Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Дискусия за Българския Планински Шампионат

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот rally86 » Чет Май 22, 2014 11:54

Мдааа голям проблем са парите.И аз като фен бих искал поне 100 човека да могат да си позволят да карат в едно състезание ама те на.Тогава щеше да има и квазимодовци, и нормални Н-ки и какво ли нещеш.
http://kostenetsrt.net/ -Всичко за Мазда,фойерверките и деиността на групата ни
Аватар
rally86
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 13:17
Местоположение: Костенец
Име: Владимир Бахчаванов

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот Л. Мечков » Чет Май 22, 2014 15:52

rally86 написа:Мдааа голям проблем са парите.И аз като фен бих искал поне 100 човека да могат да си позволят да карат в едно състезание ама те на.Тогава щеше да има и квазимодовци, и нормални Н-ки и какво ли нещеш.

За да гледаш N-ки, трябва да има правила за тях, за да има правила за тях, не трябва да има квазимодота около тях, а, за да няма квазимодота около тях - трябва да не се правят правила за три квазимодота в цяла България, а да се гледа комплексно на нещата. Аз нямам нищо против тези автомобили, но те вече са толкова малко, че дори не правят класиране - нито на планинско, нито на писта! Противно на очакванията те не са по-евтини а сто пъти по-скъпи, освен това и рядко завършват, ако има дисциплина по-голяма от 6 километра. Как може да има конкуренция в пистата като всичко е две-три квазимодота и всички останали в кюпа ??? Как искаш да виждаш N-ки на планинско, като минималните тегла във всички безумни групи са като за формули ??? А в същото време всичко става сто пъти по-опасно. Картотени купета летят с безумна скорост по правите(не по завоите, защото по завоите и саксовците са по-бързи), забранено е подгряването на гуми, утре ще дойде някой пак начетен с много претенции и той ще остави своя "дан" с някое безумие... Нищо добро не предвещава това! Нищо, писал съм го толкова много пъти, че вече не знам... И викаш Златков за това избягал и кара навсякъде, но не и в България ли ???
Ами пич, провери с помощта на кой започнаха тези простотии още преди години. Кой произведе автомобил по нито едно правило в българския шампионат. Кой го направи и къде кара ? Тази година правилата са пак негово дело! Той къде кара ??? Тук ли ? Или тука има около 90 автомобила за планинско, произведени по правилата на нашия шампионат, ама няма да ги караме, защото "навън не е така" ! Какво на вън бре ??? Ние не сме дорасли за навън, ама имаме техните правила! И те съвсем не са така, както се опитват някои да ни замазват очите! Ние имаме класове и групи, рязко разграничаващи се от автопарка ни! А тези, които ги внесоха и наложиха не карат тук! Други въобще не карат, а трети можете да проверите какъв клип с излагация съм пуснал в темата за новини на писта!

На мен не ми е проблем да направя квазимодо! Правил съм такива две и никак не бяха слаби. Но това не е пътят, това не е решение! Нито ме притеснява финансовата страна, нито пък ме притеснява техническата! Притеснява ме това, че се превърнахме в механици на някакви картонени щайги, които се пилеят по трасетата, а пилотирането го оставихме на втори план...

И няма човек, който да ме убеди, че е по-хубаво да гледа състезания по правите и бледи напъни за овладяване на чук без дръжка в завоите на три коли, отколкото 20 нормални коли и битка в секундата по завоите...
Аватар
Л. Мечков
 
Мнения: 614
Регистриран на: Пет Май 02, 2008 19:42
Местоположение: Cosworthland
Име: Любомир Мечков

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот antovi53second » Чет Май 22, 2014 16:24

Много истински думи, Мечков !!!
Иван Живков Rh A+
Audi Coupe quattro 2.0 16v Turbo
Аватар
antovi53second
 
Мнения: 73
Регистриран на: Съб Дек 21, 2013 15:52
Име: Теодор Иванов

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот rally86 » Чет Май 22, 2014 16:53

