Писта Варна 2009

Дискусия за Българския Шампионат на Затворен Маршрут

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот beta_racing » Чет Окт 22, 2009 09:48

Това и аз го чух вчера около 18:00 часа в новините на БГ Радио.
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот КОКО » Чет Окт 22, 2009 10:52

Искахме Хасково валидно за шампионата вместо отложеното в Ст,Загора,но не стана.БФАС енодушно решили ОТКРИТО.
Не ми е ясно колко човека ще доидат след приключване на сезона на 15 ноември.
Като доидат на откритото 30 автомобила и търси спонсори за 2010 г.да видим как ще стане.....???????????
0888705588
КОКО
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 20:58
Местоположение: Хасково
Име: Христо Христозов

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот beta_racing » Чет Окт 22, 2009 10:58

КОКО написа:Искахме Хасково валидно за шампионата вместо отложеното в Ст,Загора,но не стана.БФАС енодушно решили ОТКРИТО.
Не ми е ясно колко човека ще доидат след приключване на сезона на 15 ноември.
Като доидат на откритото 30 автомобила и търси спонсори за 2010 г.да видим как ще стане.....???????????
Това какво общо има с темата за Писта Варна и особено с двете мнения преди твоето? :roll:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот КОКО » Чет Окт 22, 2009 11:05

Има.Кръговете вместо 8 може да останат 4.
Ако сметнеш че няма ,знаеш как става."Гумичката"
0888705588
КОКО
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 20:58
Местоположение: Хасково
Име: Христо Христозов

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот beta_racing » Чет Окт 22, 2009 11:44

Пак не мога да разбера какво общо имат писанията ти за Писта Хасково отгоре.........

Писта Варна 2009 вече се е провела и така или иначе 6 от кръговете за тази година са минали (другите пет освен кръга във Варна са пистите "Велико Търново", "Русе", "Дракон I", "София" и "Дракон II"). Сега предстои и седмият кръг в Бургас и като цяло в целия календар не се е провело дефакто едно състезание - Писта Стара Загора, докато Писта Хасково първоначално си беше обявено за "открито".

KOKO написа:Има.Кръговете вместо 8 може да останат 4.
Ако сметнеш че няма ,знаеш как става."Гумичката"
В реда на мисли от по-горе, това дали ще има Писта Хасково тази година като официално състезание от календара или не, според мен няма да има значение за календара догодина!

Иначе гумичката знам къде е... :wink:


И нека в тази тема да говорим за отказа във Варна да има автомобилни прояви, освен ако не се изгради специално съоръжение!

Темата за писта Хасково спокойно можеше да си остане там, където вече си писал за решението да остане "открито" състезание. Затова не можах да те разбера защо си писал и тук :wink:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот Lanco Rally » Чет Окт 22, 2009 12:18

хмм лошо за Варна отново и отново,едно състезание няма да имат клетите...преди рали Златни и т.н.кво беше, а сега една мижава пистичка имаха и нея им отрязаха :roll: ,а относно европейските изисквания то къде в Бг има такива писти,единствено малък компромис е Дракона,то по тая логика трябва да затворят и останалите писти...явно вече във Варна никой не му се занимава с организация,а и пари нема :mrgreen:
Lancia №1 in Rally Sport Ever!!!
Аватар
Lanco Rally
 
Мнения: 74
Регистриран на: Вто Апр 24, 2007 16:56
Местоположение: Бг
Име: Венко Станчев

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот vikikos » Чет Окт 22, 2009 13:04

Ами трябва,да.Ако зависи от мен,ще забраня навсякъде подобни състезания.Да сте видели в някой град на булевард да играят футбол.За това си има стадиони.Да си строят организаторите писти и да си правят кушии колкото искат и пари да събират и квото им е кеф.Не е нормално да затвориш половин град за тъпите ни състезания.Да не говорим,че е опасно.Просто не знам защо трябва да се коментира това.
vikikos
 
Мнения: 446
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 21:49
Местоположение: варна
Име: ВИХРЕН ХРИСТОВ

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот beta_racing » Чет Окт 22, 2009 14:52

vikikos написа:Ами трябва,да.Ако зависи от мен,ще забраня навсякъде подобни състезания.Да сте видели в някой град на булевард да играят футбол.За това си има стадиони.Да си строят организаторите писти и да си правят кушии колкото искат и пари да събират и квото им е кеф.Не е нормално да затвориш половин град за тъпите ни състезания.Да не говорим,че е опасно.Просто не знам защо трябва да се коментира това.
Имайки предвид келявите ни организации, както и манталитета ни, съм съгласен с теб. Но от друга страна не сме само ние, които организираме "пистово" състезание по улиците на града. Примери няма смисъл да давам! В този ред на мисли, сравнието с футбола и стадионите не е основателно.
Има и друго нещо: ние може да не сме единствените, които използваме улиците на някой град за "писти", но сигурно сме единствените, при които над 80% от състезанията, съставящи "пистовия" календар, са по градски пътища, а не по истиски писти :mrgreen:

Но да не се отклоняваме отново от темата... :oops: :D
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот vikikos » Чет Окт 22, 2009 15:31

Той кметчето ни е малко кукла на конци...Това ме кара да си мисля,че скоро някой ще обяви строеж на някакво специално съоръжение за целта.Просто бат Кирчо не е безразличен към моторните спортове за да се обяви подобна забрана,а и в нашия град има хора които биха вложили няколко милиона в подобно нещо.Сигурен съм,че се мъдри нещо...свързано с пари.
vikikos
 
Мнения: 446
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 21:49
Местоположение: варна
Име: ВИХРЕН ХРИСТОВ

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот krasio » Чет Окт 22, 2009 19:11

Спокойно,много скоро ще се знае със сигурност кога ще започва да се изгражда трасето подобно на това в Букурещ :wink:
Аватар
krasio
 
Мнения: 93
Регистриран на: Нед Юли 01, 2007 03:11
Местоположение: ВАРНА
Име: Красен Косев

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот ivozet » Пет Окт 23, 2009 21:24

Спокойно,много скоро ще се знае със сигурност кога ще започва да се изгражда трасето подобно на това в Букурещ


Няма да е и през 2010г. :lol: виж календарчета http://forum.rally-club.bg/viewtopic.php?f=11&t=2872&p=105116#p105116
Изображение
Аватар
ivozet
 
Мнения: 773
Регистриран на: Вто Ное 29, 2005 10:27
Местоположение: SOF
Име: Иво Асенов

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот Greaddy » Чет Окт 29, 2009 16:18

krasio написа:Спокойно,много скоро ще се знае със сигурност кога ще започва да се изгражда трасето подобно на това в Букурещ :wink:

А дано :) - http://www.bucharest-ring.com/frame.php?loc=varn
Аватар
Greaddy
 
Мнения: 104
Регистриран на: Нед Юни 29, 2008 16:38
Местоположение: Варна
Име: Лъчезар Лазаров

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот Цанев » Пет Ное 06, 2009 10:24

vikikos написа:Ами трябва,да.Ако зависи от мен,ще забраня навсякъде подобни състезания.Да сте видели в някой град на булевард да играят футбол.За това си има стадиони.Да си строят организаторите писти и да си правят кушии колкото искат и пари да събират и квото им е кеф.Не е нормално да затвориш половин град за тъпите ни състезания.Да не говорим,че е опасно.Просто не знам защо трябва да се коментира това.


улични писти по света БОЛ "24 часа на Льо-Ман" е на улична писта,във сингапур Ф1 карат по улиците,Монако и т.н.ВТЦЦ също използват улични писти ГТ шампионатите също :)
Акъла е нещо което можеш да раздаваш и без да го имаш!
Аватар
Цанев
 
Мнения: 339
Регистриран на: Пет Дек 19, 2008 10:20
Местоположение: Велико Търново
Име: Георги Цанев

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот vikikos » Пет Ное 06, 2009 16:56

Е,и.Какво се радваш?Искаш да сравниш техните улици с нашите :!: :?:
vikikos
 
Мнения: 446
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 21:49
Местоположение: варна
Име: ВИХРЕН ХРИСТОВ

Re: Писта Варна 2009

Мнениеот ivanikoloff » Съб Ное 07, 2009 15:56

Това което е направил кмета на Варна трябва всички да направят, вкл. и на правителствено ниво.
За първи път този век дойдох на състезание от БГ шампионата на Дракон, сега тази есен. Честно казано като малък съм си мислел че всичко изглежда като панаир защото сега сме в прехода, има инфлация от 100% и т.н., обаче след повече от 10 год. гледката е почти същата. Просто това беше най-ужасно организираното събитие, беше уникално! Честно казано не виждам смисъл в продължаването на тези състезания. Имаше редица абсурди, а хората изглежда са попаднали в този водовъртеж и се тъпчат на едно място. Трябва генерална промяна в културата, която да се наложи от високо ниво. Иначе не виждам никакъв потенциал положението да се подобри без външна намеса, разчитайки че хората ще се сетят изведнъж да се ограмотят и да се промени всичко към добро.
Хората във върха мисля че са НЕспособни да започнат такава промяна, в свитата на Румен Дунев имаше момиче което разхождаше куче за което би трябвало да е дисквалифициран. Паунов от своя страна се разхождаше с омацан костюм и беше хванат да кара пиян, Царски псуваше и се караше наляво и надясно...

Презентацията на самите отбори беше смешна, не може пилоти които имат претенции да търсят някакви спонсори да се разхождат със жълтясали състезателни костюми, понеже няма кой да им ги изпере! Всичките си бяха изнесли маси на които бяха се "освинили", а механиците пък трябваше да лягат по земята или върху някакъв кален найлон. Изглежда никой не се беше сетил да донесе стандартните ПВЦ плочки за да не ляга в/у калта. Може да съм пропуснал, но не видях някой отбор който да си беше сложил табелка с името и класа, каква им е колата и т.н., хората гледаха и се чудеха какво е това, в кой клас е, колко к.с. и кг.!? Освен някой от пилотите, повечето членове на отборите не можеха да бъдат разпознати към кой отбор принадлежат. Много малко бяха хората с дрехи на отбора, още по-малко тези с чисти дрехи на отбора! Всъщност мисля че не видях да има кълбо с кухненска хартия ;) Изобщо от естетическа и от хигиенна гледна точка не би искал да останеш при който и да е отбор, всичко приличаше на мърлява организация за пикник из природата.
Обикновенно в шампионатите където има ограничено отразяване и интерес, спонсорите се привличат с екзклузивитета и възможността там да се срещнат с хора от бизнеса които да им бъдат полезни в бъдещето. Точно по тази линия, ФИА ГТ когато загубиха ТВ договорите с почти всички ТВ и въпреки футуристичните си бюджети(нова кола ГТ1 струва над 1 млн. Евро), можеха да се похвалят че спонсорството в шампионата води до 300% възвращаемост на инвестицията. Обаче когато всичко е мръсно, ти не можеш да привлечеш такива хора и те да завържат контакти, още по-малко сделки. Аз не видях някой с прав панталон, дори някой който да изглеждаше поне малко важен.

От самата писта не помагаха изобщо, нямаше кошчета за боклук и затова той се хвърляше по поляните и където им падне, а тоалетните(крайно недостатъчни) бяха стратегически позиционирани в края на една ливада и до тях трябваше да газиш в кал за да стигнеш. Естествено за никой от отборите нямаше ток и вода. Табели и реклами за самото състезание не видях, имаше само някаква малка табела за отбивката към пистата.
Такава квалификация пък за първи път виждам и чувам, никъде по света няма квалификация в която да не може да влезнеш и да си направиш настройки по колата. Единствено в НАСКАР и Инди Кар овалите е така, но пилотите там излизат 1 по 1 заради сигурността им. Когато всички са на пистата, това създава проблеми с трафика, оттам инциденти и по-голям разход за отборите.
Нямаше дори един монитор на който да се следят времената, времената излизаха в странни интервали от време и бяха разлепяни на стена като некролози. Ако искаше да си вземеш класирането, нямаше джоб от който да си го вземеш. Разбрах че е имало лайв-тайминг в Интернет, но линка изглежда е "таен", защото не е публикуван никъде и се разпространява от дума на дума.
В неделята, раздаваха програма на зрителите и обикновенно когато има програма се очаква тя да бъде следена до секундата. Тази програма в нито един момент не бе спазвана! Не че и приличаше на програма, една стандартна програма в Европа изглежда по коренно различен начин. Има час в който се отваря пита, час в който пилотите трябва да се наредят на решетката, час в който идват момичета с номерата на пилотите, час в който всички външни хора трябва да се изтеглят от решетката, час в който механиците трябва да запалят колите и да започне загряващата обиколка. Всичко е разграфено в секунди! Сирена предупреждава кога колко остава. В Америка дори е още по-стриктно, трябва в точен момент всички да са готови и отборите да се наредят за да отдадат почит на националния химн. При нас ме съмнява че имаха химна за да го пускат в уредбата...
Самите часове на състезанията бяха тотален абсурд. Състезанието се организира заради състезателите И заради публиката. Тогава кой си мисли че някой нормален човек ще стане рано сутринта, ще реши да пропусне Ф1 която беше тогава сутринта, и ще реши да дойде в Калояново към 10 сутринта? За първи път виждам състезателен уикенд който да свършва в неделя на обяд в 13 часа, нали с това е асоцииран целия моторен спорт - състезанието е в неделя следобяд!

