Преди 2 години по това време бях до Копривщица и минах първо по пътя Стрелча-Копривщица (СЕ1/СЕ4), а след това по Копривщица-подбалканския път (СЕ2). Спомням си, че и двата пътя общо взето ми харесаха като конфигурация, дори си помислих дали могат да се вържат в състезание. Също си спомням, че първият бе на изкачване, а вторият на спускане. Не казвам, че в единия има само изкачване, а в другия - само спускане, но поне съм сигурен, че изкачването преобладава на СЕ1/СЕ4, а спускането - на СЕ2 (най-късно от средата нататък със сигурност). И двата са широки, двулентови. Повече не мога да кажа за тях...
По пътя Златица-Панагюрище (СЕ3/СЕ5) никога не съм минавал. Чавдаре, ти къде ги видя тези 1500м на Панагюрски колонии, бе
Според чичко Google Earth метрите са по-скоро около 1
050
Струва ми се, че СЕ3/СЕ5 е само на изкачване...
Етапът Оборище не е зле. Миналата година за пръв и засега единствен път минах оттам, барем
да видя какво караха преди на Рали София
На места беше малко разбито. По спомени ми се стори сравнително бърз.
Замислих се и за варианти за гледане, и ми дойдоха няколко на акъла
ДЕН 1:
Вариант 1 (4 етапа) - гледане на СЕ1 Стрелча 1 (9:48ч.), бързане за СЕ3 Карлиево 1 (11:04ч.), след това със сравнително по-нормално темпо връщане на СЕ4 Стрелча 2 (12:52ч.) и накрая отново бързане за СЕ5 Карлиево 2 (14:10ч.). Недостатъкът на този вариант е бързането от "Стрелча" за "Карлиево", защото от старта на СЕ1 до старта на СЕ3 има само 1:16ч., а от старта на СЕ4 до старта на СЕ5 има почти толкова - 1:18ч. Километрите между старта на "Стрелча" и финала на "Карлиево" са 30-тина
В този вариант, разбира се, за влизане с колите в етапите е непосилно да се мисли, най-малкото защото все пак ще се бърза за следващия етап, а пътища за достъп няма
Аз лично, само заради бройката на етапите, ще се замисля дали да избера този вариант, защото в долупосочените варианти се гледат все по два етапа (освен във Вариант 2)...тук, независимо, че обикалянето е голямо, етапите са двойно
Който обича количеството, това е неговият вариант
Не трябва и да се изпуска фактът, че всички коли няма да могат да се гледат освен на последния етап. Е...би могло и на СЕ3 да се гледат всички, но всеки си преценя сам. Все пак трябва да видим и каква ще е бройката на екипажите
Вариант 2 (3 етапа) - този направо можем да го пишем като "подвариант" на горния. Тук може да се гледа първо СЕ1, след това да се бърза за СЕ3 и после да се остане там и да се гледа второто минаване по СЕ3, т.е. СЕ5
Вариант 3 (2 етапа) - гледане на СЕ2 Копривщица (10:16ч.), "обедна" почивка в Копривщица
и след това гледане на СЕ4 Стрелча 2 (12:52ч.), след което посещение на последната за днея сервизна зона.
Този вариант е къде, къде по-спокоен от първия, а и както се вижда, ралито може да се съчетае и с туризъм ...за любителите
Друго предимство на варианта е, че не е задължително да се стои на старта или на финала на етапите (или пък най-много един два завоя преди/след тях), както е в предния вариант, а може да се влезе навътре и в двата етапа - например, сутринта си намирате място някъде по СЕ2 Копривщица, а когато свърши, защото така или иначе пътят повече няма да се затваря, се отива директно на другия етап (дори може да има и лека почивка в Копривщица преди това). Преходът между двата етапа е под 6км, така че...
Подобен вариант на този (който няма да описвам в отделна точка) е да се гледат СЕ2 Копривщица (10:16ч.), а след него - СЕ5 Карлиево (14:10ч.), но поради прехода от почти 27км между двата етапа едва ли някой ще гледа по този начин, освен ако не живее наблизо, например
Вариант 4 (2 етапа) - третият вариант е като че ли най-простичкият
Гледане или на СЕ2/СЕ4 Стрелча (и после отиване в последния за деня сервиз), или на СЕ3/СЕ5 Карлиево, като цял ден не излизате от съответния етап до края на второто преминаване
ДЕН 2:
Вариант 1 (4 етапа) - тук започваме сутринта на СЕ6 Оборище 1 (9:43ч.) и гледаме към финала - например на обратния, където миналата година беше скокът (Пепи Гьошев разпънаха палатките там по време на първия тест
). След това се бърза за СЕ8 Магистрала 1 (10:46ч.) с гледане на "турския паркинг", като преходът между двата етапа е около 25км, но 1/3 от тях са по магистралата. Ако не сте на обрания на "Оборище", а сте спрели колата непосредствено след финала и гледате някъде там, километрите до "Магистрала" падат с 5-6
След това имаме спокойно връщане към второто минаване по "Оборище", защото СЕ9 Оборище 2 стартира чак в 13.09ч. Последният за ралито СЕ11 Магистрала 2 е от 14:12ч. След това може да се иде и до Панагюрище за награждаването, защото то е чак в 16:30ч.
Вариант 2 (3 етапа) - този е по-спокойна "вариация" на горния вариант
Гледат се три етапа - СЕ6 Оборище 1, СЕ8 Магистрала 1 и СЕ9 Оборище 2, след което по трасето на "Оборище" се отива до Панагюрище за награждаването, но при всички положения в Панагюрище чакането за награждаването няма да е по-малко от час и половина. Разбира се, тогава ще е станало време за обедче и те така
следователно времето от пристигането ви в Панагюрище до награждаването ще мине бързо
Вариант 3 (2 етапа) - миииии...
пак стоене на един етап и гледане само на него два пъти
- да кажем СЕ7/СЕ10 Язовира (10:11ч./13:37ч.), че не съм го споменал досега
При този вариант, на който и етап да отидете, освен ако не се замотаете много след СЕ Магистрала
, награждаването лесно може да се хване
==================
Засега това ми изниква в главата. Допреди да изнапиша всички неща от по-горе не бях мислил за вариатни за гледане, защото все пак има повече от месец до ралито. Който се сети за по-лек откъм бързане вариант и в същото време да могат да се гледат колкото се може повече етапи
да казва