Страница 2 от 4

МнениеПубликувано на: Чет Фев 08, 2007 11:42
от P.Solberg
Според мен, плюса са си точно тези 4 години.

МнениеПубликувано на: Чет Фев 08, 2007 13:23
от PlamenVFTS
Всяка кола може да участва 4 години след изтичане на хомологацията и в същата група и клас след представяне на хомологационния фиш. Това важи за всички състезания без кръговете от Световния рали шампионат.
Това го пиша по спомени, но го има написано в някое от изданията на федерацията.
Аз си мисля че плюса е друго нещо, поставянето му дава правото на производитела да удължи хомологацията след нейното изтичане.

МнениеПубликувано на: Чет Фев 08, 2007 13:37
от rally_girl
И аз така знам,че плюсът означава още 4 години, но съм чувала и още нещо, което незнам дали е вярно. Хомологацията на FIA продължава седем години след последния произведен модел + още 4 години.

МнениеПубликувано на: Пет Фев 09, 2007 20:44
от plm
Винаги съм считал, че познаването на документите е в основата на дадена дейност.
Преди време знаех много добре документите, сега съм изостанал и нямам претенции за пълно познаване.
Но, ми се ще да кажа нещо.
Не само производител може да поиска, расп. направи хомологация. Трябва да се заявят пред ФИА намеренията, после комисия одобрява /или не/ . За това се заплаща. Ако, предложението се одобри по съответния ред на ФИА се издава хом. фиш който е валиден 5 години. Едно от ограниченията на ФИА е брой на идентични автомобили. Сега за гр. А се искат 2 500.
Преди години за гр. Б се искаха 200 коли , от които поне 20 да бъдат за състезания / или 180 могат да бъдат за нормална продажба/.
Нека дам и примери.
Лада ВФТС - хомологацията не е от ВАЗ/завода производител/, а от ВФТС.
За хомологацията на Шкода 130 РС. Май от ФИА като са видяли Шкода и са казали набързо, ОК, няма проблем. Да, но после като идват успехите на Шкодата и...
Когато чехите искаха хомологация за 130 LR гр. Б гузните чиновници от ФИА искаха за контрол 200 коли на едно място и ги подложиха на пълен контрол! Някъде имам и снимки от 200 Шкоди 130 ЛР за проверката .
Или за Москвичите. Хомологация на Москвич гр.А с Вебери , при положение, че се искаше броя на идентичните коли да е 5 000!
И у нас имаше за малко два такива Москвича, но ... за малко. /Сл. Христов и Валери Касабов/.
Сега набързо попрегледах новите правила...
Важи това, което е написал Plamen VFTS - след изтичане на хом. още 4 години...
Това не съм го прочел в документи на фед. , защото просто няма такива.
Пак казвам, вече е по-сложно и е нужно постоянно разучаване на документите.
Вече може да се хомологира само мотор, например.
Ами, Фабия ВРЦ - потърсете хомологация /като номер/. За да успеят направиха Фабия РС /1.9 ТДИ, 130 к.с./. После друг мотор и т.н.
Като съдя за отношението и разбирането у нас към кит-карите /1600/ , то ако дойде Фабия ВРЦ на тех. преглед сигурно ще искат да е с дизелов мотор.
Вчера и днес като гледах разни документи и забелязах, че в София на 2.. февруари ще има обучение на техническите комисари на ФИА...
В друга тема наскоро се коментираше HANS.
Те са препоръчителни, но не са задължителни.
Призовавам през зимните месеци да се запознаем със, и да коментираме правилниците. Само так може да бъдем компетентна публика по трасетата.

МнениеПубликувано на: Пет Фев 09, 2007 22:20
от PlamenVFTS
Ето как точно е формулирано правилото;
Бюлетин №370/Ноември 2000
Международен спортен кодекс-стр.7, т. 21(в)

(в)Допускани автомобили в международни ралита от I категория:
Мощността на всички авомобили е ограничена приблизително на 300к.с във всички международни ралита. ФИА по всяко време и при всякакви обстоятелства ще взима всички необходими мерки за ограничаване на мощността.

В международни ралита могат да вземат участие само следните автомобили:
а) Туристически автомобили Група А, освн ако има индикация противоположна на хомологационния фиш, изключваща някои подобрения.
б) Серийни автомобили Група Н, освен ако има индикация противоположна на хомологационния фиш, изключваща някои подобрения.

Група А и Н автомобили са разрешени за допълнителен период от четири години, след изтичане на хомологацията, да вземат участие в международни ралита освен тези в Световния рали шампионат при следните условия:

Автомобилите могат да стартират и да са класирани при еднакви условия с всички останали хомологирани автомобил.

Такива нехомологирани автомобили като определените по-горе могат да бъдат допуснати до участие само с изцяло попълнени, макар и изтекли хомологационни фишове, представени при документирането и техническия преглед, ако останат в пълно съответсвие с оригиналната техническа докумнетация и са в нормално състояние за участие по преценка на техническите комисари.

Размерът на турбоограниченията в тези автомобили и минималните тегла трябва да са валидни в момента.

П.С. Това е написано в Приложение Ж издадено в книжката за 2001 на БФАС стр. 66.
От документа ясно се вижда, че това не е решение на БФАС, а на ФИА и определено не е продиктувано от изтичане на хомологацията на Ладите в края на 2002г.
Дали този документ продължава да е в сила нямам на представа, но поне до края на миналата година явно е било така!

МнениеПубликувано на: Пет Фев 09, 2007 22:50
от MIROSLAV MARINOV
През 2001ва година излезе наредба на ФИА която дава право за участие в международни ралита /без тези от световния шампионат/ на автомобили от гр А и Н четири години след изтичане на хомологацията им при представяне на хомологационен фиш с всичките допълнения.Това стана след като през 2000 изтече хомологацията на ескорта,ланчията и други автомобили които бяхя по голямата част от участниците.От това спечелиха и ладите,които караха до края на миналата година.Тази наредба още не е отменена,така че всеки автомобил с изтекла хомологация може да участва ако влиза в тези четири години.ТОВА НЕ Е ПРОДЪЛЖАВАНЕ НА ХОМОЛОГАЦИЯ ,а право за участие след изтичането и.Няма нищо общо и с плюса след годината на края на хомологацията.Той означава че е възможно да бъде удължена след тази година но не е задължително.

МнениеПубликувано на: Пет Фев 09, 2007 22:53
от MIROSLAV MARINOV
Ето Pldmen VFTS го цитира точно.

4 години!!

МнениеПубликувано на: Сря Фев 14, 2007 11:02
от ky4eto
Днес говорих с някой от БФАС, и ми обясни човека че хомологацията на всеки автомобил се удължава автоматично с 4 години, от датата написана като краен срок. Това се отнася за България, попитах и за европайските кръгове, също важи, за рали България примерно.
Нямам идея това и в другите страни ли го има, правило на фиа ли е или си е според всяка държава, но така стоят нещата за България.

Говорих и за ХАНС системите, не са задължителни! :)

МнениеПубликувано на: Сря Фев 14, 2007 11:06
от txl
Остави това, което са ти казали в нашата федерация... в по-горните мнения е обяснено добре. Имат право да карат 4 години след изтичането на хомологацията при някакви условия, но това не е удължаване на хомологацията.

Re: Хомологации на FIA

МнениеПубликувано на: Вто Юни 17, 2008 14:41
от txl

Re: Хомологации на FIA

МнениеПубликувано на: Сря Юни 18, 2008 19:27
от BradurS
Аз зная че 2006+ значи че хомологациата изтича през 2006, но има опция за 4 год. удължаване на срока. Дали да се удължи срока мисля че решава ФИА

Re: Хомологации на FIA

МнениеПубликувано на: Чет Юни 19, 2008 18:03
от jujoracing
В хомологацията на Самарата защо пише, че блока е от чугун?Блока е алуминиев.

Re: Хомологации на FIA

МнениеПубликувано на: Нед Авг 31, 2008 10:08
от txl

Re: Хомологации на FIA

МнениеПубликувано на: Нед Авг 31, 2008 16:44
от Astra_26
Заради EVO X-ката се наложи да инсталирам японски шрифт. :D Браво, Тошко!

Re: Хомологации на FIA

МнениеПубликувано на: Нед Авг 31, 2008 23:29
от txl
В исторически план се получава много добре, но липсват съвременни хомологации.

P.S. И пак update :)
http://www.rally-club.bg/homologations.htm