Страница 1 от 2

"Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 14:50
от tenko
Здравейте, отскоро съм регистриран във форума, но останах с впечатлението, че тук има знаещи и можещи хора.Отдавна ме вълнуват състезания WRC и изобщо всякакъв вид ралита, но съвсем наскоро ми хрумна идеята, че е време да премина на по-високо ниво като направя автомобил(абсолютно любителски) с които да се осъвършенствам уменията си зад волана.Колата е Голф 2...мисля, че е излишно да споменавам че е прежалена колата... т.е. не ми пука дали ще я блъсна.Двигателя е 1.3 карб. като имам достъп до GTI 2.0 които евентуално ще монтираме.Ясно е че седалки, тапицерий, табла се изхвърлят.Мисли се по въпроса за roll cage (нещо елементарно прекопирано от интернет пространството).Има човек които ще се захване с електрониката.Интересно ми е да чуя и вашите мнения по въпроса.Какво още?Какво е излишно?Какви проблеми ще срешнем захващайки се с този проект?В допълнение искъм да отбележа, че тук става въпрос за някъкви минимални средства...ако разполагам с 20 000 лв. няма да питам :lol: но тук става въпрос за автомобил за изхвърляне на вторични и идеята ни е преди да падне в "пресите" да го изцедим, да си направим кефа, да се научим на това-онова.Съжалявам ако темата се дублира с друга, но лично аз не намерих нищо което да ми помогне или улесни поне малко.Еее вие сте наред ...чакам съвети, упреци и изобщо всичко!

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 15:39
от A.Stoyanov
Истинско окачване,спирачки,управление и след това като спре да ти прави страшно слагай мотора

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 15:49
от tenko
Ами окачването и спирачките ще са евентуално от GTI и те, ама още не е сигурно.Всякъкви нискобюджетни съвети ще са ни от полза!Чувал съм за некви трикове като смяна на глава..на 2.0 слагали от 1.8 или нещо подобно беше и се вдигала мощността?! Колко е вярно лично аз незнам.Спирачките ако са си от GTI смятам, че едно сервизиране и ще са "огън"...окачването ми разясниха, че на 1.3 и на 2.0 било едно и също...макар, че ми се струва малко смешно...но не е изключено да е вярно.

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 18:49
от BOXER
Със сигурност пружините са различни.Така донякъде колегата по-горе е прав отначало да пробвате с спирачките и окачването от ГТИ но със слабия мотор,да посвикнете малко пък после когато се усъваршенствате минете на силния мотор.Отначало е опасно с "прежалена" кола и силен мотор повярвай ми,дори да има и ролбар.

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 20:34
от tenko
Ами май взехме да минаваме към друг вариант...направо готов GTI, и само да го олекотим, да направим клетката и да обслужим двигателя...що се отнася до сегашния мотор...колата е '86 и мотора трудно стига 120-130 (това за газ говорим) и в момента си правя отсечки с него, но рядко минава стрелката 100...иначе тръпката е голяма, но не е толкова заради скоростта отколкото страха ...щото със 100 по черен път без клетка с обикновен колан ми се струва ще стане мазало ако допусна грешка на някой завой!
П.П Така и ненамерих тема в която някои е обяснил от-до какво е направил или нещо подобно...в смисъл, че незнаем откъде да започнем.Ако има подобна тема как се прави рали автомобил ще се радвам на линк да почета.

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 22:56
от BOXER
Не ти трябва максимална скорост.Трябва ти ускорение стабилност и спиране.За черен път трява да сте сигурни в окачването защото при по висока скорост и някой удар в камък или нещо подобно и виж сте останали без колело и тн.внимавайте!
Чакай да дойде зимата,тогава човек расте в карането,но си избирайте места на който няма трафик и се пазете :)

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 03, 2009 01:35
от bega4ka_
Колега на първо време обсужете спирачките един на пръв поглед спирачен маркуч примерно може да направи голяма беля проверете възложите места на купето бомбета на макверсоните на задните амортисиори ламарината около местата на кутийте дето ще стъпи ролбара обсужете мотора и най много лек маховик му сложете щом не искаш много пари да наливаш и заменете прозорците с лексан или варелит че а ще се заколите не дай си боже да се обърнете...С тия обикновенни накладки нщо няма да направите със "спортно" каране...Абе скъп ни е стандарта за една тренировачна кола си отива хиледарка отмах както и да си го гледаш :?

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 03, 2009 12:27
от tenko
Мхм и нашата цел е главно обслужване и подсилване на купето.За окачването така и неразбрах дали трябва да го сменям с друго...евентуално от каква кола мога да взема по здраво окачване? Пасат или нещо подобно ? Мисълта ми е окачване което долу-горе да пасва без да са нужни кой знае какви промени...спирачките смятам, че от GTI предни и задни дискови са достатъчно добри...след смяна на маркучи, накладки и спирачна течност.Прозорците също ще ги изхвърлим и ще сложим лексан...доколкото разбрах варелит за преден прозорец не било добре щото лошо се чупело...в интерес на истината аз дори незнам какво представлява :D Относно скоростите ...какво може да се направи по въпроса ...аз ми е ясно, че търсим ускорение и ще може ли евентуално да сменим нещо по нея или трябва цялата да се сменя??Аз не съм запознат много с устроиството на скоростната кутия, но доколкото знам се сменят запчатки и скоростите стават по-дълги или по-къси...как стоят там нещата ?Що се отнася до безопасността на отсечките ...винаги първо караме леко за да видим дали няма камъни, буци (често има паднали от тракторите) гледаме и дали се движат каруци и ако всичко е ОК мачкаме.
П.П Да попитам ако някои раполага с литература относно майсторско управление или нещо подобно на уроци, теория и изобщо всичко свързано със спортно каране.Ако някои има нещо на компа или евентуално някъкви заглавия по темата и откъде могат да се закупят.Благодаря предварително.

