DACIA LOGAN CUP в България - слух или нещо повече?

Дискусия за Българския Шампионат на Затворен Маршрут

Мнениеот K_Power » Сря Ное 22, 2006 20:31

Това дет виждам като оборудване е: 2 броя седалки ТОРА, 2 броя 4-точкови колана, ролкейдж, за окачване незнам, ама .... седалките, нови хомологирани на спарко или омп или сабелт или каквито и да било други са средно около 300-350 евро бройката, коланите са около 100 евро бройката, рокейдж на омп или спарко за таз кола е приблизително 700-800 евро ... и окачване, комплект амортисьори и пружини на билщайн е около 700-800 евро, а ако става въпрос за коилоувъри цената не е повече от 1000-1300 евро, тая цялото оборудване не би трябвало да надхвърля 5000 евро!
Kristian Metodiev Pavlov
VW MANIAC
Изображение
Аватар
K_Power
 
Мнения: 2636
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:57
Местоположение: гр. Банкя
Име: Кристиян Павлов

Мнениеот plm » Сря Ное 22, 2006 21:29

nikicar написа:
bigi написа:[i]...


За какви 30 000 лв. имаш предвид това цената за оборудването ли е ..???Оборудването което е направено какво включва ?Малко съм шокиран ..Мога да ви направя разбивка за всяка част по отделно за справка ??Нещо не мога да разбера ..

Не е трудно за разбиране. Прочети цялата тема и ще разбереш къде е далаверата на Еуратек и ..., и към какво се стремят и други.
Сигурно е сладка работа продажба на 6 коли с печалба 10-20 000 лева от кола, атрактивна целогодишна безплатна реклама, никакви ангажименти...А обяснението им за високата цена на тези коли е допълнителното оборудване, но ти знаеш много добре колко е това.
Струва ми се, че организаторите вървят по опита на Еуратек, но са закъснели. За мен това е пореден опит за ...унищожаване на спорта у нас за сметка на еднократна, бърза печалба. Късогледство, и лакомия.
В тази тема са изразени мнения как може и трябва да бъде. Например, колите да са собственост на организатора/може да струват и 100 000 лева/ и пилотите плащат за участие.
Но, май този вариант не им изнася.
Та такива неща.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот plm » Сря Ное 22, 2006 22:05

techfan написа:Идеята наистина е прекрасна и кореспондира с моите възгледи, относно създаването на подобен едномарков шампионат с автомобили подготвени от български вносител.Но - май дотук се изчерпва положителнят аспект на нещата, за съжаление...За това бих искал да се намеся малко в обсъждането на тази идея .Лично за себе си съм направил малко проучване по въпроса,тъй като от доста време работя в така наречената маркова система на вносителите на автомобили,но искам първо да попитам, дали някой има приблизителна представа за някаква цена на подобен кит, за да се приведе в някакъв що-годе хомологиран вид подобен автомобил.И още- кой вносител ,според вас ,би се лишил от 12-15 автомобила на цена от 15-20000хил лева,които да разглоби и префасонира за състезателни цели? Като добавим и нужните средства за преработката им като допълнителни компоненти , резервни части и консумативи ,труд -сумата набъбва значително! Като прибавим и липсата на квалифицирани кадри ,които да извършат тази задача по подготовката на тези автомобилиа и след това подръжката им ,нещата стават "непосилни"финансово за всеки един вносител в момента.Дори и наемащият състезател да си плаща някаква сума сам, или чрез своите спонсори, за да ползва автомобила през сезона,не би променило ситуацията в негова полза.По отношение на шкодите-там нещата, според мен, бяха далеч от професионализма и правилата за автомобилен спорт.Всичко беше един не добре обмислен и лошо реализиран проект от самото начало,за което вина имат и федерацията, и вносителя-Еуратек ,а от това най-много пострадаха самите състезатели.Това е мое мнение!Аз и в момента продължавам с работата ми по тази идея и искренно се надявам да има положително развитие в най-близко бъдеще...

Знам, че познаваш добре системата на марковите вносители, но съм убеден, че въобще не са за жалене. Като искат реклама да си плащат.
През годините съм се убедил, че май всички вносители на автомобили у нас са доста измислени. Мога да дам много примери.
А като минем на вълна спорт при вносителите и става пълен блокаж.
Какво да кажа повече, ...
Например, когато през 1993 дойде шефа на Форд моторспорт да посети многото купени бегачки у нас и посрещнахме делегацията. Показваме бегачката и казвам проблемите. Там беше и Димо ... сега май е изп. директор на Мото Пфое. Отивам за части и твърдо ми отговарят, че тази кола още няма производство ...Предложих да иим покажа колата...
Та, казах на англичанина, че никакво съдействие нямаме от Мото Пфое. И никой състезател не си купува части от тях.
Или за другаря Грозданов- та той няма шофьорска книжка, но мама го е направила изп. директор на Бултрако.
Или Вантотрейд, или Юнитрейд...
Та, май няма български състезател ползващ услугите на вносителите.
За мен е ясно защо е така.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот bigi » Сря Ное 22, 2006 22:09

Май някой тук не ме е разбрал, аз ви казах че съм чул че цената ще е около 30 000 лв., без да зная какво включва тази цена. Също така някой по-голям специалист би могъл да сметне реална или нереална е тази цена.
Хайде сега ми кажете колко може да струва наема на такава кола за едно състезание и кой от изтънелите джобове на нашите състезатели може да си го позволи. От тук следва и извода че варианта със стоене на колите при организатора и да чака някой да отиде да я наеме за да се състезава - нъц, ама няма да стане. Хайде сега ми отговорете какъв едномарков шампионат ще се получи ако няма редовно осигурени състезаващи се.
Затова е хубаво да се мисли преди да се дават глупави предложения.Това с наемането явно не става. Онова с купуването и после да стоят колите в организатора, съвсем пък няма да се получи, защото кой състезател ще си купи кола, която ще стои у друг.
Така че не са много вариантите които остават и един от тях е този , който Еуратек са решили да използват. Колкото и зле да ви звучи - това е истината.
А другата истина е, че трябва да има още фирми - официални вносителки на автомобили , които да организират такива едномаркови шампионати , за да има конкуренция, по-добра организация и всичко ще си дойде на мястото.
А то сега е лесно да се оплюе първата и единствена птичка.
И все пак е приятно да видиш на пистата десетина еднакви автомобила, защото останалите ентусиасти в пистовия шампионат са толкова различни, че никакво сътезание не става. Не може да пускаш в един старт коля която е 500 к.с. и друга която е 130 к.с. и да очакваш да стане нещо интересно.
bigi
 
Мнения: 7
Регистриран на: Сря Ное 01, 2006 22:50

Мнениеот plm » Сря Ное 22, 2006 22:28

bigi написа:Май някой тук не ме е разбрал, аз ви казах че съм чул че цената ще е около 30 000 лв., без да зная какво включва тази цена. Също така някой по-голям специалист би могъл да сметне реална или нереална е тази цена...

На това май му се казва маркетинг. Аз лично не разбирам от това.
За маркетингово проучване също се заплаща.
Какви глупави предложения са написани?
И да питам, защо категорично казваш, че не става с наема.
Има добри предложения в темата и не е зле да се прочете отново.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот chefo » Сря Ное 22, 2006 22:49

Ми то кои състезатели ще ги купят,щом са с изтънени джобовите и цената е около 30?Наема е добър вариант,НО на организатора к`ва му е файдата да дава коли под наем?В смисъл те какво ще правят щом например аз карам 2 състезания и за третото нямам пари за наем?Кой ще я кара колата?Щото и тоя вариант го има...Едва ли ще им се мисли.Тук може да се почерпи опит от това как се дават автомобилите за такси под наем например-с предплащане-но и тук излиза въпрос колко е 1 сезон под наем наведнъж платено?
Ама какво говорим за наем-това е добър вариант за състезателите,но не и за тези,които ще ги дават.
Щото говорейки за наем,би било редно сервизът да се поема от организатора.А това си е набутвация.По-лесно е да се продаде с печалба и да се оправят(за тях),но за тези с изтънените джобове няма място...
Long live rock n` roll
Аватар
chefo
 
Мнения: 971
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 23:08
Местоположение: Под тепетата
Име: Стефан Лазаров

Мнениеот bigi » Сря Ное 22, 2006 22:54

И да питам, защо категорично казваш, че не става с наема.
Има добри предложения в темата и не е зле да се прочете отново.[/quote]

Не става с наема, защото никога не се знае колко състезатели ще отидат да наемат автомобили и ако бъдат само 3-4-ма, никакво едномарково състезание няма да се получи.
bigi
 
Мнения: 7
Регистриран на: Сря Ное 01, 2006 22:50

Мнениеот txl » Сря Ное 22, 2006 22:57

bigi написа:Хайде сега ми кажете колко може да струва наема на такава кола за едно състезание и кой от изтънелите джобове на нашите състезатели може да си го позволи. От тук следва и извода че варианта със стоене на колите при организатора и да чака някой да отиде да я наеме за да се състезава - нъц, ама няма да стане.


Тия изтънели джобове как можаха да платят по 20 000 за Фабия? Та оттук следва извода, че който може да даде 20 000, вероятно може да даде и няколко пъти по 1000 (съвсем грубо казано) за наем.

bigi написа:Затова е хубаво да се мисли преди да се дават глупави предложения.


Не е лошо наистина. Ето, вземи колегите в Германия - без да знаят и да мислят, организират такива шампионати. По-добре да дойдат тук да се научат да мислят.

bigi написа:И все пак е приятно да видиш на пистата десетина еднакви автомобила


Сигурно е приятно. Дано и ние в България да имаме шанс да го изпитаме.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот plm » Сря Ное 22, 2006 22:59

bigi написа:И да питам, защо категорично казваш, че не става с наема.
Има добри предложения в темата и не е зле да се прочете отново.


Не става с наема, защото никога не се знае колко състезатели ще отидат да наемат автомобили и ако бъдат само 3-4-ма, никакво едномарково състезание няма да се получи.[/quote]
Елементарно, наем за година.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот txl » Сря Ное 22, 2006 23:00

bigi написа:Не става с наема, защото никога не се знае колко състезатели ще отидат да наемат автомобили и ако бъдат само 3-4-ма, никакво едномарково състезание няма да се получи.


А откъде знаеш, че като си купят автомобилите, после задължително ще се пуснат в шампионата?? Знаеш го, защото са сключили договори да участват. Е, защо да няма договори и при шампионат с наемане на автомобилите? За всичко си има начин. Сключваш договор за участие в шампионата и получаваш безплатни предсезаонни тестове например. А ако не сключиш договор, си плащаш тестовете. И т.н. Всичко може да се измисли.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот plm » Сря Ное 22, 2006 23:07

txl написа:
bigi написа:Не става с наема, защото никога не се знае колко състезатели ще отидат да наемат автомобили и ако бъдат само 3-4-ма, никакво едномарково състезание няма да се получи.


А откъде знаеш, че като си купят автомобилите, после задължително ще се пуснат в шампионата?? Знаеш го, защото са сключили договори да участват. Е, защо да няма договори и при шампионат с наемане на автомобилите? За всичко си има начин. Сключваш договор за участие в шампионата и получаваш безплатни предсезаонни тестове например. А ако не сключиш договор, си плащаш тестовете. И т.н. Всичко може да се измисли.

Правилно!
Като си купят "специалната"кола могат да си я карат по улиците и да не идват на състезания. А когато колата е на ...организатор на състезанието е друго нещо. Но, този организатор трябва да даде мааалко пари за това.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот bigi » Сря Ное 22, 2006 23:09

Мисля че последното беше глупаво, никакъв договор няма да има смисъл без предварително финансово обвързване. Това поне е елементарно логично. В момента се мъчиш да ми извадиш от сто кладенеца вода, за да ме убедиш в нещо което го няма по света и е неизпълнимо в български условия.
С какъв договор ще накараш някой да дойде и да ти плаща по 3000 лв за състезание /не се хващай за цифрата/ без предварително да имаш някакви други финансови взаимоотношения с него.
bigi
 
Мнения: 7
Регистриран на: Сря Ное 01, 2006 22:50

Мнениеот txl » Сря Ное 22, 2006 23:17

Финансовото обвързване не може да е предварително. То следва от договора. Сключваш договор, според който, за някаква сума, получаваш някаква услуга. Финансовото обвързване не може да предшества договора.
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот plm » Сря Ное 22, 2006 23:26

bigi написа:Мисля че последното беше глупаво, никакъв договор няма да има смисъл без предварително финансово обвързване. Това поне е елементарно логично. В момента се мъчиш да ми извадиш от сто кладенеца вода, за да ме убедиш в нещо което го няма по света и е неизпълнимо в български условия.
С какъв договор ще накараш някой да дойде и да ти плаща по 3000 лв за състезание /не се хващай за цифрата/ без предварително да имаш някакви други финансови взаимоотношения с него.

Въобще не искам да споря. Тук си говорим само. Нали за това е форума.
Но, нека направим простата сметка.
Организаторите на подобни шампионати могат да вложат примерно 100 000 лева. Ще получат реклама и т.н. Тази сума не е фрапираща за вносителите.
От другата страна погледнато сега както са нещата състезателите какво ще получат? Стара кола, често повредена,...На цена ... не помня, но 2+ +++.
Както искаш ме разбирай, но си мисля, че този подход е комерсиален и спомага за унищожаване на спорта и за...
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот bigi » Сря Ное 22, 2006 23:27

Не искам да те обиждам, но замисли се и върху още един факт. Плащайки наем бил той годишен или за състезание - най-накрая си оставаш с пръста в устата, тоест нямаш нищо, докато при купуването на колата на лизинг хем си участваш, хем си изплащаш колата и накрая на договора тя си е твоя, разбираш ли, остава за теб и можеш да правиш с нея каквото искаш, ако искаш я продай, ако искаш си я обурудвай стандартно и си я карай, ако искаш я преработи за по-силна група. Но не си само с усещането за участие. Това последното могат да си го позволят само много богати хора, от типа на тези дето дадоха по 6000 лв да ги повозят на задната седалка.
bigi
 
Мнения: 7
Регистриран на: Сря Ное 01, 2006 22:50

ПредишнаСледваща

Назад към Български Шампионат на Затворен Маршрут

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта

cron