Алкохол + волан = смърт

Всичко извън автомобилния спорт

Мнениеот damon » Сря Мар 28, 2007 14:13

Frysco, браво! :D Тове все едно съм го писал аз!
Проблемите по пътищата не могат да се решат с лепенки и бавно каране, а с правилно шофиране. Тези кампании в повечето случаи са си чисто рекламни.

Това си го написал много добре и дори си мисля, дали да не подемем една инициатива в сайта, да използваме написаното и да дадем линкове към материали за шофиране. Стига с тия кампании: Да спрем войната по пътищата! Как да ги спрем!? Да ги спрем ама как! Те не дават решение. Никой не си мисли, че в 95% от случаите катастрофите могат да бъдат избегнати... КАТ нищо не прави по въпроса!

Трябва да променим мисленето на всеки шофьор, всеки да разбере, че шофирането както всяка човешка професия се учи, развива, тренира и усъвършенства. И това, че имаш 10 или 20 г. стаж и БМВ последен модел съвсем не те прави защитен от катастрофи и най-великия шофьор. Ние всъщност доста отдавна сме качили книгата на Собеслав Засада "Безопасна скорост", където човека подържа тезата, че безопасното шофиране в никакъв случай не означава бавно и всеки човек има различен праг на безопасно шофиране. Примерно при повечето състезатели този праг е шокиращо по-висок от това на регулярния шофьор.

Мисля, че може да помислим за някакво раздухване на тази теза поне в Интернет и много се радвам, че си написал тази добра статия!
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот Astra_26 » Сря Мар 28, 2007 19:37

Много добре формулирано от Frysco, браво!
Аз предлагам на damon да отвори нова тема за безопасно управление на автомобила, където да разгледаме (да си припомним) основните фактори и положения. Да се спрем на често допусканите грешки и да анализираме спецификата на управление в различни пътни условия.
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот LadaTunning » Сря Мар 28, 2007 19:52

Astra_26 написа:Много добре формулирано от Frysco, браво!
Аз предлагам на damon да отвори нова тема за безопасно управление на автомобила, където да разгледаме (да си припомним) основните фактори и положения. Да се спрем на често допусканите грешки и да анализираме спецификата на управление в различни пътни условия.


Абе то хубаво,ама как ще накараш малуумника,засилил се с грамадната си лимузина,дето ако се удари в теб нищо няма да усети,да проумее и разбере закони,навици и положения за безопасно шофиране,или пък тия,дето си купуват книжките,как ще ги спреш да карат,като не знаят и един знак как изглежда.
Аватар
LadaTunning
 
Мнения: 172
Регистриран на: Съб Окт 08, 2005 13:46
Местоположение: Нова Загора
Име: Живко Йорданов

Мнениеот Astra_26 » Сря Мар 28, 2007 20:29

:D Далеч съм от мисълта че "малуумника,засилил се с грамадната си лимузина",ще му е от полза написаното, поради факта, че той може да чете само sms-ите на телефона си на латиница, а за форуми като нашия не е и чувал. Достатъчно е да сме полезни на самите себе си. Защото, чрез информацията която излагаме тук, ако успеем да повлияем положително на някой и предотвратим и една катастрофа - това е страшно много. Или ако се сети (напр. от прочетеното във форума) да отнеме спирачката, когато автомобила се плъзга в дъжда, защото при блокирани колела просто няма как да се получи промяна на посоката - и това е много. Общо взето, ако не си го учил, изграждаш вредни навици при шофиране и правиш грешки, които не би направил водач с 30г. опит и 12 катастрофи. Там е работата че на нас не ни се правят катастрофи, а и нямаме на разположение 30г. :D
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот plm » Сря Мар 28, 2007 21:13

Абсолютно съм съгласен с написаното по-горе. Подкрепям всякакви инициативи, дискусий, предложения... в тази насока.
Искам само да споделя мои наблюдения.
Първото.
Тези , които са пътували повече извън България вероятно са забелязали разликата в движението по пътищата , като аз съм си сложил една условна граница- Белград.
Второто нещо.
Поведението на болшинството шофьори зад волана е отражение на цялостния им мироглед. Агресивните шофьори , ако са и с масивна фигура ще се бутат и като пешеходци по тротоара, и ...навсякъде. Освен това, автомобил в ръцете на хора с по-ограничени ум... възможности е страшно оръжие, защото в много случаи те не могат да го проумеят.
Относно курсовете и обучението.
Даже и първокласниците знаят, че на червено не се минава. Защо масово се минава на червено от грамотни , правоспособни водачи? Как повече да ги научат - по хитлеровия метод - 1000 пъти да им се каже ,че на червено не се преминава?
За законодателите и контролните органи въобще не ми се коментира.
Книгата на Засада е много поучителна и полезна. Но, ми се струва, че много малко хора ще проявят интерес. А тя е насочена, предназначена точно към обикновения шофьор.
Лично аз осъзнавам, че от години имам "изкривено, погрешно" шофиране. Например, на зелен светофар , независимо дали тръгвам или минавам намалявам доста, много и преминавам като на път без предимство.
Към Astra_26 и последното написано от него.
Още 12 - 13 годишен знаех, че в критични ситуации спирачка в повечето случаи пречи и тренирах на сухо. Някой казват - инстинктивно се натиска спирачка. Затова си промених инстинкта. Освен това около спорта понаучих нещо и много пъти ме е спасявало в ежедневието.
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Мнениеот Frysco » Чет Мар 29, 2007 03:36

Така е.

Именно поради факта, че разни вестници и медии си правят мащабна рекламна кампания използвайки тежката обстановка по пътищата (звучи точно като комюнике от зона с военни действия, но кой ще отрече че не е тежка?), реших че все някой трябва да го каже(напише).

Решението не е във лепенките, а в усъвършенстването на водачите.Откъм техника на владеене на машината и откъм дисциплина и уважение спрямо останалите водачи.Ако с това, което съм написал спася дори и един човешки живот, бих бил щастлив.Щастливо ще е и едно семейство, което може отново да прегърне близкия си, въпреки преживяното нещастие.

LadaTunning-уменията да владееш автомобила и да излизаш от критични ситуации, биха ти послужили дори и срещу такива малоумници.А срещу тях трябва да се погрижат контролните органи, но това е отделна тема, дъвкана и предъвквана...

Книгата на Собиеслав Засада я свалих и разпечатах с появяването и, пуснах линк и в лада форума.
Но най ефективно е да се вземе тази книга и да се отиде на полигон, за да се пробва това което е написано.Именно в тази част със спирачките реших и аз да отида на полигон, когато с изненада установих, че такива вече са кът.Ето нещо което може да искаме от КАТ и държавата, на която впрочем плащаме и която впрочем трябва да служи на нас-да бъдат възстановени всички полигони по малки и големи населени места.Полигона в Студентски град наскоро го застроиха с поредните кооперации, а до самото му застрояване всекидневно се ползваше от десетки нови шофьори.Факт който е показателен...

Дотогава обаче, поне интернет потребителите бих бил щастлив да прочетат това което съм написал и ще допиша.
Малко технически пояснения-тази статиика и нейната втора част за знаците с ограничение ги написах с идеята да имам обратна връзка с читателите.Пуснал съм темата освен тук и във Лада форума и във популярния тунинг.бг, надявайки се да стартирам дискусия.
В ладата засега се получава, дано продължи.В тунинга не съм и очаквал да стане популярна, но може и там да закачи някой.

Както и да е, надявам се на вашата помощ като опитни водачи, част от вас са и състезатели, приемам всякакви критики и помощ, пък дано спасим някой живот с тази инициатива... Благодаря.
Frysco
 
Мнения: 144
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 17:32
Име: Радослав Желев

Мнениеот Ferjancz » Чет Мар 29, 2007 14:52

Идеята е прекрасна и дано да има силно развитие в бъдеще! Докато четях поста на Фриско се сетих за една грешка в екстремнни ситуации, допускана масово дори и от по-опитни водачи! Какво имам предвид - значи сиутацията е следната сравнително висока скорост , малко по-остър завой, кола с предно с предно предаване! Колата започва да недозавива! При повечето водачи какво съм забелязал ( лични наблюдения, за щастие без лош завършек ) , е пускане на газта и леко натискане на спирачка ! До тук добре , предните гуми получават по-голямо сцепление и колата започва да завива! Обаче ако скоростта е по-висока в един момент колата започва да се пързаля и тук инсинктивно следва контиране! Но в повечето случаи контрирането се извършва без подаване на газ или с прекалено много газ ! И в двата случея след един момент следва мах на задницата ( личен опит ) и колкото скоростта е по-голяма толкова овладяването на колата е по-невъзможно, защото маха на задницата е право пропроционален на скоростта! Изхода в 90% от слуяаите е ясен или в канавката или в насрещното! Попадал съм в такива ситуации ( и без да се звема мнението ми за миродавно ) контрирам вече когато пързалянето стане по-голямо , но достатъчно и с премерена газ ( или поне до колкото мога да преценя) ! При по-леко пързаляне на задницата , подавам повече газ , но волана е в посока на завоя!

Естествено може да се отбележи това ,че има вариант с натискане на спирачката с ляв крак и подаване на газ , но това вече е състезателен тип каране и нетрениран човек може да си докара по-голяма беля!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Предишна

Назад към Извън темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта