от Chavo » Вто Юни 30, 2009 11:01
Тази тема може да се коментира до безкрай. Все пак мисля, че може да направя кратък коментар върху последните материали.
Нормално е да се дава думата на Уилсън и Кеснел, те и техните тимове ще бъдат водещите и следващата година, за по-нататък не знам.
Аз не виждам какво ще се промени драстично в следващият шампионат, той ще си е горе-долу същият, като ще има повече автомобили С2000, но за мен на този етап е неясно доколко СРШ ще е атрактивен за нови производители следващата година.
От една страна е добре че ще има пак WRC коли, но от друга се толерира търговията на Уислън и Кеснел, положението следващия сезон е в услуга най-вече на техните интереси. Защо? Защото СРШ вече не атрактивен за производители на WRC автомобили по ред причини и няма да има нови заводски марки, а в същото време тимовете водени от Уилсън и Кеснел са там. Не че е невъзможно автомобил С 2000 да бие WRC, във френския шампионат има такива случаи, а и преди години автомобили от Ф2 бяха по-силни от другите на определени състезания, но мисълта ми е че Форд и Ситроен пак ще са водещите отбори, върху тях ще се отделя най-много медийно внимание, а това значи един вид реклама, екипажите на тези тимове пак ще печелят ако не всички, то почти всички състезания, а виждаме какво става от репортажите от Рали Полша, както и от всяко друго рали, дават се предимно водещите пилоти, първите трима, другите много по-малко, по международния видео обмен , който ползват новинарските емисии пак се показват колите на първите, казва се кой е завършил първи и втори, не кой пети и шести и къде е рекламата, къде е изгодата за другите производители? Ще има купа за С 2000, какво от това? Няма ли сега купа за автомобилите от група Н, не се ли излъчва шампион и там? Но отзвука е никакъв, така за мен ще бъде и в конкретния случай.
За избора на състезания положението е същото- Кеснел го казва в прав текст- "Предпочитаме места, където продаваме добре". Но това не е в интерес на зрителите. Географията на СРШ би трябвало да се разшири и да има все повече и повече нови състезания, така се популялизира и самият спорт, но както писах търговията е най-важна. Нещата са за отбран кръг хора, няма място за всички.
От тази мисъл логично отивам и на друга. При обсъжданата идея от 2011 година автомобилите да са с мотори 1.6 как точно ще се привлекат нови производители? Само с формалното намаляване на разходите ли, достатъчно ли ще е това? Къде е изгодата, къде е рекламата за новите, за какво им е нужно въобще да правят състезателни автомобили 1600 кубика, след като те могат да си ги продават серийно на пазара и нещата ще вървят добре, вместо да се натоварват с допълнителни разходи в СРШ, където перспективата е неясна.
Поне от изложеното като отзвук от заседанието има много неясни въпроси, а може хората там да знаят отговорите, дано е така.
И защо написах, че разходите се намалаяват формално? Защото се получава пак един нонсенс. Ще се намалят разходите по автомобилите, но има идея да се увеличи състезателната дистанция в едно рали. А това автоматично води до нови разходи. И като се тегли чертата какво става? По-евтин ли ще е всъщност автомобилния спорт?