БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Дискусия за Българския Шампионат на Затворен Маршрут

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот yamaha-racing » Пон Яну 06, 2014 14:29

Хаха тук май много се чете между редовете
1. Аз не искам спорта да ми е удобен,и пак казвам,че не карам за една купа от 7лв.,а просто споделям мнение от моята гледна точка.
2. Тук се пледира,че спорта трябва да стане по-евтин,а после ми се натъртва,че за ЕДНО СЪСТЕЗАНИЕ не съм дал 1000+лв. за Ханс система :D :D А другата екипировка съм си я купил ЧИСТО НОВА и си е лично моя.
3.По-нагоре в темата също се обсъди,че дългогодишни пилоти на ЗМ нямат Ханс и няколко човека карат с един Ханс.
yamaha-racing
 
Мнения: 47
Регистриран на: Нед Мар 03, 2013 11:10
Име: Е.Минчев

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот Иван Шопов » Пон Яну 06, 2014 14:35

Виж сега,

Чета всеки ред, бавно и по няколко пъти.
1. Не искаш спорта да ти е удобен, но пък се бунтуваш, че "новите правила" не ти изнасят. Гледам в старите мнения си питал какви са изискванията точно за група "Е" на писта, та си бил запознат преди около половин година какво те очаква.
2. Натъртването не е, че нямаш ханс за едно състезание, а че имаш ИЗОБЩО едно състезание, за което сам казваш, че не си бил подготвен (екипировка и автомобил), но пък имаш ПРЕТЕНЦИИ. С две думи - не си направил достатъчно и според действащите до момента правила за да бъдеш конкурентен и изряден, а вече искаш нещо да се променя, защото ти допада да бъде другояче.
3. За ханса мисля, че вече споменах.

И извинявай, че ще ти го кажа в прав текст, но аз така говоря винаги. Изобщо не ме интересумат претенциите на човек, който се е явил САМО НА ЕДНО СЪСТЕЗАНИЕ, ОСЪЗНАВАЙКИ, ЧЕ Е НЕПОДГОТВЕН И ВЕРОЯТНО ОПАСЕН ЗА ОСТАНАЛИТЕ ПИЛОТИ! Дай Боже тепърва да промениш това статукво, но към днешна дата на мен ми звучи точно по този начин.
И казвам това без желание да те принизя, засегна или обидя. Просто не съм виждал третокласник да определя правилата за Средно образование.

Ако си на различно мнение, то не убеждавай мен. Убеди всичките си колеги, че е по-важно правилата да отговарят на твоят автомобил, направете подписка, внесете я и ще Ви стискам палци да я примет. Както казва Любо Мечков - "Казана дума - сам пада в него!".
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот Andrey13 » Пон Яну 06, 2014 17:49

Хайде сега по-конкретно. Една лада 1600 на коя от категориите в група Е отговаря? На 1-ва категория в съответствие с хомологационните критерии на ФИА или категория 2 .....SH, SC, SS.? Визирам правилника от 2010 и ако нещо се е променило ме поправете.Защото теглата на тези категории са много различни от коментираните тук. Ладата може да е с минимално тегло 580,кг Ехееееееей! :? Или има някаква друга нова Е или има някакво недоразумение. Този Х не е ли измислено нещо от миналото олицетворение на думата хоби ?
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот Иван Шопов » Пон Яну 06, 2014 19:57

"Х" на теория произлиза от "Historic" или автомобили с изтекла хомологация, които все още отговарят на нея.
В България бе преименувана в "Хобикар" като правилата се променяха почти всяка година по една или друга причина.
Като цяло трупата и правилата в нея се превърнаха в пълна боза, която не отговаря на нито една официално възприета от ФИА или по света група и респективно правила за нея.

Ако ти лично я свързваш с "Хоби", "Свободно време", "Час по трудово" и други подобни, то нека името не те подвежда. Това е така нареченият "професионален спорт" в България.
Мога да ти подаря издание от 2010г. с всички правила за група "Х", които вече не са актуални и не съществуват.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот D.Nikolov » Пон Яну 06, 2014 20:15

Andrey13 написа:Хайде сега по-конкретно. Една лада 1600 на коя от категориите в група Е отговаря? На 1-ва категория в съответствие с хомологационните критерии на ФИА или категория 2 .....SH, SC, SS.? Визирам правилника от 2010 и ако нещо се е променило ме поправете.Защото теглата на тези категории са много различни от коментираните тук. Ладата може да е с минимално тегло 580,кг Ехееееееей! :? Или има някаква друга нова Е или има някакво недоразумение. Този Х не е ли измислено нещо от миналото олицетворение на думата хоби ?


