Новите правила за група "Х" 2010

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Ferjancz » Чет Дек 24, 2009 18:22

MIROSLAV MARINOV написа:Просто се чудя как никой не може да разбере че няма как да бъдат извадени хомологираните автомобили от гх Х.Тов а ще бъде основа за вечен спор и недоразумения.Ще пробвам пак да го обясня и това е за последно,сигурно за четвърти или пети път от миналата година.
Пример: Взимам си лиценза и решавам да карам в гр Х.Отивам в магазина и си купувам например хонда тайпR.Купувам си всички необходими и задължителни неща за участие в състезание,няма да ги изреждам.В този си вид колата е по изискване за гр Н- тоест сериен автомобил.Според регламента за гр Х съм спазил всичко-купе,двигател,скорости и окачване са от сериен навтомобил.Взимам списъка от неща ,които ИМАМ ПРАВО да променя,но решавам да не ги променям.Това че ИМАМ ПРАВО не значи ЧЕ СЪМ ДЛЪЖЕН.Мога нищо да не променям и с пълно право мога да участвам в гр Х без да нарушавам нито една точка от регламента.Много е просто,но никой не е помислил за това.Рзгледайте състезания в други страни и ще видите че в техните национални групи както е нашата гр Х участват мицубишита ево 9 и няма как да ги спрат.Хомологираните автомобили са с много по големи ограничения спрямо свободните групи и няма никаква логика да се извадят от там.Това си е преценка на състезателя в коя група ще участва.Този регламент е динена кора за самата тех комисия.
Има и едно нещо което също е неясно по тази точка.Когато един автомобил излезе от хомологация,има ИМА ПРАВО да участва в хомологираните автомобили още 4 години.ИМА ПРАВО но НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
Така че в тези четири години пилоти с такива автомобили може да карат където си поискат.
Единствения начин да се избегнат недуразуменията е тази точка да отпадне.Е ще има няколко недоволни на които все някой им бърка класирането и под чийто натиск се прави така регламента,но мисля че не е професионално и безпристрастно.
Весела коледа на всички.



Ама е е и точно така Миро. За колите, които в периода на тези 4 години ок. да си карат където си искат. Така или иначе редовната хомологация е изтекла и това, че от ФИА са дали разрешение да се кара още малко, мисля не е толкова проблем. Въпроса е, че щом има записано "валидна хомологация" да не се допускат до Х. Не може да се разрешава кола произвдена 2009 да кара в Х, защото е с променени данни, както са по фиш, а да не може коли , примерно на Асен голфа да не може. Защо да не може? Такава хомологация не е имало, а по правилник пише "с изтекла или без хомологация" . И ето ти даваш пример със сътезания на вън. Е аз пък ти давам пример, как може в шампионатите по рали-крос на вън да има примерно Саксо с заден мотор и 4х4. Нали се сещаш, че по нашите правилници това чудо на техниката не може да мине по никой начин, ама на вън може. Значи едни пак са по-наши от други. Или се записва "Свободно модифицирани коли" без значение, каква е колата или коли които имат валидна хомологация не се допускат в Х. Край. Щото ти като си вземеш сериината хонда и я подготвиш по изискванията за Н е няма как да караш в Х. Защото иначе федерацията се оборва сама себе си. Което е най-малкото смешно.
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот BradurS » Чет Дек 24, 2009 22:49

Сега се сещам за случая с Божилов - ст. като стана дума за Хонда. Пред него също стоеше този казус. Помня, че го бях питал дали фед не му правят проблем че е с хомологиран автомобил в Х. Не съм 100 % сигурен но мисля че ми каза че е сложил фланци извън хомологацията и хоп - Х 3 ...
Honda - The Power Of Dreams
Аватар
BradurS
 
Мнения: 2958
Регистриран на: Вто Авг 09, 2005 15:23
Местоположение: Севлиево, В. Търново
Име: Ивайло Христов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Ferjancz » Пет Дек 25, 2009 10:11

Сега прочетох изискванията за рали-крос.

2.7 Стебло (прът) на волана
Всички устройства против кражба трябва да се демонтират.
Волана трябва да се монтира с устройство за бърз демонтаж в съответствие с чл. 255-5.7.3.9.