Самия старт беше феноменален, пилотите трябваше да чакат поне 20 мин. за да излезнат на пистата, в което време гумите им 100% ставаха студени на камък - което е голям риск за сигурността им! В друг шампионат, ще подадеш оплакване и състезанието ще бъде анулирано ако не се спазват такива елементарни процедури. Отгоре на всичко, след загряващи обиколки, винаги неясни като бройка, последва дълго чакане с всички автомобили наредени и разни маршали тичайки м/у тях!?!?!? Никога не бях виждал такова нещо! След финала пък решиха да задържат абсолютно всички автомобили, понеже имало протест на някой си с/у някой друг. Ако няма протест с/у останалите, защо подяволите трябва да се задържат? Чували ли сте във Ф1 след като има протест с/у някой да задържат колите на всички отбори? Пълен абсурд.

Всичко това рефлектира и на пилотите, гледах ги първо на Т6/7/8 и после на Т2/3/4/5. Ами никой не умее да спира, никой не направи 2 еднакви, не обиколки, а завоя! Никой не се качваше по бордюрите, което ми изглеждаше абсурдно. Всички караха като на рали, на Т3 лидерите с разните Лансъри се опитваха да качват бордюра, но за цялото състезание така и не научиха как да подходят и колко да вземат, затова ги изхвърляше всеки път под различни ъгли и уникално настроените им коли подскачаха с ужасно висока амплитуда! При спирането пък повечето пилоти задържаха спирачките дори и след върха на завоя, което аз лично за първи път виждам! М/у Т2 и Т3 всички пилоти бяха решили че не трябва да използват пълната ширина на пистата. Някои от колите до колкото разбрах струваха колко една ГП2 заради разните им модификации, повече поне колкото Ф3. Обаче всичките бяха рали коли, а изглежда болшинството пилоти не ги караха на рали!? Като се замисля за 1/3 от тези $ може да се намерят значително по-бързи коли, които са и създадени за пистови състезания.
Накрая Арабаджиев с карта, от абсолютно първия път като мина, освен че използва цялата ширина на пистата(където всъщност бе мръсно заради странните траектории от състезание), ами и без абсолютно никакъв проблем и отскачане мина през бордюрите(а карта няма окачване), съответно и беше с доста секунди по-бърз въпреки че излизаше на правата с почти макс. скорост и карта подскачаше през неравностите.
Точно затова не виждам смисъл в продължаването на такива състезания, просто трябва някой чужд организатор да се привлече и да се промени в корените културата на участниците. Сигурно любителският шампионат на Формула Форд на Нокхил из мрачна Шотландия е 2х пъти по-професионален от това.

Самата обезопасенност на пистата беше меко казано странна, имаше места където публиката я разделяха две гуми и една лента от колите. Самите маршали се объркваха какъв флаг кога и къде да покажат. Всъщност от това което съм виждал в Интернет, това е супер ниво на безопасност. На другите места има жертви или ранени хора от публиката!?!?!?!? Кога за последно се е случвало в Европа да има ранен човек от публиката?????
В този ред на мисли идва и федерацията. След като тя дава зелена светлина и участва в организирането на такива супер опасни мероприятия, неразбирам как има лиценз? Не мога да си представя как може да бъде лицензирано състезание в което преобладаващите обезопасителни мерки са "ленти"! Доколкото забелязах имаше доста служители на федерацията, изобщо не разбрах защо са нужни толкова хора.
Маршалите от своя страна, които би трябвало да се считат като професионалисти защото са платени, бяха всъщност на ужасно ниско ниво. Изглежда всичките идват за да вземат 10-15 лв., да хапнат и да зяпат безплатно. Изобщо не им правеше впечатление че има хора на опасни места, които бяха забранени, още по-малко можеха да помогнат на публиката. В белия свят, маршалите са доброволци, те не получават нищо. Въпреки това всички те минават специални курсове и са обучени да реагират на всички ситуации с бърза преценка. Такова обучение много често се финансира директно от ФИА, просто федерацията трябва да представи план за обучението и да кандидатсва пред ФИА. Изобщо има множество такива програми свързани със сигурността които се финансират от ФИА, всички глоби които се налагат във Ф1 отиват именно за такива неща.

Отразяването на шампионата е малко, което не е учудващо при положение че той няма сайт, медийте не получават новинарски бюлетин, няма фотогалерия или видео галерия за тях. Сравнено с България, примерно един шампионат като Формула 2000 Лайт праща всичко това + готов за излъчване видео обзор от състезанието. По този начин всеки един вестник, ТВ или радио ще може да отрази събитието без да изпраща репортер или екип. Там карат хора с доста малък бюджет, доста хора в БГ имат по-голям, а шампионата се организира от една шепа хора.
Липсата на сайт прави дори проверката за класирането и резултатите трудно, най-малкото като уважение към феновето.
Преди някой да ми е казал, ама те имат много $ и много хора, ще ви дам пример с Формула БМВ Европа. Шампионата е в уикендите на Ф1 и реалния бюджет е около 300к Евро. Организира се от BARC като има 2-ма организатори, 1 медия отговорник(която работи и за още 5-6 други шампионата) + 1 медия отговорник за ТВ правата към ФОМ(който това му е най-малкото от многото задължения), 3 техн. делегата които отговарят за легалността на колите. Тези хора правят така че в шампионата да има по 25 пилота, хиляди медии по света да го отразяват и да бъде показван по ТВ в близо 180 страни. На това му се казва ефикасност, съответно и страхотна печалба за организаторите. Сега къде сме ние?

По света има много улични писти, но разликата с България е нивото на сигурност и организацията. Понеже това е трудно и скъпо да бъде достигнато, уличните състезания се организират вече само когато идват големи професионални шампионати като Ф1, Индикар, АЛМС, OZ V8, ФИА ГТ или WTCC. В България нямаме такива шампионати, тогава защо изобщо има идеи да се организират улични състезания? Колко пари досега са били хвърлени, които биха без проблем погасили кредити за направата на писти?
Ако някой иска да кара, ето на 30-40км. от границата е Серес и цената за тест дори е доста скромна. Отиваш и караш, без да се притесняваш за своята и чуждата сигурност. Хората са направили пистата именно заради това.
Хората тук трябва да се отворят повече към света, да видят как се прави и защо. Иначе ще си останат в някакъв изостанал измислен свят, който не иска да се откъсне от 70-те години на комунизма. Просто нивото на познанията е уникално ниско, а когато е уникално ниско, самата култура и подход към този спорт са странни и неразбираеми. От това всички страдат, дори ако искате и тези които искат да излезнат в Европа, защото нямат нужните познания и контакти за да взимат правилни решения, и в крайна сметка стават за смях.
Всичко дотук ще звучи много обидно за много хора, но съм 100% сигурен че ако отидете в Европа и разговаряте с професионалисти от някой отбор от професионална серия, те ще имат дори по-критично мнение. Повечето недоумяват как се разрешават състезанията по улиците.
Какъвто и да е шампионат или спорт, не може да бъде по-важен от невинен човешки живот! За 1 спасен човешки живот, всякакви мерки са оправдани.

vikikos написа:Той кметчето ни е малко кукла на конци...Това ме кара да си мисля,че скоро някой ще обяви строеж на някакво специално съоръжение за целта.Просто бат Кирчо не е безразличен към моторните спортове за да се обяви подобна забрана,а и в нашия град има хора които биха вложили няколко милиона в подобно нещо.Сигурен съм,че се мъдри нещо...свързано с пари.


Точно. Откъде и каквито и да са инвеститорите, дано да има резултат. Кмета е напълно прав и доколкото знам, наистина това му е любимия спорт.
ivanikoloff
 
Мнения: 2
Регистриран на: Пет Авг 22, 2008 20:12
Име: Иван Николов

ПредишнаСледваща

Назад към Български Шампионат на Затворен Маршрут

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта

cron