" и "ламарини" няма наистина да потегли...ама какво да се прави.... :(
Плевен Рейсинг Тим: http://plevenrt.blogspot.com/
Плевен Рейсинг Тим (Фейсбук): https://www.facebook.com/PlevenRacing?fref=ts
Аватар
ispo
 
Мнения: 281
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 19:19
Местоположение: Pleven
Име: Искрен Пондев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Андрей Стефанов » Пон Дек 28, 2009 19:09

MIROSLAV MARINOV написа:Павлине,къде прочете в правилата че СИ ДЛЪЖЕН да имаш механизъм за бързо сваляне на волана.Посочените изисквания са КОГАТО ИМАШ такъв механизъм.
Относно автомобилите в четиригодишния период:това че ИМАШ ПРАВО не значи че СИ ДЛЪЖЕН,как не можеш да направиш разликата,толкова е просто.Щом е изтекла редовната хомологация на автомобила никой не може да ми забрани да го карам в гр Х .Но ИМАМ ПРАВО да го карам и в хомологираните защото в случая не нарушавам никое правило!А щом не нарушавам никое правило аз ще преценя къде да го карам.Нали затова изписах толкова редове.
Относно клетките няма да обяснявам повече.Прочети,ама бавно и внимателно, изискванията за предпазни клетки и по горния ми коментар.
Миналата година една купчина коли в гр Х минаха на технически прегред и никой не е върнат затова че няма фирмена клетка.Издадени са и технически паспорти.Върнати са тези на които клетките или монтажа не отговарят на общите изисквания.
Има и хора които си купиха фабрични клетки,които са толкова елементарни че трябваше да се завари хоризонтална тръба за закрепване на колана.Да де ама според правилата нямаш право да добавяш елементи във фабрична клетка.И какво,хайде да не допуснем този пилот до старт.Кажи ми едно име на състезател който не е допуснат до старт само защото е без фабрична клетка.Говоря за гр Х.

+1
AUTOTZAR RALLY TEAM
Аватар
Андрей Стефанов
 
Мнения: 180
Регистриран на: Чет Дек 18, 2008 21:16
Местоположение: Lovech
Име: Андрей Стефанов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот jwrc » Вто Дек 29, 2009 13:44

Няколко предложения за промяна :

5.2.2 Скоростна кутия
Свободна, при условие, че е от сериен автомобил.
Предавателните числа са свободни.
Предавателните числа на главното предаване са свободни.

5.3.2 Усилването на монтажните точки чрез добавяне на материал е разрешено.

5.3.6 Амортисьори
Свободни, точките на закрепване също.

5.3.7 Носачи
Свободни
Разрешена е промяна на една от точките на захващане към купето.

5.3 Окачване
нова точка: Заден мост
Разрешава се смяна на гредата при зависимо - за независимо окачване.
Разрешава се смяна на точките на захващане.
Сменените части да са от сериен автомобил.

5.7.3 Врати
Разрешава се премахването на механизмите за повдигане на стъклата.

5.7.3.10
Да се уточнят допълнително изискваните усилвания,
например: черт. 253.12 .
jwrc
 
Мнения: 10
Регистриран на: Вто Ное 03, 2009 21:01
Местоположение: Пловдив
Име: Тодор Русинов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Joro.s » Вто Дек 29, 2009 19:50

Тъй като следя темата с интерес, по-рано днес влязох и видях, че има ново мнение, а сега, когато искам да задам въпрос към потребителя, който го беше постнал, видях, че го няма. Мнението беше интересно и обясняваше нещата относно хомологираните +4 години автомобили. Може би модераторите са го махнали заради латиницата, но аз ще помоля потребителят да го напише пак, по възможност на кирилица, за да можем да го прочетем всички.
Аватар
Joro.s
 
Мнения: 11
Регистриран на: Сря Окт 28, 2009 17:58

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот plm » Вто Дек 29, 2009 20:43

Прочетох мнението написано на латиница. Все пак и тук има правила и трябва да се спазват.
В няколкото конкретни предложения, според мен, има разумни неща. Но, има и такива с явна насоченост към прототипи.
В документа моторите са свободни, но разрешаването на монтажа им където и да е и както и да е вече значително променя нещата.
Заден мост - предлага се пълна свобода за промяна.
Амортисьори - в проекта е "свободни", а се предлага и местата за закрепване да са свободни.
И какво стана? Прототип.
Относно хомологацията и 4+ то е ясно. Това са коли с валидна хомологация.
Тези правила даже са либерални. Защото, според мен, ограничението трябва да е за оригинални блокове на мотора на оригиналното място. Ако искате го направете и 4 литров с ...космическа глава. И другото съществено ограничение може да бъде, ако хомологирания модел няма турбокомпресор не се разрешава монтирането на такъв.
В този разговор/дискусия нека си припомним каква е целта и какво да очакваме от група Х? Спортни постижения, конструкторски умения, тънки сметки и колекциониране на купи?
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Astra_26 » Вто Дек 29, 2009 20:50

jwrc, всичко това което си конкретизирал си е разрешено по условие.

jwrc написа:5.7.3.10 Да се уточнят допълнително изискваните усилвания, например: черт. 253.12 .


Тези изисквания са описани ясно и подробно в чл. 253 от приложение "J"
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот jwrc » Вто Дек 29, 2009 22:54

Astra_26 съжалявам за спама.
Относно предложенията за промяна на правилата (ако е възможна такава), то те са, за да се изравнят разрешените доработки по автомобилите. Например, марка автомобил с хомологация супер 2000 и друга марка автомобил, която има само хомологация група N. Ясно е, че колкото повече забрани има, толкова по-трудно се контролират и дават по-голяма преднина при "заобикалянето" им.
В група Х преобладават пилоти и отбори с по-малки финансови възможности и нека да могат с по-малко средства да направят смислени и конкурентноспособни неща.
jwrc
 
Мнения: 10
Регистриран на: Вто Ное 03, 2009 21:01
Местоположение: Пловдив
Име: Тодор Русинов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Ferjancz » Сря Дек 30, 2009 14:01

MIROSLAV MARINOV написа:Павлине,къде прочете в правилата че СИ ДЛЪЖЕН да имаш механизъм за бързо сваляне на волана.Посочените изисквания са КОГАТО ИМАШ такъв механизъм.
Относно автомобилите в четиригодишния период:това че ИМАШ ПРАВО не значи че СИ ДЛЪЖЕН,как не можеш да направиш разликата,толкова е просто.Щом е изтекла редовната хомологация на автомобила никой не може да ми забрани да го карам в гр Х .Но ИМАМ ПРАВО да го карам и в хомологираните защото в случая не нарушавам никое правило!А щом не нарушавам никое правило аз ще преценя къде да го карам.Нали затова изписах толкова редове.
Относно клетките няма да обяснявам повече.Прочети,ама бавно и внимателно, изискванията за предпазни клетки и по горния ми коментар.
Миналата година една купчина коли в гр Х минаха на технически прегред и никой не е върнат затова че няма фирмена клетка.Издадени са и технически паспорти.Върнати са тези на които клетките или монтажа не отговарят на общите изисквания.
Има и хора които си купиха фабрични клетки,които са толкова елементарни че трябваше да се завари хоризонтална тръба за закрепване на колана.Да де ама според правилата нямаш право да добавяш елементи във фабрична клетка.И какво,хайде да не допуснем този пилот до старт.Кажи ми едно име на състезател който не е допуснат до старт само защото е без фабрична клетка.Говоря за гр Х.


Миро, да прав си за фланеца, никъде не пише, че е задължително да го имаш , мое не доглеждане. Без да искам да се заяждам ( най-малко с теб ) , нека се върнем в самото начало на този т.н. проект.

:arrow: Тези правила са създадени с презумция за разрешаване. Всичко, което не се разрешава от настоящите правила, е забранено.


Четейки по-надолу, виждаме следното:
:arrow: 5.7.3.10. Монтажа на предпазна клетка е задължителен. Тя трябва да бъде произведена от удобрен от FIA производител и да притежава всички необходими документи. (черт.253-8)


Сега след като четохме бавно и внимателно, ми кажи ако тези документи влязат в сила и някой тръгне да си прави колата по тях, каква клетка ще си сложи в колата - закупена от оторизирана фирма или ще си направи по изискванията на Ж, оповавайки се на този документ. Ясно е казано, произведена от одобрен от ФИА производител. Никъде не се казва, че може да е направена тук от някой по спецификации на пр. Ж. И връщайки се на първия цитат, за забраните => да си купим клетка от такава фирма, от което => всички клетки правени у нас не са годни за ползване. А ако федерацията разреши да се ползват, значи пак си противоречи сама на себе си и тогава защо пишем правила?
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

ПредишнаСледваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта

cron