Да ви споделя и аз малко от моята гледна точка. С малко закъснение, за което се извинявам- Още сънувам Спиро и Нашият организатор. Но за тях по надолу в темата.
Преди нова година ми казха, че се замисля състезание от този тип и бях изкефен максимално от новината. Извадих веднага едни саби и ятагани . И викам отивам с евото да се бориме със конкуренцията. Обаче след 10 дневната ми мечта и пресмятания стигнах до извода че няма да мога да участвам с Евото.Простите причини са чисто финансови.А и не ми се искаше още 2-ма разсипници да я шпорят 2 часа и 40 минути.
Бензин, гуми и накладки в момента се оказаха непосилни за мен.
Не след дълго обаче ми проблесна идеята да си направиме едно доста по евтино и забавно състезание със сервизната ми кола(ежедневката-Голфче ТДИ) Идеята ми бе посрещната с бурни подигравки от колеги и приятели, което още повече породи болни амбиции в мен.
Поканих 2-ма мои добри другари в лицето на Живко Щерев(J1V) и Тони Тодоров (Келеша) да бъдат част от отбора Бавен Дизел.
Всичко беше тип-топ, обсъдихме тактики,гориво, гуми, спирачки,джанти и не на последно място пържоли.Нещо без което не се състезаваме в последно време. В последния момент се оказа че Тони не може да дойде по домашни причини(не случайно му е и прякорът Келеша) Посърнах доста.Много ми се искаше това да ни е отборът, но нямаше начин. Случайно в този момен при мен в автоцентъра беше на гости Боби Борисов,който много се смя като чу за пъкления ми план и ми каза че мога да рачитам на него за състезанието. Гот ми стана ! На 50 % обаче - викам си всичко добре ама горката ми колица
Целия януари пестя и взимам заеми с една единствена цел- да участвмае в надпреварата. Подготвих 16 гуми,12 джанти и едни чисто нови дискове с накладки EBC. И като едни истински играчи си купихме един комплект чисто нови регенерати Малатеста,които в последствие се оказаха много добри.Цялото състезание бяха задни на голфа и се държаха перфектно. Бюджета беше много орязан. Песетяхме отвсякъде.Летните 17ки на Евото бяха пожертвани за каузата-Пирели П-зеро россо. Едни континентали конти-спорт-контакт 2 втора употреба и едни резервни Нито -Инво семита които така и не ползвахме.
Тук е момента да БЛАГДАРЯ на Росен Коларов за съдействието да наемем тези чудни Кемпери, в които прекарахме уикенда.
И така дойде момента на пътуването за Серес. Готино много с малко забавяне от моя страна към 9 часа в петък 4 готини кемпречета и едно дизелово голфче на ход потеглихме към Серес. Не мога да не спомена че имах вътрешно инфо за едни 44-номер пържоли на Градешница.
В петък по рано сутринта се обадих на едно момиче от Диамо, мисля че се казваше Диана,за да уточня как ще ни пуснат в къмпинга на пистата.Тя ми каза че ще се обади да провери ,след което ще ми звънне за потвърждение. Не се забави много след окло час ми се обади и каза че всичко е ОК и няма грижи.
Пристигнахме ама беше заключено Както и да е : викам си това да са недоразуменията. Паркирахме отвън и позадрямахме към 3 часа през ноща.
На сутринта всичко бе приказно: едно слънчице напичаше и обещаваше прекрасен ден. пренесохме се на пистата. Искрен и компания вече бяха там. Посмяхме се доста и обсъдахме тактики и тарикатлъци.
Пообиколихме с Голфа наляво -надясно да разгледаме и започнахме да се подготвяме за първата от 2-те 30 минутни тренировки-квалификаций.
Отидохме да се запишем на рецепцията и да вземем транспондер на "Бегачката" с теглича
Малко след това изненадахме придошлите зрители като залепихме номер 4 на колта. Доста нахилени бяха като ни наблюдаваха.
И се започна: Оказа се че няма да са по 30 мин. а по 20 мин. Не разбрах защо ,но както и да е . Притесних се малко защото не видях много автомобили които да отговарят на изискванията от регламента за клас Уличен.
Започнахме квалификацията със времена 1.48 от мен и 1.47 от Живко.
Колата се държеше малко странно.Задницата презавиваше зверски. Което след разговор с Резината между квалификациите бе отстранено( т.е. Въстановихме ABS-а на колата) Това бяха врементата с Пирелитата. За втората квалификация сложихме новите Малатести и Живко се качи да кара 1-ви. Горед долу ни се падаха по 4 и половина обиколки , и това е при положение че карахме само 2-та.Боби беше болен и следеше нещтата по телефона от София.
За мен беше горе долу добре, но Живко за първи път е на тази писта.Но не случайно го бях и поканил де смях Адптира се доста бързо и направо по добро време от мен във втроата със 1.46. После се качих аз и направих отново 1.47 и ми се разви предна дясна джанта(за малко да стане доста неприятно, но ивадихме късмет).
Горе долу бяхме доволни защото идеята ни бе да видим някакво темпо с което бихме могли да запзим гумите възможно наи много.
Приключиха "дългите квалификаций" и зачакхме да ни отворят боксовете за да подредим гуми инструмненти и автомобили.
Оказа се обаче че Искрен и Резината са без бокс. Не знайно по каква причина. А имаха голяма нужда от него. Доста гуми,джанти,туби и какво ли не още трябваше да се помести вътре. Да не говориме че трябваше да се смени задния дифф на БМВ-то.
Беше сконфузно доста .
Както и да е ...... В тази ситуация ми беше забвно защото имахме готово решение на проблема Предостъпихме им нашият бокс и всико се нареди както трябва.
Между времено бяхме на няколко брифинга, на които ни бе обяснено че правилата са за да се спазват и няма да има компромиси за никои. даже някои от българските отбори бе предупреден за агресивно поведение на пистата . В общи лини изглежадаше че сериозно ще се наблюдава за спазването на всичките правила и ограничения смях Казаха ни че поради много големия брой участници ще се престуктрурира цялата схема. А именно клас до 1600 кубика,клас до 2000 кубика и клас над 2000 кубика.
Попитаха ме колко кубика е колата и аз отговорих че е 1900.
И в квалификациите бях записан в клас до 2000 кубика.
Всичко беше ок. от 19 участника бяхме със 16 стартова позиция.
Края на деня наближаваше и се приготвихме да спориме с тактиците на ДКБ. Масата беше подготвена подобаващо и дебатите започнаха. Може би най готините части от цялата организация.
И дойде дълго очакваната неделя. Имахме предимството да сме във вторатата фаза на състезанието. И така можахме да видиме класа до 1600 кубика във всички части от надпреварата.Боксове,смени и зареждания.
Направиха ми още тогава някои лоши впечатления от страна на орагнизаторите във бокса.Грубо не се спазвазваше скороста в пит лейна и броя на предварително регламентираните( в последствие променени) брой на механици които обслужват колите.
Дойде и нашето време . Стартовият ред ни беше: първо Аз, втори Боби и трети Живко. Стартирахме .............. беше много яко,макар че изненадващото даване на старта бе неясно за повечето състезатели. Имахме малко предимство защото ползвахме радиостанциите на Белята. За първи път какрам на решетка и е много вълнуващо.
По късно ще пусна он-борд да се посмеете. Към 3-тата обиколка вече ме зтвориха с по една първите 2-ма. С лотусчетата . Малко след това и Евото и повечето бързаци.
Стараех се доста и ще забележите на видеото че правя път на всички като се стремя да ги забавя на малко. Получавах инфо от бокса на всяка обиколка за обиколките които правя и как да подържам темпо спрямо възможностите ми и тези на колата. Неусетно измина моето време за каране и съобразено със спиранията на ДКБ влязох в бокса за смяна. Гумите отпред ги сменихме с Континентала а отзад оставихме Малатестите. Боби се качи на колата без да я зареждаме точно както го бях и предвидил След няколкото обиколки които той направи рабрахме че нямаме връзка с него.Тоест ние го чувахме а той нас не . Това наложи и драматичните рисунки на Живко по табелата за пилотите. Боби се подюри малко с времена от 1.44 и 1.45 което беше бързичко за колата и лошо за стратегията ни. успяхме с жестови и махания да го озаптим малко и да намали своето темпо движехме се на 5 място в класа ни и 9 в генералното класиране до този момент. Изненадващо добре даже и за моите амбиций После дойде ред и на Живко.Заредихме го и прецених че няма да сменяме гуми с доста голяма доза риск за крайният резултат на играта. По голямата част от стрелките на таблото не работеха вече. Само стрелката на температурата остана коректна до края заредихме около 30 литра гориво и пуснахме Живко при Лъвовте. Тактиката беше перфектна защото извднъж се оказахме 2-ри в класа ни на 3.4 сек зад първия Лотус. Не отделях очи от екрана с врементата и говорех на Живко да подържа темпото .
И тека движеийки се 6 -ти в генералното и 2-ри в класа около 10 обиколки преди края на състезанието на Информационния монитор изведнъж
Бе променен класа на нашата кола
Вече бяхме при батките движейки се на 5 -то място
Реших спонтанно да попитам защо така се е получило
И ми бе отговорено че колата не била Дизел а турбо дизел и следователно трябва да се умножи по коефициента за турбо автомобили
НЕЩО КОЕТО НЕ БЕ УПОМЕНАТО НИКЪДЕ В РЕГЛАМЕНТА НА СЪСТЕЗАНИЕТОВ този момент нещо в мен умря
Помислих че съм жертва на скрита камера, но уви такава нямаше
Тук е момента да благодаря на Боби Борисов че ме дръпна настрани преди да бях казал или направил нещо за което да съжалявам
И така състезанието приключи и нашият Отбор "Бавен Дизел" остана на 5 място в големия клас и 6-ти в Генералното
Само по себе си това е един успех, искам да кажа че участието в такова състезание само по себе си е голям успех. и уважавам и поздравявам всички които го направиха
След края на надпреварата бяхме извикани да ни наградят като най добре представил се БГ-Тим. Но не отидох
Благодаря на Живко че ни отсрами и взе наградите
Коментарите и мненията оставям на Вас!
След състезанието направихме още една брутална вечеря с Стратезите на ДКБ. Всичко беше страхотно иначе.
Няма да продължавам да пиша за организацията(макар и много да ми се иска)
_________________
OVERDRIVE Team