Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Дискусия за Българския Шампионат на Затворен Маршрут

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот kimi999 » Пон Май 05, 2014 11:22

BOXER написа:Аман от реване и пищане.Много добре знае,че автомобила му е доста по-бърз на правите от Бенчев и,че оше на първата права ще го задмине.От какъв зор след като изгуби старта и не можа да стартира,а Бенчев го настигна и си взе правилната позиция в завоя,тругна да го изпреварва от външната страна на завоя.И то в завой в който две коли няма как да се движат успоредно и колата от вътрешната страна няма как да се отдръпне,защото няма банкет а директно мантинела.Сам си в виновен, и за кой ли път във всеки инцидент едното лице задължително е Царски.Дали с Бенчев,Дунев,Борисов,Паунов,Камбуров и тн.Винаги Царски е замесен... и после разбира сее навсякъте траби,че има заговор срещу него.


+1
kimi999
 
Мнения: 2
Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 10:11
Местоположение: Велико Търново
Име: Христо Шалаверов

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот sparco2000 » Пон Май 05, 2014 11:38

BOXER написа:Аман от реване и пищане.Много добре знае,че автомобила му е доста по-бърз на правите от Бенчев и,че оше на първата права ще го задмине.От какъв зор след като изгуби старта и не можа да стартира,а Бенчев го настигна и си взе правилната позиция в завоя,тругна да го изпреварва от външната страна на завоя.И то в завой в който две коли няма как да се движат успоредно и колата от вътрешната страна няма как да се отдръпне,защото няма банкет а директно мантинела.Сам си в виновен, и за кой ли път във всеки инцидент едното лице задължително е Царски.Дали с Бенчев,Дунев,Борисов,Паунов,Камбуров и тн.Винаги Царски е замесен... и после разбира сее навсякъте траби,че има заговор срещу него.


+1
Аватар
sparco2000
 
Мнения: 327
Регистриран на: Сря Юни 19, 2013 19:46
Местоположение: Варна
Име: Димитър Росенов

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот nikkeibg » Пон Май 05, 2014 11:45

има си решение и хората са го измислили преди повече от 90 години и то се казва Рали. Там сам си караш с навигатора и никои не ти се меси и блъска от трасето. Идва, кара, показва и се доказва. Няма проблеми с фракции, дупки по пътя, изхвърлени камъни и подобни.
http://www.rallypulse.com - Rally Videos, WRC, IRC, ERC, BRC Championships
Аватар
nikkeibg
 
Мнения: 706
Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 13:34
Име: Angel Neshev

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот rudolf » Пон Май 05, 2014 12:09

BOXER написа:Много добре знае,че автомобила му е доста по-бърз на правите от Бенчев и,че оше на първата права ще го задмине.

От какъв зор след като изгуби старта и не можа да стартира,а Бенчев го настигна и си взе правилната позиция в завоя,тругна да го изпреварва от външната страна на завоя.И то в завой в който две коли няма как да се движат успоредно и колата от вътрешната страна няма как да се отдръпне,защото няма банкет а директно мантинела.

. и после разбира сее навсякъте траби,че има заговор срещу него.


1.предполагам амбицията на царски не е да се класира преди бенчев ,а да се гони с Камбуров , които ще е много далече,ако почне да пуска състезатели които са много по бавни и чака да ги изпреварва на правата. бенчев е със 6 секунди по бавен на клалификацийте от Царски и два завоя(единия от които обратен) чакане, ще даде голяма преднина на камбуров.
2. от кога правилната траектория е вътрешно в завоя със късно спиране??? погледнете колата на камбуров която не е притеснявана от друг автомобил с каква траектория е....
автомобила на царски има преднина пред бенчев(макар и символична)-и не е тръгнал да изпреварва.(допълнително че външната траектория е с по ранно спиране и по ранно ускорение, каква то беше заел царски - за мен преднината и правото са на страната на царски,в предвид че заден автомобил влиза вътрешно със късно спиране...
3. царски не е самофинансиращ се, и има спонсори. съвсем нормално е да дава обяснения каквито не е нужно да дават пилотите които просто си лепят лепенки за красота.
Последна промяна rudolf на Пон Май 05, 2014 12:11, променена общо 4 пъти
rudolf
 
Мнения: 204
Регистриран на: Чет Яну 04, 2007 16:15
Име: Иван Иванов

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот BradurS » Пон Май 05, 2014 12:19

Бенчев има право да си стои вътре в завоя, пази си траекторията, но от клипа ясно личи, че в момента на удара Царски има преднина! Това означава, че Бенчев трябва да се съобразява с него.
Honda - The Power Of Dreams
Аватар
BradurS
 
Мнения: 2958
Регистриран на: Вто Авг 09, 2005 15:23
Местоположение: Севлиево, В. Търново
Име: Ивайло Христов

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот rudolf » Пон Май 05, 2014 12:32

BradurS написа:Бенчев има право да си стои вътре в завоя, пази си траекторията, но от клипа ясно личи, че в момента на удара Царски има преднина! Това означава, че Бенчев трябва да се съобразява с него.


https://www.youtube.com/watch?v=TRUfo8xn-cs
пази траектория от предния автомобил?!?!?!

от другото видео се вижда че там където бенчев удря царски, стоповете на Камбуров който кара по състезателната траектория по която кара Царски, вече загасват и започва да ускорява. в тази траектория Бенчев няма как да ускорява дори и да беше сам.

бтв за първи път виждам Дунев да стартира на пистата не за да се бори за победа, а за да се бори за точки за последно място.
rudolf
 
Мнения: 204
Регистриран на: Чет Яну 04, 2007 16:15
Име: Иван Иванов

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот kornholio » Пон Май 05, 2014 13:22

С риск да се обидят много хора, но ВИЕ КОНЕ С КАПАЦИ ЛИ СТЕ!!!!

Като пренебрегнем страстите на пилотите, които са си нормални... ПРИЧИНАТА ЗА КАТАСТРОФАТА, тази и почти всички преди нея по тези БЕЗУМНИ трасета е -

"ПИСТАТА" - ТРАСЕТО!!!!!!!!!! Ако не го виждате и се занимавате със селски кушии никога, ама никога няма да се излезе от калта!

Радвайте се, че поради някаква сила и късмет все още няма наистина пострадали....

Поздрави!
kornholio
 
Мнения: 53
Регистриран на: Пет Апр 05, 2013 19:08
Име: Nedelin Kalchev

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот ICE__MAN » Пон Май 05, 2014 13:41

А, да си дойдем на думата! Само ще припомня, че миналата година след инцидентите в Бургас и Русе с билбордите качих линк към сайт с изоставените летища в България, които могат да се използват за пистови трасета, ама за това се иска работа, ама много работа. Почнаха се мнения, че така ще загубим публиката, че градските трасета за ''селски кушии'' са по-достъпни и т.н. и т.н. Да, достъпни са, но за тия дето са отишли да видят оня, дето ''въри'' с вратите напред, ама даже и името му не знаят, а тези, които са запалени и спорта им е в сърцата ще минат и малко км да идат на трасе, където може наистина да стане състезание, че и по 2 или по 5 лв ще дадат за вход, да, безплатно густо няма. И докато се провеждат състезания по трасета с бордюри, стълбове и дървета, положението ще е такова. Уважавам труда на организаторите, но уличните трасета не са за това.
ICE__MAN
 
Мнения: 144
Регистриран на: Пон Юни 19, 2006 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Десислав Христов

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот vikikos » Пон Май 05, 2014 13:47

vikikos написа:Пълна пародия...крайно време е пилоти да спрат да стартират на тези улични кушии!Иначе никой няма разума да ги забрани!
vikikos
 
Мнения: 446
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 21:49
Местоположение: варна
Име: ВИХРЕН ХРИСТОВ

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот Иван Шопов » Пон Май 05, 2014 13:51

Нямаше ме няколко дни и пак чета квалификации, обиди, сочения с пръст...
Хайде стига, моля ви. Нито съм пазач на бостана, нито Вие самите е нужно да слизате до подобно ниво за да коментирате спорта.

Относно състезанието бих искал да получа повече информация дали е вярно, че не е била сключена задължителната застраховка на трасето и затова е забавен старта.

Относно инцидента - мнението на Неделин Калчев (kornholio) е абсолютно вярно. Ако забравите за момент личните си пристрастия и симпатии, ще се убедите, че няма жив пилот, който да е на мястото на Илия или Калин, и който ще пропусне прекия си съперник. Да, голяма е разликата във времената от тренировките, но това не прави Калин длъжен да пропусне Илия, особено на първия завой. Ще го направи длъжен, ако и когато бъде застигнат поне с обиколка и види развят син флаг. От друга страна всеки пилот на мястото на Илия (в това число и аз) би опитал да влезе в завоя максимално бързо и разчитайки на бързината си и инстинкта на самосъхранение на колегата си.
Дали не е достигнала скорост на Илия, дали Калин е можел да избегне сблъсъка са неща, които никой от нас тук не може да изясни. Истината е само в съзнанието на двамата и не е редно да се подхвърля едната или другата крайност.

Факт е, че така наречените "писти" в по-голямата си част са тесни, неподходящи, опасни и т.н. Подобна истина обаче трудно се възприема от конкретни организатори или популистки настроени кандидати. Скоро четох, че "традиционни и добри" състезания като "Русе" и "Узана" трябва да бъдат в календара и даден мераклия ще направи всичко възможно това да се случи. Е, какво очаквате тогава? В състезания, които бяха обявени за опасни в текущото си състояние, в състезания, в които едва не умряха хора, в състезания, в които безопасността е на следпоследно място Ви остава само едно - да стискате палци " и този път да минем метър".

Аз лично се радвам, че предварително оплютата Наредба се оказва, че работи в известна степен, а така недоволните от килограми и измемения сами доказаха, че това не спира добре подготвените и амбицирани пилоти отново да бъдат в челото.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот WRC Racer » Пон Май 05, 2014 14:47

Здравейте аз съм нов потребител в прекрасния Рали форум който ни дава информация за събитията около различните дисциплини в автомобилния спорт у нас. Бих искал да изкажа мнение за вчерашния инцидент на писта Велико Търново.

Аз бях в непосредствена близост до завоя на който стана катастрофата и много ясно се видя, че Калин Бенчев застигна Илия Царски, но подчертавам не го задмина, защото на това място това няма как да се случи, а го удари в областта около задната гума (по късно видях на платформата автомобила на Илия Царски и задната джанта беше изкривена и личаха следи от удар). Това че беше с повече от половин автомобил се вижда и от двата онборда които се разпространиха из социалните мрежи на автомобилите на Красимир Боев и Илия Царски и как Г-н Бенчев въобще си е представял, че на това място може да извърши изпреварване. Не е ли жалко да си играят на блъскащи колички с тези скъпи автомобили и да застрашават както своя живот, така и живота на публиката и не е ли жалко да се опорочава спорта по този начин. Въпросите са много Кога федерацията ще създаде строги правила и ще започне да следи за тяхното спазване, Кога ще започнат да наказват виновниците за такива деяния (Може би ако бяха създадени правила след инцидента на писта Бургас 2013 след който гръмнаха всички медии и след който един пилот можеше да загуби живота си и виновника беше сурово наказан нещата щяха да са коренно различни и вчерашния инцидент нямаше да се случи), Кога Г-н Козлеков и неговите колеги ще започнат да си гледат работата или може би като не се справят да си подадат оставките и да отстъпят мястото на хора които милеят за този спорт. Прилагам и двата онборда

https://www.youtube.com/watch?v=lf7Rr3Xq9n0

https://www.youtube.com/watch?v=TRUfo8xn-cs
WRC Racer
 
Мнения: 6
Регистриран на: Пон Май 05, 2014 13:46
Име: Страхил Сотиров

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот vikikos » Пон Май 05, 2014 15:35

Федерацията може да помогне,единствено,ако забрани състезанията в този си вид!Инвеститори трябват,да се направят 2 истински трасета и с дракона долу-горе ще са о.к. нещата.
vikikos
 
Мнения: 446
Регистриран на: Сря Яну 07, 2009 21:49
Местоположение: варна
Име: ВИХРЕН ХРИСТОВ

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот FERRARIST » Пон Май 05, 2014 16:00

rudolf написа:1.предполагам амбицията на царски не е да се класира преди бенчев ,а да се гони с Камбуров , които ще е много далече,ако почне да пуска състезатели които са много по бавни и чака да ги изпреварва на правата. бенчев е със 6 секунди по бавен на клалификацийте от Царски и два завоя(единия от които обратен) чакане, ще даде голяма преднина на камбуров.
2. от кога правилната траектория е вътрешно в завоя със късно спиране??? погледнете колата на камбуров която не е притеснявана от друг автомобил с каква траектория е....
автомобила на царски има преднина пред бенчев(макар и символична)-и не е тръгнал да изпреварва.(допълнително че външната траектория е с по ранно спиране и по ранно ускорение, каква то беше заел царски - за мен преднината и правото са на страната на царски,в предвид че заден автомобил влиза вътрешно със късно спиране...
3. царски не е самофинансиращ се, и има спонсори. съвсем нормално е да дава обяснения каквито не е нужно да дават пилотите които просто си лепят лепенки за красота.

1 - принципно е така, но може би е по премерен риск да завршиш макар и втори, отколкото да не завършиш изобщо, впредвид широчината и разположението на първи завой....
2- в повечето случай правилната траектория в завоите е вътрешната(ако защитаваш позиция както в случая), късното или ранно спиране са обстоятелства......тва че Ц има макар и малка преднина пред КБ не значи че е ПРЕД него за да се съобразяват изцяло с него.......а и "(допълнително че външната траектория е с по ранно спиране и по ранно ускорение" е така само когато даден завой е по широк и може пилота да заеме друга линия в него, а там две коли не могат да минат, камо ли да се чертае външна и вътрешна линия.......
3 - тва че има спонсори е в случая отежняващо обстоятелство, щото по широкия свят всеки спонсор иска името му да се разнася максимално дълго по пистата и ако не носи грандиозни успехи, то в най - най - лошия случай да има видимост и медийна изложеност по един или друг начин......и маркетингово погледнато Ц ако караше в страни където спонсорството се прави така както трябва, надали щеше да се радва на такъв успех......тва че у нас нещата са в този си вид не е голямо оправдание, щото все пак има отношения в който сме светлинни години назад, и мисля че спорта ни трябва да се стреми към тези стандарти......

WRC Racer написа: Това че беше с повече от половин автомобил се вижда и от двата онборда
https://www.youtube.com/watch?v=lf7Rr3Xq9n0

https://www.youtube.com/watch?v=TRUfo8xn-cs

Абе спорно е дали е повече от половин........и дали даже е половин.....мястото не беше за двама, никой не е с предимство, никой не отстъпи, в нормалния свят това си е най - обикновен състезателен инцидент......
Изображение
Аватар
FERRARIST
 
Мнения: 12
Регистриран на: Пон Мар 15, 2010 21:52
Местоположение: Стара Загора
Име: Николай Димитров

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот emoangeliyn » Пон Май 05, 2014 16:24

FERRARIST написа:в нормалния свят това си е най - обикновен състезателен инцидент......


Това е точно така. Относно самият инцидент според мен /като наблюдател през youtube-то :D / мисля, че беше неизбежен, вариантите бяха:
1. Илия да не затваря траекторията на Калин и да го пропусне на този първи завой.
2. Калин да върне газта и да не се опитва да влезе преди Илия в завоя.

Както Ванката Шопов каза по-горе, нито един жив пилот не би пропуснал прекият си конкурент, мисля че и двата варианта отпадат.

Радвам се, че е било хубаво състезание в по-малките класове...поздрави на всички застанали на старта и работещи в боксовете ентусиасти.
Аватар
emoangeliyn
 
Мнения: 197
Регистриран на: Съб Дек 20, 2008 12:00
Местоположение: Белоградчик
Име: Емо Ангелийн

Re: Писта "Велико Търново 2014" 03-04.май.2014г.

Мнениеот Иван Шопов » Пон Май 05, 2014 16:36

Ще Ви дам и една друга посока на разсъждения, която според мен предварително е обречена на провал.
Спортните комисари наказват Калин Бенчев и Илия Царски на основание Чл. 12.5 и на базата на Чл. 12.12 от "Специален правилник за провеждане на автомобилни състезания на затворен маршрут за 2014г." (справка за решението - ТУК).
В Чл. 12.5 се обяснява как точно се извършва изпреварването и какви са задълженията на водачите. В Чл. 12.12 се вменяват задължения на Рейс директора и спортните комисари за разследване на инцидента.
Държа да отбележа, че при установено нарушение на Чл. 12.5 удара се счита за "умишлен".
В края на Чл. 12.12 има и определени наказания за виновните пилоти (ако има такива). Цитирам:
"При установено нарушение виновния водач се наказва с отстраняване от състезанието. При установено второ нарушение в рамките на един спортен сезон или умишлен удар, виновния водач се наказва с лишаване от състезателни права за 12 месеца от спортните комисари".

Дотук прочетено буквално това означава следното:

1. Установено нарушение има и за Калин Бенчев и за Илия Царски, в следствие на което и двамата са наказани с отстраняване от състезанието (Затворен маршрут "велико Търново" 2014г).
2. При второ установено нарушение или умишлен удар през сезон 2014г. за когото и да е от тях двамата, същия следва да бъде наказан с отнемане на състезателни права от спортните комисари.

На базата на това спорове не би трябвало да има, защото е първо нарушение за този сезон.

Чета обаче и нещо друго (напишете в Google "Решения от заседание на УС на БФАС, проведено в централата на Федерацията на 04.11.2013 г. от 12:00 часа.", че сайта на БФАС е цвете както винаги) и цитирам:
"Наказва с последно предупреждение за отнемане на състезателни права за 12/дванадесет/ месеца г-н Пламен Камбуров и г-н Илия Царски по повод на възникналия между двамата инцидент на Писта „Бургас”."

Решенията на УС на БФАС са йерархично НАД специалните правилници и наредбата. Нещо повече - именно тези решения създават всички цитирани документи. Ето го и казуса:

- След като УС на БФАС наказва Пламен и Илия с последно предупреждение, а при първото проведено след това решение състезание (ако не се лъжа, възможно е "Серес" да е междинно, но отново няма останала хронология) имаме установено нарушение, е повече от логично, че УС на БФАС следва да отнеме състезателните права на Илия Царски.

От този момент нататък възможностите са 3:
1. Настоящият УС на БФАС взима решение по този казус (длъжни са както да се самосезират, така и да вземат отношение).
2. Бъдещият (след 30.05.2014г.) УС на БФАС взира съответното решение.
3. Нито настоящият, нито бъдещият УС на БФАС смятат, че решенията на управителния орган трябва да бъдат последователни и спазвани.

И за да няма спекулации - не агитирам, не призовавам или изисквам подобно решение. Цитирам хронологията и елементарната логика на решения и йерархия. Приемете го за анализ отстрани ако щете. Интересно ми е Вашето мнение по въпроса.

Относно организацията на пистата:

1. Организатора не е спазил предписанията, дадени още миналата година за разширяване на първия завой.
2. Организатора не е сключил задължителната застраховка за състезанието. Сключва я едва на старта и след като е била изискана. Ако не е била изискана, състезанието е щяло да бъде проведено без застраховка, въпреки, че част от таксата за участие е предвидена именно за тази цел.
3. Повече от ясно е, че този завой винаги ще е сериозна предпоставка за инциденти. Грижа на организатора, а и морална отговорност е или да го промени, или да не провежда състезанието в тази конфигурация.

Последното са отново мои лични размисли и страсти и всеки може да се чувства свободен да опонира в рамките на добрия тон.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

ПредишнаСледваща

Назад към Български Шампионат на Затворен Маршрут

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта