от КОКО » Вто Ное 20, 2012 16:52
Прилича ми на платена " статия"
БФАС спешно се нуждае от стандарти, които самата тя да спазва
София
RallyXpress
ПОЗНАТАТА фраза на Оскар Уайлд: „Снощи в Метрополитен пя певицата Х. Защо ли?” идеално пасва за финала на пистовото първенство този уикенд в Хасково. Защо наистина, след като първенството и без друго си свършваше добре и достатъчно лъскаво на гръцката Серес?
Но ако в събота и неделя сте били край пътния възел Орфей, то поне със сигурност сте разбрали, защо Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) спешно се нуждае от стандарти. При това такива, което глобално да обхваща целия спорт и да го извадят от категорията на улични гонки - направени набързо и между другото.
Сигурно е, че след като прочетат това, от БФАС с категоричната убеденост на шефове ще кажат: „Но ние си имаме стандарта!”.
Което пък поставя единственият въпрос: „Защо тогава не ги спазвате?” Защото точно това, което в Хасково наричат писта, е опровержение на горното твърдение. При това за втора поредна година.
Сигурно си мислите, че в Хасково по нещо е личало, че това е състезанието, затварящо годишния труд на десетки състезатели и механици, но и бележи края на целия автомобилен сезон? Лъжете се.
Ако си мислите, че злоезичието между местните началници не продължава втора поредна година и в сравнение с тях орелът-ракът и щуката са като най-задружния тим в света – се лъжете още повече.
Ако си представяте, че организацията се е подобрила от миналото лято – направо живеете в заблуда.
• ЗАКРИТ НА ДУМИ... Такъв беше паркът след състезанието в Хасково: семки-занимавка и нагоре-надолу между колите.
снимка: александър спиров, rallyxpress
Ето затова трябват стандарти на БФАС. За да може самата федерация да не изпада в безтегловност, ако трябва да обясни защо едно състезание е зле направено. И защо, дявол да го вземе, това в Хасково трябва да бъде наричано кръг от шампионата, при това който се сравнява с пистите в Бургас, Русе или Търново?
Кой от официалните оценители на хасковската автомобилна авантюра сега и през 2011 г. е написал в доклада си за какво точно става дума? А ако го е направил, защо тогава БФАС не е взела решението да съкрати шампионата с никому ненужен, опасен, лошо организирани, че отгоре на всичко и с опасен старт?
Предишното ръководство на БФАС искаше да направи от спорта „продукт”, който да продава на телевизиите. Но тъкмо продукт като хасковския, надали би купила и най-западналата кабеларка. Същото би се случило тази година, ако от календара по необявени причини не отпадна и „продуктът планинско Търговище.”
• КАНАПИ И МАРТЕНИЦА... Разнообразен и нетрадиционен подход към връзките за служебните лица приложиха в Хасково - от канап до хартисали мартеници.
снимка: александър спиров, rallyxpress
Въпросите трябва да бъдат допълнени още с питанията:
:: дали някой във федерацията е бил наясно в петък вечер, че часове преди квалификациите организаторите не са имали разрешение от полицията за затваряне на пътния възел Орфей”;
:: дали някой от присъствалите на състезанието е преброил охраната от полицията, която е била на по един на всеки 312 метра;
:: дали подготовката на писта Хасково е била с ранга на национален шампионат или е от категорията на селска кушия;
:: какво кара хасковлии да искат състезание, което така и не успяват да направят - без каквито и да е баджове за медиите, които да осигуряват работата им;
:: каква е причината цялото състезание е висяло и всичко в организацията му да е станало по случайност;
:: дали снимката, направена от фоторепортера на сайта с новините в българския автомобилен спорт е „закрит парк” (според нормативите на БФАС) или много силно наподобява селско стъргало – разхождащи между състезателните автомобили хора, за които няма нито охрана, нито ограждения.
:: коя медия ще поиска да отразява подобен „продукт”, за който един от 11-те полицаи да заяви дословно на фоторепортера на RallyXpress : „Вие фотаджиите, вместо да ставате по-малко, ставате повече!”
Както се казва има над какво да се помисли.
Остава да се намери и кой да го направи.
Горещата есен на Хасково 2011: Огромният гаф в жегата
Припомнете си горещото лято на 2011 и гафът с прекъснатото състезание в голямата класа. Точно 104 мин осмина се пържеха в собствения си сос заради спряната надпревара. И всички осем - с каски, системи НANS , бонета и „завързани” в седалките с колани при температура от 29.5 градуса, на самия праг на топлинните удари.
В същото време дирекцията на състезанието се занимаваше с бавно и внимателно почистване на пистата от разлятото преди това масло от Стоян Апостолов. Имаха право – безопасността е преди всичко останало.
Точно тук обаче идва въпросът - кой точно от всички шефове в Хасково през 2011 г. помисли точно за безопасността на точно тези осмина пилоти, които трябваше да стартират на прага на топлинен удар?
ФАКСИМИЛЕ от публикацията за писто Хасково 2011 - шефовете се кълняха, че догодина това състезание няма да е в календара. Така - до изборите.
Петима от шестте присъствали тогава на състезанието шефове от федерацията бяха категорични – „Догодина без Хасково”.
Отделно около пистата имаше крамоли на местни началници заради направен или не допълнителен път и състезание по мотокрос.
Така и тази година Хасково си остана същото равнище – лошо замислено, зле организирано, кофти изпълнено и крайно нелогично състезание за финал на шампионат. Вероятно и заканите за догодина са като тези от 2011. Какъв ще е календара на т. нар. шампионат на „затворен маршрут” е съвсем отделно нещо.
Отговора на Иван Бакърджиев с копие до РАЛИ ЕКСПРЕС
• Искам първо на Вас да дам отговор и да го публикувате, без намеса и редакция.(снощи около 22 часа беше изпратено на меила на рали експрес)
Гонката в Хасково не е организирана набьрзо -трябваха ми над 3 месеца,но трябва да имаш
"гащи " ,за да отстояваш това, което искаш до край.
Стартът в Хасково не е по-тесен от този в Бургас и В. Търново.В Бургас ,дори липсваха гуми в средата между двете ленти.
Червеното на акредитациите е против уроки,затова ги давахме на пилотите, а канапът е състоянието на БФАС-толкова е финансовата помощ от федерацията за организатора.
В Хасково се видя, че късметът е на страната на пилотите, а 1800-те гуми бяха на точните места и подредени за състезание в нетипична среда(единици са тия, дето знаят как се нареждат 80тона гуми ) .Сашко Спиров може и сега да снима-състезанието за организатора продължава-същите тия гуми сега ги махаме от булеварда.Това обаче няма кой да го отрази!
Жълтините на тема злоезичието на местните началници няма да разберете никога ,защото не Ви засяга повече от това да си вдигнете рейтинга на чуждия сеир.
"Селска кушия", г-н Писател, е нещо, дето го пишете ,без да го проверите от другата страна.
Каквото сте си намислили-напишете го за Писта Хасково, но аз се убедих, че мога да я организирам и ,когато някой ми“ сложи прът в колелата“,пак да не се пречупя.За 4-ти път при това!!!
Охраната от МВР бе 38 човека, а не 10 и лицензираните охранители бяха 110 .
В Хасково ви заявявам, че пистата е ок. Ако баджовете са забележката ,значи сме си свършили работата.
Медиите си имат служебни карти и не се нуждаят от нашите .
Категорично заявявам, че не желая да си пилеете стотинките, за да отразявате състезание, което аз -Иван Бакърджиев съм създал.
Цялата организация в Хасково е по моя идея и е очеизваждащо, че моята глава ще е на дръвника, ако нещо се обърка.
Още повече ,че БФАС не си мръдна пръста за нас по отношение на злоезичните началници в Хасково.
За сравнение -БФМ извади вода от 999 кладенеца и си проведе всички мероприятия в същото Хасково.
АКО НА НЯКОГО НЕ МУ Е ЯСНО - всяко едно ръководство на БФАС ще има нужда от хора като мен, дето карат най-евтиния автомобил на писта, та да има пари за организация. Журналисти обаче, дето пишат негативи за всеки и всичко- с лопата да ринеш! И между другото,защо не споменавате колко българска публика наблюдава надпреварата в иначе лъскавия Серес? В Хасково бяха десетки хиляди!
Вие имате право да изкажете мнение според това,което вашият кореспондент е заснел. .Журналистите и фотографите обаче могат толкова,а за отношението на пилоти,механици и публика дали да я има писта Хасково,разбрахме на церемонията по награждаване(три пъти всички бяха категорични)!
Уведомявам Ви,че ако не публикувате правото ми на отговор,същото ще бъде изпратено там,където прецени
Иван Бакърджиев.
0888705588