Аз мога да ти отговоря на част от въпросите, но наистина е добре да ги зададеш
официално на БФАС за официален отговор. НАй-малкото, защото аз ръзсаждавам и давам моите доводи по темата, но не съм облечен с никаква власт.
efco написа:старата стойност на лиценза е добра и не дискриминирайте участниците като ги разделяте по шампионати !
За 2014г. към стойността на лиценза са добавени 50 лв, колкото според офертата на застрахователните фирми ще струва индивидуалната медицинскка застраховка на всеки пилот до 5000лв. Накратко - ако не дай си Боже ти се случи нещастие на пистата, ще имаш осигурен транспорт и лечение до тази сума, покрито от застрахователя. Така няма пилота да се чуди кое му е по-евтино - да умре на пистата или да си плати сметката в болницата. Нивото е минималното допустимо, а за справка в европейския шампионат е в пъти по-високо. Между другото има вече и медицински хеликоптер, внесен в България, който при желание на организатора може да репатрира пострадали. Плаща се еднократното му отиване до мероприятието и връщането обратно (не е безумно скъпо), а ако излети при нужда, разходите се покриват именно от тази застраховка.
Всичко това ти го разказах вчера очи в очи и недоумявам защо отново питаш. Ако не ми вярваш, не чети по-долните редове.
efco написа:Защо няма еднократен лиценз, направете го 20 лева да е достъпен и да се плаща на секретариата на състезанието !!!
Защото няма елементарна картотека на тези лицензи и често влизат в нечий персонален джоб, а не в БФАС. Защото това е само начин да се "напълни изкуствено" нечие състезание и огромна врата да се заобиколи теоретичния изпит.
efco написа:Предлагам група Е1 да е с класове : до 1400 см , до 1600 см , до 2000 см , от 2000 до 3500 и над 3500 да са Е/1 мах , като минималните тегла за всеки клас да бъдат безопастни !
Съветвам те да изчакаш излизането на специалните правилници, където именно тези разделения по кубатура съществуват. Там и е мястото, а не в Наредбата, защото тя не може да опише напълно 6 дисциплини.
Минималните килограми ти ли ще определиш колко са безопасни?
Приета е тази ставка, защото ако искаме утре да има и чуждестранни пилоти (дай Боже и Балкански планински и пистов шампионат) трябва тези правила да са уеднаквени. ФИА е коректора в това отношение.
efco написа:Гумите за малките да бъдат ограничени до цолаж и ширина а не по марка , за да не се долавя другото от предложилите го !
Нямам и идея какво "долавяш", но пък бъдещите гуми ще бъдат избрани по оферта, надежност на доставчика, обща преференциална цена и т.н. Марката и модела са задължително еднакви, защото тази група ще бъде "люпилнята" на младите пилоти. По този начин скоростта им ще е по-ниска, но по-важното е, че от самото начало ще се учат как да печелят време от настройване на автомобили, окачване, тежест, спирачки и т.н. Това и само това ще доведе до компетентни, кадърни и страхотни НОВИ пилоти в близко бъдеще.
efco написа:Бонус точки за писта в тренировката та тя нали е по време и за решетка и състезанието ?
Ако се замислиш, ще видиш, че по този начин се увеличава конкуренцията и битката ще е по-оспорвана, както на тренировката, така и на състезанието. Това води до атрактивност, а оттам и до по-добра посещаемост.
efco написа:Нови клубове ще се доят с по 500 лева за да влизат пари или като гаранция че някой ако реши да прави избори да го набутат допълнително?
Новите клубове не се доят, а се събира такса за разглеждане на документите им. Крайно време е в тази федерация да останат и влизат само действащи клубове, които наистина развиват спорта под една или друга форма. Таксата ще се използва за сериозно разглеждане на кандидатите за да може навреме да се откаже членство ако те не са от кръвната група на автомобилния спорт. Като сравнение - в Картинг федерацията тази сума е приблизително 3 пъти по-голяма.
Отговарям ти напълно добронамерено и с моите си доводи, само и единствено с цел да поуспокоя страстите и дам някаква яснота. Ако ти или някой друг реши да се заяжда персонално с мен, ок просто ще спра да го правя. И за мен умря времето на експериментите докога ще има орел, рак и щука.
P.S. Гледам, че мнението ти изчезна докато пишех и затова ще го сложа отдолу:
efco написа:Тези мои въпроси и предложения ще ги изпратя и до БФАС . Уважаеми господа трябва да разберем колко излиза издръжката на офис с двама служители и тяхната дейност за да налага вдигането на такси и лицензи или ще осигуряваме средства за две ралита, само тази година са събрани над 66 000 лева от лицензи и такси както и от министерството на спорта !!! Кои състезания и с по колко са подпомогнати през 2013 г ??? старата стойност на лиценза е добра и не дискриминирайте участниците като ги разделяте по шампионати ! Защо няма еднократен лиценз, направете го 20 лева да е достъпен и да се плаща на секретариата на състезанието !!! Защо не е поканена по голяма група специалисти за изработването на един наистина действащ правилник за 2014 г ???? Предлагам група Е1 да е с класове : до 1400 см , до 1600 см , до 2000 см , от 2000 до 3500 и над 3500 да са Е/1 мах , като минималните тегла за всеки клас да бъдат безопастни ! Категорично съм против някой на някого да е пълнеж само защото икономически няма как всяка трета кола в българския шампионат да е Е/МАХ ! Гумите за малките да бъдат ограничени до цолаж и ширина а не по марка , за да не се долавя другото от предложилите го !!!! Защо за писта другите да не карат с биоетанол , те африканци ли са ???? Бонус точки за писта в тренировката та тя нали е по време и за решетка и състезанието ???? Защо БФАС като съорганизатор на всяко състезание не поеме вътре в таксата на организатора хонорарите на назначените от БФАС като съпричастност към всяко мероприятие ??? Ами таксите за участие и международния лиценз ??? Нови клубове ще се доят с по 500 лева за да влизат пари или като гаранция че някой ако реши да прави избори да го набутат допълнително?!!! Господа не трябва да се прави експеримент точно в този момент защото още на първото състезание може да е късно !!!