IRC vs WRC

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

Re: IRC vs WRC

Мнениеот plm » Сря Юни 17, 2009 19:42

Темата определено е интересна. Chavo много добре е изложил факти и разсъждения по въпроса. Ще напиша и аз нещо, макар и не така подредено.
За мен възникването на IRC е реакция на недоволството от политиката на ФИА по отношение на рали спорта. Години наред ФИА толерираше Ф1 и подтискаше ралито/като дисциплина/.
Като съревнование IRC има много по-либерални правила, което много улеснява участниците. В същото време се спазват основните изисквания на ФИА. Затова няма конфликт. От ФИА не могат да имат никакви претенции, само могат да се раздвижат.
Относно пилотското участие съм убеден, че всеки, който се стреми към върха и има финансова възможност кара СРШ. Има достатъчно примери. В IRC основните фаворити са на малко по-ниско ниво, като там инцидентно карат безпарични "световни" пилоти. Например, Дювал утре. Но, на това ...специфично домашно рали той няма резултати. И като си го знаем ще кара или първи, или брак.
А Лоа е победител 5-6 години.
Сутринта се появи инфо с Мори Чандлар.
http://translate.google.com/translate?h ... id%3D11536
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: IRC vs WRC

Мнениеот Chavo » Чет Юни 18, 2009 11:27

Безспорно всеки се стреми към СРШ, но той става все по-малко достъпен.
Материалът за посещението на Мори Чандлър в Прага е много интересен.Това което веднага ми направи впечатление е темата за намаляване на разходите в рали спорта и идеята рали автомобилите да бъдат с двигатели от коли серийно производство. На мен това не ми звучи сериозно, но още веднъж се убеждавам какви хора участват в управлението на ФИА.
Споменава се и това, че и следващия сезон ще има коли WRC, нещо което се знаеше и за това че ще има купа за коли С 2000, нещо също актуаклно като идея от последните седмици.
Обръща се внимание и на "любимата" ми тема PSD. Говори се за обичайните глупости- "публично поведение, правилна грижа за здравето, тактики". Иди научи един човек на 20 години и повече тепърва как да се държи и какво да прави. Това също ми се вижда странно. Естествено, набляга се на проблемите с новата еволюция на Лансер 10-ка, но не това е главната причина за безличното представяне на пилотите от тази програма, те просто толкова си могат, за мен няма как да постигнат сериозно развитие. И в случая имаше лансиране, лобиране за определени хора, а когато това е налице качество не може да има.
За телевизионното покритие може да се пише много. Но просто промоутъра на СРШ ISC не може да предложи качествен продукт. Факт е, че телевизиите които не ползват готов продукт от ISC, а правят собствено отразяване на шампионата се справят много по-добре, макар и да акцентирам повече върху местните си пилоти, както MTV 3 MAX с финландските или Channel 4, които бяха взели правата преди няколко сезона с английските.
Но на мен репортажите на Channel 4 много ми харесваха. Имаха студия на всяко едно рали, канеха се пилоти в студиото, да споделят своите впечатления след всеки един ден на дадено състезание, нещо повече, имаше директна връзка между студиото и тях след края на даден етап и те споделяха своите мнения още в автомобила, при работещ двигател. Наблчгаше се сериозно и на "virtual spectator", компютърна графика имаше след почти всеки етап, където подробно се проследяваше движението на екипажите по етапа, а не само инцидентно за няколко секунди, както е в репортажите които предлагат ISC.
Chavo
 
Мнения: 270
Регистриран на: Пон Юли 09, 2007 16:20
Име: няма такова

Re: IRC vs WRC

Мнениеот damon » Чет Юни 18, 2009 12:21

Силата на IRC идва от излъчването по Евроспорт. Оказва се че в медийно отношение е по-добре да участваш в IRC отколкото WRC, да не говорим че е и доста по-евтино. Според мен WRC e по-слабия шампионат в момента, едниственото което го прави по-атрактивен са WRC колите... Ще видим обаче докога ще издържат Евроспорт. Ако те се откажат - край с IRC.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Re: IRC vs WRC

Мнениеот Chavo » Чет Юни 18, 2009 12:37

Не вярвам Евроспорт да се откажат, поне в Европа интереса към сериите е голям. Но да, IRC е пряко свързано с Евроспорт.
За СРШ и WRC колите. Колко са WRC колите като бройка? Но това вече е дискутирано, Чандлър също отбелязва малкия брой екипажи стартирали в Кипър, Акрополис и които ще стартират на предстоящия кръг в Полша.
Аз лино не мога да напиша, че IRC е по-силният шампионат в момента, но определено е по-интересния.
Самото присъствие на Себастиен Льоб в СРШ е гаранция за качество, но това не е достатъчно. Хирвонен и Латвала дават всичко от себе си, за да се борят с него, но и това не е достатъчно.
Лично аз не смятам че в СРШ статуквото ще се запази, той или ще стане по-силен( което е по-логичния вариант) или ще западне съвсем.
Но трябва да се действа. Напредъка на IRC е очевиден и ще става все по-голям.
Chavo
 
Мнения: 270
Регистриран на: Пон Юли 09, 2007 16:20
Име: няма такова

Re: IRC vs WRC

Мнениеот plm » Чет Юни 25, 2009 19:04

plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: IRC vs WRC

Мнениеот Chavo » Вто Юни 30, 2009 11:01

Тази тема може да се коментира до безкрай. Все пак мисля, че може да направя кратък коментар върху последните материали.
Нормално е да се дава думата на Уилсън и Кеснел, те и техните тимове ще бъдат водещите и следващата година, за по-нататък не знам.
Аз не виждам какво ще се промени драстично в следващият шампионат, той ще си е горе-долу същият, като ще има повече автомобили С2000, но за мен на този етап е неясно доколко СРШ ще е атрактивен за нови производители следващата година.
От една страна е добре че ще има пак WRC коли, но от друга се толерира търговията на Уислън и Кеснел, положението следващия сезон е в услуга най-вече на техните интереси. Защо? Защото СРШ вече не атрактивен за производители на WRC автомобили по ред причини и няма да има нови заводски марки, а в същото време тимовете водени от Уилсън и Кеснел са там. Не че е невъзможно автомобил С 2000 да бие WRC, във френския шампионат има такива случаи, а и преди години автомобили от Ф2 бяха по-силни от другите на определени състезания, но мисълта ми е че Форд и Ситроен пак ще са водещите отбори, върху тях ще се отделя най-много медийно внимание, а това значи един вид реклама, екипажите на тези тимове пак ще печелят ако не всички, то почти всички състезания, а виждаме какво става от репортажите от Рали Полша, както и от всяко друго рали, дават се предимно водещите пилоти, първите трима, другите много по-малко, по международния видео обмен , който ползват новинарските емисии пак се показват колите на първите, казва се кой е завършил първи и втори, не кой пети и шести и къде е рекламата, къде е изгодата за другите производители? Ще има купа за С 2000, какво от това? Няма ли сега купа за автомобилите от група Н, не се ли излъчва шампион и там? Но отзвука е никакъв, така за мен ще бъде и в конкретния случай.
За избора на състезания положението е същото- Кеснел го казва в прав текст- "Предпочитаме места, където продаваме добре". Но това не е в интерес на зрителите. Географията на СРШ би трябвало да се разшири и да има все повече и повече нови състезания, така се популялизира и самият спорт, но както писах търговията е най-важна. Нещата са за отбран кръг хора, няма място за всички.
От тази мисъл логично отивам и на друга. При обсъжданата идея от 2011 година автомобилите да са с мотори 1.6 как точно ще се привлекат нови производители? Само с формалното намаляване на разходите ли, достатъчно ли ще е това? Къде е изгодата, къде е рекламата за новите, за какво им е нужно въобще да правят състезателни автомобили 1600 кубика, след като те могат да си ги продават серийно на пазара и нещата ще вървят добре, вместо да се натоварват с допълнителни разходи в СРШ, където перспективата е неясна.
Поне от изложеното като отзвук от заседанието има много неясни въпроси, а може хората там да знаят отговорите, дано е така.
И защо написах, че разходите се намалаяват формално? Защото се получава пак един нонсенс. Ще се намалят разходите по автомобилите, но има идея да се увеличи състезателната дистанция в едно рали. А това автоматично води до нови разходи. И като се тегли чертата какво става? По-евтин ли ще е всъщност автомобилния спорт?
Chavo
 
Мнения: 270
Регистриран на: Пон Юли 09, 2007 16:20
Име: няма такова


Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

cron