Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Дискусия за Българския Шампионат по Рали-Крос

Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот Andrey13 » Вто Сеп 21, 2010 07:43

Отварям тази тема не за да се заяждам , а да отворя дебат по един проблем, който може да сполети всеки от нас догодина.С поставянето на прословутите камери по улиците, възникна един проблем за нас. Знаете за какво става на въпрос.Пречката се явява обаче в тълкуването на правилника за провеждането на състезанията или по-точно искането от комисарите да се покаже свидетелството за управление на мпс. Понеже възникнаха няколко словесни престрелки аз прочетох бюлетината за 2009 и не видях да има такова изискване.Ето редовете, които дефинират казуса....
При лицензиране и заверка на лицензите водачите трябва задължително
да притежават свидетелство за правоуправление и документ
за годишен медицински преглед за 2010 г.


4. Водачите или техните ръководители представят задължително
лицензите си на всяко състезание от националния шампионат, в което
участват. В противен случай участието им ще бъде ОТКАЗАНО.


НАСТОЯЩАТА НАРЕДБА Е УТВЪРДЕНА ОТ УПРАВИТЕЛНИЯ
СЪВЕТ НА БФАС НА ЗАСЕДАНИЕТО СИ ОТ 07.12.2009 ГОДИНА И ВЛИЗА
В СИЛА ОТ 1 ЯНУАРИ 2010 ГОДИНА.


Тоест никъде не пише за свидетелство за управление на МПС. А и не смятам че е нужно на писта за раликрос, при която правилата за които е издадено това свидетелство нямат нищо общо. Дори във Ф1 не се изискват шофьорски книжки???? А и защо, ако някой е прегрешил на пътя с по-висока скорост, КОЕТО Е НАЙ-ГОЛЯМОТО ИЗИСКВАНЕ ПРИ СЪСТЕЗАНИЕ ще бъде пречка самия той да не участва. Няма никаква логика??? :?: :idea:
Давайте вие сега, че аз имам много още по темата.
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот asb2004 » Вто Сеп 21, 2010 09:20

В контекста на горното защо докарахте на криводол(2009-2010г) дрегер къде в правилниците за провеждане на автомобилни състезания пише че състезателите трябва да бъдат проверявани за алкохол.
А на горния пост найстина шофьорска книжка се изисква само при издаване на лиценз мисля поради една причина да няма 16 годишни пилоти, а това е тема която е коментирана във форума.А конкретно за случая с В.Василев незнам дали нещата не дойдоха от вътрешно отборна злоба в стар-н-криводол, я разгледай класиранията до моментаи ще ти се изяснят нещата,а васко можеше да си кара и това сътезание без книжка както на криводол да ама не защото съотборниците му много приказват а и се мислят за богодокоснати и те такаче проблема май си е в старт н а не в наредбите
asb2004
 
Мнения: 155
Регистриран на: Нед Фев 14, 2010 07:44
Име: Борисов Александър

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот Ferjancz » Вто Сеп 21, 2010 12:00

Относно дрегера по състезания, аз лично съм за, като не е нужно това е описано в правилник на фед. за да се прилага. Същото може да бъде написано само в регламента на състезанието и важащо само за него. Защо кавам, че не е лошо да има дгрегер, ами защото не само аз, а предполагам и други сме виждали пилоти, които вечер пият до Х-часа, сутринта стават и карат. И това не е само на рали и авто крос. Виждал съм го и по планински, и по писти, ако щете и по ралита. Сега човек пил до късно, няма как да ме убедите, че ще е с адекватни реакции на следващия ден след кратък сън. От там следва, че това е предпотака за инцидент. Не казавм задължително, но е вероятно. Да, инцидент може да има без горните улоия да са налице, но при наличието им вероятността е по-голяма. А що се отнася до показването на книжка по време на прегледа - и аз съм силно против. То по тази логика що не искат книжки на 5-6 годишните малчугани, които карат картинг, и то само как карат! Ама факта, че на някой не му се занимава да прави допълнителни регулации, за лица под 16 години да имат право да карат по състезанията, е една тема дъвкана сто пъти. Аз, както и на други хора им се гледа клас джуниър по състезанията, ама уви, май скоро няма да е. И сега, след като КАТ казаха, че имало над 130 000 водачи останали без свидетелства (бройка, в която май съм и аз :mrgreen: ) , ама още видиш ли не знаели, означава, че шанса догодина да има пилоти, които няма да могат да карат точно поради тази причина, е голям! Какво би следвало да се направи - еми много просто - щом от фед не желаят да има пилоти под 16 години, да се изскват лични карти, за да се удостовери възрастта на пилота. Така хем агнето, хем вълка - до някаква степен. Ама нещо не ми се вярва , че ще се получи нещо подобно.

Аз поне така ги виждам нещата!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот asb2004 » Вто Сеп 21, 2010 16:06

сега като прочетох горния пост се сещам една много вероятна причина, за всяко състезание по правилник автомобила трябва да има валидна застраховка гражданска отговорност валидна за сътезания, така като прочетох общите условия на гърба там пише че гражданската отговорност не важи в случай на употреба на алкохол и при неправоспособност на водача което според закона за движени по пътищата значи че след като си с отнето свидетелство ти си неправоспособен.можеби зада си вържат гащите при инцидент длъжностните лица я искат,но пък пак несъм съгласен защото в регламетите на състезанията изрично организатора записва че не носи отговорност за щети причинени по време на състезанието, а отговорен за тях е прекият им извършител такаче почва да става малко объркващо от друга страна както пише колегата в горния пост какво се случва при щети причинени от малките картингисти там сигурно е решен въпроса по някакав начин
asb2004
 
Мнения: 155
Регистриран на: Нед Фев 14, 2010 07:44
Име: Борисов Александър

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот Ferjancz » Вто Сеп 21, 2010 16:33

Именно за това говорех. И от тук, вариант да не си показваш книжката на състезанието, вече няма. Интересно ми е как е решено това при картинга. Ако има някой запознат би било интересно да сподели. Но пък и по състезанията, на писти, има вариант. Ограждения и други такива. Ето на времето, в Севлиево хората бяха сложили метални ограждения, което примерно е вариант. Другото е, че условията на нормалните граждански важат и при състезателни условия, което е меко казано смешно. Неправоспособност на водача, айде алкохол, добре, ама кво означава неправоспособност на състезание :shock: Ама от тук следва, че евентуално застрахователите трябва да правят специални застраховки със съвсем други условия. Да може би ще са по-скъпи, но задължително с други условия. Ама пък не ми се вярва те да се напънат, да правят нещо ново специално заради състезателите, без значение от дисциплината. Бе заформя се една такава плетеница, че не е ясно къде й е краят :)
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот asb2004 » Вто Сеп 21, 2010 16:48

то и сега са по скъпи драстично например лада 1300 нормалната го е 175 лв с клауза за състезание 1180 лв но общите условия са си същите като при нормалната и отделно все по трудно се навиват дая правят защото рискът бил значително по голям камоли някой да седне и да пише нови условия и т.н. освен ако някой състезател не е собственик на застр. компания и не накара подчинените да го направят
asb2004
 
Мнения: 155
Регистриран на: Нед Фев 14, 2010 07:44
Име: Борисов Александър

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот Andrey13 » Вто Сеп 21, 2010 19:08

Знам че ще стане добър дебат. Участниците в мотокроса , притежават ли книжки въобще и изисква ли се да имат, че като гледам хлапетии как скачат по 30-на метра без книжка се замислям мотокрос - автокрос??? Две колела -четири колела.....май второто е по-безопасно за малките???? И нещо друго. Не се ли превръща карането извън пистата, всекидневно и въобще като субективен фактор в класирането на състезателите.Да....ето един пресен пример с Васко. Заради нарушение на правилника за движение по националната пътна мрежа не можа да участва в последния кръг което му костваше шампионската титла.С две думи, не може правилника за движение по пътищата да има нещо общо с правилника за провеждане на състезание по Таликрос и Автокрос. За ралитата да , но за състезания със специални трасета не. И не виждам нищо което да попречи това изискване да отпадне догодина, в което съм сигурен че ще стане, защото и във Федерацията има хора които мислят позитивно, обективно и градивно. Достатъчно е да се обосновем с конкретно и решително становище, което ще допринесе за добрия мир и диалог между състезатели, комисари, представители на федерацията. Всички сме били свидетели и не е минало състезание без ескалация на напрежение а защо поне една причина да не отпадне??? И то за по-добро.Нека и по-младите да имат шанс да се реализират, както е в Европа.
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот asb2004 » Сря Сеп 22, 2010 09:07

