Страница 6 от 7

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 10:39
от kubeto76
Билборд да не си на нашите писти,все те бутат.

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 11:00
от REZINA
Иван Шопов написа:Резина,
Не си прав приятелю за тази максима.
Това, че на теб, на мен или на някой друг му се кара в състезателно темпо, не оправдава риска за човешките ЖИВОТИ ........


Риска винаги го има,и за риба да отидеш може да се удавиш...........аз не видях нещо нередно спрямо обезопасяването.....публиката беше на безопасно разстояние ,съдиите и маршалите си вършеха работата.Евентуално е можело да се помисли да няма хора от другата страна на кръговото след като вече там е имало инцидент 2009 год. с Флорентин Петре.........

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 12:12
от REZINA
Ето старта на серия СУПЕР от моя автомобил:

http://www.youtube.com/watch?v=S-3RQwGZ0HY

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 14:33
от chakazulu
ICI написа:....и сега пък дрифтърите виновни били, прах от пилени гуми - глупости....


Не са виновни дрифтЕрите - както се казваше "не е луд тоя дето яде баницата...". Личното ми мнение, е, че е по-добре, ние семкаджиите да "скучаем" по 15-20 минути между серия, отколкото цялата тая фракция да се нанася по трасето.
Отделно, че със цялото ми уважение, но между пилене на гуми, бърн аут и дрифт има огромна разлика. Колите бяха необезопасени, в неизвестно техническо състояние и им се позволяваше да карат с далеч над 100. Това си е пълен цирк. С уважение към останалата част от организацията към г-н Панталеев, но наличието на тези спортисти и липсата на полиция са два огромни минуса.
В крайна сметка кой носи отговорността, ако имаше инцидент с някой от тях?!

Като нещо градивно, мисля, че със сравнително скромни средства, може да се помисли за подобряване на сигурността по тези градски трасета. Например в зоните на завоите могат обикновените бордюри да се променят в такива подобни на истинските писти. Всяка година има поне по 5-10 пукания на гуми при контакт. Едва ли са повече от 200-300м за цялото трасе.
Също могат да се поставят мантинели в зоните на спиранията по възможност на две нива. Също и на правите, къде скоростта е 150+++.
Да си вземаме бележка за опасните места за следващите години. Всяка една година има зрители на едни и същи скандални места. До кога!? Сигурен съм, че това е бариера за много от пилотите да натискат до край. Не стига, че носят отговорност за собствения и живота на колегите си, ами и за тълпа от зрители...
Със сигурност има много други идеи, но съм и сигурен, нещата могат да се подобрят с не много пари, а най-вече с желание.

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 15:24
от chef19
Просто хората нямат никакво чувство за самосъхранение...Въпреки ,че е позволено гледането от това опасно място (говоря долу където стана инцидента) аз никога не бех застанал там.Вина имат и организаторите...Как може там да се допускат хора при положение ,че колите идват точно насреща с 200 км. ??? Това все пак е затворен маршрут и може да бъде предотвратено.За Рали ясно..

П.С - Особенно за самите дрифтари.. поне според мен беше доста опасно :D Какво щеше да стне както си занасят колите по правата със скорот и случайно се ударят в бурдюра ? ПО ТАВАН...

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 16:15
от ICI
Преигравате много, не сте били на мястото а описвате какво е щяло да стане ако евото е било прескочило от другата страна на острова.
Ами точно от другата страна, където беше прескочил Флорентин Петре, има зона забранена за зрители и там нямаше хора, имаше маршали които я пазеха от хора.
Клипа е сниман точно от края на тази забранена зона, това е реалното положение.

П.П. дрифт колите са минали преглед, карат с каски и са си подписали декларации, и никаква фракция не са изхвърляли по трасето, за каква фракция става дума всъщност ?
А ако имаше яка мантинела на мястото на излитането на евото, не ми се мисли, челен удар с тая скорост и спиране за 50 сантиметра все едно почти като в стена.Така ако се направи, не мисля е много логично да е наричано обезопасяване, по-скоро е точно обратното.

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 17:18
от ICE__MAN
Истината е, че трябва сериозно да се ДЕЙСТВА, защото досега слушахме, че се мисли, умува и не знам си още какво, но трябва да се действа този тип състезания да са на трасета, които са БЕЗОПАСНИ, както за публиката, така и за пилотите, но също и за маршалите, които са в непосредствена близост до трасета и доста често на много опасни места. На никой от нас не би му било приятно да гледа 5 пъти в годината едно и също трасе и едва ли някой иска да гледа 5 Дракона и 2 Плевен, ама жалката действителност е, че други трасета няма, които да са пригодни за тази цел на наша територия в момента. Качвам линк http://pilot.bg/?page_id=42 , на който може да се видят всички летища в България, като има сателитна снимка, дължина на писта, настилка (асфалт, бетон и т.н.). Дрифт сериите, които са също под шапката на БФАС си провеждат състезанията на летище Кондофрей, което е в близост до Радомир, там е един от многото варианти за изкарване на пистовите състезания от градовете на що-годе по-прилични трасета. Цъкате на ''Летища и площадки'' и може да видите в цялата страна възможните места, където би могло от догодина да се случват нещата далеч от стълбове, бордюри, билборди. Сигурен съм, че много хора ще ме упрекнат, че зад клавиатурата е много лесно да даваш акъл, ама ако хората, от които зависи всичко това не помислят как да не се случват инциденти и да не чува дявола и по-лоши неща, то кой да го свърши. Бъдете сигурни, че съм изгледал много, ама наистина много състезания от писти, планински и ралита и повярвайте ми, че голяма част от публиката приема пилотите като извънземни, които владеят машините до съвършенство и често забравят законите на физиката и че колата ''тръгне ли'' на някъде, където не трябва, връщане няма. Нека безопасността е на първо място и тогава състезанията биха се превръщали в истински празник, а не като сега - за 7 дни се говори само за удари, катастрофи, неуредици и какво ли още не.

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 18:49
от sedicivalvole
ето пример за организиране на състезания тип-затворен маршрут в градски условия :)

http://www.circuitodaboavista.com/index.php - Португалия
http://www.macau.grandprix.gov.mo/cgpm/home/index.php?lang=en - Макао

и т.н има още много примери за организиране на подобен вид затворен маршрут..., не че не може, но са необходими много средства и спортна-култура

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 21:01
от zevsa
REZINA написа:До ту чух само негативни мнения и недоволства, фейса го запалихте от мнения по въпроса с Коцето Маршавелов и колко били опасни пистите.......ми ако пък бяха мантинели тройни или четворни какво щеше да стане ? Скъсахте се да плюете ЗМ че бил в градовете.........какво ще кажете за планинските тогава или както някой беше споменал....да обезопасим всяко едно дърво !!!......

Напълно съгласен съм съм с Резината, както и с част от мнението на Ники Цветков - в частта му за безопасността.
След като Дракона е писта нека си припомним преди години Денис с Евото какво направи, нима там няма бетонна стена? Какво й е безопасното на Дракона - същата работа. Вярно зрителите са на 100 метра от пистата, за тях няма опасност, но за пилотите?
ICI написа: А ако имаше яка мантинела на мястото на излитането на евото, не ми се мисли, челен удар с тая скорост и спиране за 50 сантиметра все едно почти като в стена.Така ако се направи, не мисля е много логично да е наричано обезопасяване, по-скоро е точно обратното.

Абсолютно съгласен :!:

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 22:19
от ICE__MAN
Нелепо е да се сравнява мантинела със стена, второ мантинелата е с цел предпазване на зрителите, а в случая и автомобилите от другата страна на островчето, защото в тази си конфигурация трасето в Русе позволява да прелетиш островчето и ако има кола от другата страна да я пометеш. Дали друг състезател или публика си е равносилно на опит за убийство на едно мероприятие, което трябва да е празник за всички. А за безумието да има стълбове и бордюри по трасето няма какво да се говори. Колкото до удара на Денис, то не беше с голяма скорост, беше в гуми и няма база за сравнение с ударите през изминалите 2 състезателни уикенда. Не гледайте на спорта като на селска кушия, пък квото стане. То щото май в последните години принципа е ''Квото ще да става'', затова и всичко е на това дередже.

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Вто Окт 01, 2013 16:17
от GT 51
Официални времена по групи и класове...????? :?: Трябват ми ! :!:

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Вто Окт 01, 2013 16:22
от REZINA
GT 51 написа:Официални времена по групи и класове...????? :?: Трябват ми ! :!:


тук пробва ли ;-)

http://www.results.bg/Pista/

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Вто Окт 01, 2013 16:54
от GT 51
Да, ама ще си чакам май тези от БФАС....догодина. 8)

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Вто Окт 01, 2013 17:39
от p_tanev
Официалните резултати ги има на http://www.results.bg/ в менюто отстрани. ;)

http://bfas.bg/index.php?option=com_k2& ... 3&Itemid=1

Re: Писта Русе 28-29 Септември 2013, Нац.ш-т VI кръг

МнениеПубликувано на: Сря Окт 02, 2013 10:13
от GT 51
Благодаря 8)