Аз в Ц4-ката на Кенет Хансен - многократен европейски шампион по рали-крос и заводски пилот на Ситроен ( за тези които не знаят кой е ) , не виждам разглобяем фланец :arrow: http://www.hansen-motorsport.se/bilder/ ... turday.jpg

Който няма 6 точков колан, катализатор и ауспусите му излизат от страни - ще гледа състезанието отстрани. :D

Пишат се правила, никой не ги спазва и така до безкрай!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот golf_1 » Пет Дек 25, 2009 14:19

И ся какво правим,ще си слагаме купите в купетата,че да натежат...хахаха федерацията продължава да мъчи и без това измъчените хорица,нямам думи......Весела коледа на всички..... :D
Аватар
golf_1
 
Мнения: 978
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 13:45
Местоположение: варна
Име: Тихомир Петров Димитров

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот RS_TURBO » Нед Дек 27, 2009 09:45

Това са глупости за забрана на хомологираните автомобили, има друго според мен трябва да се ограничи "скачането" в класове не може 1.3 пежо 106 да е Х4 това трябва да ограничи педерацията а не да прави спънки за щяло и нещало.
5.5.2. Серво спирачки, регулатори на спирачното усилие, анти – блокиращи устройства
Свободни - Това означава ли, че се разрешава употребата на анти блокиращи системи а именно "ABS"?

5.7.2.10. Монтаж на защитна скара
Свободно. Само при ралита. - Малко двусмислица има според мен тук, само при рали е задължителнио ли? защото ако е така мисля че създава възможност за манипулация на теглото на автомобила, да бъде монтирана при прегледа и след това демонтирана или подменена точно преди състезанието....
В чл.6 ал.2 и ал.3 се говори за стъклата, несе споменава ако бъдът запазени оригиналните странични и задно стъкла дали на тях може да бъде поставяно защитно фолио, питам защото пише "Тези правила са създадени с презумция за разрешаване. Всичко, което не се разрешава от настоящите правила, е забранено." а щом несе споменава значи е забранено...
И коефициента за корекция на автомобилите с турбо компресори по ФИА е 1,7 за бензинови и 1,5 за дизелови агрегати и в тези правила ли така ще бъде?
А при дизеловите автомобили какви ограничения ще им се налагат?
No Boost, No Bottle, Just Pure THROTTLE!!!!!
Аватар
RS_TURBO
 
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Юни 08, 2005 17:44
Местоположение: Провадия
Име: Тихомир Тенев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот GTI-8V » Нед Дек 27, 2009 11:41

RS_TURBO написа:5.5.2. Серво спирачки, регулатори на спирачното усилие, анти – блокиращи устройства
Свободни - Това означава ли, че се разрешава употребата на анти блокиращи системи а именно "ABS"?


Аз незнам дали има кола с АБС в момента, така че не вишдам проблем. Колите които имаха АБС за го махнали, ако некои иска да остава с АБС, лична драма, нека да го прави.

RS_TURBO написа:5.7.2.10. Монтаж на защитна скара
Свободно. Само при ралита. - Малко двусмислица има според мен тук, само при рали е задължителнио ли? защото ако е така мисля че създава възможност за манипулация на теглото на автомобила, да бъде монтирана при прегледа и след това демонтирана или подменена точно преди състезанието....


Не е така, същото една кола може да биде проверена по всеко едно време отново. А колата требва да има теглото си по всеко едно време, тоест механисм за контрол на теглото има.

RS_TURBO написа:В чл.6 ал.2 и ал.3 се говори за стъклата, несе споменава ако бъдът запазени оригиналните странични и задно стъкла дали на тях може да бъде поставяно защитно фолио, питам защото пише "Тези правила са създадени с презумция за разрешаване. Всичко, което не се разрешава от настоящите правила, е забранено." а щом несе споменава значи е забранено...


Мисла че вече с фолио отиваш прекалено на далече. Предполагам и боята на колата е не споменато.
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот GTI-8V » Нед Дек 27, 2009 11:47

Ferjancz написа:- Пантите на капаците и задната врата са свободни, при условие, че са от сериен автомобил, не се променят тяхното разположение и функции, както и техния брой. - веднага се сещам за поне две коли, на които капаците са изцяло на щипки, дали и на Алекс Евото не беше така , ако не е моля да ме извини.



Не, нормални врати за при мен, с панти и всичко ;-)
Аватар
GTI-8V
 
Мнения: 959
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 23:57
Местоположение: Smolian
Име: Alexander Boch

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Gospodinov » Нед Дек 27, 2009 13:59

Мен пък започна да ме измъчва въпроса за предпазните клетки,доколкото сам проучил и запознат с въпроса заводска клетка за автомобилите ВАЗ не се пройзвежда и така тук какво имаме едно казусче.Значи като няма заводска клетка за лада,ладите ги изхвурляме от шампионата щото са морално остарели така излиза май ? :shock: Отделен е въпроса с моята лада дето е Х4 и в момента е 870кг колко бетон и желязо трябва да се налее по нея за да стане 1120 и с претсижните си има няма 180коня направо ще "лети" по пистата :mrgreen: пълна пародия!!!
Аватар
Gospodinov
 
Мнения: 127
Регистриран на: Чет Мар 13, 2008 12:51
Местоположение: Хасково
Име: Георги Господинов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот vikikos » Нед Дек 27, 2009 14:08

Gospodinov написа:Мен пък започна да ме измъчва въпроса за предпазните клетки,доколкото сам проучил и запознат с въпроса заводска клетка за автомобилите ВАЗ не се пройзвежда и така тук какво имаме едно казусче.Значи като няма заводска клетка за лада,ладите ги изхвурляме от шампионата щото са морално остарели така излиза май ? :shock: Отделен е въпроса с моята лада дето е Х4 и в момента е 870кг колко бетон и желязо трябва да се налее по нея за да стане 1120 и с претсижните си има няма 180коня направо ще "лети" по пистата :mrgreen: пълна пародия!!!

Е ти пък какво търсиш с 180 к.с. в Х4 :?: :!: мини в по малък клас и си запази мощноста или просто я вдигай още,щом искаш да си конкурентен,не може всеки единичен случай да се взима в предвид и да се съобразяват с него.
vikikos
 
Мнения: 446
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 21:49
Местоположение: варна
Име: ВИХРЕН ХРИСТОВ

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Gospodinov » Нед Дек 27, 2009 14:28

Мне мен теглото не ме притеснява нито мощноста на колата,по ми е интересно за клетките кво ще се прави!
Аватар
Gospodinov
 
Мнения: 127
Регистриран на: Чет Мар 13, 2008 12:51
Местоположение: Хасково
Име: Георги Господинов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот plm » Нед Дек 27, 2009 18:33

Има няколко важни момента, които трябва да се уточнят, както отбеляза Тодор Христов.
Първо, трябва да разграничим "хистори", група Х и прототипи.
Според мен в Х могат да бъдат автомобили с изтекла хомологация, които могат да бъдат модифицирани и отговарят на изискванията на този правилник.
Нека уточним, че автомобилите с валидна хомологация са в списъка на ФИА.
http://www.fia.com/en-GB/sport/Pages/Homologations.aspx
Това, че един автомобил не отговаря на актуален хомологационен фиш не означава, че няма хомологация. С други думи, замяната на детайл го прави не отговарящ на хомологацията, но това в никакъв случай не означава, че няма хомологация.

Според мен основната цел на тази група е, да се карат "бивши" бегачки, а не да гният някъде.
Няма лошо такива коли да се правят и сега. Това е начин за навлизане в спорта с малко средства.
За да няма "колекциониране" на титли, ощетени начинаещи пилоти с ниски бюджети, и подобни НЕ трябва в Х да се допускат хомологирани автомобили. Защото тазгодишните 2-3-4-5-ти... в А5 и А6 следващата година могат да отидат в Х2 и Х3. И няма да има една Лада на награждаването. Защото на стълбицата ще са коли на стойност колкото всички останали...Пък и нека тези коли останат в "категорията" си.
Много малко коли от Х познавам, но бих посочил като типични за група Х Самарата на Илия Вълчев, Фордовете на Тихомир и Любо, Хондата на Антон Тонев,...защото нямат промени в конструкцията, ползват оригинален блок и са модифицирани.

В документа забелязвам, че единственото ограничение за мотора е да бъде монтиран където и както е на базовия автомобил. Това означава, че се разрешава замяната на мотора с произволен, монтирането на турбокомпресор,...Ок.
Поне да беше записано, че местата за захващане на мотора не трябва да се променят.
Който тръгне по този път май ще трябва да забрави за ралита, защото трудно ще регистрира такава кола.
Може да се запише и: Не се допускат автомобили произведени преди 1985г, например.

За броните - мисля, че е недоглеждане.

Точка 5.7.3.10
Монтажа на предпазна клетка е задължителен. Тя трябва да бъде произведена от удобрен от FIA производител и да притежава всички необходими документи. (черт.253-8)


Може/достатъчно е, редно е/ да стане така:
Всеки автомобил трябва да е с предпазна клетка, отговаряща на изискванията на чл.253.8 от Ж на ФИА...

Там ясно са описани изискванията. И повдигнатите въпроси тук получават отговор.

И да питам, защото няколко са местата с подобна тематика. Това проект ли е или е прието?
Ако, е прието то и вероятно и другите документи са в сила.

Не знам какво пише в годишника, но да питам- ще има ли А8 през 2010? И ако да, няма ли противоречие / и голямо усложнение/ с контрола?
Защото за писта и планинско Н4 не подлежат на контрол на рестриктора. Това А8 и контрол на рестриктора през 2009 предизвика ...меко казано, хаос, в последствие война. Не е ли по-разумно Н4 да са освободени от контрол на рестриктора/както ...препоръчва ФИА/, защото с това А8 се изпусна края.
Щях да пропусна:
Автомобилите от рали-крос нямат нищо общо с тези от рали, писта, планинско. Там е друга губерния. :D
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Нед Дек 27, 2009 20:50

Д-р Христов,никой не оплюва създаването на правила за грХ ,защото миналогодишната "свободна модификация"беше пълна боза.Когато се прави такъв правилник може да има и пропуски и затов аги коментираме за да може евентуално от сега да се изчистят недоразуменията а не на техническите прегледи.Камен Михайлов прави правилника и доколкото знам никой не му помага за това.Съжалявам че и никой от колегите не взима сега отношение а само четат и си траят.
Пламене ,съгласен съм с теб че трябва да се разделят групите.Аз нямам интерес да участват хомологирани автомобили в Х1 например.Но както е направен правилника с участието на автомобили без хомологация фактически няма как да ги изключат.И питам за пореден път къде ще имат право да участват коли на които е изтекла редовната хомологация ,но могат да участват при хомологираните още 4 години?
Абсолютно съм съгласен с предложената от теб промяна на т 5.7.3.10.Това е достатъчно условие по приемане на валидността на клетките поради това че :
първо: за клетки хомологирани и изработени преди 1997ма не се изисква никакъв сертификат от фирмените производители .А повечето автомобили са преди тази година.
второ:за нехомологирани автомобили няма как да има хомологирани клетки.Те съответно ще бъдат изработени съобразно конструкцията на автомобила.
Така че мисля за абсолютно дастатъчно изискването клетката да е съобразена с чл 253 като се контролира размер ана тръбите и материала.Това ще реши до голяма степен недоразуменията с клетките при тези автомобили.Никъде не се сменят клетки на исторически автомобили.Те участват така както са направени,може и преди 30 години.
Много се сърдят че ограничават безумното орязване на колите.Нямали панти на капаците и прочие.Не е такава болка че ще се сложат панти на две врати и един капак.Не е и редно колите да се разглобяват по трасетата.
Гледам че много от вас се захващат с несъществени неща :за цвета на фланеца за бързо сваляне на волана,за защитното фолио на стъклата ,за АБС и т.н.По добре разгледайте съществените неща и дайте конкретни предложения.
Техническата комисия прави достатъчно компромиси за доста неща към всички и никой не е върнат за дреболии.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот plm » Нед Дек 27, 2009 21:01

Съжалявам, но нищо не разбрах.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Гетов » Нед Дек 27, 2009 22:24

Ми чети внимателно
Аватар
Гетов
 
Мнения: 707
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 15:44
Местоположение: Ботевград
Име: Георги Гетов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот plm » Нед Дек 27, 2009 22:30

Ти пък като чете внимателно какво разбра? И защо с това Пунто сте в Х?
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

ПредишнаСледваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта

cron