Страница 1 от 2

Алкохол + волан = смърт

МнениеПубликувано на: Сря Мар 21, 2007 23:36
от Astra_26
Отново (за кой ли път) е на дневен ред изменението на Закона за движението по пътищата, и по специално налаганите наказания за управление на ППС след употреба на алкохол. Не знам на кого, какво не му изнася, че да не се приеме някоя от предложените вече строги мерки като:
1. Лишаване от правоуправление - завинаги.
2. Издаване на ефективна присъда "лишаване от свобода".

Какво още трябва да стане, какво още трябва да видим...
За мен човек който кара пиян - не е човек. Ще се качи тоя идиот и ще кара срещу теб, а ти возиш жена, деца, близки, приятели... и ще разчиташ, че ще вземе адеквтно решение, ще спре навреме ли какво. Живота ти е в ръцете на един идиот.
Аз също пия, но не съм си правил експерименти да карам, защото съм се возил в такова "весело" състояние и виждам, че просто ако аз съм зад волана ще си легна още преди да съм се прибрал.
Миналата година двама мои познати спират в аварийната лента да помогнат на един дядо да си бутне Вартбурга. Бутат двамата колата, чуват спирачки и докато се обърнат една Вектра блъска тях и Вартбурга. Шофьора ли? Шофьора с 1,4 промила в кръвта, слиза от колата, и като вижда момчетата неподвижни на асфалта, целите в кръв и стъкла, връща се в колата и изчезва ... (той е неадекватен в такова състояние).
Успява да избяга на 200м от местопроизществието ... съдбата го наказва (от удара двигателя се усуква напред и се изважда маркуча за горивото). После го гледам в шокова зала в болницата го бутат с инвалидна количка - и не за друго, а защото не можеше да ходи от алкохола. Същите тези момчета оцеляха, но само те си знаят как... А можеше и да не са вече между нас...
Много остро осъждам такова поведение и се надявам в най-скоро време законодателната власт да излязат с твърдо становище по въпроса.
Това е моето мнение - едно от многото.

МнениеПубликувано на: Сря Мар 21, 2007 23:58
от Loeb
Съгласен напълно 1:1, но ще добавя и неправоспособните водачи донякъде. Не може 16-17год пишлегар, да не се обиждат по-малките във форума да вземе колата на тати и да се прави на шофьор, а има и по-страшно, като пият по едно и се правят на мъже виждате ли мога и пил да карам.

Незнам какъв закон ще спре безумиците по пътищата и аз съм нарушавал закона, но така да се каже в рамките на разумното, но пил никога.

МнениеПубликувано на: Чет Мар 22, 2007 00:05
от ifcho
Напълно съгласен.

И аз пия (всъщност вече не толкова, тъй като съм непрекъснато с колата), но никога не си позволявам тази волност да карам пил.

Ето и едно клипче за размисъл:

http://www.vbox7.com/play:82b28af2

МнениеПубликувано на: Чет Мар 22, 2007 00:21
от RaPiD
само обществено полезен труд и затвор ще ги спре нарушителите, пари не ги плашат, ако ще и 1000 лв. да са глобите. Също и отнемане на колата е добро предложение, да ги видя тогава ще смеят ли да карат пияни. Ако им отнемат книжките ще карат и без тях гаранция.

МнениеПубликувано на: Чет Мар 22, 2007 00:26
от damon
Причините за катастрофите са толокова дълбоки и не само алкохола е проблем, дори според мен не е толкова сериозен у нас. По целия свят се борят по всякакви начини с катастрофите, но май при нас е доста неадекватно. За съжаление у нас борбата с катастрофите напоследък се свежда до рекламни кампании и безсмислени шествия.
Във Великобритания например постоянно дават по телевизията какви ли не клипове за безопасно шофиране, за по-бавно каране, за повишаване на вниманието (като горното клипче), за използване на добри гуми, но тези клипове ги спонсорира правителството и доколкото съм виждал не се използват с рекламна цел като нашите стикерни изпълнения на всевъзможни вериги бензиностанции...
Трябва да се обръща и повече внимание на квалификацията на шофьорите, на по-качествени пътища, знаци, маркировка... Изобщо де да беше само алкохола - щеше да е лесно.

МнениеПубликувано на: Чет Мар 22, 2007 00:26
от BA3_2105
Аз съм на 16 излизал съм с колата на майка ми до кварталната кръчма, предлагаха ми едни приятели да пием по бира аз им отговорих че съм с колата и няма да пия и капка алокохол и си поръчах една кола испиьсия и си заминах като бял човек! Това да се правиш на мъж да караш кола в нетрзво състояние за мен не е мъжество а е келешлък (не че ас не съм моля никой да не се засяга). Както са ми го казвали близки хора(роднини и бивши полицаи) "Никой не се е блъснал, защото е карал бавно!" А тези хора които са ми го казали какво ли не са видяли по пътищата!

Няма смъсал да пиеш и да кажеш глей ся къв съм щофиор и да се качиш ж колата и гас! Това за мен е пак казвам келешлък!

МнениеПубликувано на: Чет Мар 22, 2007 09:21
от Ferjancz
Да се кара пил е първо адски беотговорно и второ страшно глупаво , поради ред причини, които всеки може да се сети ! Най-малкото , че после много боли !! Аз лично съм го изпитал на гърба си !! Преди няколко години с приятели бяхме на вила в едно панагюрско село , два ден аху иху след което ни свършват цигарите и решаваме да си купим от селото , което е на 3 км от вилата ! Естествено с кола ! Пътя , доста подходящ за планинско, и на един завой , с голяма скорост 5 пъти по таван , аз през предния прозорец и т.н. Кратинката беше грозна, особено аз , въпреки , че можеше и по зле да е ! Сколко промила бяме шофьора и аз ме е срам да кажа ! Та си имам една голяма обица на ухото от тогава ! Карал пил , книжка никога повече ! Това мисля , че трябва да начина ! Брутален , но и самото действие само по себе си е достатъчно брутално ! И както можем да сетите аз като пасажер бях много пострадал , а шофьора без грам драскотина! То така се случва по принцип! ето пресния пример с радио-водещия Кембъла! Той загина , лека му пръст на човека , а употребилия водач, жив!!!
Николай е прав за кампаниите в другите страни ! Между другото, скоро един познат се яви на курс за възстановяване на точки и там са им прожектирали филм с карди от подобни инциденти ! Жертви на скорост и на алкохол ! Картините , които е видял , още са пред очите му , щото са били без цензура!!!! Но ето факт той се е замислил върху въпроса!!!

МнениеПубликувано на: Пет Мар 23, 2007 19:26
от Astra_26
Таксиметров шофьор с 2.34 промила в Шумен. Еееей няма край простотията бе.... т'ва са изроди.

МнениеПубликувано на: Пет Мар 23, 2007 19:42
от bobbi
За мене едно предаване в 22ч. "Какво става по пътищата"
Всичко едно към едно без цензура и причини за инцидентите>
Аз като пия не карам ама като карам обичам да настъпвам и като видя някъде по новините катастрофа и причина "висока скорост".
Вярвайте ми после 2дни ходя като насран, защото знам че и аз не съм застрахован и освен на себе си мога да го причиня и на невинни хора.
Това ми държи доста време влага и през това време съм разумен.
Не може да те спре страха че ще ти вземат книжката, защото като се напиеш не ти дреме, ама ако си наясно какво може да се случи след твоята употреба на алкохол, няма да ходиш да пиеш с колата.
Мое мнение

МнениеПубликувано на: Пет Мар 23, 2007 22:17
от Sedan
Пълно е с идиоти по пътищата! Направо ми се повръща от такива :evil: Ето днес например чакам на едно кръстовище да мине движещия се с предимство и един "много бързащ и нервен" шофер излезе отзад и то отляво промъкна се пред мен и засече човека.Разминаха се на една идея както се казва и естествено не се извини ами форсира и...
А примери такива всеки ден.Някои ден ще прикрепя камерата на таблото и ще мина 4-5пъти из града.Няма начин поне 5-10нарушения да не запиша някои от които брутални.А за алкохола да неговорим.Чувал съм човек и то не един да се хвали че като пийнел 3-4бири или 100-150 водка и карал по стабилно,абе по-добър ставал.Какво да му обясняваш на такъв :roll: За таксиметровите шофьори също нямам думи.За тях другите учасници в движението са невидими,просто не съществуват.Наскоро разбрах за някакъв таксиметров дето нямал книжка и кара човека(давал само нощни смени щото тогава било по спокойно)И същия тоя карал сега шоф.курсове и го били скъсали.

МнениеПубликувано на: Пет Мар 23, 2007 23:34
от MIROSLAV MARINOV
Много се радвам че захванахте тази актуална тема.Наистина чашата вече преля с пияните шофъори ,но си мисля че всичко отново ще отшуми както винаги защото живееме в страната на абсурдите.Подкрепям напълно строгите санкции срещу пияните шофьори -убийци ,но мисля че " умните глави" на депутатите пак няма да измислят ефективен закон.Не е ефикасно да се лишава човек от управление завинаги.Дори и на убиец се дава втори шанс.Помислете си че например са ви хванали на 20 г с алкохол и дори да станете на 50 да изтърпявате още това наказание.Не е адекватно.Големите глоби също не са решение.Както казва Асен баровеца ще хвърли 2000лв и утре пак ще кара пиян.Това ще е спирачка за по бедните хора.А се продават идеални копия на книжка,със снимката,печата на КАТ ,всичко.Знаете че и много хора си купуват книжките.Затова казвам че лишаването доживот на практика е неприложимо.Затова единственото адекватно наказание е ЗАТВОР! Това е единствения начин да въздействаш на пияницата да не кара,независимо дали е богат или беден,депутат или работник.Вкарай го да копае-първия път 30 дни,ако е случайно ще си вземе поука.При второ хващане-6 месеца ,при трето 5 години.Това е начина! Не съм го измислил аз,в скандинавските страни го прилагат от много години и е много ефикасен.За съжаление в държавата на абсурдите депутатите няма да го приемат щото по голямата част от тях карат пияни,както и полицаите.Всеки вади всевъзможни карти и никой не го проверява.Жена ми работи в един сервиз и онзи ден разказа как един дошъл да си вземе колата толкова пиян че се клати и не може да си разпише фактурата.Този който го докарал- още по пиян от него.Анархията е тотална.Пияните шофьори-убийци са навсякъде около нас.Аз от 33 години съм професионален водач.По принцип алкохол употребявам редко и в много малки количества но никога не съм си позволявал да седна след това зад волана.Така че съм твърдо за крути мерки за пияните шофьори както и за безразсъдните джигити по пътищата.

МнениеПубликувано на: Съб Мар 24, 2007 00:53
от BA3_2105
Напълно съм съгласен, но няма кой да го направи щото на нашите няма да им е изгодно! Например преди години един наш много близак семеен приятел беше полицай и то много добър(вършеше си работата мого добре, защото го познавм много добре)спира един военен и военния пиян зима му книжката, да ама обаче военния се имал със шефа му, подгонвт гу те и го изгонват от полицията, от там му спират и висшето в сименово и го преебаха от сякъде, и сега преди няколко месеца имаше рожден ден и в същия ресторант бяеше и шефа на полицията. Шефа бях там и лично мога да потвардя как шефа му се извини!

МнениеПубликувано на: Съб Мар 24, 2007 13:47
от golqmcho_rs
така ще е в бг докато някои се има с някои и докато не се разбере 4е да дадеш 5 лв за такси е по добре от колкото да блъснеш човек и да ти тежи на съвеста ЦЯЛ ЖИВОТ

МнениеПубликувано на: Вто Мар 27, 2007 22:12
от S1z3
Първо да кажа,Здравейте на всички от форума :) Желаеж първият ми пост да е именно в тази тема понеже е много сериозна.Преди няколко дена когато гледах новините съобщиха че от началото на войната в Ирак до сега са загинали с 40 човека по малко от тези който са загинали в България при катастрофи :? Аз съм сравнително млад шофьор от 1 месец имам книжка,карам шкода 105л и съм доволен.До сега не съм карал пил а и нямам намерение да карам.Понеже заради тази моя глупост могат да си изпатят много хора,а и за мое собственно добро.Искам да кажа на всички да карат където е необходимо бавно и внимателно не сме сами на пътят колеги :idea:

МнениеПубликувано на: Сря Мар 28, 2007 04:01
от Frysco
Оригиналът е във www.autobg.org Авторът съм аз.
Четейки какви ли не предложения и идеи за намаляване на автомобилните пътно транспортни произшествия по родната републиканска пътна мрежа, а и извън нея, забезлявам че повечето от тях имат пожелателен характер, във вид на лепенки, призиви, митинги, транспаранти и прочее, а нито една не се конкретизира върху самите причини или по-точно грешките на водачите.
Множество специалисти, изказват предположения и коментари, неподхождащи за ранга и опита им: визират се неопитност, некоректност, нарушаване на правила и разпоредби, неправоспособност и нетрезвост.
Да но това са категоризации на шофьорите, а не конкретно на техните грешки зад волана.

В този смисъл, подемам тази лична инициатива, надявайки се да се разпространи и всред всички родни автоклубове и организации на водачи и собственици на автомобили.

Нека всеки четящ тази тема, да отговори искренно и безкористно, без да лъже и мами, тъй като лъже и мами единствено себе си:
-Какви грешки допуснахте за да предизвикате или да създадете предпоставка за Пътно транспортно произшествие?

Тъй като е трудно човек да направи анализ сам на себе си, ще ви опиша основните грешки, най често допускани от водачите.

При загуба на контрол над автомобила, първичната реакция на водача е да натисне педала на спирачката силно, бързо и напълно до долу.Причината е най често комплексна, но тя е съставена от:
-осъзнаване на грешката, допусната чрез надвишаване на скороста, с която е трябвало да се движите.
-инстиктивното желание да спрете моментално, движещия се автомобил
-страхът от самия сблъсък

Тази грешка е много голяма и почти винаги води до тотално извеждане на автомобила от управление.С четири напълно блокирани колела, автомобилът се управлява единствено от неговата инерция, която плъзгащите се по настилката гуми не могат да погасят.Съответно с волана посоката не може да бъде овладяна, а само променена-инерцията продължава да тласка колата по траекторията по която се е движила досега, в някои случай тя се изменя, но винаги вектора по който траекторията се изменя е със малко отклонение от оста на движение.След като автомобила вече се плъзга странично или дори със багажника напред по траекторията, пътят се оказва тесен и често колата излиза в банкета.Там ситуацията отново се изменя-гумите вече не са на асфалта и триенето намалява в пъти.Ако има канавка или бордюр, това най често води до преобръщане.Ако има стълб или дърво-просто няма смисъл от коментар.
Шансовете за спасение от опасната ситуация се увеличават правопропорионално с опита.Ако в този момент отпуснем спирачката, колелата отново се движат свободно по настилката и най малкото-вече е възможно автомобилът да бъде овладян с волана.Също така-опитните водачи инстиктивно пускат педала при такива ситуации.
Друг момент е, че всеки опитен водач претръпва когато завали, види съмнителни следи напомнящи заледяване или сняг на пътя.Най разумно в такива случаи е да се намали много скороста на движение плавно, единствено с връщане на газта и изреждане на предавките в обратен ред.Много водачи правят контролирано плъзгане чрез еднократно рязко натискане на спирачките, за да проверят поведението на автомобила и да са подготвени по натам по пътя, какво точно ще направи автомобила.

Загуба на сцепление поради прекалено висока скорост.
Това е друг момент и обикновенно е предизвикан от навлизане в завои когато скороста на машината е твърде голяма.Причината е отново инерцията.Тя се стреми да води машината напред, а вие-в кривата на завоя.Тъй като и инерцията както и електричеството търсят пътя на най малкото съпротивление, първи губят сцепление водещите колела на автомобила.При автомобилите със задно-започва нежелан дрифт, тъй като инерцията води задницата на колата напред, а предните колела завиват.
При автомобилите със предно-не можете да завиете изобщо-завъртате волана но гумите се плъзгат по асфалта, независимо какви манипулации правите с кормилото.
Най честите грешки в тази ситуация-силно натискане на спирачката до долу.Вижте по горе последствията.
Опит за избягване на загубата на контрол чрез завъртане на волана.За автомобилите със задно-в обратна на завоя посока, за да се контрира плъзгането на задницата.Ако скороста е твърде висока, предниге гуми също губят сцепление.Ако не е-теоретично можете да овладеете автомобила, но ако практикувате дрифтинг знаете последователноста на действията, ако не-вероятно бързината на действията и точноста им ще са недостатъчни.При липса на опит, времето и широчината на платното работят срещу вас.При автомобилите с предно-манипулациите с волана не водят до абсолютно нищо.
Най правилно се реагира с връщане на газта.Но-опитните водачи ако допуснат тази грешка, натискат съединителя.Тогава четирите колела на автомобила започват да действат всяко за себе си и е напълно възможно и вероятно автомобила да бъде овладян, дори без да излиза извън лентата на движение.

При допускането на тези грешки на двулентов път, за съжаление най честия изход е или навлизане в насрещната лента, или излизане изцяло извън пътя.Всички знаем печалния резултат, до момента жертвите са като за военновременна обстановка, с тенденция да се увеличават.

Затова-моля ви, отговорете, каква точно беше ситуацията в която попаднахте и какви грешки допуснахте.Естествено те могат да не бъдат от гореописаните, но темата е за ова-да се дописва и допълва, а после да се учим заедно от грешките си и да не ги повтаряме.И най важното-хората на които тези неща не са се случвали никога, са най застрашени.Те не знаят за какво става дума, затова трябва да бъдат предупредени...[/url]