Какво ще правим с изискванията на федерацията

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот plm » Вто Апр 06, 2010 20:21

Я да подредим малко нещата.
Колкото и да чета не намирам разлика в изискванията от миналата и тази година. За какви нови правила говорите?
http://www.bfas-bg.org/technical_requirements.html - предпазни клетки.
Това, което ви касае вас-от няколко години /253/ е същото.
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 110310.pdf
Какво четем там?
8.1 Задължително да имат предпазна клетка. Тя може да бъде:
а/
б/
в/
Три варианта. Вариант в/ отпада веднага.
Защо не се насочите към а/?
Цитат:

Чл. 8. Предпазни клетки

8.1 Общи:
Употребата на предпазна клетка е задължително.
Тя може да бъде:
a)ПРОИЗВЕДЕНА в съответствие със следните/или следващите/ членове;
b)Хомологирана или Сертифицирана от националната федерация, ....
с) Хомологирана от FIA, съгласно правилата за предпазни клетки. ....



Освен това, ми се струва, че подхода ви е неправилен. Защо мисля така?
По-горе попитах дали сте изпълнили изискванията.
Какви забележки имаше комисията? Отговор нямаше.
И най-важното. Ваше задължение е при всяка забележка на комисията да им докажете, че сте изрядни.
Или-виновен до доказване на противното.
Пък и на преглед преди състезание може да ви кажат, например-какви са тези гуми, не може с тях. И вие трябва да ги убедите с аргументи, документи...че сти редовени. Това е тяхно право.
Ако правех сега такава кола освен с изпълнение/материали и конструкция/ бих се подплатил със сетификати за материалите и за изпълнителите.
Помислете как може да се реши проблема. Тръгвате малко с рогата напред.
След като вече са ви върнали БЕЗ да знаете конкретните нередности и забележки НЕ може да искате от ф/ТК/ ....указания за направата на ...кола.
И нека престанем с "тротоарните" приказки. Казаха ми, чух,...
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот asb2004 » Вто Апр 06, 2010 22:12

колега в някои от горните постове ти отговорих дали съм спазил правилата
да спазил съм приложение ж спазил съм указанията на фед за х-сове
на тех преглед комисията няма забележки
проблемът е в това че фед иска ХОМОЛОГАЦИЯ НА РОУБАР ЗА ЛАДА/такъв не е произвеждан никога от никои/
те просто неизкат да приемат ето това

Чл. 253
Средства за безопасност
В сила от 01/01/2007


Чл. 253-8 се променя, както следва:
- Предпазни клетки
8.1 Общи:
Употребата на предпазна клетка е задължително.
Тя може да бъде:
a) Произведена в съответствие със следните членове;
b) Хомологирана или Сертифицирана от националната федерация, съгласно правилата за хомологиране на предпазни клетки;
На предварителния технически преглед на всяко състезание, трябва да се представи документ за хомологация или сертификат, одобрени от Федерацията и подписани от техническо лице, представител на производителя.
Всяка нова клетка, хомологирана от Федерацията, считано от 01.01.2003 г., трябва да е обозначена с идентификационна планка от производителя. Тази планка не може да се копира или премества (заварена, гравирана или носеща, саморазрушаващ се етикет). Планката трябва да носи името на производителя, хомологационен или сертификационен номер на Федерацията и индивидуалния сериен номер на производителя.
Съответният сертификат, носещ същия номер трябва да бъде представян на предварителния технически преглед
ето как фед си противоречи "Хомологирана или Сертифицирана от националната федерация"ето това неискат да го прочетат и по нататак"Всякакви промени на хомологирани клетки са забранени.",а хиксовете господа как да станат без промени
каде са питам планките на сертифицираните роубари от миналата година кои води хомологационните и сертификационни номера в фед
как федерацията издаде тех паспорти миналата година а тази не издава след като правилата са еднакви и непроменени кадеса сертификатите на миналогодишните роубари
ето как г-н михаилоф реши всички нови коли с хомологирани роубари край той ги издава той решава,а сертификати няма нали събраха по 100лв от кола
шума на този третоар е за това без ми каза чух и т.н

очаквам съмишленици да седнем и горното да го напишем в официално писмо до адас бфас и копие до фиа
пък дано някой ни обърне внимание
asb2004
 
Мнения: 155
Регистриран на: Нед Фев 14, 2010 07:44
Име: Борисов Александър

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот Lubo » Вто Апр 06, 2010 22:28

Малко тегав въпрос.Миналата година Ф. публикува списък със заварчици,които имат лиценз от самата Ф. за производство и монтаж на ролбари у нас.Не мога да се сетя имената в момента.После се въведе паспорта.На първите прегледи минаха стари състезателни автомобили с клетки произведени преди публикуването на списъка с лицензирани заварчици.На следващите прегледи нещата се напаснаха спрямо изискванията.
В момента не мога да разбера един момент - какви коли са върнати от преглед? И за каво точно?
Имало ли е кола,която е правена от лицензиран заварчик и е върната заради някакъв проблем в ролбара?
Ролбарите произведени ли са от лицензиран заварчик?
По-горе Пламен е посочил линк на който ясно пише кои класове трябва да имат ФАБРИЧНИ ролбари.На същия този линк,ясно пише,че ролбара на останалите класове (да кажем ЛАДА,АСТРА,ГОЛФ,205,ТИПО и тн.) може да бъде произведен от заварчик лицензиран от Ф.
Не искам да съм груб,познавам се с някои от хората писали в тази тема и ценя адски много нещата,които правят за този спорт, НО .....какво искате?От една година съществува ясна представа за вграждането на ролбари в България.
Аз лично бях решил да правя кола.Първото нещо,което си помислих беше за ролбара.Идеята ми беше за болтово ОМП и поставянето му от някой лицензиран заварчик.След бърз трънски курс пресметнах,че каквато и отстъпка да имах в ОМП като търговец и колкото и приятелски настроен да е заварчика към мен,най-добрия вариант за ролбар беше : зарезвам си колата при лицензиран заварчик,след седмица-две му оставям 1200 -1400 (в зависимост от познатите,които имаме :wink: ),взимам си колат и си свиркам после без проблем.
Наистина имам възможност и за 1000 и по-малко лева някой в западните части на София да ми сгъне ролбара.И лично аз да съм пъти по-сигурен за заварките на този човек,отколкото от човека,който има лист хартия на нашата смешна Ф. .Но защо да си усложнявам живота с неща,които са максимално добре изяснени от същата тази смешна Ф.?
Това беше преди месеци.
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот asb2004 » Вто Апр 06, 2010 23:06

проблемът е в това че фед иска ХОМОЛОГАЦИЯ НА РОУБАР ЗА ЛАДА/такъв не е произвеждан никога от никои/
самата тех комисия твърдеше че фед никои не е упълномощавала за изработка монтаж или квотли не там да прави свързано с роубарите
ако имате списак имена или каквото и да е във връзка с такива хора в бг моля за кординати
единственото желание ни е фед да прочете ето това
Чл. 253
Средства за безопасност
В сила от 01/01/2007


Чл. 253-8 се променя, както следва:
- Предпазни клетки
8.1 Общи:
Употребата на предпазна клетка е задължително.
Тя може да бъде:
a) Произведена в съответствие със следните членове;
b) Хомологирана или Сертифицирана от националната федерация, съгласно правилата за хомологиране на предпазни клетки;
На предварителния технически преглед на всяко състезание, трябва да се представи документ за хомологация или сертификат, одобрени от Федерацията и подписани от техническо лице, представител на производителя.
Всяка нова клетка, хомологирана от Федерацията, считано от 01.01.2003 г., трябва да е обозначена с идентификационна планка от производителя. Тази планка не може да се копира или премества (заварена, гравирана или носеща, саморазрушаващ се етикет). Планката трябва да носи името на производителя, хомологационен или сертификационен номер на Федерацията и индивидуалния сериен номер на производителя.
Съответният сертификат, носещ същия номер трябва да бъде представян на предварителния технически преглед.

и да издадат на новите коли тех паспорти/на който отговарят на приложение ж естествено/
asb2004
 
Мнения: 155
Регистриран на: Нед Фев 14, 2010 07:44
Име: Борисов Александър

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот plm » Вто Апр 06, 2010 23:15

asb2004 написа:проблемът е в това че фед иска ХОМОЛОГАЦИЯ НА РОУБАР ЗА ЛАДА/такъв не е произвеждан никога ....

Оооо, не. Не там е проблема. КОЛЕГА. :D
А къде пише, че ф иска ХОМОЛОГАЦИЯ НА РОУБАР ЗА ЛАДА
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот asb2004 » Вто Апр 06, 2010 23:26

това беше основното изискване на тех преглед на 12-13.03
вкарайте автомобила в гаража дайте талон л.карта и хомологация на роубара
затова ни отказаха издаването на тех паспорти
asb2004
 
Мнения: 155
Регистриран на: Нед Фев 14, 2010 07:44
Име: Борисов Александър

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот Lubo » Сря Апр 07, 2010 08:47

За да няма недорузумения и всяко едно действие(писмо) е направено както трябва,бих ви обърнал внимание на текста :

Хомологирана или Сертифицирана от националната федерация, съгласно правилата за хомологиране на предпазни клетки;
На предварителния технически преглед на всяко състезание, трябва да се представи документ за хомологация или сертификат, одобрени от Федерацията и подписани от техническо лице, представител на производителя.
Всяка нова клетка, хомологирана от Федерацията, считано от 01.01.2003 г., трябва да е обозначена с идентификационна планка от производителя. Тази планка не може да се копира или премества (заварена, гравирана или носеща, саморазрушаващ се етикет). Планката трябва да носи името на производителя, хомологационен или сертификационен номер на Федерацията и индивидуалния сериен номер на производителя.
Съответният сертификат, носещ същия номер трябва да бъде представян на предварителния технически преглед.



Да обърнем внимание на : Хомологирана или Сертифицирана от националната федерация, съгласно правилата за хомологиране на предпазни клетки.Значи без значение от автомобила да ли е Лада или друго - самата клетка трябва да е хомологирана или сертифицирана от Ф.Тази хомологация/сертификация се извършва от хора(заварчици) имащи лиценз от нашата Ф.

Да обърнем внимание на :трябва да се представи документ за хомологация или сертификат, одобрени от Федерацията и подписани от техническо лице, представител на производителя. на самия преглед за дадено състезание трябва да се представи паспорт на който лице представител на лицензирания заварчик ( техничски комисар от федерацията издала лиценз на заварчика) трябва да има подпис за годност на ролбара.


Да обърнем внимание и на последното :Всяка нова клетка, хомологирана от Федерацията, считано от 01.01.2003 г., трябва да е обозначена с идентификационна планка от производителя. Тази планка не може да се копира или премества (заварена, гравирана или носеща, саморазрушаващ се етикет). Планката трябва да носи името на производителя, хомологационен или сертификационен номер на Федерацията и индивидуалния сериен номер на производителя.
Съответният сертификат, носещ същия номер трябва да бъде представян на предварителния технически преглед.
Планката трябва да показва името на заварчика и неговия сертификат издаден от Ф.,както и да показва някаква цифра с която заварчика е обозначил своя ролбар.Същия този номер трябва да го има и върху лист хартия (сертификат),които е издаден от заварчика произвел ролбара.


Имам отново питане : върната ли е кола заради проблеми с ролбара,който е произведен от лицензиран заварчик?Или всичките ролбари,които са имали проблеми тези тех.прегледи са били сгънати/произведени/монтирани/заварени от хора нямащи лиценз за тази дейност от Ф.?
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот Ferjancz » Сря Апр 07, 2010 09:35

Нещото, което най-много ме дразни е, че фед си превеждат и променят правилта на ФИА, както намерят за добре. Нека вземем за пример схмите за ролбари. Не само че липсват повечето схеми в българския вариант, ами и тези които ги има са грешни. Казвам гершни, като визирам обозначението им. И не мога да си обясня на какво се дължи това. Толкова ли ни е оправен спорта и всичко свързано с него, че и правилата взехме да променяме, вместо да ги вземем на готово и да ги ползваме. Ама в документите на ФИА има някой много тънки моменти като например факта, че за състезание без навигатор може да се допусне, от страната на пасажера, не на пилота, да няма тръби на вратите! И какви ли още не други нещица. За пореден път се опитваме да откриваме топлата вода, вместо да си пуснем кранчето.
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот asb2004 » Сря Апр 07, 2010 16:19

В отговор на въпроса ти Lubo няма такава лада
проблема е в това че федерацията или поне тех комисия която беше на прегледите твърдят че неса упълномощавали/давали лиценз/ никои никога за изработка/монтаж/ или квото и да било по роубара
Нямам нищо на против да закарам колата на такъв човек да направи роубара наново/като преди това изрежа стария/ и даго сертифицира, но
никои не казва кои са тези хора
аз пак моля ако имате кординати на такива хора да миги дадете
asb2004
 
Мнения: 155
Регистриран на: Нед Фев 14, 2010 07:44
Име: Борисов Александър

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот Bobby_ » Сря Апр 07, 2010 21:39

.... Тази тема ми хареса :)

Според информацията която имам......
..... повечето клетки които се продават идват полу-сглобени и са Болт-он (разглобяеми)
Мисля че само няколко модела идват със сертификат.... а тези които нямат трябва да извървят следния път:
......Поръчваш си клетка от реномиран производител, идва нещо подобно на клетка, отиваш при препоръчан (от фед) заварчик плащаш си ХХХХлв за монтаж и успоредно с това трябва да правиш или видео или снимки които да изпратиш при производителя на клетката които спрямо това което види да прецени дали клетката е монтирана правилно и точно и чак тогава праща по ПОЩАТА сертификата че клетката е годна за състезателни цели.....

и пак не се знае дали ще мине прегледа.....
Аватар
Bobby_
 
Мнения: 40
Регистриран на: Съб Юли 26, 2008 02:39
Местоположение: София
Име: Борислав Петров

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот Astra_26 » Сря Апр 07, 2010 23:21

На въпроса от заглавието на темата "Какво ще правим с изискванията на федерацията", отговора може да бъде само един - длъжни сме да ги спазваме. Защото нито един участник, в който и да е шампионат, не е станал насила член на БФАС. След като си пълноправен член на дадена организация си длъжен да спазваш всички нейни правила. Затова са общите събрания, да избираме ръководни органи в отделните комисии и да се взимат адекватни решения.
Въпроса обаче е съвсем друг. Защо някои от документите на FIA се превеждат с липсващи, изопачени или допълнително вмъкнати текстове? Или другия въпрос - как може да искаш нещо от някой, което и ти не знаеш как да се направи и как изглежда? Никъде няма образец как трябва да изглежда идентификационната планка от производителя и никъде досега не се е публикувал списък на прословутите заварчици. Поради този факт, единствения вариант за момента е хомологиран от FIA ролбар. От ситуацията в момента не са засегнати само ладите. Замислете се например как би получил паспорт на новото си бъги участник в автокроса. Там също е в сила член 253 на прил. "J".
Докато не се уточнят тези въпроси, техническите паспорти ще се издават по-трудно и от работна виза за Дубай. Съгласете се, че техническата комисия от своя страна по никакъв начин не може да поеме отговорност за творенията на някой си квартален заварчик.
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот kiko » Чет Апр 08, 2010 08:07

На последните прегледи : за кола която е подготвяна рали шампионата се купуват 16 метра тръби,кара се колата на лицензиран заварчик,сгъва ги тръбите и колата минава без проблем прегледа.
Явно всяко едно творение на заварчик с документ от пидер..цията без проблем минава преглед.
Хора,които са минали прегледа тази година твърдят,че дори техническата комисия не знаят правилно терминологията на "хомологиран ролбар" и "лицензиран ролбар".Безпорен факт е обаче,че всеки един ролбар правен от лицензиран заварчик(без значение дали тръбите са закупени от склад или е купен някакъв тип разглобяем ролбар на някоя марка) е минавал прегледа без проблем.
Тъпо,но факт.Значи от една страна нещата въобще не са направени като хората от към документи.От друга страна пък излиза,че прекалено ясно се показва следния израз : отивай при лицензиран заварчик и нямаш проблем.
Може би за това и мненията са доста раздвоени за тези тъпи ролбари.Едните просто са вкарали колите си при определените заварчици и въобще не ги интересува,ама защо така,ама защо иначе.Другите са тръгнали по нормалния (според мен) път да четат документи и са си разбили главите.
Изображение
Аватар
kiko
 
Мнения: 1209
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 14:08
Местоположение: София
Име: Генади Димитров

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот Ferjancz » Чет Апр 08, 2010 17:20

Добре бе мама му стара, аз така или иначе няма да подготвям кола, но работата започна да става все по-объркана и по-интересна :lol: , както се казва " Бъркотията е пълна" . Кико , кажи му името на тоз пусти заварчик, за който споменаваш по-горе в поста си. Да не е Дарт Вейдър, че този човек така се крие в тайна. Ти казваш, че има такива хора, по-горе се твърди или по скоро се цитира фед, че видиш ли нямало подобни заварици. Нещо не мога да му хвана края. Аз без да имам зор, ще взема да звънна или пиша до фед и ще ги питам! Имало , нямало, карани са коли при тях , миавали са прегледи. К'во става един Дявол знае!!! :lol: :mrgreen:
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот Ogi_sh » Чет Апр 08, 2010 18:57

Следя темата отблизо , какво ми направо впечатление. Дано съм останал с погрешно такова. Купуваш си Клетка , Спешъл Мастер трябва да ти я монтира срещу "някой друг лев" :) , Или Решаваш да се Довериш на Спешъл Мастера и той собственоръчно ти прави клетката срещу бая парички ... Мастери има само 2ма , Ебаси , Тва си е Рекет бе Хора ! Цените Ужасно високи , нормално е - Федерацията създаде Монопол :) . Помните ли Мутренските застраховки от началото на 90те...
Аватар
Ogi_sh
 
Мнения: 530
Регистриран на: Пет Юни 10, 2005 21:40
Местоположение: Шумен
Име: Огнян Христов

Re: Какво ще правим с изискванията на федерацията

Мнениеот kiko » Чет Апр 08, 2010 19:03

Беше ми зададен въпрос за име.Няма да споменавам имена - който търси намира :mrgreen: .Бих дал бонус :lol: за хора,които се чудят от къде да започнат - цвък.
Изображение
Аватар
kiko
 
Мнения: 1209
Регистриран на: Нед Апр 17, 2005 14:08
Местоположение: София
Име: Генади Димитров

ПредишнаСледваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта

cron