Как ви се харесва идеята - Планинско Марково

Дискусия за Българския Планински Шампионат

Как ви се харесва идеята - Планинско Марково

Мнениеот gale » Пон Сеп 10, 2007 22:43

Идеята е да се опита ново състезание - високопланинско "Марково". Маршрут - старт - стартът на отсечката "Марково" - до скоро специален етап в маршрута на рали "Хеброс" - финал - селскостопанския двор в Гълъбово. Моля, които има мнение и държи да го заяви - да го направи ясно и точно, без безкрайно да философства и без да разводнява темата. Много ще ми са полезни мненията Ви. :D
Последна промяна gale на Вто Сеп 11, 2007 06:32, променена общо 2 пъти
Аватар
gale
 
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 22:30
Местоположение: Пловдив
Име: Галина Кирова

Re: Как ви се харесва идеята - високопланинско "Марково

Мнениеот isaev_fan » Вто Сеп 11, 2007 00:04

gale написа:...стартът на отсечката "Марково" - известна като специален етап "Марково" - до скоро в маршрута на рали "Хеброс"...


Отсечката не беше ли "Здравец"?
Изображение
Team: INTERLEASE Racing
Driver: Ignat Isaev
Co-Driver: Stefan Kordev
Аватар
isaev_fan
 
Мнения: 334
Регистриран на: Чет Сеп 14, 2006 00:42
Местоположение: София
Име: Теодоси Димитров

Мнениеот gale » Вто Сеп 11, 2007 06:25

По-важно е да ти е ясно за кое трасе питам, а още по-важно е да има мнение по същество. Не е здравословно да се издребнява - губи се голямото и същественото. Нали?
Аватар
gale
 
Мнения: 36
Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 22:30
Местоположение: Пловдив
Име: Галина Кирова

Мнениеот isaev_fan » Вто Сеп 11, 2007 10:05

Да, така е. Понякога се впускам да изяснявам много дребни неща. Принципно трасето е технично, както ти го обясняваш - старта на самата отсечка от Рали "Хеброс". Финала (селскостопанският двор), само не мога да се сетя къде е. При това положение с каква дължина става трасето?
Изображение
Team: INTERLEASE Racing
Driver: Ignat Isaev
Co-Driver: Stefan Kordev
Аватар
isaev_fan
 
Мнения: 334
Регистриран на: Чет Сеп 14, 2006 00:42
Местоположение: София
Име: Теодоси Димитров

Мнениеот beta_racing » Вто Сеп 11, 2007 10:35

Човекът наистина говори за бившата отсечка "Здравец" и по-специално точно трасето, което се използваше за шейкдаун на Хеброс през 2006 и 2007 година.
Трасето, обаче има един основен недостатък за провеждане на планинско - на около километър преди финала започва спускане към стопанския двор на село Гълъбово, което знаем, че е недопустимо за трасе от планински шампионат (има едно изключение - мисля, че Планинско Рудозем преди имаше леко спускане).
От друга страна обаче, пътят не е главен и ще е по-лесно да се спре движението по него. Денивелацията му е около 300 метра, а самото трасе е дълго малко под 6км. На места пътят е много разбит от дъждовете и има обрасли храсти, които го правят тесен, но вчера минах през него (малко спорт с колелото :lol: ) и видях, че е поразчистен от надвисналите храсти.

Според мен по-добрият вариант за планинско по бившата отсечка "Здравец" от Рали Хеброс е точно от стопанския двор на село Гълъбово (разклона, в който се събират пътищата от Марково и Гълъбово) до хижа Здравец. На старта има отлично място за сервизите, а на финала - отлично място за събиране на колите - 2 задоволително големи паркинга!
Трасето е дълго към 9км и има денивелация 600 метра! Пътят е в доста добро състояние, а там, където беше много разровен има положен чисто нов асфалт. Има както бързи, така и бавни секции, има 3 обратни "истински" 8) завоя, от които единият е на едно мостче (мисля, че Георги Янакиев се беше ударил в него през 2004, но не съм сигурен), където пътят се стеснява много и става нещо от сорта 'ала Монте Карло' :lol:
Лошото на варианта е, че пътят е главен (даже за него е задължителна винетка) и води не само до хижа Здравец и околните хотели и хижи, но и към местностите Студенец и Бяла Черка, където (на Бяла Черква) всъщност свършва и асфалтовият път.
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Мнениеот txl » Вто Сеп 11, 2007 15:14

Това са изисквания към трасето за Европейския планински шампионат:
6. TECHNICAL PRESCRIPTIONS OF THE
COURSE
The start and finish lines must be at different
altitudes and be situated at opposite ends of the
course, which must be driven in an uphill
direction.
The course must comply with the following
prescriptions:
- total length: min. 5 km - max. 18 km;
- total average gradient (ratio between the
difference in altitude and the total length): min.
5%;
- partial average gradient (ratio between the sum
of the lengths of those sections with an upward
slope of less than 2.5% and the total length of the
course): max. 10%;
- minimum total distance to be covered by each
competitor: 10 km;
- width: min. 5 m; narrowing down to 4 m is
permitted for sections of limited length, on
condition that the visibility of each section
corresponds to the braking distance and that the
sum of their lengths does not exceed 10% of the
total length of the course.
In the case of a course measuring less than
10 km, the organisers may schedule 2 or 3
climbs; in the case of 3 climbs, the classification
will be drawn up by adding together the best 2
climbs.
For courses measuring 10 km or more, the
organisers may schedule either one or two climbs
per participant.
Exceptionally, the FIA may decide that the
minimum length of the event may be reduced, on
condition that the selectivity is maintained, but the
minimum total distance of 10 km must be
respected (a maximum of 3 climbs).
All courses must be accepted and recognised by
the FIA Hill-Climb Commission.
Characteristics:
Road surface:
The road surface may be one of the types used
for public roads, except for hard-packed earth,
and must be in a very good state of repair.
Kerbs and verges:
If the nature of the terrain beyond the roadside
can be considered as dangerous taking into
account the speeds reached on the section
concerned (existence of rocks, precipices, trees,
etc., close by), the roadside must be bordered by
guardrails or other forms of continuous protection
which are sufficiently resistant (e.g. low walls,
tyres, nets, etc.).
The verges will be demarcated by continuous
marking on each side of the roadway.
Passage through agglomerations:
The course must not pass through
agglomerations which, on account of their size or
the physical impossibility of installing efficient
protection, may present a danger for the
competitors or the public (inhabitants and
spectators).
Signs indicating bends:
It is recommended that signs be installed to
indicate the most pronounced bends, and also to
indicate any particular danger.
Protection of the public:
Members of the public will only be allowed access
to zones in which it is possible to control them
efficiently and where there is no danger in terms
of the distance and the height in relation to the
road and of the speeds reached on the section
concerned, or to zones which are suitably
protected by natural or artificial barriers capable of
stopping a car.
Characteristics of the arrangements:
The protection installed for the public and for the
drivers must be adapted to each course according
to its characteristics.
Signalling:
The entire course must be covered by marshals'
posts duly equipped to ensure signalling and
intervention (see Appendix H to the ISC).
All the marshals' posts must be in sight of one
another.


http://www.fia.com/sport/Regulations/hillregs.html
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот beta_racing » Сря Сеп 12, 2007 12:12

Подтикнат от тази тема, снощи реших да се кача до виртуалния финал на виртуалното планинско :lol:
Както казах вчера, пътят е в много добро състояние, а на около километър преди месността Хижа Здравец, където мисля да бъде финала (така говоря все едно утре ще го организираме :lol: ), асфалтът е чисто нов, има и сложени мантинели на леките завои, с които е характерен този участък от трасето. Е, все пак има и недовършена работа...пътят не е маркиран, но това не пречи за "целите" на планинското :lol:
Вчера писах стартът да е точно след разклона на пътищата, идващи от Гълъбово и Марково, но забравих, че пътят от Гълъбово е паважен и продължава на около 700м след разклона (докато асфалтът, какъвто е пътят, идващ от Марково, свърша до паважа), който паваж е в доста лошо състояние...то не са една и две бабуни, а целият път е на вълни, които са кърпени с асфалт, за да не се отронят паветата :roll:

След този паваж обаче, започва асфалтът, който продължава доста след Хижа Здравец (1200м надморска височина), та чак до месността Бяла Черква (около 10-15км след "Здравец", 1600м).
Освен това, че ще е се избегне лошият паваж, има и друг плюс: във въпросните 700м паважен път има разклон за село Цар Калоян, което ще остане също "блокирано" ако стартът е точно след разклона (на пътищата от Гълъбово и Марково).
Мисля, че за сервизите няма да е невъзможно да са на паважа, защото не е чак толкова зле, за да не може да се стои на него :lol: :lol:

Горе на финала има отлична база, която ще събере освен всички, въвлечени в състезанието (пилоти, механици, гости на отбори), но и доста повече хора! Трябва да се отбележи, че не само в местността Хижа Здравец има хотели и бунгала, но, след като се продължи нагоре по пътя (посока Бяла Черква), лесно ще се намери хотел, мотел или нещо друго :lol:
В допълнение давам линк към сайта на може би най-хубавият и със сигурност най-новият хотел в месността Хижа Здравец - http://www.hotelzdravetz.com/ :)

Да си призная, се бях сещал за идеята да има такова планинско, че така и така отсечката засега/вече не се кара като част от Рали Хеброс, но чак сега се замислям малко по-обстойно :)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Много добре замислено като идея но...

Мнениеот miromobil1 » Сря Сеп 12, 2007 23:15

:arrow: За съм ...за провеждането на такова състезание но дали ще има подкрепата на СБА или БФАС ...и кой спонсор ще го финансира ..едва ли БФАС ще отпусне средства ...!
По скоро БФАС ще иска средства да вземе .. :?

Ако зависеше от фенклубове ехееее ок... работа ..но...
Rally fen :))
miromobil1
 
Мнения: 16
Регистриран на: Нед Май 06, 2007 14:37
Местоположение: PLOVDIV
Име: Мирослав иванов

Re: Много добре замислено като идея но...

Мнениеот plm » Пет Сеп 14, 2007 23:45

miromobil1 написа::arrow: За съм ...за провеждането на такова състезание но дали ще има подкрепата на СБА или БФАС ...и кой спонсор ще го финансира ..едва ли БФАС ще отпусне средства ...!
По скоро БФАС ще иска средства да вземе .. :?

Ако зависеше от фенклубове ехееее ок... работа ..но...

Жалко е, че пак опираме до фед.
Подкрепа от там не може да се чака.
Фен клуба е много слаб.
Единствено ентусиаст спонсор да се заеме с това и ако го направи добре може да спечели.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот SGCasper » Съб Сеп 15, 2007 02:28

Тва с тая идея ми се загмездило на мен от преди 3 или 4 години. от както бях за пръв път на планинско(узана). трасето съшност е с 4 обратни завоя 1ви много тесен и остир с мосчето десен, 2ри я е ляв доста отворен доста доста 2ра до към 70-най много 80 километра да има движение в него, и другет два са пак десни средно обратни, ако мога така да ги нареча, класически обратни завои, само че са с доста голям градус на наклон, като между тях двата се пада един доста дълъг ляв завой които пяк е обратен. След последния обратен е така да го кажем финална права, можеми километър и половина с леки завои, помня че на времето, с оплеа ми като ходих да разпускам които е 1,3 карах там 120 като горкия повече на баира нещеше!!!

Интересно е трасето, може да се сравни с пещера, поне от тези които аз познавам.

само малко е кофти номера ако се правят боксове додо на раклона че нее кой знае кво мястото, голямо е ама ако няма коли!!!

би било много добре ако има такова нещо щото пловдив хубаво че е пистата иначе нещо умряха планиските карание, с тея махания на отсечките на хеброс!!!
Аватар
SGCasper
 
Мнения: 506
Регистриран на: Сря Фев 22, 2006 12:38
Местоположение: plovdiv
Име: Stoyan Genov

Мнениеот VAZ sport » Пон Сеп 17, 2007 22:36

Много добра идея за планинско край Пловдив,но не и това трасе Марково-Гълъбово.Пътят наистина е лош за състезание,а пък и това спускане накрая не ми допада, губи се техниката.Напълно подкрепям BETA RACING за избора на трасе.Мисля, че паважа е идеален за сервизна зона, паркинга на х. Здравец става за закрит парк след състезанието, както и за награждаването, като на Узана.Самата отсечка е с хубава настилка и доста интересна като завои.
VAZ sport
 
Мнения: 297
Регистриран на: Пет Сеп 14, 2007 23:45
Местоположение: ПЛОВДИВ
Име: Радко Ботов

Мнениеот SGCasper » Пон Сеп 17, 2007 23:07

А ко ша кажеш за дерета а ????
Аватар
SGCasper
 
Мнения: 506
Регистриран на: Сря Фев 22, 2006 12:38
Местоположение: plovdiv
Име: Stoyan Genov

Мнениеот beta_racing » Вто Сеп 18, 2007 10:05

Особено преди да се стигне го местността :shock: :lol:
Добре, че има големи дървета, та не е толкова стряскащо 8)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Мнениеот VAZ sport » Чет Дек 13, 2007 18:53

Идеята за плаанинско Марково май стана реалност и юни месец ще гледаме открито състезание от този шампионат. Дано само дотогава организатора на мероприятието г-н Стоилов намери помощ за ремонта на отсечката защото в момента пътя е в доста лошо състояние.

Все пак пожелавам УСПЕХ в начинанието :D :lol:
VAZ sport
 
Мнения: 297
Регистриран на: Пет Сеп 14, 2007 23:45
Местоположение: ПЛОВДИВ
Име: Радко Ботов

Мнениеот Lubo » Чет Дек 13, 2007 20:19

БРАВО!!!!!
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Следваща

Назад към Български Планински Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта

cron