Факт е че вече не се печелят състезания с каране а с разтягане по правите.И на това състезание пилоти взеха купи без никакво ама никакво каране, да не говорим за треактория,а само газ на правите отсечки.Стаиков доказа миналата година че не струват тези коли на по засукани отсечки като Пещера.Въпреки това ще ми е интерестно да има 10-15 такива коли в планинския шампионат.За писта съм напълно съгласен че не им е мястото там
http://kostenetsrt.net/ -Всичко за Мазда,фойерверките и деиността на групата ни
Аватар
rally86
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 13:17
Местоположение: Костенец
Име: Владимир Бахчаванов

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот rudolf » Чет Май 22, 2014 16:54

това което ми харесва на макситата е че няма фалшиви автомобили.
rudolf
 
Мнения: 204
Регистриран на: Чет Яну 04, 2007 16:15
Име: Иван Иванов

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот Иван Шопов » Чет Май 22, 2014 17:02

Любо,
Не си прав за някои неща, но няма да навлизам в спорове.
Истината е далеч от това, че Ники е определил правилата преди години, както и че еднолично е решил нещо тази година. Не е честно да говориш така, но ти си знаеш.
Сравнение между неговия автомоил и нечие "квазимодо" не може да има към днешна дата. Разликата е като между заводски подготвен супер и автомобил, сглобяван в час по трудово.
Тук не искам да обидя собствениците на това или онова "квазимодо" - истината е такава.

Колкото до правилата - проблема си го зачекнал, но е останал между редовете. Каквито и правила да се въведат, проблема идва в еднаквостта на прилагането им и изобщо съблюдаването като цяло.

А за да няма "N-ки" Любе, преди години радетелите и причинителите бяха именно собствениците на такива автомобили, а не Ники, аз или ти.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот Л. Мечков » Чет Май 22, 2014 17:39

Иван Шопов написа:Любо,
Не си прав за някои неща, но няма да навлизам в спорове.
Истината е далеч от това, че Ники е определил правилата преди години, както и че еднолично е решил нещо тази година. Не е честно да говориш така, но ти си знаеш.
Сравнение между неговия автомоил и нечие "квазимодо" не може да има към днешна дата. Разликата е като между заводски подготвен супер и автомобил, сглобяван в час по трудово.
Тук не искам да обидя собствениците на това или онова "квазимодо" - истината е такава.

Колкото до правилата - проблема си го зачекнал, но е останал между редовете. Каквито и правила да се въведат, проблема идва в еднаквостта на прилагането им и изобщо съблюдаването като цяло.

А за да няма "N-ки" Любе, преди години радетелите и причинителите бяха именно собствениците на такива автомобили, а не Ники, аз или ти.


