от boryana » Чет Юни 07, 2012 19:59
Здравейте момичета,
Пускам ви нашата позиция по повод изминалото състезание, оформена като писмо до БФАС. Бих искала да кажете и своето мнение - дали и вие виждате картината така, какво според вас е по-различно, и дали въобще има проблем.
Много бих искала да коментираме фактите зряло.
Много е важно специално да отбележа, че ние не нападаме никой екипаж, проблемите идват от неспазване на правилата от страна на организатора - внимавайте да не тръгнем по наклонената вече плоскост...
До Председателя на БФАС
МОЛБА
От Боряна Карагьозова и Зорница Данчева,
Състезателки от Дамския шампионат,
Екипаж на АМСК Боила - София
Уважаеми г-н Председател,
Любителските състезания са най-пламенните състезания - запалени от голямата любов към този спорт, всички ние се втурваме, бягаме от работа, тренираме усърдно, чупим и поправяме колите си, за да може накрая най-добрата да спечели, а останалите, .... започваме веднага да мислим за следващия старт, на който да се представим по-добре. За съжаление, обаче, това е идеализирана картина, в която единствената пречка е отказа от спазване на правилата.
Последното състезание - Дамско рали Велико Търново (3.06.2012), е на път да изпепели тази пламенност, ако не се намесите със справедливо становище по нередностите, които го опорочиха, а те са следните:
# Официално, схемите за майсторските управления бяха подадени към вас 4 дни преди старта - на 29 май, 2012. Неофициално, 3 екипажа разполагаха с тях 18 (осемнадесет) дни преди старта - на 15 май. На 20 май, се обадихме на организатора с искане за подробности, и той ни отговори, че още нищо не е готово.
# В публикуваните схеми се съдържаше нов елемент (серпентина), чийто размери не бяха ясни. При последващ разговор с организатора, той ни отговори, че не е наясно с размерите, и човека към който ни насочи бе Констанца Томова - участник в самото състезание и наш пряк конкурент. Разбира се, ние не получихме информацията предварително, и трябваше да се ориентираме на място, на трасето.
# Впоследствие разбрахме и за тренировките, които 4 екипажа са провели в деня преди старта, на състезателното трасе. Освен дълбокото информационно затъмнение по отношение на схемите за по-голямата част от екипажите, тези тренировки дадоха несправедливо предимство, още повече заради факта, че в деня на състезанието, публикуваните във вашия сайт схеми бяха променени, и вече изтренирани от въпросните 4 екипажа. За справка - на I и II място в генералното класиране, и на I място в III клас са три от споменатите екипажи. Това е нарушение на т.1.2 от Заключителните разпоредби на Наредбата за организиране и провеждане на автомобилни състезания и шампионати за 2012 година
# Опорочаването на състезанието продължи и с неспазването на Вашето изискване за електронно времеизмерване. За тази цел организатора използва хронометър. И ето още едно доказателство за смислеността на електронното времеизмерване - времето на I-то майсторско управление (МУ) на един от екипажите се промени по-късно с аргумента, че времеизмерващия е сбъркал, но се промени едва преди III-то МУ, когато се очертаваше крайното класиране. За справка, точно този екипаж зае първо място в генералното класиране.
# Макар моето желание е да се спра не на всички, а само на опорочаващите състезанието нарушения, не мога да не споделя и факта, че съдиите по трасето се търсеха сред придружаващите екипажите, броени минути преди първия старт. Това създаде допълнително напрежение при отсъждане на нарушенията, поради очевидни пристрастия.
Г-н Председател, молим Ви своевременно да се намесите със справедливо становище и вземане на мерки, защото времето за промяна е настанало, всички ние я очакваме. И ако пропуснем и този повод за реакция, ще бъде още едно доказателство, че не си струва човек да играе по правилата, а това ще бъде начало на най-лошата промяна - липса на етика, уважение към чуждия труд, победа с всички възможни средства. И това ще покаже най-грозното лице на нашия спорт. А никой няма полза от него.