сега се сещам още едно противоречие в наредба I-45 регламетираща регистрацията на пътни превозни средства пише
автомобили движищисе по затворен маршрут не подлежат на регистрация. следователно автомобилите от рали-кроса са точно такива и нетрябва да имат регистрация да ама не според изискванията на фед трябва да имат рег табели дори в заявките трябва даго запишеш
а хората от кат са решили че тези номера неги интересуват щом се движиш в затворен маршрут не съм много сигурен ще проверя мисля че и при застрахователите е решен въпроса с тези ппс защото има вътрешно заводски ппс който нямат регистрация а имат инвентарни номера и имат го такаче защо да няма решение на въпроса и в спорта
с две думи закона дава фед не като и при книжките закона не дава а фед незнаят какво да искат
asb2004
 
Мнения: 155
Регистриран на: Нед Фев 14, 2010 07:44
Име: Борисов Александър

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот Ferjancz » Сря Сеп 22, 2010 19:27

Понеже Андрей спомена и ралитата - няма проблем и в ралита да има хора без книжки. Условията в етапа са идентични като с тези на писта - затворено трасе и т.н. Що се отнася до преходите между етапите, там може и навигатора да кара. Така или иначе те са равнопоставени в колата :) Казуса с книжките, автоматично прави невъзможно сформирането на клас джуниър, ясно е защо, но и дори фед да разреши създаването на такава група, то няма как да стане на практика пак поради причините - книжка и застраховка. Какато се казва - бъркотията е пълна!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот sonny » Чет Сеп 23, 2010 00:01

Дебата е много як, много често се коментира този казус из средите където има запалянковци. Моето скромно мнение е, че не би било проблем човек под 18г да кара на състезание, примерно федерацията да изисква само минал курс пред ДАЙ, този дето иска да си мине курса и да ходи да дава газ. Имам спомен, че Пепи Гьошев започна кариерата си на 16, но тогава нямаше проблем, мисля, селд това излезе това изискване на федо-педо. Но пък от друга гледна точка, автомобилните състезатели са като еталон за обикновенните водачи на МПС и каквито сме ние на пътя, такив са и състезателите, така, че щом е отнета книжка за дадено нарушение, не би ли било редно да се спази и на пистата??? Сега, за мен има нарушения и нарушения, всмисъл, в закона се отнемат книжки за какви ли не простотии, ако е отнета книжка за превишена скорост в населено място бих се съгласил, ама донякъде, е не може на цариградското дето е със статут на магистрала да има ограничение 80, в следващия момент караш със 111 и хоп книжката ресто за месец, не съм съгласен, ама ако караш в малка уличка с 81, не за един месец, а за 10 години треа да я земат. Караш без преден номер или не си е на мястото, бам 1 месец ресто, пълна тъпотия, но вече изпреварвания, червени светофари, и други глупости снимани от амери са си до манталитет на човека, така, че там ги оправдавам. Така, че тази тема според мен е с една много тънка линия. А за дрегерите, това нещо трябва да е задължително, защото дрегера не е само за пътя, а за безопасност. Давам пример, един тиквеник с лиценз и каращ в шампионата, идва 2008г на аматьорското в Кюстендил с бегачката, налива се цял ден с бира като казак, качва се в ладата и ко става??? Ми удари се в загражденията и щеше да отнесе 20 човека буквално, добре, че бягаме бързо. Така, че това си е задълже.
Аватар
sonny
 
