Български рали спринт шампионат

Дискусия за Българския Рали Шампионат

Български рали спринт шампионат

Мнениеот beta_racing » Чет Май 19, 2011 14:55

Реших да пусна тази тема, подтикнат от този онборд - http://www.youtube.com/watch?v=uggAq8WpVCg&NR=1. Колкото и видеа да търсих из youtube, свързани с това състезание (Рали Ронде дел Грифо 2011), все се натъквах на онборди от един и същи етап или кадри отвън, снимани пак на този етап (гледах го 2-3 пъти от различни коли и почти го научих :mrgreen:), което ми се стори малко "странно" :lol: Разтърсих се, за да видя в крайна сметка за какво става въпрос :mrgreen: и открих нещо много интересно, което би могло много успешно да се вмъкне в нашата действителност (а и вече е говорено по въпроса).

Ето какво открих (някой може да го знае, де, но все пак :D) - http://www.rally-irs.it/ - (Италиански) Международни рали серии :D или по друг начин казано: рали спринт шампионат, съставен от 8 кръга, като първото рали е на 27 Март, а последното - на 21 Ноември. От това, което се вижда, може да се каже, че повечето ралита се състоят от само един специален етап с дължина между 8 и 15 километра, който се кара четири пъти. В едно от състезанията етапите са три на брой и се карат три пъти, като то е и най-дългото от всички или поне от тези, на които са публикувани документите до момента. Общата дължина на състезанията варира от около 130 до към 300 километра. Дължината на състезателните километри пък в повечето случаи се върти околко 50-тина километра, като на едно от ралитата (това с трите етапа) са близо 80. Има и състезание с едва 30-тина състезателни километра :) Че това е с 1/3 по-късо от Планинско Пещера, бе :lol: На някои ралита има и шейкдаун, който в един случай е част от етап, а в друг - отделно трасе. Състезателната част на ралитата е винаги в един ден, като има и етапи през нощта (обикновено последните). Мисля, че именно в този шампионат преди 2-3 години бяха започнали едно рали в 23-24ч. часа, караха цяла вечер и награждаването беше в 10-11ч. сутринта на другия ден :mrgreen: Поне засега обаче, ралитата, които са минали или предстоят да се карат, в по-голямата си част са през деня :D

За да подкрепя думите си с "факти", ще приложа някои от документите на Рали Ронде дел Грифо 2011, което е едно от състезанията със само един етап (дължина от 13.51км). От подробната карта прави впечатление големият брой маршали по трасето (над 60), които в повечето случаи (ако не във всички) имат пряка видимост един с друг. От онбордите, които изгледах, се виждаха доста отпаднали коли по етапа, но винаги, когато беше необходимо, имаше жълт флаг.
Съсредоточването на ралито в само един специален етап предполага по-голяма и концентрирана организация специално за самия етап - повече радио връзки, повече маршали, възможност (от финансова гледна точка) за поставяне обезопасителни средства на по-опасните места, повече линейки и пожарни, и т.н. Става общо взето като едно планинско състезание, но разбира се, с рали "характер" (та нали все пак си е рали) - има спускания, както и места без мантинели, навигатор (хаха, това в кръга на шегата - разбира се, че трябва да има навигатор :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:) и т.н. :D

А ето и част от документите на Рали Ронде дел Грифо 2011, за които говорех по-горе 8):
Маршрут
Обща карта
Подробна карта
Заявки
:oops: :oops: :oops:
Заявките няма да ги коментирам, защото все пак става въпрос за Италия пък и имайки предвид разположението й в Европа, ми се струва, че бройката е съвсем реалистична за тях. Тук в България са ни достатъчни и 40 коли на този етап :oops: :D, да не кажа по-малко :( Все пак колите на Рали Ронде дел Грифо са повече от на Рали Миле Миля, например, защото това състеазние е късо => има по-малко разходи. Би трябвало тази "формула" да работи и при нас...


Нека това да се счита за официалната тема (а защо не занапред, дай Боже, да прерасне и в цял раздел :mrgreen:) на един евентуален бъдещ Български Рали спринт шампионат (ех, мечтиии 8) 8) 8))!
Давайте и взаимствайте идеи, за да видим как можем да "построим" един такъв шампионат, който да съчетаем с нашата мила родна "картинка" :lol:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот Mr.X » Чет Май 19, 2011 15:48

Много хубава тема. Отдавна италианците са част от "меката" на ралиспорта и неслучайно налагат и този, цитираният от beta_racing, метод за масовост. Няма да пиша много, понеже ще стане пак много дълго, въпреки, че мога наистина много да споделя за този вариант на шампионат при италианците.
Основната замисъл на този тип състезания е от две части. ПЪРВО - минимални разходи от всяка една гледна точка. Отделно за всяка община ( те се кооперират по две-три в повечето случаи) е въпрос на чест да организира такова, макар и малко състезание. Става лесно, бързо и евтино ( особенно за техният стандарт ).
ВТОРО - това са т.н. "учебни" състезания. Какво имам предвид? Да, наистина стартират много екипажи, ОБАЧЕ в по-голямата си част това са сравнително млади момчета ( в 90% от случаите с ОПИТЕН НАВИГАТОР ). Това е начина за ПОСТЕПЕННО ИЗГРАЖДАНЕ НА СЪСТЕЗАТЕЛИ. Перфектно измислено. Отначало започват с малки и стари коли. Не е скъпо = важен фактор. След това, ПОСТЕПЕННО се изкачват нагоре. Никои, никога не бърза в развитието. Минават се всички стъпала отдолу догоре. Учат се. И то не само да карат. Учат се и да описват, да тренират ( ПРАВИЛНО ), дори и да поддържат колите си. Екипите са малки, механиците двама-трима максимум. Колите си ги дърпат с малки бусчета и платформи. Нищо общо с "големите" кервани.
С течение на времето обаче резултатите идват. Поне при 50%, ПОНЕ казвам, от екипажите. Почти ВСИЧКИ известни италиански пилоти са тръгнали по този начин. Едни са се развили по-бързо, други по-бавно, но резултат има.
Разбира се има и от т.н. "туристи" ( въпреки че в Италия, значение на тази дума е КОРЕННО РАЗЛИЧНО от това в БГ). Те си карат наистина за удоволствие и винаги е интересно. Понеже ( те са 5-6 редовните, до макс. 10) в повечето случаи имат сходна техника ( Ево-та и Супери обаче), а и не са топ пилоти, и заради това битката е истинска. Макар и в т.н. "Б" група ( имам предвид нещо като "второ ниво" откъм "можене") винаги е интересно с "чичковците" :P . Поне докато не се появи ( става редовно ) някои млад, и вече не "зелен" младеж, които да се намести при тях, при това с далеч по-слаба ( като група/клас ) кола. Също става често, но разликата с БГ е, че това се оценява и хората се радват. Е не, че всичко е идилия :P , типичните за ралиспорта неща си ги има, но в много по-малка степен. Както и да е.
И в този ред на мисли се сещам за БГ. Рали календар 6-7-8 състезания. Ако се проведат всичките вече, ще е събитие. Организацията дори и няма да я коментирам, както и много други неща, че просто няма смисъл. Казвам го от личен опит. Отделно, в БГ всички екипажи "знаят всичко". В смисъл наизустява се. И как иначе след като всичко е еднотипно от 15 години ( че и повече). Само за сравнение в Италия общият брой на РАЛИ състезанията в цялостният калндар на федерацията ( тук се включват ВСИЧКИ видове с всички типове коефициенти ) за тази година е около 60 :shock: . Искаш ли да караш - варианти БОЛ :P .
Сега ми доиде един паралел с БГ. Тои комунизма хубаво си има лошите страни, ама си има и хубавите. Не че съм много компетентен по тази тема, дори напротия, ОБАЧЕ, струва ми се, че "навремето" в БГ е имало точно същият тип структуриране на състезанията. Регионални, открити и национални. С две думи, "топлата вода" я е имало и в БГ. Друг е въпроса какво е сега. Надявам се да бъда правилно разбран :wink: .

Ще споделя и лично мнение от едно такова "спринтово" рали. Преди около месец в района на Сасари - Рали Боке ди Бонифачо. Обща дължина около 350км, SS около 70 ( по памет цитирам). Включваше и нощна част. Коли БОЛ :lol: . Организация супер. Хотели евтини ( около 30Е пълен пансион/човек ), време прекрасно и т.н. Малко "лирично отклонение" - Btw организаторите бяха осигурили 20 ( словом ДВАЙСЕТ ) ПРОМОТЪРКИ ( италианки, студентки, ама от хубавите :P :P :mrgreen: ) който правиха всичко възможно за да популяризират самото състезание, раздаваха всякакъв тип флаери, дори мисля, че почти им беше НАРЕДЕНО да се снимат с максимален брои НОРМАЛНИ ФЕНОВЕ. Отделно закритият парк въобще не беше закрит и там фотосесийте на "мадоните" и феновете продължаваха до късно вечерта. Както и да е, да не се отплесвам пак :lol: .

Ето и два онборда на едно момче, едно от многото от "новата генерация". Еквиваленти като него в момента има сигурно над 20, че и повече.
SS7 - http://www.youtube.com/watch?v=0XT2_v52Mm0 - късо клипче
SS3 - http://www.youtube.com/watch?v=cz-hXgdc ... re=related - близо 9 мин.
..... "пича" си кара толкова чисто и правилно, че чак се чудя. А реално няма чак такъв опит. Въпреки това кара с хъс и желание и мнооого предпазливо и с гооооолям резерв. Резултатите му са много обнадеждаващи на този фон. Само дето навигатора му е един чичка......много опитен, ама май е време да се пенсионира, че така го спира горкия, че не е истина. Дори и за неразбиращите италиански, би им било много лесно да се "ориентират" в обстановката. Мен лично ми беше страшно забавно като ги слушах. "Джан-Лу транкуильо ( спокойно ), атенсионе ( внимание )...... :P :P :P :P , пък Жанлуиджи е толкова спокоен :lol: :lol: :lol: .
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот trouble » Чет Май 19, 2011 16:00

Аз само да попитам. Рали Шампионата да стане сптринтов или да има и Рали и Рали спринт по отделно. В първия вариант съм що годе съгласен. Макар, че имаме ралита, които не трябва да стават спринтови. Във втория случай, тези които ще участват на рали и рали спринт ще си увеличат разходите. А тези които само на рали и само на спринт, пък никога няма да се срещнат заедно. Примерно Игнат, Стайков, Сурилов и 20 саксота и Ц2-та ще си карат спринта. А трите супера ралито. Пък идеята е да се съберат заедно. Иначе ето я схемата която виждам аз:
- рали спринтове с по 3 отсечки (по 2 минавания) - Траянови Врата, Вида, Хеброс, Шумен, Твърдица, плюс нови трасета
- световен шампионат - България
- IRC - Сливен

Мечти нали :mrgreen:
Изображение
Аватар
trouble
 
Мнения: 4380
Регистриран на: Съб Сеп 02, 2006 20:32
Местоположение: Сливен
Име: Красимир Славчев

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот Mr.X » Чет Май 19, 2011 16:15

Правилен и логичен въпрос, само че в БГ едва ли нещо въобще може да се случи. Иначе идеята на т.н. "спринтови" състезания я написах каква е. Сега, вече наистина съвсем друг е въпроса как биха се вписали всички тези неща в малка България. Особенно при тази криза.
Не е лишен от логика момента за "преструктуриране" на част от средните и малките ралита в спринтове и респективно акцентиране на сериозно ( защо не и като километри ) обновяване на "голямата тройка" - България, Хеброс, Сливен. Примерно говоря. Би било най-оптималният вариант.
Логиката обаче е такава, че след като на старта на ПЪРВИЯ кръг от шампионата има 17 коли :shock: :shock: :shock: ....просто.....в някои от големите ралита може да няма и ....12 :( :x :oops: . Така, че......
И пак да отбележа - спринта си е спринт, НЯМА ЧАРА на "тридневна" 300+ километрова рали класика. Неструва и обаче толкова..... :wink:

P.S. - да не бъда пак неправилно разбран. Аз коментирам темата на beta_racing и мисля, че има смисъл от развитието на самата тема, защото би било полезно. А ако може да се "открадне" ( в положителният смисъл на думата го казвам ) нещо добро от италинаците......аз не виждам проблем. Друг е въпроса, че както казах, това го е имало и преди много години в БГ. :wink:
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот beta_racing » Чет Май 19, 2011 17:29

trouble написа:- рали спринтове с по 3 отсечки (по 2 минавания) - Траянови Врата, Вида, Хеброс, Шумен, Твърдица, плюс нови трасета
- световен шампионат - България
- IRC - Сливен

Мечти нали :mrgreen:
Големи :roll:

Сега ще ти кажа как нещата могат да станат. Тъй като не сме Италия, и ГЗ да си съдерем не можем нито да имаме 60 състезания (ако щеш дори и като територия сме по-малки), нито пък 150 екипажа в едно рали :roll: ... така че точна съпоставка с тях не може да се направи. В този ред на мисли, дай да гледаме пропорционално на нещата и да не сравняваме двете държави с чисти цифри, защото можем да намесим и Франция, и тогава работата става дебела :P :mrgreen: За Чехия няма да говоря, защото там като територия и население нещата са почти като при нас, но добре виждаме, че ни "праскат" като шкембе у дувар. Там шампионатите им ("големият" и рали спринтът) са отделни, но пък участниците са много, заради което могат да си позволят да ги разделят. Единственото нещо, по което ги бием са трасетата ни (говоря за истински трасета, а не за изкуствено направени спънати етапи), които са повече от класа над техните. Ама то другото като не може да се направи, трасетата някак си остават на заден план :roll: Чакайте, че се отплеснах..........

Да се прави отделен рали спринт шампионат в България в момента е глупаво - това никой не го е предлагал (като един единствен вариант), а и е ясно на всички. Едно, че състезателите са ни по-малко като чиста бройка (в сравнение с на споменатите държави, а и не само) и второ - сега в момента пък почти никой не кара я поради финансови проблеми (основният фактор), я поради федерацията, я поради нещо друго.

Защо просто не използваме модел, който е работил в миналото в България и който в момента работи, например, в............Световния шампионат? И той е следният: запазваме си шампионата, както е в момента (може и Рали Вида да се включи отново) като паралелно с "големия" шампионат, в рамките на същите ралита, върви и спринтовият. В късите, еднодневни ралита (изброил си ги) карат всички от начало до край, докато в по-дългите, за рали спринт шампионата се брои само първия ден, след който записаните в рали спринт шампионата приключват. Така беше преди с т.н. подготвителна група в дългите ралита, а късите си ги караха целите. Дори, например, на Рали Елма 1989 - регионално рали с център Троян - "големите" екипажи са били само 10-тина, докато подготвителната група са били 50-60 автомобила. Работещ модел в Световния рали шампионат в наши дни е новата WRC Академия, чиито състезатели карат само в първите два дни на ралитата, важащи за този шампионат. На последния ден ги изписват като отпаднали с причина "WRC Academy" :wink:

Защо не и да се организират чисто нови еднодневни ралита или пък да се възстановят стари, но разбира се, да се направят по новите правила, защото каквито са били в края на 80-те години, сега не могат да бъдат. Разбира се, не трябва да се забравя, че и ралитата не трябва да стават прекалено много, защото главната цел - по-малките разходи - в един момент (при вариант с повече състезания) ще се обезсмисли.

Може да се приложи и правилото да важат 4 от 6 състезания, примерно (или каквато им е там бройката, това "4 от 6" го казах на прима виста), за да може да се привлекат състезатели с наистина минимални бюджети. Може и да се направи предварително записване на участниците в рали спринт шампионата, но имайки предвид несигурните им бюджети, от това може и да няма голям смисъл. Могат и още много неща да се измислят............
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот Mr.X » Чет Май 19, 2011 17:53

beta_racing, аз НЕ съпоставям БГ и Италия. Абсурдно е. Написах тези неща в съвсем друга насока....
Иначе това което си написал за "паралелен" шампионат, подобно на Академията в Световния е прекрасна идея. Върху това ИМА СМИСЪЛ да се помисли и то на високо ниво. 4 от 6, 3 от 5 и т.н. са варианти върху които много може да се говори, но идеята е много добра. Така хем ще има участници, хем ще има още един, предполагам доста интересен шампионат. А защо не и точно млади екипажи?!
Отделно сега си мисля, че може да има и едно допълнение, по подобие на "супер рали". Казахме, че "малкият" тип спринт шампионат, може да си върви паралелно с "големите" и/или и със "средните" ралита, обаче в ЕДИН ден. Еми нека тогава, на които му се кара да си има и опцията, да си изкара и вторият ден, само че ИЗВЪН класирането. Мисля, че никои няма да се възпротиви на това. :wink:
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот beta_racing » Чет Май 19, 2011 18:58

Mr.X написа:beta_racing, аз НЕ съпоставям БГ и Италия. Абсурдно е. Написах тези неща в съвсем друга насока....
Аз също нещата не ги написах в "строг" тон :D Просто ми се иска да гледаме каква е нашата реалност и да настройваме нещата в като за в България :mrgreen:, защото на мен, примерно,... ми се иска да имаме 3-4 рали шампионата като във Франция и да гледаме коли от пиле - мляко, ама на... :P :lol:

Mr.X написа:Еми нека тогава, на които му се кара да си има и опцията, да си изкара и вторият ден, само че ИЗВЪН класирането. Мисля, че никои няма да се възпротиви на това. :wink:
Да, това е така. Стига да има средства да си довърши състезанието, защо не :D
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот bat_jori » Чет Май 19, 2011 22:54

Това е адски хубава и рационална идея ,но ние нямаме потенциал да я развиваме като отделен шампионат ,по -скоро като част от ралитата от националният ни шампионат нещо от рода на ВРЦ академията. малко цифри от меката Жабария-Шампионат с 8 ралита (CIR),асфалтов(TRA)-7,макадамов(TRT)-6,след това споменатото от Дамян RONDE I.R.S.,RONDE, и за финал CHALLENGE който е с цели 9 зони .около средата на април смятах в 5 състезания ентрито го докараха до 489 заявки :shock: ,сега другата седмица има цели 5 състезания от различните поделения -така че едва ли някой може да каже колко състезания включва календара им ,в италия май всеки втори бръмчи по състезания .В страните около нас незнам да имат спринтов шампионат-Румъния,Турция дори Унгария и Полша и Словения .
Ще имали кой да участва ,да прояви интерес,да търси реализация и развитие на това ниво ?
Аватар
bat_jori
 
Мнения: 1892
Регистриран на: Чет Юли 07, 2005 21:10
Местоположение: Костенец
Име: Георги Ваклин

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот beta_racing » Пет Май 20, 2011 10:31

В Гърция имат макадамов и асфалтов шампионат. През 2009 бях на едно макадамово рали с център град Ламия, а самото състезание се казваше Рали спринт Фтиотидас. Беше с три етапа, които се караха два или три пъти (не помня вече), два от които бяха из нивята, а третият беше в балкана (той в миналото е бил етап от Рали Акрополис). Преди известно време и в близост до България се проведе едно рали с един етап (Миро говори за него в друга тема), което се организираше за първи път.
Гледал съм и снимки от най-различни асфалтови ралита, в които няма чак толкова много на брой класни автомобили, което предполага, че са късички, но повече от това не съм се интересувал, защото гръцкият ми е много неразбираем (Чавдаре, помогни малко, бе :P :lol:).

Би било добре, ако се върне Балканският шампионат... :roll: На никой организатор няма да са му излишни минимум по 2-3 екипажа от Гърция, Сърбия, Турция и Румъния. Само сметнете бройката им и листът със заявките почти ще се удвои (визирам 17-те екипажа на Рали Траянови врата). Разбира се, тук с чужденците вече става въпрос за "големия" шампионат, защото е някак си несериозно да говорим за малки бюджети, а в същото време да правим международен рали спринт шампионат :lol: :lol:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот Ferjancz » Чет Май 26, 2011 09:25

Дамянски президент на фед. - казах :mrgreen: :mrgreen: от мен кебапите за изборната кампания :mrgreen: :mrgreen:
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот copilotche » Чет Май 26, 2011 09:31

Ferjancz написа: от мен кебапите


Само кебапи са ти в главата!!!!! :D :D
GLOBUL RALLY TEAM
Krum Donchev - Petar Yordanov
http://www.globulrt.com
Аватар
copilotche
 
Мнения: 47
Регистриран на: Сря Апр 27, 2011 01:02
Име: Ivanela Ivanova

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот kiko » Чет Май 26, 2011 09:37

От мен бирата :))))))))))))))

Да приемем,че рали България(примерно) е цепната на две - единия ден важи за спринт шампионат,двата за рали шампионат.Състезателните км. да приемем,че са разделени примерно на две...... идва момента,че общите разхода на един екипаж ще се смъкне с едва 25 % ,ако не участва във втория ден.Предполагам банкера пилот ще се включи в сметките :mrgreen: .При това положение нещата към днешна дата не изглеждат много розови за тази идея :cry:
Изображение
Аватар
kiko
 
Мнения: 1209
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 14:08
Местоположение: София
Име: Генади Димитров

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот beta_racing » Чет Май 26, 2011 10:58

Ferjancz написа:Дамянски президент на фед. - казах :mrgreen: :mrgreen: от мен кебапите за изборната кампания :mrgreen: :mrgreen:
kiko написа:От мен бирата :))))))))))))))
Така ли ще печелим изборите :lol: :lol: :lol:


kiko написа:Да приемем,че рали България(примерно) е цепната на две - единия ден важи за спринт шампионат,двата за рали шампионат.Състезателните км. да приемем,че са разделени примерно на две...... идва момента,че общите разхода на един екипаж ще се смъкне с едва 25 % ,ако не участва във втория ден.Предполагам банкера пилот ще се включи в сметките :mrgreen: .При това положение нещата към днешна дата не изглеждат много розови за тази идея :cry:
Това (за 25-те процента) не може да се каже "ей така" и да важи за всички двудневни ралита. Разходите зависят конкретно от самото състезание, а за Рали България (най-вече, защото е най-дълго от всички) е нормално разходите да са повече от на... Рали Вида, например.

Продължавам да говоря конкретно за Рали България (и то за изданието от 2011-та) - за да се спестят допълнително разходи на отборите, участващи в евентуалния рали спринт шампионат, предлагам още едно нещо - може да се организира така, че дори да не изкарват целия първи ден, а да карат само на първото минаване (вариант 1) или пък да минават само по избрани етапи (вариант 2). Веднага показвам нагледно:
ВАРИАНТ 1: състезателните километри след първата част на първата "врътка" (СЕ1 и СЕ2) на Рали България 2011 са 48.95км. След това отиват в отдалечения сервиз в Костенец. След сервиза има само един етап - СЕ3 с дължина от 32.60км и после отиват в главния сервиз в Самоков. Ето тук фактически свършва и първото минаване по етапите :D Общо трите етапа са 81.55км. Ей ти ралито за "малкия" шампионат :wink:
ВАРИАНТ 2: вместо да карат СЕ1 и СЕ2 + СЕ3 (от вариант 1) карат "само" СЕ1 и СЕ2, отиват в Самоков, където е главният сервиз, постояват малко повечко там (в сравнение с останалите), след което отново карат двата етапа, които вече са СЕ4 и СЕ5 от главното рали (независимо, че за тях ще са си 3-ти и 4-ти етап :wink:). Общата дължина на този вариант става 97.90км, което в случая (за Рали България 2011) става по-дълго от вариант 1, а и по-трудно за организиране, защото трябва да се правят доста други неща като други или в голяма степен различни пътни книги и т.н. Иначе това (че вариант 2 става по-дълъг от първия) важи само и конкретно за Рали България 2011 - на друго рали може и да е обратното! Точно за това казах, че всяко рали си е за себе си и не може да се каже "ей така" къде и с колко дадено състезание ще е по-скъпо от друго без да се седне и да се смята.
Двата варианта също не са "иновация" (няма какво да му мислим, те нещата са измислени вече :D), а ги заимствам от Чехия (Рали Барум 2009) и Турция (Рали Турция 2010). Там историческите коли вървяха по някаква идентична "схема" с вариант 2 :D Например, на Рали Барум 2009 ги нямаше сутринта на Пиндула, а караха следобед на Задверице (говоря за един и същи ден!). Разбира се, независимо дали е по-дълъг като състезателни (или ако щеш - като общи) километри ИЛИ НЕ, вариант 2 при всички положения и както споменах по-горе, е по-голяма работа за организатора, защото трябва да се правят доста други допълнителни неща и от тази гледна точка ралито става по-сложно, а и ...по-скъпо за организиране.
Що се отнася за това, че отборите, участващи в евентуалния рали спринт шампионат, ще имат горе-долу еднакви разходи с другите преди самото състезание (трябва да дойдат по-рано за опознаване, прегледи и т.н.), може да се помисли и върху това като опознаването за тях да бъде по-късно или пък - по друга схема. Всичко е въпрос на гъвкавост :wink: С това нещо обаче започват и по-големите трудности за организаторите, защото виждаме как заради "малките" нещата започват да се различават..... :wink: :wink:

=

Обаче има и друго нещо - ние се опитваме да свалим разходите все повече и повече, ама все пак трябва да има някаква долна граница и се надявам никой да не си мисли, че може да изкара едно рали (от, да речем, общо 300км) с 500лв.!? :mrgreen: Сега, извинявам се, ама времената, когато се е карало дори без ролбари и когато "бегачката" е горяла 18л/100км, а сервизната - 13/100 с А96 по 1.20лв. :mrgreen: са отминали отдавна, така както са отминали времената и на ралитата, чиито болшинство етапи са под 5км :!: Който не може да изкара едно рали с по-малко от 2000-3000лв. (говоря за "малките" отбори), то рали спортът може би не е неговата дисциплина. Организаторите биха могли да поемат някои разходи, но кризата не е само при отборите, нали?
Времената се променят, изискванията - също (не ме зачеквайте за HANS-овете сега :mrgreen:), а с тях и разходите, така че и състезатели, и организатори трябва да ги спазват. Друг е въпросът, че при един такъв шампионат, който се е родил в главите ни главно заради възможността да е по-евтино на участниците, трябва да (и ще) има облекчения (без HANS-ове, например :lol:), но не може да мине безплатно или пък да е абсолютно "разпуснато положение" без да се спазват каквито и да е правила :roll:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот kiko » Чет Май 26, 2011 12:17

То с бира и кебапи няма да стане работата,ама с по едно АСК,туко виж сме направили сеира на света.

Идеята е много добра,но дали ще вникне някой в нея е друг въпрос.
За хансовете нещата са ясни-няма кой да ги премахне,при положение,че в пистовия и планинския са задължителни.Но тънки моменти като пожарни и нещо такова,може да посмали цената на участие.Ако се дефинира точно,ако има ясни правила,ако участниците в "ралито" не взимат точки в "спринта",може би ще се получи нещо добро.Има и планински,които при желание могат да се префасонират на "спринтове".Варианти винаги ще се получат......стига да има някакво начало.
Изображение
Аватар
kiko
 
Мнения: 1209
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 14:08
Местоположение: София
Име: Генади Димитров

Re: Български рали спринт шампионат

Мнениеот beta_racing » Чет Май 26, 2011 13:37

kiko написа:Ако се дефинира точно,ако има ясни правила,ако участниците в "ралито" не взимат точки в "спринта",може би ще се получи нещо добро.Има и планински,които при желание могат да се префасонират на "спринтове".Варианти винаги ще се получат......стига да има някакво начало.
Не мисля, че разликата в правилата и регламентите ще е чак толкова голяма с тези на "нормалните" ралита... просто спринтовите ралита, както предполага името им, ще са по-късички (и с облекчения за участниците) от другите, но все пак ще са си ралита => от (радикално) нови правила няма да има нужда :D
Що се отнася до точките - разбира се, че участниците ще са разделени на "голямо" и "спринтово" класиране, иначе какъв е смисълът от всичко :lol: Бях дал едно предложение за нещо като регистрация на пилотите в спринтовия шампионат преди самия сезон. Но поради причината, че ще става въпрос главно за отбори с "висящи" бюджети, тази процедура (по регистрирането) може да се прави при подаване на заявка преди всяко рали - "аз съм за "големия" шампионат, аз - за "малкия" и готово :D
За планинските си прав - около Кюстендил има хубави пътища, около Габрово също (в Габрово дори има изграден маршрут с няколко варианта + места за сервизна зона). А и двете планински са супер като конфигурация. Като гледам ралитата в Румъния - по някой път карат един етап, престояват някъде към финала и след това го карат на обратно (като на Рали Стари Столици в последно време). А и двете ралита, които минаха в Румъния, бяха съответно със 105 и 103 състезателни километра - смятайте :wink:
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Следваща

Назад към Български Рали Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта

cron