Открито писмо от директора на Шипка 2007

Дискусия за Българския Планински Шампионат

Открито писмо от директора на Шипка 2007

Мнениеот plm » Пон Авг 20, 2007 21:17

ДНЕС ВЕЧЕРТА електронният портал за новините в българския автомобилен спорт RallyXpress се получи откритото писмо на Стефан Драганов, спортен директор на шестия кръг от планинския шампионат по автомобилизъм. Освен откритото писмо, с което Драганов се обръща както към пилотите, то е отправено и към председателите на автомобилните спортни клубове. Ето какво пише Стефан Драганов:



Уважаеми колеги,

Искрено благодаря на всички пилоти и клубове, уважили със своето участие планинско автомобилно състезание Шипка ‘ 07.

Искам да изразя своето мнение по създалия се проблем наречен от RallyXpress ”бойкот на награждаването”.


Моите уважения към моя колега и приятел Ники Златков, който ценя като добър пилот, старателен, всеотдаен и с огромен хъс за победи, но страшно много съм разочарован, че той не уважи церемонията по награждаването на автомобилно състезание, което е с 26 годишна история. Още повече, че извоюва поредното си първо място в генерално класиране група „хобикар” и първо място в група Х3 – общо 2 купи, парични награди и 2 туби моторно масло от Шел.

В Годишното издание за автомобилен спорт за 2007 г. е записано, че спортните ритуали са задължителни ( VI т.2, стр. 8). Може би всичките 53 участници са забелязали трудът, положен от мен и организационния комитет през последните два месеца, за да направим едно много добро състезание, както за участниците, така и за публиката, която бе три пъти повече от миналата година!
В последните години всички пилоти и клубове изпитваме финансови трудности за своите участия в календара на БФАС, но най-потърпевши са организаторите на автомобилни състезания.

Както при повечето и тук изпитваме трудности, но благодарение на Община Казанлък, успяхме и тази година да организираме Шипка ‘ 07 . В стремежа си да се представим по-добре, в последния момент в петък, преди състезанието, с последни сили от приятели-рекламодатели събрахме и награден фонд от 2500 лв.


Тъй като предварително такъв награден фонд не можехме да осигурим, искахме да изненадаме всички победители в групите и класовете. Та нали не на всички състезания се раздават парични награди ?


Чрез сайта RallyXpress постъпиха към мен няколко обвинения. Първото от тях е, че съм махнал рекламен транспарант, който се появи в 9.30 ч. в неделя, а не че не съм разрешил рекламата на спонсора на Ники Златков, който имал спонсорски договор. И то на първия десен завой след старта, който е зрелищен и с многобройна публика.

Да, помолих да го махнат, защото като мой колега беше длъжен да дойде и поне да ме извести, за да не търси организационния комитет на състезанието пари от мен за тази реклама и да се окаже, че съм злоупотребил със средства. Само за информация - трасето е четвъртокласна пътна мрежа и е собственост на Община Казанлък, която е съорганизатор заедно с ЕФКО Рейсинг Тим (Казанлък) на това състезание. А Община Казанлък има ясна наредба, с която се регламентира външната реклама върху общинската собственост и територия.


Следващото обвинение е, там, където Олга Стоянова от аварира и премества автомобила си до тези на публиката и остава скрита. Аз и Георги Славейков, заместник-председател на БФАС, следвани от реаномобил, лично отидохме до мястото. С това забавихме не с 5, а с 10 мин старта на следващите и на някои от тях им „изстинаха гумите”.

Убеден съм, че в тази ситуация сме действали адекватно и бързо, а радиопостовете, които я търсеха в тази зона, си вършеха добре задълженията. Но вече се намирахме на трасето и бяхме длъжни да се уверим лично, че всичко е наред. Какво са 5 минути загуба на стартово време в името на опазването на човешкия живот на всеки състезател? Съдията за връзки със състезателите в закрития парк от 8 ч на 12 август 2007 г. раздаде на всички състезатели лист с времената от трите манша от тренировките в събота и стартовия лист с часа и минутата на стартиращите.

С първо време от събота, а именно в 10.30 ч по регламент трябваше да стартира Ники Златков, но той стартира в 10,32 ч без да ни извести. Може би се е забавил, докато е „греел” своите гуми. Подходът от целия сервизен парк, не възпрепятстваше неговото пристигане. Дори Тихомир Златков и Николай Паунов бяха дошли по-рано на мястото преди старта. Питам, ако „колегиално” и то по негова вина заради закъснението на старта го бях отстранил, без право да стартира в състезанието, аз ли щях да съм причина да не си изпълни договора със спонсора си и какво би му обяснил той на него?

Това страшно много ме обиди за това, че състезание като Шипка ‘ 07 не заслужава такава оценка, като се има предвид мнението на останалите пилоти и най-вече на чуждестранния участник Едгар Райх. Той каза, че е научил доста хубави неща от нас и ще ги сподели с организаторите на подобни прояви в Германия и Франция, в чиито страни е лицензиант. Неговата оценка и тази на наблюдателя на БФАС също е важна за мен. Напомням, че това трасе се ползва за четвърти път, а Ники Златков участва на него за първи път.


Заканата, която беше отправена към мен, че на следващага година никой няма да участва в Шипка ‘ 07 , за които имам свидетели, са повече от смешни. Искам да напомня, че не всеки пилот е на мнението на Ники Златков и не е толкова важно, че ЕФКО Рейсинг Тим (Казанлък) има 17 лицензирани пилота, АРА Моторспорт - 15, Етър Рейсинг Тим -15 , Панта Рей”- 11, а Вромос-Жакен Рейсинг има 26 пилоти. Ако само тези клубове участват, дори с една трета от своите състезатели, това състезание ще го има, това трябва да е повече от ясно.


Държа да отбележа, че между мен и Ники Златков, поне от моя страна, няма „война” и не може да има. Нека всеки се досети защо.
Накрая искам искрено да пожелая на всички колеги и пилоти в България успешни и безаварийни участия в оставащите кръгове от различните шампионати и в края на сезона да се поздравим с повече шампионски титли.

С дълбоко уважение и приятелски поздрав:

Стефан Драганов
директор на планинско Шипка ‘ 07
Председател на ЕФКО Рейсинг Тим (Казанлък)


Това е от сайта на Страшимир Димов. Писмото не е е адресирано до форума.
Очевидно, там е имало някакъв конфликт.
В сайта не може да се коментира и затова давам възможност тук да стане това.
Да кажа какво знам. И вие да кажете какво знаете.
Реклами по трасето може да разреши само организатора.
След спорове за такава реклама Ники Златков е закъснял за старта с минути. След компромис на организаторите е стартирал.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Lubo » Пон Авг 20, 2007 22:06

Да, помолих да го махнат, защото като мой колега беше длъжен да дойде и поне да ме извести, за да не търси организационния комитет на състезанието пари от мен за тази реклама и да се окаже, че съм злоупотребил със средства. Само за информация - трасето е четвъртокласна пътна мрежа и е собственост на Община Казанлък, която е съорганизатор заедно с ЕФКО Рейсинг Тим (Казанлък) на това състезание. А Община Казанлък има ясна наредба, с която се регламентира външната реклама върху общинската собственост и територия.



Това е доста болна тема за рекламодателите.Всички реклами/рекламни действия трябва да са съгласувани с организаторите.В повечето случаи става дума за даване на пари,което естествено дразни много рекламодателите.За това няма реклами по завоите,за това няма кинти в този спорт.Само се загледайте по чуждите ралита-никой не пречи за нищо на хората,който иска може да си сложи знамена,плакати и какво ли не............ако искаш и гъза си можеш да сложиш на най-атрактивния завой или скок.


Сега в случая човека явно има право.Нормално е да си пази гъза-все някой ще го обвини за взимане на пари.
Ако отпадне тази гадна традиция на взимане на пари под масата за реклама по трасетата няма да се получават такива "издънки".

Момента на "закъснението" на Ники Златков-недопустимо,некоректно и гадно.Не го разбирам.
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Мнениеот SGCasper » Вто Авг 21, 2007 01:59

Не съм сагласен с теб, затото който иска фда прай реклама някъде ще си плаща, кво ако си сложи знамето какво печели самото състезание и пилотите, един плакат за красота, и не мисля че онези подредени плакати и реклами които гледаме са току туй без пари, не говоря за знамената на които има и се изразява пристрастието към даден пилот и отбор!!!
Аватар
SGCasper
 
Мнения: 506
Регистриран на: Сря Фев 22, 2006 12:38
Местоположение: plovdiv
Име: Stoyan Genov

Мнениеот swrt » Вто Авг 21, 2007 10:20

Ареее по завоите без тениски-забраняват ни рекламата :lol: .Да пуснете и женски варианти :wink: .


Това писмо е пуснато до клубовете и сайта на Димов.Демек без право на въпроси и дискусия.
Е аджеба аз да попитам Стефан Драганов:

Кои си ти бре?Как така реши,че реклама не трябва да има?Трасето и прилежащите части ли взе под наем от общината?Да не би да си извадил необходимите документи за рекламиране?Или просто те е яд,че някой се светна преди теб да тури реклама там?

За какво иде реч:за да се ракламира някъде има няколко условия.
Ако общината реши,че трябва да взима пари за реклама по трасето,трябва да подаде необходимите нормативни документи за одобрение до агенция пътища,държавен финансов контрол,КАТ и един куп институции.Всяко едно място определено за реклама трябва да е одобрено от всички тея места.Едва тогава се издава ценоразпис гласуван в общинска комисия и започват да се взимат пари за определените места.Това важи и за булеварди и за магистрали и за десетокласни пътища или ливади.
Организатора в частност БФАС или някой местен(в случая),след като наемат трасето могат да кандидатстват по същата процедура за разрешение за отдаване на рекламни площи,само дето цените си варират индивидуално за всеки.Така е по света :wink: ,за това има платени места за гледане,за това там има и реклами и шопове и всичко.Там където няма регламентирани участъци всеки може да си прави каквото му скимне.По принцип са малко платените ралита-правят се всякакви опити да се вкара колкото се може повече народ по трасетата.
Има един момент-тротоарно право.Това е еднократна такса за търговците,които продават по трасетата,но няма нищо общо с рекламата.


Има известни опасение за бъдещите планове на клуба-няма страшно.
А да видим как ще реагират догодина на един умуван вариант:шатра на Турския паркинг,яко реклами на клуба,знамена и тн.Лаптоп с онлайн резултати-предполага се много калабалък около зоната на така мислената "къщичка на клуба".Та нека дойде някой и да ми каже да се махна или да платя пари :roll: :roll: :roll: не ми ли изкара един куп документи разрешаващи му тея действия,ще получи един шут отзадддд и аре в дерето.Предполагам повечето не знаете г-н Янакиев какъв ритник по задните части получи от Приста Ойл-нашия седи и гледа:на откриването на рали България,някакви опънали шатра.Ха :lol: ще изкараме някой лев.Отива и започва:кой ви разреши,кой питахте,махайте се или си платете.Отговора:Я си е... майката,това място е на хотела,имат разрешение за реклама и ние сме в бизнес контакт с тях.Г-на си е тръгнал като усран :wink: .

С две думи:община може да поиска пари за рекламно място,но при предоставяне на необходимите разрешителни за точно определения терен.Същото важи и за организатора.Кой,каквото и да говори/иска трябва да има разрешение от ма много инстанции :wink: .
Тук при нас нещата са горе-долу подредени по следния начин:рекламите на спонсорите на ралито и федерацията си се разполагат където се сметне за най-добре.Лошо няма.Общината взима по някой лев от търговците(ако ги хване по трасето :wink: ) и това е.Има реклами и рекламни кампанийки на разни места,но в повечето случаи за тях не се дават пари на община/организатор,то и реално няма как да издадат нормална фактура за взетите пари.

Понаплюх шефчето,ама и на Ники да му кажа нещо:
Ти па на кво се правиш бе?Ще те чака някой да стартираш :twisted: ,да не си Себастиан Льоб та да ти четкат задните части така.Цялата патардия дето си вдигнал е едно голямо неуважение към колеги,организатори и зрители.Хай сикан.
Аватар
swrt
 
Мнения: 232
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 15:08
Име: Л.Драганов

Мнениеот Lubo » Вто Авг 21, 2007 12:12

Да наистина се шашнах,но няма проблем-знам,че няма как да ме накарат да дам пари за някой плакат или знаме.Че и дори дерижабъл да вдигна над Боровец пак няма как да им дам пари за реклама :lol: :wink: :lol: .
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Мнениеот kiko » Вто Авг 21, 2007 18:36

Все бях виждал оправдания,ама такова :shock: .Егати тоя е много нагъл,а и как се оправдава-да не кажат колегите,че съм взел пари :lol: .
За реклама фирми до сега не са плащали на организаторите(официално),но и в повечето случаи рекламират само спонсорите на ралито или федерацията.
Много е смел в изказването си- и само неговите приятели да участват,пак ще има състезание.Ми да си направят една селска кушия и да не си дава толко зор да организира разни мероприятия.Не може да се сети,че 99% от бройката пилоти в клубовете изброени от него,са се записали само защото няма къде,а и да спестят някой лев.На тея пилоти е им все тая дали ще е Ефко,Ара или Проспийд.
Не одобрявам държанието на Н.Златков.Не това е начина за протест.
Изображение
Аватар
kiko
 
Мнения: 1209
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 14:08
Местоположение: София
Име: Генади Димитров

Мнениеот Ferjancz » Сря Авг 22, 2007 10:47

swrt написа:Ти па на кво се правиш бе?Ще те чака някой да стартираш :twisted: ,да не си Себастиан Льоб та да ти четкат задните части така.Цялата патардия дето си вдигнал е едно голямо неуважение към колеги,организатори и зрители.Хай сикан.


И Себастиан Льоб да е :

14.1. Състезателните маншове се провеждат по часови график, изготвен от организатора и приет от спортните
комисари.

14.4. Ако водач по някакви уважителни причини не може да стартира, той трябва да уведоми директора на състезанието. Автомобили, които не се явят на предварително подреждане за стартиране и пропуснат
часовия си график за стартиране, ще бъдат дисквалифицирани.
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Мнениеот BradurS » Пон Авг 27, 2007 01:00

Така. След всичко по-горе написано нека да обобщим. На некое РАЛИ имам ли право да сложа реклама на атрактивен завой?
Honda - The Power Of Dreams
Аватар
BradurS
 
Мнения: 2958
Регистриран на: Вто Авг 09, 2005 15:23
Местоположение: Севлиево, В. Търново
Име: Ивайло Христов

Мнениеот Lubo » Пон Авг 27, 2007 08:52

Ми реално не е забранено.Имат начини организатори/община да вземат пари за рекламно място,но усилитя,които ще положат да стигнат до там,няма да си заслужават.Все пак колко раклами евентуално ще има по завоите :wink: .
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов


Назад към Български Планински Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта