Въпрос към Дубрутру

Всичко извън автомобилния спорт

Въпрос към Дубрутру

Мнениеот Ogi_sh » Пет Мар 07, 2008 09:46

Започнахме с теб една интересна тема....за добавките в горивото.Ти спомена че си чел из "книгите" за пропорцийте,добавките и съотвтно отражението им в работата на Двг-то,би ли споделил малко!?
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот дубрутру » Съб Мар 08, 2008 14:55

Ogi_sh написа:Започнахме с теб една интересна тема....за добавките в горивото.Ти спомена че си чел из "книгите" за пропорцийте,добавките и съотвтно отражението им в работата на Двг-то,би ли споделил малко!?

Здрасти Оги, тази тема ми е сложна, надявам се някое от момичетата да се включи и да разясни.
Ще ми бъде интересно. :D
Аватар
дубрутру
 
Мнения: 17
Регистриран на: Пон Дек 24, 2007 20:59
Местоположение: В.Търново

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот Ogi_sh » Нед Мар 09, 2008 16:36

Да интерсено звучи :) .... Дами вас чакаме
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот rally_girl » Пон Мар 10, 2008 10:03

Привет! :D Има много информация по темата, много са писали хората, давай да говорим за бензина и накрая може да ми обещаеш да ме черпиш едно кафе, също като Аудито със скоростните кутии. Направи си спортната кутия, а на вчерашния празник една честитка не ми прати поне, и това ми било спортисти. :wink:
Извън шегата, ако от темата за октановото число те интересува нещо конкретно което не е казано вече, на твоите услуги съм.

http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... nzahl.html

http://autoplanet1.com/zen/index.php?ma ... ucts_id=39


http://www.econooil.com/OctaneBooster.htm

http://yes-race.net/news/octane_detonation.html

http://www.runel-tech.com/?iCategory=5&p=productsList

http://www.aibo-bg.com/bulgarian/products/xelios8b.htm
Аватар
rally_girl
 
Мнения: 182
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 12:35
Местоположение: Велико Търново
Име: Petya Alexandrova


Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот дубрутру » Пон Мар 10, 2008 19:45

rally_girl , принцесо...бива ли такова нещо...ми Огито има да чете няколко години.
Трябва на порции да даваш инфото, ще развалиш форума и ще те трият модераторите.
Можеше с две думи да кажеш: Експерементирайте с октановото число, но не вярвайте на изчисленията, правилата и техническите закони. Когато бях малко дете на мотоциклетните състезания изменяхме предавателното число като подменяхме предната зъбна предавка на веригата с различен брой зъби /сега това го има на колелетата бегачи :D / На едно състезание прецених и изчислих броя на зъбите на зъбчатката за немного висока скорост за сметка на мощността. Говоря за шосе. Защото съм си мотокросист тогава . Късите отсечки не позволяваха голяма скорост и заради това намалих броя на зъбите на предната зъбчатка. Малко преди състезанието организаторите с цел сигурността на гражданите промениха маршрута и го направиха две дълги отсечки и няколко завоя.... Нямахме време за смяна на зъбчатката и така аз помислих, че състезанието е загубено от мен и моята техническо изчислителна мисъл. Бях пак първи... :D
Получи се нещо интересно за мен и противостоящо на техническите закони. В правата отсечка и намаления брой зъби на предната предавка двегателя успя да влезе в максимален режим на оборотите и повиши с цели 20 километра в сравнение с масималната си скорост със зъбчатката с повечето зъби, с които би трябвало да вдигна максимална скорост.
С малката зъбна предавка отпред, вдигнах по- висока скорост, което е обратно на закона за високата скорост и малкия брой зъби на предната предавка. За онова далечно време за което говоря бях с двутактов карбураторов двигател и имахме широк диапазон за експеременти. Между двата маховика поставяхме олуминиев полупръстен с цел да увеличим кубатурата за компресия в картера /при двутактовите двигатели сместа се компресира и в картера / Скъсявахме долния заден край на буталото за по- ранно засмукване на горивна смес и скосявахме възможно най- много предния горен край на буталото за по- ранно изхвърляне на изгорелите газове. Така застъпвахме тактовете с цел по- добро захранване. А шлайфането на главата намаляше кубатурата за компресия и повишаваше степентта на сгъстяване до 10-12-14 атмосфери, при нормални тогава 6-8 атмосфери. Точно заради това повишавахме октановото число. Това са основните принципи на двигателите, въпреки че сега модернизацията усложнява експерементирането.
Моето мнение е , че ако водача познава добре принципите за които говоря и ако познава техническите нововъведения за захранване и изхвърляне на газовете, то няма да има нужда от октанови добавки. Един смотан или зацапан въздушен филтър взима от мощността на двигателя. Тогава стигахме до такива дребни нещица като полиране до огледално стените на всмукателните тръби, да не говоря за размери на жигльори и дефузори на най- различни карбуратори...принудителното захранване тогава не бе на практика...а сега вече има секвенциално турбо би турбо и незнам какво си турбо...такива неща как можах да ти наговоря....нищо, за Огито ги написах, нали въпроса е до мен...аз още чета линковете ти.
Обаче карам дизел, като същински чат- бот :D
Аватар
дубрутру
 