:shock:
Една "Лада 1600" Може да бъде Е1 дори Е2-SH .. не може да е Е2 -SC или SS, по хомологация има "Лади 1600" гр.А гр.N гр.Б(Лада 2105 ВФТС,21011MTX) със изтекла хомологация. В зависимост от допустимите автомобили в шампионата можеш да караш допустимия вариант.
В Унгария масово си ги карат в Рали Шампионата им като бивши гр.Б или А6 - До колкото съм запознат за техните ралита имат мин. тегло 920кг.(поне така сподели лично един Унгарски състезател пред около 2г.)

Със РИСК ДА СЕ ПОТРЕТЯ виждам че и г-н Шопов е обяснил за гр.Х)- гр. Е няма място в една серия с Хомологирани /или изтекла хом./ коли -Тези коли са Друга Категория и е недопустимо съревнования от различни категории.
Но поради забърканата каша с години от тая Гр.Х после пък тяхното смесване,някой коли се развалиха,преправиха или някой си конструираха
А първоначалното в идеята на гр.Х е било допускането на коли с изтекла хомологация но много бързо се е префасонирали и по малко по малко се почнаха .. ..сменяния на двигатели от други коли, части, та се стигна до нови конструкции :!: Пълен Хаус
(поне имаше период в който бяха отделно и за това не създаваха мн.голяма бъркотия, обаче тая "шопска салата" ни прецака спорта :!:
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот Andrey13 » Пон Яну 06, 2014 20:57

Е....тогава щом може да е Е 1 или Е2 SH колко трябва да е минималното тегло при положение че участвам с нея да кажем в Гърция или в Югославия? А защо не и в Германския пистов шампионат? Щом е разрешено :D. Всъщност защо избягвате умишлено акцента който се опитвам да пробутам за теглото.
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот Andrey13 » Пон Яну 06, 2014 21:07

Иване! Yamaha -racing е добро момче и ако имаше поне още 10тина като него, сърцати, отдадени и с възможности ще има напредък и просперитет. Е....малко е емоционален, но пък е млад и борбен. Аз го накарах да участваме в Дракон 2 именно да се убедим дали да опитаме в сезона 2014г. Все пак е шампион на 2013г. в 1-ва дивизия на Раликроса а нали знаеш че победителите не ги съдят. Според мен на този спорт им трябват такива млади хора, които ги е ухапало кучето и с ресурс.
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот Andrey13 » Пон Яну 06, 2014 21:12

D.Nikolov написа:
Andrey13 написа:Хайде сега по-конкретно. Една лада 1600 на коя от категориите в група Е отговаря? На 1-ва категория в съответствие с хомологационните критерии на ФИА или категория 2 .....SH, SC, SS.? Визирам правилника от 2010 и ако нещо се е променило ме поправете.Защото теглата на тези категории са много различни от коментираните тук. Ладата може да е с минимално тегло 580,кг Ехееееееей! :? Или има някаква друга нова Е или има някакво недоразумение. Този Х не е ли измислено нещо от миналото олицетворение на думата хоби ?


:shock:
Една "Лада 1600" Може да бъде Е1 дори Е2-SH .. не може да е Е2 -SC или SS, по хомологация има "Лади 1600" гр.А гр.N гр.Б(Лада 2105 ВФТС,21011MTX) със изтекла хомологация. В зависимост от допустимите автомобили в шампионата можеш да караш допустимия вариант.
В Унгария масово си ги карат в Рали Шампионата им като бивши гр.Б или А6 - До колкото съм запознат за техните ралита имат мин. тегло 920кг.(поне така сподели лично един Унгарски състезател пред около 2г.)

Значи ли това да разбирам че новата група Е е някаква нова измислица и след години за нея ще се говори както сега за Х? И защо да няма място едно Е в една серия с бивше Х също Е? Според мен промяна на двигателя, шасито, блока и още много неща веднага те изстрелва в Е. Не ми се вярва някой да купи нова Лада и да се рейсингова с нея. :P.
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот D.Nikolov » Пон Яну 06, 2014 21:22

Ако върнеш няколко стр. назад ще видиш че и аз го зададох същия въпрос. Защо изобщо вкарват Е1 в клас 1 и 2. КОЛА ГР. Е1 до 1600 е с мин. Тегло 580кг
Явно според фед. Това е компромосния вариант на този етап... да се огр. Теглото зада се изравнят малко възможностите. За мен наредбата е непълна

За гр. Е си има правилник по ФИА
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот Andrey13 » Пон Яну 06, 2014 21:40

D.Nikolov написа:Ако върнеш няколко стр. назад ще видиш че и аз го зададох същия въпрос. Защо изобщо вкарват Е1 в клас 1 и 2. КОЛА ГР. Е1 до 1600 е с мин. Тегло 580кг
Явно според фед. Това е компромосния вариант на този етап... да се огр. Теглото зада се изравнят малко възможностите. За мен наредбата е непълна

А според мен защо да се приравняват възможностите. Никой не е спрял никой да си повишава скоростта, мощността и да избира с какъв автомобил, модификация и какъв клас да кара. Да яхва Трабант, Лада, Вартбург, Голф и какви ли не модификации да еспериментира. Стига да са поправилата и да не пречат на останалите. Според мен това е това противоречи на принципите на спорта. Не можеш да ограничаваш един спортист в най-главното....скоростта. По-скоро ако се направи така че който иска да бъде Е2-SH -580кг. минимално всички ще станат по-бързи и тогава някой бързак сам ще иска да иде при по-големите за да ги изгъбарка и така ще се отличи от масата. Лично виждам няколко коли с тези възможности на които именно килограмите им пречат.
Състезанието ще е атрактивно и интересно а не някакво преследване и поддържане на позиция. Защото сега колите не са пъргави и са над састезателната граница тегло/конски сили/ въртящия момент е нисък и нямат тяга. И за всичкото това причината е "наднорменото тегло". От опит знам че теглото на един састезателен автомобил е 3 към 1. А защо не и повече като при Ф1- най-бързия пистов автомобил.
"Винаги можеш да се откажеш, но никога не можеш да спечелиш, без да опиташ!..."!
Аватар
Andrey13
 
Мнения: 726
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 18:38
Местоположение: Montana
Име: Андрей Колев

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот existence » Пон Яну 06, 2014 22:25

Някой може ли да ме светне в един пример:
автомобил: гр.А 1600cc
размер гуми по хомологация(асфалт): 190/620/17
размер спирачен диск: мин. 330мм. (демек под 17 цола не влиза)



И сега правилника с цитат -" Серия Спорт - автомобили с атмосферен двигател до 1600см3 - група А, N, R и Е1..." И какво значи това? Как трябва да процедира човек като размера гуми който дават за тази серия е семислик до 195/50/15. Трябва да разколачи колата? Ясно казано е група А до 1600см3., а не е точно така!? Хайде обяснете ми...
Аватар
existence
 
Мнения: 31
Регистриран на: Сря Авг 02, 2006 21:59
Местоположение: гр. Русе
Име: Виктор Войнов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот rudolf » Пон Яну 06, 2014 22:41

existence написа:.....
за кой автомобил и участник конкретно питаш??
rudolf
 
Мнения: 204
Регистриран на: Чет Яну 04, 2007 16:15
Име: Иван Иванов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот existence » Пон Яну 06, 2014 22:46

Избирай си S1600 на поразия, избирай си киткари... Какво значение има? А пък най вече кой? група А е условието на задачата.
Аватар
existence
 
Мнения: 31
Регистриран на: Сря Авг 02, 2006 21:59
Местоположение: гр. Русе
Име: Виктор Войнов

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот kornholio » Пон Яну 06, 2014 22:53

Съпреки себе си пиша пак. Колеги (по форум) моля четете. В сайта на ФИА ги има правилниците заедно с перфектна търсачка.
И запомнете по света "ПИСТАТА" или аналога при нас "ЗАТВОРЕН МАРШРУТ" не е рали и др. Промотъра на такова състезание има право да добави допълнителни правила. Извинявам се ако звуча грубо, но на мен като човек, който следи от години много пистови шампионати по света му е чудно откъде ги вадите тези въпроси.
Призовавам Ви да четете преди да пишете.
Ще дам елементарни примери, които като цяло са идиотски да се дават като се има предвид, че публиката на този форум е компетентна, но

- в пистовите състезания еднаквите по размер гуми са почти задължителни навсякъде
- много важно изискване, което тук се пропуска е габаритите на автомобила... не е реално да се състеазва Саксо с 5-ца на БМВ ;)
- минималното тегло в пистовеите състезания е различно спрямо организатора независимо дали се използват коли от даден клас или категория.
- като цяло даже правилника въобще не е пълен и е прекалено свободен. не знам колко правилници сте чели ама нашия е миниатюрен дори с приложение Ж в него. А килограмите са дори сега прекалено ниски ....
- в първите си мнения даже съм систематизирал изискванията за Е1

един нелеп пример

сравнете изискванията за автомобили за рали Супер 2000 и автомобилите за писта Супер 2000 - http://en.wikipedia.org/wiki/Super_2000

Без четене нищо не става и човек е тесен в мирогледа си и неизменно дърпа чергата към себе си. Дано съм бил полезен да отворя кръгозора поне на един човек.

Друго важно нещо което искам да споделя. Какво толкова го мислите правилника, в края на сметка явно в България за 99% от участниците това е хоби и харч на пари. Щом почти никой няма да загуби хляба и заплатата си от това, значи се водят безмислени спорове.

Ето в Русия как се случват нещата

Classes in detail

Touring
The international category where cars with two-liter motors and some set of alterations concerning "the civil" version of the car act. The championships in a class of Touring (Super 2000) are spent in most of the European countries, also are played the Cup of Europe ETCC and the World championship WTCC.
Typical representatives: BMW 320, Audi A4, Honda Civic and Accord, Chevrolet Lacetti and Cruze, SEAT León.
Specifications:

Engine: 2000 cm³
Power: 290 HP
Minimum weight: 1110 kg
Speed: 250 km/h


Touring-Light
RTCC 2010
This class still name "easy Touring", and it is not casual. Small cars with the motor in volume in 1600 cubic Here act see, but this quite serious apparatuses. Similar classes too are in many countries – they serve as good showdown for those who in the future is going to pass in "big" Touring.
Typical representatives: Ford Fiesta, VW Polo, Lada Kalina, Citroën Saxo.
Specifications:

Engine: 1600 m³
Power: 180 HP
Minimum weight 1000 kg
Speed: 170 km/h


Super-Production
International category where cars with the two-liter engine which arrivals by tradition unite with races of Touring act. These cars are similar outwardly, but a little less powerful are let out, as a rule, hardly earlier, and. The fastest pilots "Super-Production" almost always have possibility to be overcome on a line with representatives of "Touring".
Typical representatives: Honda Civic, VW Golf, Opel Astra, BMW 320.
Specifications:

Engine: 2000 cm³
Power: 240 HP
Minimum weight: 1110 kg
Speed: 185 km/h

National class
Simple for first steps in races. Cars made in Russia only. Cars are equipped by engines of identical level of preparation, identical brakes, suspension bracket and electronics elements for all cars. Not the highest capacity is compensated by high reliability.
Typical representatives: Lada Kalina, Lada 110, Lada Riva, Renault Logan.
Specifications:

Engine: 1600 m³
Power: to 125 HP
Minimum weight: 1000 kg
Speed: to 140 km/h

из: http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_To ... ampionship
kornholio
 
Мнения: 53
Регистриран на: Пет Апр 05, 2013 19:08
Име: Nedelin Kalchev

Re: БШЗМ 2014 - календар, новини, слухове

Мнениеот existence » Пон Яну 06, 2014 23:04

Аз в правилника чета "група А" допуснати да се състезават в серия СУПЕР. А реално колата група А, въпреки хомологирана не отговаря на изискванията. И ако ще говорим за пистови коли баш баш, трябва да допускат в клас Touring - In 2011 the FIA introduced the Super 2000 Kit Variant package, which allowed teams and manufacturers to change the engines of Super 2000 racing cars with 1600 ccm turbocharged engines"
Аватар
existence
 
Мнения: 31
Регистриран на: Сря Авг 02, 2006 21:59
Местоположение: гр. Русе
Име: Виктор Войнов

ПредишнаСледваща

Назад към Български Шампионат на Затворен Маршрут

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта

cron