Мнения: 210
Регистриран на: Чет Мар 01, 2007 19:42
Местоположение: София
Име: Станислав Георгиев

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот Andrey13 » Чет Сеп 23, 2010 19:11

Имам среща с Уника за подробности по казуса и мисля че въпроса за застраховката е 99% решен.Дайте и други пречки ако виждате и да ги решим за да сме обективни в намеренията си. Давам пример: Бай Драгой решава да се състезава. Отива, плаща си лиценза издържа изпита и показва или удостоверява че има свидетелство за управление на мпс най-малко б категория да кажем. Това ще е като сито през което ще се пресеят състезателите. Но пак подчертавам ВАЛИДНА, На самата книжка пише че е валидна до....Защото ако е мръднал нещо човека с акъла или почне да забравя къде си е паркирал колата , естествено че не трябва да я притежава.Понеже лиценза е за една година ще е видно дали кандидата през тази година ще притежава свидетелство за правоуправление.И като притежател на такова че има качествата на шофьр минимални все пак за да кара автомобил. От тук на сетне през настоящата година да не се изисква да го показва на всяко състезание, защото отнемането му за месец или два поради някакво си нарушение се явява субективна пречка в неговото класиране в случая неучастие в даден кръг от шампионата.С други думи това че книжката не е у него в момента не значи че той я няма или не притежава уменията които се изискват за нея.Просто за момента не я притежава. Само по себе си това е наказание да не управлява по републиканската мрежа а защо да бъде пречка за участие на състезания по специални затворени терени и писти където например карането с превишена скорост е задължително а изпреварването отляво много често и разрешено а блъскането и подпирането освен удоволствие е и практика :wink: Започнах тази тема и ще я довърша докрай , в смисъл с положителен резултат за нас, защото често превишавам скоростта особено извън населено място когато ограничението е 40 или 30 даже и сигурно вече нямам книжка. Но съм измислил вариант да си изкарам немска, сръбска,албанска и т.н. и като ми вземат тая ще си карам с другата. :mrgreen: Хитро нали!!! Е не вярвам някой да промени текста и да пише " Българско свидетелство за правоуправление" , защото нали сме в Европа или още не сме??? Защото като преглеждах старите годишни издания тези три реда за това условие от годишния бюлетин отпреди много време са си едни и същи и е време някои казуси да се прегледат, актуализират и най-вече да се демократизират. И ние сме тези които трябва да ги посочат с факти и аргументи за по-добро а ръководството на федерацията да им обърне внимание и промени правилата , така че на нас не да ни е трудно а да ни е лесно поне за това за което пари не се иска.
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот Ferjancz » Пет Сеп 24, 2010 09:43

Добре, това всичкото е така. Но какво става, ако поради причина Х, книжката е отнета по средата на сезона и на някое състезание стане инцидент? Автоматично застраховката няма да важи. От там пак в началото на темата, че книжка ще ти е нужна при вяско положение. Единствения вариант е застрахователите, когато правят подобни застраховки за състезания, тази точка от условията да отпадне, нещо което мен дълбоко ме съмнява.
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот Andrey13 » Пет Сеп 24, 2010 12:18

Именно това условие да отпадне от застраховката.Ще се промени текста или застрахователя. :wink:
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот Andrey13 » Вто Окт 05, 2010 18:28

Вече сън договорил с Уника текста за книжките в застрахователната полица да отпадне. Така че давайте по-нататък. Утре ще поместя новия текст.
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: Защо фаворита в шампионата не взе участие в Средец?

Мнениеот asb2004 » Сря Окт 06, 2010 14:51

Добре с отнетите книжки за превишена скорост да , а кво става с тези дет са им взети за алкохол при така промененен текста и те ще могат да карат, а се си мисля че алкохол и кола са две несъвместими неща се едно луд с картешница това е за затвор а не за писта и планинско
asb2004
 
Мнения: 155
Регистриран на: Нед Фев 14, 2010 07:44
Име: Борисов Александър

Следваща

Назад към Български Шампионат по Рали-Крос

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта