Работа с волана

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

Работа с волана

Мнениеот Gp91 » Сря Авг 24, 2011 20:56

Здравейте, аз съм любител на мотоспорта като цяло, но някои техники ги използвам за по-безопасно каране. Въпроса ми е за работата с волана - държа си ръцете на 9 и 3 часа, но когато по средата на завоя се наложи да навия повече волана какво трябва да се прави за да е правилно? Предварителния захват изглежда правилното решение според мен, когато не познавам добре завоите, но тук искам да ви питам как е правилно да се прави предварителния захват, понеже видях 2 типа, най-вероятно и двата се използват, но ще се радвам да ми обясните.

Първата картинка е тази:

steering_right_hander_1.gif
steering_right_hander_1.gif (6.12 KiB) Прегледано 7689 пъти

Според нея, това е разположението на ръцете за десен завой - лявата ръка седи в противоположна позиция на дясната в положение 1 и 7ч. - така ли трябва да се влиза в завоя двете ръце да са една срещу друга?
Другия вариант който срещнах е:


steering_preparing_for_right_turn.jpg
steering_preparing_for_right_turn.jpg (18.47 KiB) Прегледано 7689 пъти

steering_right_turn.jpg
steering_right_turn.jpg (18.54 KiB) Прегледано 7689 пъти

При последната техника - пак за десен завой, виждам че човекът премества само дясната си ръка преди да влезе, а лявата остава в позиция на 9ч. Та така, това ми е питането как се прави предварителен захват, когато не познаваме завоя и какво правим ако в стандартна 9/3 позиция, се наложи да навиием още волана.
Gp91
 
Мнения: 3
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 20:43
Име: Петър Х.

Re: Работа с волана

Мнениеот trouble » Сря Авг 24, 2011 23:42

Когато от ВРТ изнесоха лекция на предното рали Сливен, въртенето на волана ставаше без той да се пуска доколкото е възможно, дори и с преплитане на ръцете. Което доста промени моите възгледи, тъй като съм учен да карам доста отдавна и това не се допускаше.
Изображение
Аватар
trouble
 
Мнения: 4380
Регистриран на: Съб Сеп 02, 2006 20:32
Местоположение: Сливен
Име: Красимир Славчев

Re: Работа с волана

Мнениеот BOXER » Чет Авг 25, 2011 00:06

И мен ме учиха да не си преплитам ръцете а да и приплъзвам по волана,но едно е пр нормално каране,друго при съзтезателно.Там понякога нямаш време да презахващаш волана.Въртиш от едната крайност в другата и се случва да се преплетът ръцете.Според мен всеки си има техника и има няколко метода на управление.
FTA RACING TEAM
Изображение
Аватар
BOXER
 
Мнения: 1118
Регистриран на: Пет Юни 16, 2006 14:30
Местоположение: Бisтяiца
Име: Владислав Аронов

Re: Работа с волана

Мнениеот Гетов » Чет Авг 25, 2011 22:31

http://getov.botevgrad.com/video/52/

онборд Боян Гетов - Писта Хасково 2010 г.
Аватар
Гетов
 
Мнения: 707
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 15:44
Местоположение: Ботевград
Име: Георги Гетов

Re: Работа с волана

Мнениеот Gp91 » Чет Авг 25, 2011 23:08

Много хубаво клипче. Там ти не си преплиташ ръцете. Гледах клипчета и на Павел Жеков и той като кара, също си плъзга ръцете по волана, а не ги заключва в една позиция.
Gp91
 
Мнения: 3
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 20:43
Име: Петър Х.

Re: Работа с волана

Мнениеот BOXER » Пет Авг 26, 2011 07:36

За мен точно това е правилния начин,точно като при Гетов.Но всичко понякога е до самия завой.Едно е да караш по широк път,друго е например на картинг писта,дето завойте са остри,тесни и идват един след друг.Например на пистата в Кюстендил имаше дълъг десен завой на който волана беше навит до крайно положение и веднага след това идваше остър ляв и щеш нещеш,малко се оплиташ та да завиеш.
FTA RACING TEAM
Изображение
Аватар
BOXER
 
Мнения: 1118
Регистриран на: Пет Юни 16, 2006 14:30
Местоположение: Бisтяiца
Име: Владислав Аронов

Re: Работа с волана

Мнениеот RS_TURBO » Пет Авг 26, 2011 11:54

Разликата е много голяма в преплитането и плъзгането на ръцете по волана, аз съм се возил при Тодор Славов, например неговата кола завива само толкова от ляво до дясно само със преплитане на ръцете т.е. да ги кръстоса в 2-те страни, и това е. Отделен е въпроса що стане дума за обикновенни автомобили които са със около 900 градуса ход на волана, това е що годе нормална рейка, нормално е да се кара със преплъзване на ръцето понеже неможе да се достигне голям градус на отместване на колелетата, докато при истинските бегачки(говоря за автомобили от типа на С1600, С2000, ВРЦ, и повечето група А подготвени коли) където максимума е не повече от 400 градуса преплитането не е проблем.
Аз лично практикувам "подаването" на волана или преплъзването. Но мисля, че точно на 1 и 7 часа е правилната подготовка на ръцете за предстоящия завой..
No Boost, No Bottle, Just Pure THROTTLE!!!!!
Аватар
RS_TURBO
 
Мнения: 294
Регистриран на: Сря Юни 08, 2005 17:44
Местоположение: Провадия
Име: Тихомир Тенев

Re: Работа с волана

Мнениеот DimitarIliev_fan » Пет Авг 26, 2011 12:30

http://www.youtube.com/watch?v=vGL_pG6v9jA

Винаги ми е правило впечатление как Tiff и Jason Plato от Fifth Gear никога не пускат волана и ръцете са им на 3 и 9 часа (освен когато дрифтират) и според мен ако става дума за бегачка, където волана несе върти по 2,5 оборота в ляво или дясно, това да е подходящата техника.
Изображение
Аватар
DimitarIliev_fan
 
Мнения: 121
Регистриран на: Пон Яну 04, 2010 15:24
Местоположение: Dundee, Scotland
Име: Явор Гочев

Re: Работа с волана

Мнениеот школата » Пет Авг 26, 2011 21:43

Здравейте виждам ,че има тема за работа на ръцете с волана това което преподаваме всеки ден в "Rally School Pavel Jekov".Уверявам ви ,че това не е никак лесна работа да накарате ръцете си да променят грешния рефлекс от импровизирани движения по волана и да се заложат правилните рефлекси за работа с волана.Това упражнение за работа на ръцете с волана го практикуваме с нашите курсисти ден и половина със специални упражнения. Единствено само ние от всички подобни училища в европа имаме специално разрабатена методика за работа на ръцете с волана ,която прилагаме с много голям успех .Работим с 4 основни захвата с реципрочни движения,като волана никога не се бута а винаги се изтегля.Маркера служи точно за това-- да разпределя 4-те реципрочни захвата по волана.Предимството на тези захвати е, че винаги в средата на завоя ръцете са отново и винаги на 9-15 часа,което позволява в случай на погрешна траектория или препятствие в завоя или погрешно дадена газ да се коригира без да се връща волана в начална позиция.На излизане от завоя гумите са винаги направо. Погледнете тук .http://jrs.dir.bg/_wm/gallery/item.php? ... 17&dflid=3 Ще се опитаме да направим клипче на упражнението за работа на ръцете с волана , ако това не нарушава правилата на форума.Спортни поздрави.
Rally School Pavel Jekov
Аватар
школата
 
Мнения: 171
Регистриран на: Сря Май 10, 2006 12:55
Местоположение: СОФИЯ
Име: RALLY SCHOOL PAVEL JEKOV

Re: Работа с волана

Мнениеот Gp91 » Съб Авг 27, 2011 00:38

школата написа:Ще се опитаме да направим клипче на упражнението за работа на ръцете с волана , ако това не нарушава правилата на форума.Спортни поздрави.

Това би било страхотно. :)
Gp91
 
Мнения: 3
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 20:43
Име: Петър Х.

Re: Работа с волана

Мнениеот Titanicracing » Съб Авг 27, 2011 23:24

Аз също приветствам заснемането и публикуването на такова клипче и го очаквам с голям интерес!!!
Аватар
Titanicracing
 
Мнения: 47
Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 19:19
Местоположение: Варна
Име: Явор Петков


Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта