Страница 1 от 1

Теглене репатриране на състезателен автомобил

МнениеПубликувано на: Пон Юни 02, 2014 14:21
от VAZ2103
Здравейте колеги , реших да пусна тема защото не открих конкретен отговор на въпросите си и мисля че ако се опише чисто и прегледно ще е полезно на повечето незнаещи който се чудят как да си придвижат "бегачката".

Въпросат ми е следният какви са точно изискванията ако автомобила се тегли с "твърда връзка" какви трябва да са нейните размери ? А самията автомобил от какво има нужда за да може да се тегли с такава връзка легално по родните пътища. Имам предвид има ли нужда да има застраховка и минат ГТП?

А вече ако се тегли с кола/джип на платформа с 2 оси ще е нужно шофьора да има B+E предполагам?

И да използвам същата тема камиончетата "репатрак" с каква категория се карат?

Благодаря за отделеното внимание. :)

Re: Теглене репатриране на състезателен автомобил

МнениеПубликувано на: Пон Юни 02, 2014 17:53
от Пламен Хинков
viewtopic.php?f=1&t=10715 Няма промени от тогава поне в тази част на закона за движение по пътищата и правилника за неговото прилагане. А за "камиончетата" когато е регистриран с общо тегло до 3.5 т се управлява с "В" категория при по високо общо тегло е нужна "С". Поздрави.

Re: Теглене репатриране на състезателен автомобил

МнениеПубликувано на: Сря Юни 04, 2014 20:28
от BOXER
Значи всичко зависи от сборните килограми на джипа,колата и платформата .Килограмите който не трябва да надвишават автомобила с платформа и товар мисля,че беше към 4200-4300кг. Ако си под килограмите се кара с В категория.С осите на ремаркето също нямаш проблем да са две,стига пак да си под тези килограми.

Re: Теглене репатриране на състезателен автомобил

МнениеПубликувано на: Съб Юни 07, 2014 00:28
от MIROSLAV MARINOV
Явно подновяваме старата тема.
Преди две седмици се връщах от състезание теглейки бегачката на колесар както винаги.Имам гражданска на бегачката.Имам и рамка със всички светлини която монтирам на покрива на бегачката.Полицая каза че гражданската не важала щото няма ГТП.После видя старите табели и каза че ще ми напишат акт защото тези коли със стари табели ги спирали служебно от движение.
Казах им че няма как да ме спрат служебно защото аз имам валиден талон който е издаден в КАТ и е БЕЗСРОЧЕН!Така че колата с него е с валидна регистрация докато си я убие господ.Другото е , че гражданска без ГТП не важи само ако колата се движи на собствен ход.Когато колата се движи на твърда връзка или на колесар тя може да бъде и технически неизправна ,така че не и трябва ГТП.Трябва и само гражданска в случай че попадне в ПТП.
Колата може да бъде не само със стари табели, но и без табели.Достатъчно е да има гражданска която може да се направи само на рамата.
Един час изгубихме на караулката.Единия полицай се обажда къде ли не в КАТ.Накрая ми върна документите щото му казали нищо да не ми пише.Аз му казах че съм му казал същото преди час.Няколко пъти излизам с тази кола през граница и ако е незаконно да съм с такива табели ,няма да ме пуснат.
Колеги,аз сигурно няма да го доживея, но се надявам след 4-5 поколения да станем гражданско общество.Преди няколко години държавата реши да събере едни пари от нас със смяна на табелите и знаейки че сме овци успя.Нали се сещате какво щеше да стане ако някой си беше помислил да направи това в Гърция или Испания.
В закона за движение по пътищата никъде не пише че не може да се движиш със стари табели.

Re: Теглене репатриране на състезателен автомобил

МнениеПубликувано на: Пон Юни 09, 2014 07:48
от rally86
Наи добрия вариант е да возиш колата с камионче тип платформа до 3.5т обща маса.Само с Б категория можеш да теглиш ремарке туристическо до 750 кг.Тоест ти трябва Б+Е за по високо тегло

Re: Теглене репатриране на състезателен автомобил

МнениеПубликувано на: Пон Юни 09, 2014 18:39
от BOXER
В закона пише 1 ос 750кг., но има друг закон в кйоито се пише,че може да претовариш стига общата маса на композицията да не прехвърля 4300кг или там някъде беше. Тойота Хай Лукс с двуосна платформа и бегачката се кара само с Б и никъде полицайте не са се заяли затова.Закона седи пресниман в жабката,случайно ако някой полицай не го знае и реши че ремаркето е по-тежко ;)

Re: Теглене репатриране на състезателен автомобил

МнениеПубликувано на: Сря Юни 18, 2014 09:06
от molinar1
Аз съм напълно съгласен с теб!

Re: Теглене репатриране на състезателен автомобил

МнениеПубликувано на: Чет Юни 19, 2014 00:48
от VAZ2103
Дефакто с Б категория само вариантите са камионче до 3500кг или на твърда връзка с платена гражданска? :) Благодаря за изчерпателния отговор Миро Изображение

Re: Теглене репатриране на състезателен автомобил

МнениеПубликувано на: Чет Юни 19, 2014 20:25
от Пламен Хинков
При теглене с твърда връзка пак отиваш на В+Е (Само с "В"категория си в нарушение--Малко са автомобилите които може да закачиш и които по документи са под 750 кг. общо тегло.) При наличие само на "В" категория остава превоз с камионче до 3500кг. като вариант за да нямаш проблеми каквито описа Миро.(Не знам дали той има "Е".) Поздрави.

Re: Теглене репатриране на състезателен автомобил

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 07, 2014 23:42
от MIROSLAV MARINOV
Явно в две теми дискутираме тегленето на кола. :D
Да, имам категория С+Е защото преди 15 години връщайки се от рали Стари столици при Търговище ми направиха акт че дърпам бегачката на колесара само с С категория.
Наложи се да изкарам курс за Е. :)
Относно дърпане на твърда връзка може и без категория Е ,но в дърпаната кола трябва да има шофьор.
Отново колеги поставят въпроса може ли да се дърпа кола с колесар по магистралата.В правилника никъде не пише ,че не може.За 20 години до сега не съм имал проблем.
За да ти съставят акт трябва в него да цитират коя точка от закона сте нарушили.На катаджиите също не им се занимава със спорни положения.Единствено могат да ви санкционират ако теглената кола няма гражданска и ако отзад не се виждат светлинните сигнали.Аз затова имам рамка с два стопа която монтирам на покрива на бегачката и ги включвам към куплунга на колата.