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 03, 2009 19:27
от Saxo-Vts
Значи щом си решил да се заиграваш с ГТИ влизаш тук http://www.vwclub.bg/forum/ и четеш много внимателно всички теми.Няма смисъл да питаш просто се порови и ще намериш всякаква информация как можеш да се заиграеш с този мотор и купето му.На места питаш за неща който не спадат към любителското каране.Преправяне на кутията,електрониката и т.н. реши какво искаш, ако те интересуват тези неща за който си питал вервай ми няма да стане така лесно от едното питане.Дори някой да ти обясни всичко от до мислиш ли, че като тръгнете да го правите ще успеете да го направите без да изникнат проблеми при който трябва да имате опит и да си имате на идея какво правите, а както виждам ти не си наясно с доста неща което не е срамно просто ти казвам, че с тези знания ще срещнете доста трудности които според мен ще бъдат непреодолими :?

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 03, 2009 20:08
от BOXER
Челното стъкло не го пипайте.То няма да ви навреди и по-добро от него няма.Може да смените страничните и задното стъкло.Окачването от ГТИ си е добро за любителско каране,може би малко по-твърди пружни и ще е идеално с минимални средства,иначе тичайте за Билщаин или Кони :P

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 03, 2009 23:26
от tenko
Saxo-Vts написа:Значи щом си решил да се заиграваш с ГТИ влизаш тук http://www.vwclub.bg/forum/ и четеш много внимателно всички теми.Няма смисъл да питаш просто се порови и ще намериш всякаква информация как можеш да се заиграеш с този мотор и купето му.На места питаш за неща който не спадат към любителското каране.Преправяне на кутията,електрониката и т.н. реши какво искаш, ако те интересуват тези неща за който си питал вервай ми няма да стане така лесно от едното питане.Дори някой да ти обясни всичко от до мислиш ли, че като тръгнете да го правите ще успеете да го направите без да изникнат проблеми при който трябва да имате опит и да си имате на идея какво правите, а както виждам ти не си наясно с доста неща което не е срамно просто ти казвам, че с тези знания ще срещнете доста трудности които според мен ще бъдат непреодолими :?

Електрониката няма да я пипаме...в смисъл просто ще се изчистят излишните неща от инсталацията и ще останат само най-важните ...и естествено компютъра ще се свърже... двигателя също няма да го пипаме ...просто ще го обслужим.Скоростната кутия просто питам понеже не съм наясно дали става лесно това със смяната на зъбчатки...лесно ли се намират лесно ли се слагат...а какво мислите за готов GTI ...в смисъл всичко монтирано само да го олекотим и да сложим клетката ?Той си е с окачване със спирачки...и няма да се занимаваме да сменяме двг и други.Гледам в мобиле има за по 1500 лв. GTI-ки ....струвами се по-удачно?!А относно теорията ?!Никои ли неразполага с някъкви материали относно спортното каране

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 03, 2009 23:43
от panchugov_fen
Аз малко не мога да разбера за каква теория в спортното каране говориш :D
То като ти идва отвътре, като ти бяга акъла и естествено малко от малко да знаеш поне как да спазваш траекторията на завоя, не ти трябват ни книги ни уроци ни училища :D (мое мнение)-...Важното е да не те е страх и де се вика по точно-да имаш дупе :mrgreen:

П.С. Относно кутията мисля, че ако намериш от някоя морга на някакъв VW комби (голф 3-ка да речем) ще прави по голям старт, защото комбените кутии са по къси.

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 04, 2009 08:52
от BradurS
panchugov_fen написа:Аз малко не мога да разбера за каква теория в спортното каране говориш :D
То като ти идва отвътре, като ти бяга акъла и естествено малко от малко да знаеш поне как да спазваш траекторията на завоя, не ти трябват ни книги ни уроци ни училища :D (мое мнение)-...Важното е да не те е страх и де се вика по точно-да имаш дупе :mrgreen:

П.С. Относно кутията мисля, че ако намериш от някоя морга на някакъв VW комби (голф 3-ка да речем) ще прави по голям старт, защото комбените кутии са по къси.

Не е точно така. Трябва да имаш усет за траекториите и подход към всеки вид завой; Трябва да имаш техника на максимално късно спиране(междинна газ, спирачка с десен крак); Работата с волана в самия завой също не е за подценяване. Трениране на захвати и така нататък.
Виш някой пилот да ти обясни това онова. Другото идва с много практика.

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 04, 2009 13:26
от panchugov_fen
Абе това което го каза си е точно така, но аз се опитвах да обясня друго.Исках да кажа, че то като не ти идва отвътре квото и ще да правиш пак ще си слабичък :wink:, но ще е много по лесно да се научиш ако си ''болен мозък'' отколкото ако седнеш и само четеш това онова :D .
Напълно си прав, че опита е от голямо значение

Re: "Рали автомобил" що е то?

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 04, 2009 13:37
от Saxo-Vts
Ама така наготово нищо няма да направиш.Явно не си се потрудил дори и малко да намериш някво инфо за това което питаш и казваш уж, че те интересува не си личи по нищо пък не знам.Ето ти едно полезно четиво http://www.rally-club.bg/articles/bezop.htm