Страница 1 от 1

контестациите на писта Русе

МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2005 17:57
от Деница
я споделете кой / как/ защо ... че то за къде без малко жълтини в спорта , а 8)

МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2005 20:57
от plm
Контестации не знам дали е имало в Русе,но в официалните резултати,които ни предостави Рапид/за което му благодаря/ има 2 декласирани.
Разбрах,че е мерено нивото на шума.Но,колко трябва да бъде,как се мери...Никой не знае!Повтарям,никой не знае.Няма регламент.
Та,"цирка' започна и ще продължава с пълна сила...
Да му мислят активните състезатели!
Ние само гледаме състезания/и "цирка"/.
И как може толкова малко състезатели досега да си купят лицензи?
Приходите в БФАС са толкова малко...Даже може щатните служители да останат без заплати.

МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2005 21:19
от PlamenVFTS
Изисквания за ниво на шума и начина на измерване има само в правилниците за раликрос и автокрос сигурно те се прилагат за всички състезания.
Между другото на автокроса в Търговище миналата седмица има само едно редовно бъги по тези изисквания!!!! :(

МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2005 21:44
от plm
Сега прочетох правилника за автокрос и има известно регламентиране.
Но,за другите състезания няма такова нещо.
Ако следваме логиката на ограниченията-шума влияе на здравето.Най-близко до хората са ралитата/затова в нормалните страни за тях е най ниско нивото на шум/.Следват пистите.
А у нас има регламентирани ограничения за раликрос.Провежда се извън населени места,близкостоящите са доброволно там.
Как е във Ф1?Няма огрничения.
И ще е интересно,например,ако изгонят от рали България Кузай за шум,и малко след това мине с Москвича си местен дървар с очевидно по голямо ниво на шум!
Значи,нивото на шум трябва да отговаря на изискванията на страната организатор.
А,у нас няма такива.
Не случайно,всички актове за щумни коли са губещи в съда.

МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2005 21:56
от PlamenVFTS
Интересното е, че и в оригиналните документи на FIA няма друг регламент за шум освен този. Мисля, че в общите изисквания за изпускателните системи има споменато ниво на шум 103dB при 3500оборота на двигателя но не е споменат как се мери. Аз доколкото си спомням преди години имаше споменати в регламентите норми и регламент за мерене малко по различни от този в раликроса и автокроса.

МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2005 22:12
от RaPiD
Шума го мериха с некъв уред, не го знам как се казва, шумомер ли е кво е, има нещо микрофон, доближават го до ауспуха и на 3500 оборота мерят колко е шума, ~100 е нормално. Цецо е махнал гадния ауспух и сега е тих като комар, не могат да я разпознаят хондата, че е бегачка :lol:

МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2005 23:07
от K_Power
Незнам какво вредят толкова, за мен лично, колкото по-шумно толкова по-голям купон и толкова по-гот. Тихите бегачки ме дразнят. Но и 103 ДБ при 3500 оборота в минута не са малко. Все пак един флекс при 6500 оборота в минута(голям флекс) е 100ДБ. Но ми е интересно какъв е този уред и как точно ги зачисляват оборотите, да не би да закачат колата на газанализатор(ръчен) та да видят колко точно са оборотите. Колите от група Б са били доста шумни, но тогава е нямало такива ограничения.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2005 10:39
от sastezatelia
Да бе наистина как може да има ограничения за шума това е пълна глупост нали за това ходим по отсечките да гледаме ако неискаме да ни шумят бегачките ще си ги гледаме по телевизията ралитата а няма да бием стотици километри път.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2005 14:07
от txl
По върпоса за шума и конкретно за писта "Русе". Четем "Специален правилник за провеждане на автомобилни състезания на затворен маршрут", който plm предостави (скоро ще го качим и на сайта на клуба). По въпроса за шума, въпросният правилник не казва нищо, освен какви автомобили се допускат:

Чл.2. ДОПУСТИМИ АВТОМОБИЛИ
До участие се допускат автомобили, които отговарят на изискванията на приложение "Ж" на ФИА и наредбата на БФАС за съответната година.
...


Четем в "наредбата на БФАС за съответната година" (НАРЕДБА за организиране и провеждане на автомобили състезания и шампионати през 2005 година). Относно шума, четем следното:

III. АВТОМОБИЛИ
1.
...
През 2005 г. на всички видове състезания ще се контролира шума на автомобилите (съгласно чл. 3.6 от приложение "Ж" на ФИА).


Значи до тук БФАС не дава никакви норми за нивото на шума, а оставя всичко в ръцете на ФИА и чл. 3.6 от приложение "Ж" на ФИА. Ето какво четем там, по отношение на шума:

3.6 Exhaust system and silencer
...
For all cars used in Rallies and unless the limits imposed by the local authorities are lower, the noise level on the open road must not exceed 103 dB(A) for an engine rotation speed of 3500 rpm for petrol engines and 2500 rpm for diesel engines.
...


Това е всично по въпроса за шума в чл 3.6 от приложение "Ж" на ФИА. В превод звучи така:

За всички автомобили използвани в ралита и освен ако ограниченията наложени от местните власти не са по-ниски, нивото на шума в отворените участъци от пътя не трябва да превичава 103 дБ при честота на въртене на двигателя 3500 1/мин за бензинови двигатели и 2500 1/мин за дизелови двигатели.


Това е, в чл 3.6 от приложение "Ж" на ФИА по въпроса за шума става дума единствено за "автомобили изпозвани в ралита" и за "отворените участъци от пътя". По отношение на пистови/планински състезания не се казва нищо за нивото на шума.

В такъв случай, някой може ли да обясни по какви критерии са измервали нивото на шума на писта "Русе"? Или може би аз греша някъде? Ще се радвам да разбера каква е грешката ми, ако има такава.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2005 15:15
от RaPiD
Точно по тези критерии. На 3500 оборота и не повече от 103

МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2005 15:15
от K_Power
искаш ли да ти кажа Тошко, къде ти е грешката?! Грешката ти, че си мислиш, че грешиш, защото всъщност си прав. Пише само за ралитата, нищо за пистови, планински и автокрос състезания. Толкова сме го иззпипали си личи нашият правилник, че направо да не го виждат хора отчужбина, че ще им падне шапката.

Правилниците

МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2005 04:06
от plm
"Специалните правилници 2005" на БФАС вече ги има на
http://sportinfo.hit.bg/Priavilnici%202005.pdf
Относно наредбите:
В много отношения ФИА дава само насоки и местните федерации могат да ги конкретизират.Има много примери.За информация-документите на чешката федерация за автомобилен спорт за т.г.са над 400 страници.
Ето какво има в тях за шума:
7. HLUK
7.1 Limity hladiny hluku
Pro rok 2005 jsou stanoveny tyto maximální limity hluku:
- rally 96 db(A) + 2 db(A) na chybu měření
Měřeno dle uvedené metodiky při 3500 ot/min. u benzinových a 2500 ot/min. u
dieselových motorů.
- ZAO + ZAV:
- vozidla I. kategorie (mimo ST,SP, S2000,E1 a H):
98 dB(A) +2 dB(A) na chybu měření
- vozidla II. kategorie(mimo F3): 102 dB(A) +2 dB(A) na chybu měření
- vozidla F3+ volná formule slučitelná s I.kategorií (E1) a H:
101 dB(A) +2 dB(A) na chybu měření
Vše měřeno dle uvedené metodiky při 3800 ot./min.
- vozidla SP 100 dB(A) +2 dB(A) na chybu měření
Měřeno dle uvedené metodiky při 4500 ot/min.
- vozidla ST , S2000 a F 3000 108 dB(A) +2 dB(A) na chybu měření
Měřeno dle dále uvedené metodiky při 6.300 ot./min., nebo ve 3/4 maximálních
otáček.
- AK+RK - všechny divize: 100 dB(A) +2 dB(A) na chybu měření
Měřeno dle uvedené metodiky při 4500 ot./min.
U D3 125, 160 a 250 bude měření prováděno při 2000 ot./min.

На стр.9.10 и 11 от следващия документ е целия текст за шума
http://store3.data.bg/plamenipet/rally/dokumenti/nsr_e_technika.pdf

dobro utro

МнениеПубликувано на: Чет Апр 21, 2005 10:39
от malkiq
Mnogo e intersen tozi vapros sus 6uma mislq 4e vav knijkite s iziskvaniqta na BFAS za 2003 ili 2004 ima ne6to spomenato , po4ti sum siguren 4e ima nqkakuv ygyl pri kojto se merqt i 4e otdolu pod izhoda na auspuha trqbva da e postlano specialno odealo za da nqma rezonans .Ima i variant kogato na masoviq start e naistina nepriatno do teb da ima nqkoq plqkalka na Dido e takava 72 na rallycross ama puk e dosta po dobre s tozi auspuh (pistarski) ot kolkoto s (raladjijski).

МнениеПубликувано на: Чет Апр 21, 2005 14:47
от RaPiD
е те слагаха некъв картон мисля, не беше одеало