Страница 2 от 3

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Нед Юни 12, 2011 18:31
от pit_lubopit
Май с доста голямо закъснение влизам за пръв път в този интересен форум.Направи ми впечатление, че ТРЪБИТЕ за ролбари ,както и самото ТРЪБООГЪВАНЕ е проблем за някои от вас.Щом има изисквания на организаторите на ралита към МАТЕРИАЛА за направа на ролбарите те трябва да се изпълняват стриктно.Отделен въпрос е якостта ,дали трябва да бъде гарантирана чрез изчисление от истински инженер / а не председател или член/.Но след като те издават неизбежния сертификат допускащ участие в ралито няма нищо по-просто от това да се обърнете към всеки по-големичък склад за метали и там ще ви доставят точния материал.Не забравяйте да изисквате копие-СЕРТИФИКАТ за качеството му ,защото тази бумашка тежи повече от самата тръба.Колкото до тръбоогъването търсачките в интернета ще ви го осигурят.Накрая остава ЗАВАРЧИКА,който трябва да е паспортчик .Комисията да каже какви доказателства за качествена работа ще иска от него.Аз лично не съм чул за ролбар,строшен поради некачествена заварка.

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Пон Юни 13, 2011 17:47
от Marin
колеги в какви филми се вкарвате :) ние тая година купувахме клетка за саксо иииииии дадохме 1300 лева и сами си я зглобихме а колата има и поспорт ве4е ;) само да спазете приложение Ж и всико е ок а докомнти се намитат :)

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Пет Юни 17, 2011 15:44
от pit_lubopit
Наистина изпълнението на всякакви формални изисквания е досадно,но може би хората са целили максимална сигурност за водача на МПС пък и билетите за състезанията са в ръцете им.Но ако РОЛБАРИТЕ не се правят за състезания никой не може да Ви каже кой и как ще го изпълни.Ако си умен ,гледай да е здраво и помни като във вица-"Важно е фито......"За неразбралите -между диаметър на тръбата и дебелината на стената й по-важен е диаметъра.За вътрешните ролбари е задължително тръбната рамка да е затворена от всичките 6 страни /отпред,отзад,отгоре,отдолу, отляво и отдясно/ с тръби.Челата на тръбите трябва да са обработени с цел минимален луфт-гаранция за добра заварка.Външните ролбари красят колата ,но смисълът им е да поемат евентуален удар като бушон,затова трябва да се правят от тръби с по-голям диаметър и по-малка дебелина на стената ,за да могат смачквайки се да изразходват енергията на удара а не да я предават на шасито изкривявайки го.Защото и то хич не е евтино.А аз за собствена утеха знам ,че при ударени 10 коли с ролбари и 10 без ролбари при първите има само КАТ а при вторите линейки и прочее....А най-сигурното предпазно средство е предвидливостта и добрите рефлекси на пътя. :D

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Нед Юни 19, 2011 21:59
от Marin
колегата е прав само една подробност важен е диаметара а дебелината е писана от 2.5 нагоре ;) не по танка

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Вто Юни 21, 2011 20:27
от pit_lubopit
Считам,че най-подходящите и най-често употребявани тръби са точно 1,5 цола с дебелина 2,5 мм.Знаете, че всяка конструкция се преосигурява,като се използва следващия размер на материала.Но от друга страна при огъването на тръбите те изтъняват от външната страна с 20 % средно.За изискванията за заваряване е нужно стената да е поне 2мм.Така нещата си идват по местата.Остава и челата да са точно обработени ,а не да се наварява слой след слой.Правете каквото трябва,пък да става каквото ще.Ако имате снимки от ваши ролбари ,няма лошо да ги публикувате в този форум.Има много хора за които ще е интересно.

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Чет Юни 23, 2011 00:09
от Astra_26
Тази тема беше актуална преди три години, но сега не е. Единствените ролбари, които в момента могат да се монтират в автомобилите, за да им се издаде паспорт, трябва да бъдат хомологирани (OMP, Sparco и др.)

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2011 08:47
от Сашо Христов
Колега темата е актуална,защото от 3 години искам някой да ми покаже ДОКУМЕНТ в който са изброени въпросните заварчици от БФАС ,повтарям-ДОКУМЕНТ ,а не устни приказки от 1001 нощ :wink:
Такъв докуметн още не съм видял никъде :roll:
А за клетките стана ясно че само хомологирани стават :idea:

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Съб Юни 25, 2011 11:41
от pit_lubopit
Господа,една тема е актуална до момента,когато няма какво повече да се каже или направи по даден въпрос.Това не значи ,че след време по някаква причина няма пак да се появи.Аз обаче виждам връзка на горните съображения с възможни изисквания при направа на тръбната конструкция на бъги или картинги.Тук не попаднах на някаква насочваща информация,която може да помогне,ако човек реши да си ги направи.Наскоро разговарях с фен на АТВ-тата, който също се чудеше как да е в крак с времето,но не открил нищо по интересуващите го въпроси.С други думи-ако някой даде идеята осъществяването й може и да не е най-невъзможното нещо за мен или за някого от вас.

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 08, 2011 20:56
от rally86
Нещо не ми се връзва всичките бегачки дето се правят при Х-овете да са с купени роубари,даже въобще не го вярвам.А и това е пълна глупост,от къде например ще си купя аз роубар за мазда мх-6?

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 10, 2011 09:47
от Ferjancz
rally86 написа:Нещо не ми се връзва всичките бегачки дето се правят при Х-овете да са с купени роубари,даже въобще не го вярвам.А и това е пълна глупост,от къде например ще си купя аз роубар за мазда мх-6?



От къстъм кейджис :wink:

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 10, 2011 16:54
от RS_TURBO
Safety Devices, Custom Cages, И още знайни и незнайни сертифицирани от фиа създатели на клетки :)

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Нед Ное 13, 2011 17:33
от VAZ2103
Има и друг начин с клетките. Гаражна клетка направена по приложение Ж на ФИА може да се хомологира от някой сервиз но отговорника за сервиза поема последствията ако тая клетка при удар се счупи и се докаже че е от лоша направа :? .

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Пон Окт 01, 2012 12:45
от dinkoh
Темата за тръбите за предпазна клетка пак е актуална,тъй като има решение на УС на БФАС,което позволява направата на предпазна клетка:http://bfas.bg/documents/reshenia-na-us.html
Решението е от 28.08.2012г.
Така че,тук може да коментираме откъде да се купят тръбите,кой може да заваря самата клетка и всичко друго свързано с материалите и монтажа на предпазни клетки.

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Нед Юни 16, 2013 11:15
от stucci_ms
Здравейте колеги, нека обновим малко темата. В момента разполагаме с безшевни тръби 45х3 , 48х2,2 и 45х2,6. Общо взето в цяла София около 5-6 месеца търсим някой с тръбогиб (професионален) който да сгъне някоя от въпросните тръби. Намерихме такава ф-ма, но човека наскоро починал и няма кой да работи на машината. Обикновените тръбогиби, при сгъвка на тръбата, изтеглят така тръбата, че я сплескват и дефакто отслабват материала. Има ли някой който е сгъвал тръби в София и София окръг на машина която е с вътрешен дорник и не позволява на тръбата при сгъване да е сплесква, отслабва, нарушава структурата и т.н.

Re: Тръби за ролбар

МнениеПубликувано на: Вто Юни 25, 2013 20:13
от SixKillerVR6
Ако намериш кой да свива 45х3 свиркай веднага че от месеци не мога да изровя човек да го направи. Машини има много ама такива ролки никой няма и не ще да се наема :evil: В краен случай ще се сменя размера.