Кое не е честно и кое е честно тогава ? Честно ли е да се съберат трима пилоти от Е-макс и да решават какви ще са правилата ? Ние някакви друго качество ли сме ? Или, понеже едни нямаме парите, а други не искаме да ги харчим за коли и вече сме второ качество ? Дай ми една точка от този нов правилник, който да не е в угода и удобство на скъпотията! Единственото е, че вече не си греем гумите и едните кяриха, че не са си купили, а другите си имат по една дузина нови гуми за греене, чохли и генераторчета на склад!
Това ли му е честното ? Кое му е честното ? С какво съгреших, че се лутам от както съм участник в състезание всяка година какво да променям ? Каква грешка допуснах аз, че всяка година вместо да се развивам като пилот, харча луди пари за безобразни разлики в правилници и класове ? Ма на мене не ми останаха пари да ходя да тренирам бе! Питай дали някой ме видя да тренирам на Благоевград. Питай Стайков колко пари дадох за гуми за греене, които седят в базата и колко пари дадох за нови гуми сега ! Аз не виждам нещо нечестно да съм направил! Аз изразявам мнението си, което не е само мое! Трябваше да дойдеш на Търново да чуеш това, което съм написал тук, или да бъдеш на брифинга на Благоевград, или на финала и пак да чуеш същото! Никога не съм си позволявал да негодувам за правилници, но всичко си има граница, това е ненормално!
За преди години няма да коментирам повече, каквото съм написал - това са фактите, тогава се промениха правилата успоредно с произвеждането на една кола. Защо ли сега ми е като дежавю пак ? С тази разлика, че тази година е още по-грубо, дори и не караме тук! Сигурно аз съм ненормален нещо... Кое развиваме с тези правила ? Спорта ли развиваме ? Или развиваме инженерните си умения и развръзваме кесиите си ? Какво променят тези правила в спорта ? Ставаме по-добри пилоти, или ставаме механици без мозък, докато летим между дърветата с тия изрезки ?
Какво означава, че колата на някой си била голяма мания ? Нищо повече от това да хвърлиш безумно много пари в нещо! Нищо! Парите не са най-важното, а тяхното количество. В момента парите играят основна роля в шампионатите, естествено много малко хора могат да ги извадят, а други не искат. И какво излиза ? Ние нямаме финансови облекчения, а обратното! При нас всичко вече се диктува от това кой колко болен мозък има и колко пари ще извади, за да бие другите със сила, но не и с някакви умения. И какво да си мисли човек ? Нали познавам всички, то ми е ясно кой накъде и какво е духнал, за да са такива правилата!

И да- всичките такива коли са квазимодота! Само виж къде се карат! Няма трасета за такива коли тук! Ние имаме модерни правила, модерни коли и никакви трасета и пари! Виж колко изкарват, виж на какво приличат, виж какви са им ремонтите. Аз ги знам, защото този филм съм го играл отдавна. Приключих с него, писна ми да ходя с двеста човека механици, да се чудя кое поредно нещо ще напусне обекта, да ме е страх от колата дори и когато я карам направо... Това всичко е ПАРИ! Много ПАРИ! Обърна се всичко на спорт за милионери! И после, когато пак ми напишеш, че не е честно, аз ще ти напиша, че си е много честно! За тези години съм оставил не малко пари, водил съм не малко клиенти, по нощите съм носил части, не малко съм помагал с доста скъпи части на един отбор със сервиз и магазин... В замяна получих злобна сръдливост за това, че не споделям мнението им, един вид не съм поредният лакей и не махам с опашка за кокалче отвън! Е това е! Това не е честно да пратя оня ден поредния им клиент и срещу фактурата ми да има анулирана отстъпка! Защото за тези години съм направил доволен оборот, за да може онаа мноо модерната кола да кара навън, същевременно да се съобразявам с нея като правила! Винаги съм бил точен и съм плащал веднага! Един вид не е като да не съм допринесъл за това да я има! Интересно ми е с какво заслужих това отношение ! Понеже зачекна темата за честността! За това и пиша това! Кое да ми е нечестното на мене ??? Или да съм поредният пудел на строгата мащеха ? Така ли да го играя ? Е няма да стане!

И Ванка, за всичко съм прав, аз не сядам да пиша, без да съм обмислил достатъчно какво пиша! Ако на някой не му е удобно да седи на стола и да го чете - негов проблем! Прекалено много взеха да стават нещата, че да си мълча...
Аватар
Л. Мечков
 
Мнения: 614
Регистриран на: Пет Май 02, 2008 19:42
Местоположение: Cosworthland
Име: Любомир Мечков

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот kornholio » Чет Май 22, 2014 17:59

Аз имам едно предложение с цел да се спестят средства и нерви. Пиша това в подкрепа на Любо.

Пилотите в големия клас, се събират в началото на годината в заведение. Всеки носи торби/сакове/куфари с пари. Броят се парите, който носи най-много печели. Дава му се купа за победител. После всички си прибират парите. Така никой няма да похарчи пари. Ще имаме победител. А аз примерно няма да има нужда да ходя по състезания, където да ми искат пари за знамена и плакати.

Сигурен съм, че четете и не се смеете щото то това е истината към днешна дата.

Иначе да сеир има. Феновете нямат глас така или иначе щото тука икономическата страна на спорта е сбъркана. Гледаме това, което ни се предлага. Броим кутиите на Дани (примерно), турботата на Иван, моторите на Петкан и се надяваме някой да не изпусне завой, че тогава само късметът остава.
kornholio
 
Мнения: 53
Регистриран на: Пет Апр 05, 2013 19:08
Име: Nedelin Kalchev

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот milen911 » Чет Май 22, 2014 18:04

Съгласен съм с Любо.Преди време написах едно писмо с предложения до БФАС за промяна правилата за планинско,като една от точките беше ЗАВИШАВАНЕ килограмите на автомобилите с цел колите да си останат като такива,а не орязани "варели".Този който иска колата му да е лека и прилично изглеждаща се впусна в поредното "излизане от джоба" за тоя дето духа за карбони и т.н. (вместо да си купи две гуми) примерно.Какво стана сега килограми които са недостижими или ако някой ги достигне може спокойно да побеждава без да демонстрира кой знае какви пилотски умения,просто защото колата му е ......по лека от на колегата.
milen911
 
Мнения: 41
Регистриран на: Пет Фев 10, 2012 21:39
Име: milen uzunov

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот Иван Шопов » Чет Май 22, 2014 18:56

Любе,
Не си прав да сочиш с пръст един човек, защото не съществува такъв, който едностранно и еднолично да промени правилата.
Не си прав да казваш, че "3-ма пилоти от Е-Макс" са решили какви да са правилата. За твоя инфомация активно участие и опит да наложи своите си изисквания имаше само от един от тях.

Историята е дълга и сам знаеш, че не е започнала днес, преди 5 месеца или преди 1 година.
Каквито и правила да е имало досега, те се съблюдаваха само за "Вашите", а "Нашите" минаваха метър - мога да те затрупам с примери.
Истината е, че голямата промяна на "N"-овете тръгна от участници на "Затворен маршрут", които постигнаха споразумение с Камен. Под споразумение визирам уговорката всички да спазват точно това, което те самите са измислили. Факт е, че по-късно някой от тях спряха да карат, други доизмениха за тяхно удобство правилата, а трети забравиха, че важат и за самите тях.

Подгряването на гумите отново бе по искане на г-н Х. След това Y поиска скари, а Z - нещо си друго. Пак им угодиха.
В епропейският планински шампионат никой не грее гуми. НИКОЙ! Формулите, които вървят отпред дали мрънкат? Оселите? Техните герои в стил "Квазимодо"? Не... В неделя имаше състезание в Италия с над 220 участника и как никой от тях не поиска нещщо различно за себе си? Каквито и да са правилата - те се прилагат еднакво за всички и така трябва да бъде!

Ето тук е проблема, Любе. Седни и напиши каквито искаш правила - утре ще има друг недоволен, който ще говори същото като теб. Защото правилата са за спазване, но само ако не важат за нас - май това е модерния принцип.

И да знаеш - прав си за излишните разходи, които не само ти си направил. Прав си за поне 10-те промени за последните 5 години. Прав си, че това НЕ ТРЯБВА да бъде така. Абсолютно си прав!

Жалката истина обаче е, че ще продължава да бъде така, повечето от трасетата ще са под всякаква критика, някакви шушляци ще ми се бият в гърдите колко велики пилоти или организатори са, а когато им лъсне голият задник ще си мълчат и т.н. и т.н. Едни и същи циркаджии пълнят програмата на неувеселителното заведение БФАС. Откакто стана ясно, че ще има избори - познай някой дали работи за подобряване на спорта (документално, като календар,наредба и т.н.). Е, за сметка на това има желаещи да "помагат на спорта". Нищо, че единият има болни амбиции, а другият пише името на началника си неправилно. Важно е мерак да има!

Не са виновни нито правилата, нито парите. Виновни сме си само ние - хората, които по един или друг начин приемахме превръщането на спорта в свинщина и разграден двор, чиито граници всеки ден се променят. И да знаеш, след 30-ти пак ще бъде така.

Ето затова не ходя даже и да гледам, защото вместо да се радвам на приятелите и колегите си, срещам само провиснали носове, криви физиономии, купища лицемери и тук-там някой свестен човек. Това е наследството, което ни остави цялата тази история и ще си го сърбаме.

И за финал - не те карам да си мълчиш (не бих се и опитал), и именно защото никога не съм мълчал се опитвам да те поправя там, където в афекта си пропускаш някои подробности.

Останалото - по телефона (ако искаш да говорим винаги ще ти вдигна). Нито ми се пише тук, нито смятам за уместно да водим толкова дълги дискусии, които иначе се решават в 10 изречения.


P.S. Като пример давам и едно видео от миналата седмица.
И да знаете - не че НЕ МОЖЕМ да направим същото, а НЕ ИСКАМЕ!
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот Л. Мечков » Чет Май 22, 2014 19:22

Аз, когато исках някой да ми обясни какво се случва, вече беше късно, направи се някаква завера и всичко стана като мистър Сенко - ХОООП, заек от цилиндъра... Е така стана в края на годината. И аз не соча никой с пръст, аз виждам, анализирам и коментирам. Понеже нямам никакви амбиции за класиране, нито годишно, нито на което и да било класиране, нека бъда разграничен от това "наши и ваши". При мен има само едно елементарно нещо - горчивия привкус от хобито ми! Нищо повече!

С това се изчерпах и няма повече да гъкна по този повод. Стига ми толкова. Карам каквото карам и това е, ще се стремя само и единствено да съм по правилата за безопасност, а кой където и каквото си поиска нека да ме слага като клас, група, лоби.... Ще бъда част от цирка, защото си имам хоби и никой не може да ми го забрани, но успешно ми го отежнява...
Аватар
Л. Мечков
 
Мнения: 614
Регистриран на: Пет Май 02, 2008 19:42
Местоположение: Cosworthland
Име: Любомир Мечков

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот kris_kn » Чет Май 22, 2014 20:19

Само искам да кажа, че най-големите пилоти винаги са били в публиката!!! Обръщам се до колегата, който спомена че "всеки който вземе 2 завоя е победител", пич Кирил Величков е двукратен шампион в Х2 и многократно доказал се пилот, при това с една от най-слабите коли в класа, колата му нямаше и 100кс на колела! Такива хора като него заслужават респект и адмирации!
kris_kn
 
Мнения: 4
Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 15:48
Местоположение: Кюстендил
Име: Кристиян

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот antovi53second » Чет Май 22, 2014 20:41

