Astra_26.Eng.xls

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

Astra_26.Eng.xls

Мнениеот Astra_26 » Вто Мар 13, 2007 01:48

Мисля, че това което ще представя в тази тема, ще бъде много интересно за участниците във форума. Това е Excel програма за изчисление на бензинов четиритактов двигател. Правя я вече няколко седмици, все не ми остава време да я довърша, но засега ще я пусна в този си вид. По нея може да се работи още много. И графична част съм замислил, да вмъкна още фактори влияещи на работата на двигателя, максималния въртящ момент още не съм извадил (за мен най-определящит показател), но и това ще стане. Не мога да дам % на грешка на програмата, тъй като всеки един двигател си е строго специфичен. Ако сравним два с еднакви основни геометрични и масови параметри, те също няма да са еднакви поради куп конструктивни особености, различни вибродинамични, резонансни процеси и т.н.Въпреки това програмата е достатъчно точна, за изчисление на един конвенционален двигател. С нея по най-лесният и бензиноспестяващ начин можете да експериментирате със състава на горивната смес, степента на сгъстяване, околна температура, налягане и т.н. Основното и предназначение е да видиш кой основен параметър по какъв начин влияе на мощността и на топлинното състояние на двигателя .
Тази програма я очакват много ъпдейти, затова ако съм пропуснал нещо или Вие искате да добавите нещо към програмата - тук е мястото.
Прикачени файлове
Astra_26.Eng.xls
(63 KiB) 476 пъти
main-tab.JPG
main-tab.JPG (52.29 KiB) Прегледано 11683 пъти
Последна промяна Astra_26 на Вто Мар 13, 2007 21:20, променена общо 1 път
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот Memphys™ » Вто Мар 13, 2007 18:50

Ванка, кат вкарам данните на иС-а и ми го вади 115 коня, колкото е нормалния мотор, а трябва да е 136, иначе обема го цели.
Прикачени файлове
untitled.JPG
untitled.JPG (97.49 KiB) Прегледано 11614 пъти
..:: Tuning Is Not A Crime, It's A Pure Passion ::..
..:: Няма нищо по-СЕКСИ от червено купе Е30 ::..
Аватар
Memphys™
 
Мнения: 14
Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 22:00
Местоположение: Memphys™Ville

Мнениеот Astra_26 » Вто Мар 13, 2007 19:20

Живко, ако си забелязал болшинството от конвенционалните двулитрови двигатели са около 115 к.с. При този на BMW 1.8 IS явно са поработили над прецизното смесообразуване, формата и размера на всмукателните (изпускателните) тръби и канали в главата, клапаните, фазите на газоразпределение, запалителната система и още много фактори имащи пряко отношение към оптимизирането на процесите в двигателя. То има и атмосферни двигатели с по 300 к.с. на литър, но в тази програма няма как да се зададат такива конструктивни и опитноустановени параметри. Въпроса е, когато се прави един двигател за нашия спорт :D, да се анализира, кой основен параметър по какъв начин влияе на мощността и на топлинното състояние на двигателя. :wink:
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот Astra_26 » Сря Мар 14, 2007 18:11

В момента подготвям нова програма за изчисление на време и път за ускорение на автомобил. Там ще се задават, теглото на автомобила, мощността и и честотата при която я постига, предавателните числа на кутията и главното предаване, размера на гумите, височина и широчина, Cx, вид на пътната настилка и надлъжен наклон на пътя. В крайна сметка трябва да ти изчисли ускорение от 0 до каквато скорост искаш (колкото може автомобила), 400 или 1000м със старт от място или летящ, еластичност на отделните предавки и други интересни тестове. Няма да се отчита времето за сработване на съединителя и за превключване на предавките. Виждам че за двигателя програмата не ви е толкова интересна
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот ifcho » Сря Мар 14, 2007 19:27

Ооо на мен ми е интересна :)

Ма ти знаеш де :P
Аватар
ifcho
 
Мнения: 309
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 18:07
Име: Ivailo Ivanov

Мнениеот PlamenVFTS » Чет Мар 15, 2007 10:00

Понеже искаш да чуеш някакво мнение за програмата, която си направил ще си позволя да напиша няколко неща.
Първо ти си използвал метода на Гриневицки, който датира от началото на миналия век и това са първите опити за теоретично моделиране на работния процес в двигателите с вътрешно горене. Това е метод, който е разпространен във всички учебници и се учи както в техникумите така и в висшите учебни заведения. Да метода е идеален за направата на дипломни и курсово работи, но с него не могат да се правят абсолютно никакви задълбочени изследвания на процесите поради това, че голяма част от показателите на работните процеси се избират без да се отчита влиянието на голям брой фактори. Ето например коефициентът на пълнене в тези зависимости е функция само на три неща загубата на налягане по време на пълнене, степента на подгряване на работното вещество и коефициента на остатъчни газове в цилиндъра, като от своя страна първите два параметъра си ги избираме по собствено усмотрение, а третия изчисляваме при чисто идеализирани условия. Така, че коефициентът на пълнене не ни носи никаква информация за начина на протичане на газообменните процеси, той по ниакакъв начин не зависи от безкрайно много фактори като моментите на отваряне и затваряне на клапаните, законите за тяхното движени, газодинамичните процеси в пълнителната и изпускателната система, изпарението на горивото и др. В крайна сметка подобен алгоритъм може единствено да ни покаже какви стойности са необходими примерно за коефициентът на пълнене за да може нашия двигател да има еди какви си показатели.
Дадох за пример коефициентът на пълнене защото той най-пълно олицитяорява недостатъка на метода, но по същия начин стоят нещата и с протичането на горивния процес.
Така, че ако се синтезират нещата може да се каже, че методът не може да се ползва за изчисляване на работния процес в двигателя, а само показва глобални зависимости с безкрайно много взаимосвързани неизвестни в тях.
PlamenVFTS
 
Мнения: 90
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 11:40
Местоположение: София
Име: Пламен Пунов

Мнениеот Astra_26 » Чет Мар 15, 2007 14:57

Пламене, напълно съм съгласен с твоето мнение, но засега това е единственият ни познат начин, за изчисляване на изходни параметри на ДВГ. Аз по горе съм писал за всичко коети споменаваш ти че :"в тази програма няма как да се зададат такива конструктивни и опитноустановени параметри", също така и най важното - характера на кривата на въртящият момент(която зависи в по голяма степен от фазите на газоразпределение). Та че аз съм направил и пуснал тази програма с цел да се забавляваме и да се учим кое как влияе на двигателя. Благодаря ти за изказаното мнение. :D
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот Memphys™ » Пет Мар 16, 2007 22:48

Ооооо, темичката живна малко :D
..:: Tuning Is Not A Crime, It's A Pure Passion ::..
..:: Няма нищо по-СЕКСИ от червено купе Е30 ::..
Аватар
Memphys™
 
Мнения: 14
Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 22:00
Местоположение: Memphys™Ville

Мнениеот Astra_26 » Пет Май 04, 2007 00:43

Astra_26 написа:В момента подготвям нова програма за изчисление на време и път за ускорение на автомобил. Там ще се задават, теглото на автомобила, мощността и и честотата при която я постига, предавателните числа на кутията и главното предаване, размера на гумите, височина и широчина, Cx, вид на пътната настилка и надлъжен наклон на пътя. В крайна сметка трябва да ти изчисли ускорение от 0 до каквато скорост искаш (колкото може автомобила), 400 или 1000м със старт от място или летящ, еластичност на отделните предавки и други интересни тестове. Няма да се отчита времето за сработване на съединителя и за превключване на предавките.


Ето я и нея, още не съм я довършил, но засега е това. Няма по добър начин за подбор на главно предаване, или някоя от предавките. За каквито режими си пожелаеш. Ще бъде интересна и полезна за хора, които се занимават с предавателни кутии.
Прикачени файлове
Astra_26 Accel.rar
(133.71 KiB) 452 пъти
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот Astra_26 » Съб Май 05, 2007 18:54

Ако възникнат въпроси по програмата, тук е мястото да питате.
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Мнениеот D.Nikolov » Вто Май 08, 2007 11:02

Много хубави и полезни програми, евала "Astra_26" че ги пусна във форума :D на мен много михаресват
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Мнениеот Astra_26 » Нед Фев 03, 2008 13:09

Ето една програмка която намерих скоро. http://intriga-bs.hit.bg/turbocalc.exe Предполагам ще е интересна на много хора (особено за ТУРБОгазари) :lol: . Полезна е, само дето дименсиите са малко изхакани (не са по системата SI), но могат да се ползват разни конвертори http://www.onlineconversion.com/
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: Astra_26.Eng.xls

Мнениеот Astra_26 » Вто Сеп 16, 2008 11:49

Вчера един приятел ми изпрати програма описваща голямото разнообразие от предавателни кутии на Renault. Ще се радвам, ако на някой му е от полза.

Изображение
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: Astra_26.Eng.xls

Мнениеот Astra_26 » Пет Яну 07, 2011 00:58

Наскоро ми попадна една много стара програма, но вече поне е кракната.
CarTest2000

Изображение

Това е програма, която много добре характеризира динамиката на автомобила, като има доста голяма база данни за различните марки и модели. Възможна е пълна симулация на ускорение със смяна на предавките в реално време. Има и опция да си задаваш собствени данни или да променяш съществуващи. :) Много е зарибяваща.

Първо трябва да инсталирате Java(TM) 2 Runtime Environment. От тук:
http://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enf ... 02-win.exe

Ето и самата програма:
http://astra26.hit.bg/Engine/CarTest2000.zip

Поставете папката в С:\CarTest2000 и стартирайте програмата от там.


P.S. Ако намерите нещо по-ново "от сорта", пускайте тук.
Изображение Ivan Ivanov Rh A+
____vromos.bg____
Аватар
Astra_26
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 00:30
Местоположение: Бургас skype: astra_26 0877838227
Име: Иван Иванов

Re: Astra_26.Eng.xls

Мнениеот onewg » Вто Фев 01, 2011 22:31

Ако не е някакво сложно изчисление, мога да я преобразувам в изпълним файл .exe

Нз ако ще е по удобно.. :)

то всъщност ти си си намерил някаква.. :D
onewg
 
Мнения: 22
Регистриран на: Съб Яну 01, 2011 15:33
Име: Траян Савов


Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 50 госта