Astra_26 написа:jujoracing написа:Бяха ми обеснили, че от застъпване на тактовете се печели също мощност, ама аз много-много не го разбрах.Пр отваряне на смукателния клапан буталото засмуква сместа и прави налягане и при затваряне на смукателният клапан сместа се отблъсква и се връща(към карбуратора).Там пак се отблъсква и ако буталото отново засмуква в този момент получаваме по добро пълнене на цилиндрите с горивна смес.
незнам дали някой ме разбра
Аз смятам, че имаш предвид резонансното пълнене. Това е явление, което се наблюдава при повечето двигатели. Жалко, че е с много тясна честотна бленда и се наблюдава малък "пик" на въртящия момент и мощността. Друг е въпроса, когато се променя геометрията на всмукателния колектор по даден нелинеен закон. Тогава ефекта е по осезателен, но факторите за резонанс са много и трудно се постига.
Формула 1 са адски шумни, не заради това че нямат гърнета след изпускателния колектор.
Фактора резонанс можем да решим с експеременти, но е важен за "захранването" на някои видове двигатели