Хубаво има Формули и Осели, ама са си по 10-15 в клас. Точно това ни е проблема на нас. Имаме 2-3 "квазимодота", между които се решава кой ще е победителя, а не с битка както беше преди 5-10 години. Всичко е въпрос на пари. Откакто се появиха тези квазимодота няма битка, няма и да има докато не си тръгнат. Няма да има битка докато сегашното ръководство е на власт. Няма да има битка в следващите 20-30 години... БФАС работи на принципа: Появява се г-н Х, който е със свръх наточената N-ка, тогава решават да намалят минималното тегло и се появява г-н Y, със същия наточен Лансер който обаче е по-лек, щото бил карбонов, марбонов и секви други леки мат'ряли, щото тоя има пари. Г-н Х очевидно също има пари и той си олекотява квазимодото и се оказва че който има повече пари та да си олекоти т.нар. бегачка той става шампион. БФАС се опитва да направи правилата ИДЕНТИЧНИ с тези на Европейския Шампионат. Хубаво, ама за това трябват пари. Има двама-трима с пари, има пет-десет пак с пари, ама не искат да ги влагат. Трябват пари... това сигурно го написах безброй пъти в тоя пост. А за да се намерят тея пари тря'а работа, а къде е тая работа, като сме в България, а не в Англия, Испания, Франция, Германия. Това че БФАС има пари, а някой си от УС и накакъв си "председател" крадат, не означава че всеки има пари. Миналата седмица бях на Планинско Връшка Чука в Зайчар, Сърбия. Имаше 50 коли, ама нямаше нито едно квазимодо, само Н4, Н3, Н2 и т.н. А половината си грееха гумите. Та като стана дума за греенето - миналата година Любо Мечков си купи както сам каза джаджа за греене на гуми. Тая година БФАС ги забрани. Недопустимо е всяка година да променяш неща, за които миналата си казал, че ще помогнат много за спорта, ще има публика, ще има пилоти. Ама се оказва че няма нищо. После това "ръководство" решава че няма да стане така и променят пак правилата, а тези пилоти които са правили колите си по старите правила се налага да влагат още пари за да ги "даунгрейднат". Еми хубаво си променят правилата, ама нека не връщат старите, то няма изведнъж да стане. Постепенно ще стане. Въпрос на време е 4-5 години може би, а дори и повече. Ето два примера: Миналата година даваха да се греят гумите изкуствено, тая не дават. По-миналата разрешиха да се издават лицензи на пилоти без книжка и такива, които са ненавършили 18 год. Сега решават че няма да има такива пилоти. Какво става с пилоти като Божидар Тасков, Иван Иванов (макар че той кара) и т.н. Всичко се е заплело много дълбоко от към отрицателната страна и всичко е застояло. Трябва да дойде читаво ръководство. А не сегашните смешници да са тук и да продължават да действат по принципа на старото ръководство, които от своя страна действат по принципа на по-старато и т.н. Нямам какво повече да напиша. А и няма смисъл...
Иван Живков Rh A+
Audi Coupe quattro 2.0 16v Turbo
Аватар
antovi53second
 
Мнения: 73
Регистриран на: Съб Дек 21, 2013 15:52
Име: Теодор Иванов

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот rudolf » Пет Май 23, 2014 09:04

съглсен съм с мненията на всички,но не разбирам защо когато се говори за авто-спорт, се има в предвид само най високия клас. пилот който се задъхва и не може да подържа "квазимодо" ,чудесно би се вписал в бюджета на по малък клас. самата идея млади пилоти да дебютират в най високия клас е предпоставка за драг-тип стил на състезание...
rudolf
 
Мнения: 204
Регистриран на: Чет Яну 04, 2007 16:15
Име: Иван Иванов

Re: Планинско Благоевград 2014 17-18 Май, Нац.ш-т I кръг

Мнениеот Л. Мечков » Пет Май 23, 2014 09:29

rudolf написа:съглсен съм с мненията на всички,но не разбирам защо когато се говори за авто-спорт, се има в предвид само най високия клас. пилот който се задъхва и не може да подържа "квазимодо" ,чудесно би се вписал в бюджета на по малък клас. самата идея млади пилоти да дебютират в най високия клас е предпоставка за драг-тип стил на състезание...

Значи едно е да се задъхаш, друго е да си инвестирал същите пари като за квазимодо в клас, който изведнъж е изчезнал. Това е в случай, че визираш мен. Принципно да произведеш състезателен автомобил от такъв клас не е трудно, нито пък много скъпо. Скъпото идва после, когато трябва да се купуват гуми и да се правят ревизии на всеки пет минути.
Аватар
Л. Мечков
 
Мнения: 614
Регистриран на: Пет Май 02, 2008 19:42
Местоположение: Cosworthland
Име: Любомир Мечков

ПредишнаСледваща

Назад към Български Планински Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron