Ще Ви дам и една друга посока на разсъждения, която според мен предварително е обречена на провал.
Спортните комисари наказват Калин Бенчев и Илия Царски на основание Чл. 12.5 и на базата на Чл. 12.12 от
"Специален правилник за провеждане на автомобилни състезания на затворен маршрут за 2014г." (справка за решението -
ТУК).
В Чл. 12.5 се обяснява как точно се извършва изпреварването и какви са задълженията на водачите. В Чл. 12.12 се вменяват задължения на Рейс директора и спортните комисари за разследване на инцидента.
Държа да отбележа, че при установено нарушение на Чл. 12.5 удара се счита за "умишлен".
В края на Чл. 12.12 има и определени наказания за виновните пилоти (ако има такива). Цитирам:
"При
установено нарушение виновния водач се наказва с отстраняване от състезанието.
При установено второ нарушение в рамките на един спортен сезон или умишлен удар, виновния водач се наказва с лишаване от състезателни права за 12 месеца от спортните комисари".
Дотук прочетено буквално това означава следното:
1. Установено нарушение има и за Калин Бенчев и за Илия Царски, в следствие на което и двамата са наказани с отстраняване от състезанието (Затворен маршрут "велико Търново" 2014г).
2. При второ установено нарушение или умишлен удар през сезон 2014г. за когото и да е от тях двамата, същия следва да бъде наказан с отнемане на състезателни права от спортните комисари.
На базата на това спорове не би трябвало да има, защото е първо нарушение за този сезон.
Чета обаче и нещо друго (напишете в Google "Решения от заседание на УС на БФАС, проведено в централата на Федерацията на 04.11.2013 г. от 12:00 часа.", че сайта на БФАС е цвете както винаги) и цитирам:
"Наказва с последно предупреждение за отнемане на състезателни права за 12/дванадесет/ месеца г-н Пламен Камбуров и г-н Илия Царски по повод на възникналия между двамата инцидент на Писта „Бургас”."
Решенията на УС на БФАС са йерархично
НАД специалните правилници и наредбата. Нещо повече - именно тези решения създават всички цитирани документи. Ето го и казуса:
- След като УС на БФАС наказва Пламен и Илия с последно предупреждение, а при първото проведено след това решение състезание (ако не се лъжа, възможно е "Серес" да е междинно, но отново няма останала хронология)
имаме установено нарушение, е повече от логично, че УС на БФАС следва да отнеме състезателните права на Илия Царски.
От този момент нататък възможностите са 3:
1. Настоящият УС на БФАС взима решение по този казус (длъжни са както да се самосезират, така и да вземат отношение).
2. Бъдещият (след 30.05.2014г.) УС на БФАС взира съответното решение.
3. Нито настоящият, нито бъдещият УС на БФАС смятат, че решенията на управителния орган трябва да бъдат последователни и спазвани.
И за да няма спекулации - не агитирам, не призовавам или изисквам подобно решение. Цитирам хронологията и елементарната логика на решения и йерархия. Приемете го за анализ отстрани ако щете. Интересно ми е Вашето мнение по въпроса.
Относно организацията на пистата:
1. Организатора не е спазил предписанията, дадени още миналата година за разширяване на първия завой.
2. Организатора не е сключил задължителната застраховка за състезанието. Сключва я едва на старта и след като е била изискана. Ако не е била изискана, състезанието е щяло да бъде проведено без застраховка, въпреки, че част от таксата за участие е предвидена именно за тази цел.
3. Повече от ясно е, че този завой винаги ще е сериозна предпоставка за инциденти. Грижа на организатора, а и морална отговорност е или да го промени, или да не провежда състезанието в тази конфигурация.
Последното са отново мои лични размисли и страсти и всеки може да се чувства свободен да опонира в рамките на добрия тон.