Друга глава за самара

Всичко извън автомобилния спорт

Друга глава за самара

Мнениеот jujoracing » Нед Яну 20, 2008 21:44

Възможно ли е да стане някаква друга глава на самарата освен оригиналната? Някаква двувалка примерно от фиат,ланча,голф?
ВАЗ 2108 SPORT!
Аватар
jujoracing
 
Мнения: 188
Регистриран на: Чет Авг 10, 2006 16:11
Местоположение: Шумен
Име: Жулиян Атанасов

Re: Друга глава за самара

Мнениеот дубрутру » Пон Яну 21, 2008 07:40

Добро утро.
Ако намериш друга глава е нужно да знаеш, че степента на сгъстяване определя октановото число на горивото. Колкото е по голяма степента на сгъстяване толкова е нужно по високооктаново гориво. Степента на сгъстяване е количеството смест компресирано между челото на буталото в горна мъртва точка и главата. Различните глави са с различна вместимост. Скорстта на изгарянето на горивната смес не може да бъде компенсирана с предварение на запалването и се получават детонациии и намалена мощност.
Промяна на градусите на клапаните могат да помогнат, но е необходима промяна в захранването и изпускателните тръби.
Така е записано в паметта ми :roll:
Аватар
дубрутру
 
Мнения: 17
Регистриран на: Пон Дек 24, 2007 20:59
Местоположение: В.Търново

Re: Друга глава за самара

Мнениеот Ogi_sh » Пон Яну 21, 2008 08:47

Тетраетил в бензина може да предотврати детонацийте
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Re: Друга глава за самара

Мнениеот дубрутру » Пон Яну 21, 2008 18:57

Ogi_sh написа:Тетраетил в бензина може да предотврати детонацийте


Здрасти Оги,
Информацията ти е коректна, има и други подобрители, но за съотношенията на добавката и горивото са нужни изчисления и експеременти. Има формула за изчисляване, но са трудни точните замервания... според мен.
Аватар
дубрутру
 
Мнения: 17
Регистриран на: Пон Дек 24, 2007 20:59
Местоположение: В.Търново

Re: Друга глава за самара

Мнениеот Ogi_sh » Вто Яну 22, 2008 08:38

прнципно слагахме по 1см3/1л. , знам и че на Ладите слагат в такава пропорция.Би ли споделил формулата за която говореше,както и другите добавки?
Благодаря предварително!
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Re: Друга глава за самара

Мнениеот littleredaudi » Вто Яну 22, 2008 09:11

Да се включа малко по-различно ако позволите.Защо не монтираш цял мотор от Фиат/Ланча? Има такива и 1.6 и 2.0 . Така решаваш доста от проблемите споменати по-горе. Най-много да се наложи да се направи преходен фланец да се закачат скоростите. Просто любопитствам защо искаш да смениш само главата?
Баси колко ми е кеф да карам
Аватар
littleredaudi
 
Мнения: 463
Регистриран на: Нед Май 08, 2005 11:21
Местоположение: София
Име: V.Vasilev

Re: Друга глава за самара

Мнениеот jujoracing » Вто Яну 22, 2008 20:20

littleredaudi написа:Да се включа малко по-различно ако позволите.Защо не монтираш цял мотор от Фиат/Ланча? Има такива и 1.6 и 2.0 . Така решаваш доста от проблемите споменати по-горе. Най-много да се наложи да се направи преходен фланец да се закачат скоростите. Просто любопитствам защо искаш да смениш само главата?


Понеже не съм чувал и виждал самара с 16V, реших да попитам как може да стане това.Пък и ако има такава глава тя ще е доста скъпичка. :)
ВАЗ 2108 SPORT!
Аватар
jujoracing
 
Мнения: 188
Регистриран на: Чет Авг 10, 2006 16:11
Местоположение: Шумен
Име: Жулиян Атанасов

Re: Друга глава за самара

Мнениеот littleredaudi » Сря Яну 23, 2008 15:34

Да ти кажа честно цял мотор като , че ли ще намериш на доста прилични пари. Провери и за мотор от Опел с20хе . Преди време руснаците го слагаха в "Жълтата акула" . Мисля , че този вариант ще ти е доста по-безпроблемен и ефикасен.
Баси колко ми е кеф да карам
Аватар
littleredaudi
 
Мнения: 463
Регистриран на: Нед Май 08, 2005 11:21
Местоположение: София
Име: V.Vasilev

Re: Друга глава за самара

Мнениеот дубрутру » Сря Яну 23, 2008 19:38

Ogi_sh написа:прнципно слагахме по 1см3/1л. , знам и че на Ладите слагат в такава пропорция.Би ли споделил формулата за която говореше,както и другите добавки?
Благодаря предварително!


Оги, преди интернета работихме с книги. Тогава ми попадна една руска книга, името сега не си спомням в която се описваше как заводите производители нюхат всичко което такива като вас сега експерементират и превръщат идеите и опита на лудите като нас на практика в живота и внедряват новостите в серийните автомобили. Тогава там в онази книга имаше тази формула и добавката за повишаването на октановото число на бензина беше само една. Тогава аз лично правех експеременти и с двутактови и с четиритактови двигатели и онази формула не работеше при мен. Сега химията е много сложна и за това аз мисля, че трябва да се експерементира и да се нагодим към индивидуалния двигател.
Ако наистина искаш да постигниш някакви времени успехи с повишаване на мощността и познаваш принципа на двигателите с вътрешно горене то би трябвало, според мен, да насочиш усилията към добро захранване на двигателя с горивна смес и добро освобождаване от изгорелите газове. Времето за изгаряне на сместа трябва да се съкрати и дори при спортния вариант е допустимо, дори належащо да не се изчаква пълно изгаряне на сместа, което наистина води до голям разход на гориво , но има положителен ефект, а тактовете да се "застъпват". Серийните автомобили са изправени пред проблема с намаляване разхода на гориво, докато спортните модели могат да си го позволят за сметка на мощността.
Да направим сериен автомобил спортен? Пред нас веднага ще изникне проблема с издържливостта на такъв двигател, защото серийните двигатели не са конструирани за понясяне на по- големи мощности...
Но пък нали в това е чара, да сме първите които го правим... За това ли говорим?
Аватар
дубрутру
 
Мнения: 17
Регистриран на: Пон Дек 24, 2007 20:59
Местоположение: В.Търново

Re: Друга глава за самара

Мнениеот jujoracing » Сря Яну 23, 2008 20:05

littleredaudi написа:Да ти кажа честно цял мотор като , че ли ще намериш на доста прилични пари. Провери и за мотор от Опел с20хе . Преди време руснаците го слагаха в "Жълтата акула" . Мисля , че този вариант ще ти е доста по-безпроблемен и ефикасен.


Какво е това "Жълтата акула"? :)
ВАЗ 2108 SPORT!
Аватар
jujoracing
 
Мнения: 188
Регистриран на: Чет Авг 10, 2006 16:11
Местоположение: Шумен
Име: Жулиян Атанасов

Re: Друга глава за самара

Мнениеот SGCasper » Чет Яну 24, 2008 01:38

jujoracing написа:
littleredaudi написа:Да се включа малко по-различно ако позволите.Защо не монтираш цял мотор от Фиат/Ланча? Има такива и 1.6 и 2.0 . Така решаваш доста от проблемите споменати по-горе. Най-много да се наложи да се направи преходен фланец да се закачат скоростите. Просто любопитствам защо искаш да смениш само главата?


Понеже не съм чувал и виждал самара с 16V, реших да попитам как може да стане това.Пък и ако има такава глава тя ще е доста скъпичка. :)



Абе от един приател който беше в русия чух че имало, и москвичите новите имат 16v.
Разбира се попаднах само на новата 110ка 2.0 16V
http://www.ladakuban.ru/models/

http://www.ladakuban.ru/models/vaz/21106/

Малка промяна, сред като малко прехвърлих сайта който ви дадох, тя нали опела купиха руснаците и оп C20XEто в самарата.
Изображение
Аватар
SGCasper
 
Мнения: 506
Регистриран на: Сря Фев 22, 2006 12:38
Местоположение: plovdiv
Име: Stoyan Genov


Назад към Извън темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта

cron