Мнения: 17
Регистриран на: Пон Дек 24, 2007 20:59
Местоположение: В.Търново

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот Ogi_sh » Пон Мар 10, 2008 21:37

Стана ми интересно за зъбното ти колело...Та нормално ли е това,дали не е било инжинерна грешка в проектирането на мотоциклета?!Практиката да се подменят колелета за повишаването на стартовата за сметка на максиманата скорост...Ти написа че при подмяната на "голямото"с"малко" колело си увиличил максималната си скорост с 20км;което ме навежда до мисълта че случаино си открил грешка в конструкцията
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот Astra_26 » Пон Мар 10, 2008 22:09

дубрутру написа:...А шлайфането на главата намаляше кубатурата за компресия и повишаваше степентта на сгъстяване до 10-12-14 атмосфери...


Повишаването на степента на сгъстяване на двутактовите двигатели има по-осезателен ефект, от чатиритактовите. С това е повишил мощността за сметка на оборотите. С тази смяна на предавателното число, случайно е постигнал пресичането на съпротивителната мощност и максимума на мощността на двигателя. :wink:
съпротивителна мощност - това са сумарни мощности от съпротивление на колелата при търкаляне, въздушно съпротивление и инерционни моменти
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот jujoracing » Вто Мар 11, 2008 17:15

Бяха ми обеснили, че от застъпване на тактовете се печели също мощност, ама аз много-много не го разбрах.Пр отваряне на смукателния клапан буталото засмуква сместа и прави налягане и при затваряне на смукателният клапан сместа се отблъсква и се връща(към карбуратора).Там пак се отблъсква и ако буталото отново засмуква в този момент получаваме по добро пълнене на цилиндрите с горивна смес.
незнам дали някой ме разбра :)
ВАЗ 2108 SPORT!
Аватар
jujoracing
 
Мнения: 188
Регистриран на: Чет Авг 10, 2006 16:11
Местоположение: Шумен
Име: Жулиян Атанасов

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот дубрутру » Вто Мар 11, 2008 19:19

Ogi_sh написа:Стана ми интересно за зъбното ти колело...Та нормално ли е това,дали не е било инжинерна грешка в проектирането на мотоциклета?!Практиката да се подменят колелета за повишаването на стартовата за сметка на максиманата скорост...Ти написа че при подмяната на "голямото"с"малко" колело си увиличил максималната си скорост с 20км;което ме навежда до мисълта че случаино си открил грешка в конструкцията


Привет,
Сега е лесно и ясно, тогава нямахме информация и експерементирахме като слепи по законите на механиката само и само да увеличим мощността, която наистина недостигаше за разлика от сега.
Законите гласяха че намаления брой зъби и диаметър на предната зъбчатка на веригата увеличават стартовата мощност, както тук я нарекохте, за сметка на скоростта. Или казано с наши думи мотора ще набира скорост бързо, предавките ще са по- къси ,а максималната скорост ще спадне значително. В оня случай аз нямаше откъде да зная , че инжинерите са допуснали "резерв" в серийният двигател с цел по- дълъг живот на двигателя. Голямата предна зъбчатка не позволявала на двигатела на равно да развие пълната си мощност защото го натоварвала с предаватилното си число и той заглъхвал.Сега зная, че по този начин двигателя се запазва само от високи обороти, а всъщност натоварванията по бутало, биела, лагари и вал и било максимално, което нанася още по големи дефекти на двигателя. С малката зъбчатка аз го освободих да развие пълните си обороти и постигнах двоен ефект и бърз старт и висока скорост. В този смисъл наистина е инжинерна грешка за времето си. А в моя случай аз случайно открих противоречието на закона приложен в практиката.
Аватар
дубрутру
 
Мнения: 17
Регистриран на: Пон Дек 24, 2007 20:59
Местоположение: В.Търново

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот дубрутру » Сря Мар 12, 2008 00:40

Astra_26 написа:
дубрутру написа:...А шлайфането на главата намаляше кубатурата за компресия и повишаваше степентта на сгъстяване до 10-12-14 атмосфери...


Повишаването на степента на сгъстяване на двутактовите двигатели има по-осезателен ефект, от чатиритактовите. С това е повишил мощността за сметка на оборотите. С тази смяна на предавателното число, случайно е постигнал пресичането на съпротивителната мощност и максимума на мощността на двигателя. :wink:
съпротивителна мощност - това са сумарни мощности от съпротивление на колелата при търкаляне, въздушно съпротивление и инерционни моменти

Да, точно така е...при експеремнтирането нещата изведнъж и случайно се получават, но със сигурност вече зная , че големите фирми търсят информация от експерементатори като нас за да я преработят и внедрят в практиката...сигурен съм в това
Аватар
дубрутру
 
Мнения: 17
Регистриран на: Пон Дек 24, 2007 20:59
Местоположение: В.Търново

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот дубрутру » Сря Мар 12, 2008 00:41

jujoracing написа:Бяха ми обеснили, че от застъпване на тактовете се печели също мощност, ама аз много-много не го разбрах.Пр отваряне на смукателния клапан буталото засмуква сместа и прави налягане и при затваряне на смукателният клапан сместа се отблъсква и се връща(към карбуратора).Там пак се отблъсква и ако буталото отново засмуква в този момент получаваме по добро пълнене на цилиндрите с горивна смес.
незнам дали някой ме разбра :)

Привет,
Аз мисля, че при четиритактовите двигатели такива каквито са сега може да се "застъпят" тактовете само по един начин -КЛАПАНИТЕ. Ъгъла на фаската, скосението...според мен това би могло да доведе до застъпване на тактовете и повишаване на мощността, при условие че са изчерпани всички възможности за хранене и изхвърляне на изгорелите газове при конкретен двигател.
изчерпване на всички възможности имам предвид спицифичните заводски стандарти при конкретния двигател /карбуратор, инжекцион, турбо, би турбо и т.н./, освободен чист приток на въздух и гориво /горивна смес/, изчислено заводско съпротивление на изгорелите газове, което съпротивление съдейства или възприпятства застъпването на тактовете.Предполагам, че се подразбира от написаното че евентуалното съпротивление на горивната смес или изгорелите газове възприпятства застъпването на тактовете.
Един задръстен ауспух или въздушен филтър променя цялата чиста работа на двигател който би трябвало да застъпва тактовете.
Само при тези условия ъгъла на клапаните може да застъпи тактовете. При това следва да се знае, че такова застъпване води до преразход на гориво, висока температура в изпускателните тръби и пренатоварване на двигателя.... си мисля аз сега...
Мисля още, че осъвременяването на двигателите е поставило изискване за икономичност на гориво и чисто изгаряне, което "спъва "серийните двигатели...и тук е точното място за търсене на допълнителна мощност от любителите на експеримента.
Вероятно има и други мнения по темата и би било интересно да ги чуя от млади хора с експерементаторски дух...
Аватар
дубрутру
 
Мнения: 17
Регистриран на: Пон Дек 24, 2007 20:59
Местоположение: В.Търново

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот Astra_26 » Чет Мар 13, 2008 01:20

jujoracing написа:Бяха ми обеснили, че от застъпване на тактовете се печели също мощност, ама аз много-много не го разбрах.Пр отваряне на смукателния клапан буталото засмуква сместа и прави налягане и при затваряне на смукателният клапан сместа се отблъсква и се връща(към карбуратора).Там пак се отблъсква и ако буталото отново засмуква в този момент получаваме по добро пълнене на цилиндрите с горивна смес.
незнам дали някой ме разбра :)


Аз смятам, че имаш предвид резонансното пълнене. Това е явление, което се наблюдава при повечето двигатели. Жалко, че е с много тясна честотна бленда и се наблюдава малък "пик" на въртящия момент и мощността. Друг е въпроса, когато се променя геометрията на всмукателния колектор по даден нелинеен закон. Тогава ефекта е по осезателен, но факторите за резонанс са много и трудно се постига.
Формула 1 са адски шумни, не заради това че нямат гърнета след изпускателния колектор. :lol:
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот golqmcho_rs » Пет Мар 14, 2008 19:16

и аз да питам колегата дубрутро :) имам наблюдения върху една течност на име "хидразин" възможно ли е да се използва като добавка в горивото и ако да някои пробвал ли я е :) 2NH3 + NaOCl --> N2H4 + H2O + NaOH това му е формулката,Хидразинът и водните му разтвори се използват като редуктори при което се окислява до азот,тая течност е прозрачна и е силно запалима
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
golqmcho_rs
 
Мнения: 142
Регистриран на: Нед Ное 05, 2006 20:02
Местоположение: Сливен
Име: Ivan Enev

Re: Въпрос към Дубрутру

Мнениеот дубрутру » Пет Мар 14, 2008 19:50

golqmcho_rs написа:и аз да питам колегата дубрутро :) имам наблюдения върху една течност на име "хидразин" възможно ли е да се използва като добавка в горивото и ако да някои пробвал ли я е :) 2NH3 + NaOCl --> N2H4 + H2O + NaOH това му е формулката,Хидразинът и водните му разтвори се използват като редуктори при което се окислява до азот,тая течност е прозрачна и е силно запалима


Здрасти, нали вече знаеш , че играя на чат-бот :D
Това, което е заложено у паметта ми и може да ти послужи в отговора ми до теб е:
Високотоксично гориво, използвано за изстрелване на ракети от космодрума Байконур, причинява болести у децата в близките селища. В замърсените зони честотата на редица заболявания, като разстройства на ендокринната система и кръвоснабдяването, надхвърля над два пъти средната за региона, показват. Причината е отровно ракетно гориво, което съдържа хидразин. Изводите са въз основа на анализ на здравните картони на 1000 деца от две замърсени зони за периода 1998-2000 и 330 картона на деца от незамърсен район. Байконур, стопанисван от руската космическа агенция Росавиакосмос, е сред най-активно използваните космодруми .
Няма страшно, ти нали не си дете? :D
Аватар
дубрутру
 
Мнения: 17
Регистриран на: Пон Дек 24, 2007 20:59
Местоположение: В.Търново

Следваща

Назад към Извън темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта

cron