FIA & местни хомологации

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

FIA & местни хомологации

Мнениеот Mr.X » Пон Окт 15, 2012 15:35

Ferjancz написа:
Mr.X написа:..............


Аржентинците да не би да са купили купето на Фокуса :mrgreen:

Обаче пича, който кара въпросния ФВ ГОЛ :mrgreen: , го кара много мъжки, евалата. Ясно е, че тези коли най-вероятно са с местна хомологация, но въпреки всичко е похвален ентусиазма, че са направили не един, два супера :)


То общо взето навсякъде извън Европа на хората не им пука особенно за ФИА и си правят най-различни УСПЕШНИ коли. И резултатите го доказват. Евала за което. При това тези коли се правят в 99% от случайте от ЧАСТНИ отбори, което е повече от похвално. Знаем как още от 2006 мисля, в Африка изкараха Тойота Супер 2000 Аурис-а, не английското "недоносче" Корола), при това и двете ако си спомням добре бяха с РЕАЛНИ цени 150Е тотал!! Ето в Аржентина и Бразилия мисля има поне 5-6 напълно непознати в Европа модела, които се представят изключително добре.
Скоро се срещнах с един австралиец които ми обясняваше как в Р2 при тях имало Джаз (от некадърниците от JAS Motorsport) и Мазда 2 :shock: (лично за този модел аз знаех, но не и за резултатите му). И като правили сравнения по макадамовите им етапи, Джаза и Маздата давали стабилни разлики от 1 до 3 сек./км разлики в тяхна полза. Това срещу Фиеста, Туинго и Ц2!!!
Просто без коментар. Хората си правят каквото си искат и резултатите са налице, а ФИА си гледа ....вече нахално про-френският интерес в Европа и хич не им пука!!!

А за онбордите, да, този "християнин" си кара наистина много добре, но Лигато специално според мен е страхотен. Наистина много добро каране. Направо си я кара с плъзгане, сякаш е на макадам :lol: :mrgreen: .
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Re: Клипове!!!!!!

Мнениеот Lubo » Пон Окт 15, 2012 17:42

Редно е да бъде по-точни : про-английска ориентация на ФИА. Преди време Продрайв ,а сега М-спорт ровичка и побутват разните им Р класове,варианти с Т,без Т и тн.
Макси класа в Аржентина е успешно попадение на местната федерация във вратичката " Местна хомологация" .Високите мита на Евро колите и интереса на най-силните им отбори към този клас води до тези резултати.У нас също има такава хомологация ,но не е популярна. А Полото от Русе е доста атрактивна кола :wink: .
Преди време имаше интерес от клиент при мен за И20 А/6 за местна хомологация.След ходене в ИНД Комерс разбрах,че този производител няма нищо,ама нищо за тази кола.Чичко Гугал ме насочи към Австралия / Нова Зеландия и някакво местно изчадие.Момчетата се бутат в Р2 класа,но местната федерация е пуснала реверанс с килата за самоделките в този клас - 750 кг :wink: и от тук идваше заблуждението ,че тези младежи са направили нещо супер и са конкурентни с европейските Р2-ки.
В тази немотия аз съм много ЗА местни "изпълнения" .Полото излезе доста впечатляващ автомобил.На Стайков автомобила, колкото и да не го харесват някои, си е перфектна количка.Представете си Любчо Каменов,Игнат Исаев и Марти Сурилов с коли като на Стайков за цял сезон.Съмнявам се да се получават странни ситуации като в момента :wink: .Ясно е,че Европа ще я гледаме през крив макарон 5+ години. Сега е момента да се отпуснат изискванията у нас и да се включат повечко пилоти не само в горните класове,но и надолу.
Аватар
Lubo
Модератор
 
Мнения: 2321
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:35
Местоположение: СОФИЯ-ЛЮЛИН
Име: Любомир Симеонов

Re: Клипове!!!!!!

Мнениеот Ferjancz » Пон Окт 15, 2012 17:43

Ако сллучайно намериш някакви класирания, би било интересно да ги споделиш, става дума за маздата и за хондата. Относно маздата, тя разработката е от преди поне четири години ( http://photocarsonline.com/blog/2008/10 ... australia/ ) , но отново на местно ниво. и не мога да разбера това нарочна политика е от страна на Мазда или до голяма степен е заради ФИА? Интересно би било също и да се види как биха се представили въпросните модели С2000, които си показал спрямо популярните такива! То верно, че си зависи от "гарнитурата" между волана и седалката, но все пак :)
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Клипове!!!!!!

Мнениеот Ferjancz » Пон Окт 15, 2012 17:51

Lubo написа:Редно е да бъде по-точни : про-английска ориентация на ФИА. Преди време Продрайв ,а сега М-спорт ровичка и побутват разните им Р класове,варианти с Т,без Т и тн.
Макси класа в Аржентина е успешно попадение на местната федерация във вратичката " Местна хомологация" .Високите мита на Евро колите и интереса на най-силните им отбори към този клас води до тези резултати.У нас също има такава хомологация ,но не е популярна. А Полото от Русе е доста атрактивна кола :wink: .
Преди време имаше интерес от клиент при мен за И20 А/6 за местна хомологация.След ходене в ИНД Комерс разбрах,че този производител няма нищо,ама нищо за тази кола.Чичко Гугал ме насочи към Австралия / Нова Зеландия и някакво местно изчадие.Момчетата се бутат в Р2 класа,но местната федерация е пуснала реверанс с килата за самоделките в този клас - 750 кг :wink: и от тук идваше заблуждението ,че тези младежи са направили нещо супер и са конкурентни с европейските Р2-ки.
В тази немотия аз съм много ЗА местни "изпълнения" .Полото излезе доста впечатляващ автомобил.На Стайков автомобила, колкото и да не го харесват някои, си е перфектна количка.Представете си Любчо Каменов,Игнат Исаев и Марти Сурилов с коли като на Стайков за цял сезон.Съмнявам се да се получават странни ситуации като в момента :wink: .Ясно е,че Европа ще я гледаме през крив макарон 5+ години. Сега е момента да се отпуснат изискванията у нас и да се включат повечко пилоти не само в горните класове,но и надолу.


Не е сега момента, той момента е назрял от преди много време Любо, въпросът е обаче кой би сенаел с подобна задача и ако да колко ще са такива хора, защото все пак изработката на бутиков автомобил е доста по-скъпо начинание в сравнение с отъпкани подобни пътеки :) Но да, прав си, че е крайно нужно да се освободят регулациите на местно ниво и да се появят подобни автомобили. Очевидно не можем да се водим по ФИА правилата, първо защото ги превеждаме както си поискаме и второ, защото ги тълкуваме както си поискаме. Е, след като е така може да има съвсем наши си такива, но пак стигаме до момента - кой аджеба ще ги напише :mrgreen: и то безпристрастно ;) Ама айде, че пак ще изпаднем в дълбоки размисли и страсти :mrgreen:
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Клипове!!!!!!

Мнениеот Mr.X » Пон Окт 15, 2012 19:13

Май, май интересна дискусия може да стане по темата. Лично аз мога много, ама много да напиша като лично мнение. Незнам обаче дали ще е интересно.

ПЪРВО - за ФИА. След като президент стана французин, а не финландец за всички ни, би трябвало да е кристално ясно накъде ще "духа вятъра". Малка ретроспекция преди това, ако позволите.
Много от вас предполагам четат българският АутоБилд ( аз от няколко години не го правя понеже са ми кристално ясни всички там). Много от вас съм абсолютно убеден, че виждат как се пише и "натиска" само около това колко е велика Германия и нейните продукти. Като факти, почти винаги "продуктите" и са много по-зле отколкото японските например. Говоря като факти. Но това не се споменава, важното е хората да си мислят, че немското е най-добро защото това струва пари за в бъдеще = много повече продадени "продукти". Имал съм възможност да чета (превеждайки ми разбира се) най-известните френски, испански и английски ( англлийските и италианските сам си ги чета) подобни най-популярни издания. Знаете ли какво пише там. Същото както и в немският "безпристрастен" Билд, с малката разлика, че във Франция 90% се пише колко са велики френските коли, в Испания испанските, в Англия английските ( въпреки, че те нямат техни :lol: , щото са много кадърни нали :mrgreen: ), в Италия - "белла макина пер семпре" :D и т.н.ПРОМИВАНЕТО НА МОЗЪЦИ С ПОРЪЧКОВИ И ПРИСТРАСТНИ СТАТИЙ Е В ПРАКА ЗАВИСИМОСТ С КОНКРЕТНИТЕ ПРОДАЖБИ=ПАРИ ЗА ДАДЕНИ КОНЦЕРНИ.
В Япония честно казано незнам точно как е, но си бях направил труда да разбера какви са настроенията там по темата за писанията. От няколко места научих, че при тях не е така. Те са реалисти и много взискателни БЕЗ да спестяват "неудобните" неща. Както и да е, там е въпрос на манталитет.
Защо пиша всичко това ли? Еми просто за да си изясним, че вече ВСИЧКО СЕ ПРАВИ ЗА ПАРИ. АМА ВСИЧКО!!! Идеята на нашият спорт вече е тотално различна. След като от този спорт може да се печели, значи ще се печели. ЗАТОВА всичко се видоизменя. Важното е хората да си купуват повече френски коли, понеже те са......."много добри коли"...."виж ги какво правят в ралитата, значи са супер здрави и добри" ( нищо, че точно френските представителства са пълни с почти нови коли в сервизите си и трябва да си запазиш час за поредният преглед..., но не, те са супер)! Ралитата са трамплин за повече продажби, което е абсолютно еквивалентно на повече РЕАЛНИ ПЕЧАЛБИ. Отделно от това самите заводски отбори печелят от продажби и СЕРВИЗ/ЧАСТИ доста пари. Доста години напред.....
След като Г-н Тод дойде на власт какво направи. Доуби конкуренцията във ВРЦ. Льоб бил велик. Да, ама не......велик ще е за мен, когато той спечели дори и половината си титли В РЕАЛНА КОНКУРЕНЦИЯ ОТ 5+ ЗАВОДСКИ ЕКИПА. Допреди Тод всички знаем колко бяха заводските отбори. Добри - лоши, силни-слаби , в пъти повече. По време на "ерата Тод" ........."два броя". Честито на печелившите. Питайте Хюндай един от най-силните концерни в СВЕТА, при които колите са само дребно перо) ЗАЩО НАПУСНАХА ВРЦ? Питайте Субару и Митсу същото. Сеат и Шкода , като производни на ФВ са може би друга тема, но и те си имат мнение със сигурност.
Истината е, че ФИА е абсолютно про френска общност и ЗАЩИТАВА ПРО ФРЕНСКИ ИНТЕРЕСИ. Ако Тод наистина милееше за спорта НИ, щеше да направи така, че да има много, много повече производители ( или най-малкото силни частни отбори във ВСИЧКИ класове). Та той и неговата свита дори непожелаха да "приближат" поне малко тези 10 годишни японски модели (визирам Импреза и Ево който напрактика са абсолютно НЕЗАВОДСКИ ПОДГОТВЕНИ МОДЕЛИ) към реална конкуренция за да могат по-широк кръг ПО БЕДНИ екипи да ИМАТ РЕАЛНАТА ВЪЗМОЖНОСТ да се състезават на ниво. Но не, как.......ще вземе някой млад талант да вземе да раздаде регулярно здрави шамари ( тук логичното сравнение е някой като нашия Стайков) на "нашите момчета" с френските Супери (за по 300+Е) и после ще стане едно веселоооо :-).
Отделно попитайте РаллиАрт Италия или най-вече Макинен ( които е пред ФАЛИТ, а е последният човек който го заслужава), дали им е лесно да се борят с ......."вятърни мелници"!!!
Французите са царе на това да се подкрепят и да се изкарват най-великият народ. Като англичаните също. Понеже сапуненият им балон колко са велики се видя и продължава да се вижда все още. Поне с малки изключения е така. За англичаните говоря. Но няма какво да им се сърдим тяхната основна цел са парите....по стара евреиска традиция. Понеже както в днешно време не се печели от продажбата на чисто нови коли, а от тяхната поддръжка, така и големите заводски и вече бивши такива отбори са правили коли (особенно ВРЦ) понеже много добре знаят, че ако произведат 100 броя, дори и 50 да останат в действие, то тогава те имат гаратирана работа откъм продажба на доста скъпи части и елементи, за следващите 20 години. :-)

Относно французите и това как се "разбират по между си" и си "наместват бизнеса" понеже такъв им е интереса , може да се проследи дори и от само едно сравнение. Например: Ц2 ( като цяло смешен автомобил), но направен абсолютно професионално и жънещ огромни успехи. За да няма реална конкуреция, вътрешно фирмената политика е Пежо да не правят кола в този клас за да не се конкурира със Ситроена. Рено обаче имат такава кола - Туинго, при това две класи по-добра. Рено правят сделка с ПСА, да не правят Туинго със силен мотор (нещо което могат да направят точно те за 1 седмица), за да не се бъркат в бизнеса на сънародниците си в клас Р2. От своя страна ПСА не се бъркат ( а могат) в Клас Р3, където Рено имат най-силната кола - Клио Р3. И това години наред = всички са доволни. Тази година ситуацията се променя. Ситроен изкарват ДС3 нов нодел. Атакуват силно клас Р3 и уговорката отпада. В резултат на което Рено правят чрез Орека ( същите тези които правят почти всички френски мотори) Ево версия на Туинго, която е толкова силна и различна от старата, че просто.....
През цялото това време ФИА не допуска реална конкуренция в най-масовите класове , за да си защити френските интереси. Едно малко сравнение. Хонда например има хомологация 3-4 листа в Клас 8 (Н3) в която ФН2 последният модел е 200+ кила по тежък от конкуренцията :shock: . Това по хомологация!!! Отделно нямаш право да махнеш дори климатика :shock: !!! А хомологацийте на Клио Н3 например са дълги като роман на Виктор Юго :lol: :mrgreen: .
На никои ли досега не му е правило впечатление тези факти? Има още десетки такива, аз просто написах на прима виста първите неща които се сетих. А колко още има.......

Малко по-късно ще напиша и едно интересно сравнение за най-малките класове......за подготвянето на такива коли и за реалното "входно ниво" в ралитата, чрез едномаркови шампионати. Включително и точно кое колко струва :-).
Ако Ви се чете де .... :wink:
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Re: Клипове!!!!!!

Мнениеот P.Solberg » Пон Окт 15, 2012 19:38

Много яко, давай още :)
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Re: Клипове!!!!!!

Мнениеот danstel » Пон Окт 15, 2012 20:05

Наистина доста яко! :D
Честно казано има доста логика в думите ти.
Няма да е лошо сякаш да се направи отделна тема,за да спазваме правилата все пак :D
"Добрите шофьори имат остатаци от насекоми по страничните прозорци"-Валтер Рьол
Аватар
danstel
 
Мнения: 116
Регистриран на: Пет Яну 18, 2008 21:16
Местоположение: Исперих
Име: Hristo Hristov

Re: FIA & местни хомологации

Мнениеот OgyWRC » Пон Окт 15, 2012 21:01

Интересен коментар. Повечето елементи от пъзела на FIA са добре известни, но когато се подредят наистина картинката изглежда стряскащо.

p.s. Спомням си тази година по време на Монте Карло, как една вечер във Валанс попаднахме на нещо, което тук бихме нарекли банкет ... бяха се събрали много настоящи и бивши "деятели" на спорта, та тогава много ме беше яд, че не разбирам френски, да разбера какви (ни) ги мислят :wink:
To finish first, first you have to finish!
Аватар
OgyWRC
 
Мнения: 874
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 10:40
Местоположение: София, Търново
Име: Огнян Герджиков

Re: FIA & местни хомологации

Мнениеот Mr.X » Пон Окт 15, 2012 23:00

Ще се опитам да "преместя" нещата от другата тема. Дано да се получи.


Относно теглата, специално за Мазда 2 , предполагам и за Джаз-а не би било различно, теглото не беше толкова ниско. Австралиеца с които говорихме на Лантерна тази година ми сподели, че теглото било 860 или 890кг. Не си спомням с абсолютна точност, но под 800 не беше в никакъв случай.
Относно конкретните време, да имам ги някъде, той ми ги беше пратил и останах като гръмнат като видях колко добре се представят незаводско направени коли, срещу европейските класики :lol: . Ако държиш, ще се разровя и ще ги изнамеря някак си.
Относно това за политиката на Мазда специално мога да говоря доста. Като цяло след като Мазда "падна" във владение на Форд в началото на 90-те, Форд единствено и само консумираха "суши" :lol: . Много от вас съм убеден, че нямат ни най-малка представа колко от доста добрите неша във моделите на Форд са всъщност японски разработки. Но това е друга тема. Специално Фиеста е 3/4 Мазда 2, особенно като поведение на пътя. А Зетек моторите са просто префасонирани мотори от Мазда. Както и да е това няма значение.
Реално Мазда става истинска Мазда едва преди 4 години, когато благодарение на кризата Форд продадоха мажоритарната си акция (в Япония е дстатъчно да притежаваш 1/3 от дадено предприятие за да си шеф = 33,4%) на японски банки, които от своя страна станаха кредитори на Хирошима. След това всички виждаме кръсноречиво как се развива Мазда. Когато се стабилизират още повече, можем да очакваме да навлязат сериозно в различни моторни спортове, включително и в нашия. Истината е, че те имат горчив опит от миналото много дълга тема, не ми се започва сега с нея :P ) и на този етап имат по-важни дела за решаване. Но пътят им е за пореден път кардинално различен от всички други. А и да не забравяме, че специално Мазда е една МАЛКА компания която произвежда САМО автомобили. Неможе и да става сравнение с Тойота, Хонда, Нисан, Митсубиши, които са в пъти по-силни КОНГЛОМЕРАТИ. Ако Ви е интересно прочетете историята на всички японски марки ( в Уикипедия например), и съм сигурен, че ще научите много интересни факти за това "кой-кой е всъщност" :wink: .

Темата за местна хомологация е много интересна. Преди всичко обаче СПОРЕД МЕН, местна хомологация върви безпрекословно със СИЛНА МЕСТНА ФЕДЕРАЦИЯ и истински спазващи се правила.....безпрекословно за всички!!! Няма друг вариант просто. Докато в БГ няма такава федерация, всичко би било безмислено. Докато няма телевизионно ЖИВО излъчване, докато няма специализирани предавания, докато няма реално отразяване на събитията.....просто няма как да стане. Неможе аз да отида и да искам ПАРИ от спонсори, срещу които пари спонсора да не получи нищо. Пардон да получи само скандали и абсолютно медийно затъмнение. Такива мазохисти няма. Впрочем има, но тогава говорим за пране на пари, а не за реална реклама.

Как се прави местна хомологация и какви са разликите със заводската?
За местна хомологация или шампионат трябва да има примерно да вземем един модел кола. Примерно в Р2. Примерно говоря. Какви са разходите ако един , да кажем добър отбор почне да подготвя такава кола.
-кола от вносителя - 1.6 мотор - около 10.000Е
- ролбар и оборудване - около 3.500Е
- окачване /амортесьори/ - около 5.000Е
- окачване /други/ - около 3.000Е
-това би включвало: полуоски, карета, лагери, главини, стаб.щанги (поне 3 типа), унибали почти навсякъде, накрайници биалетки и т.н позволяващи по детайлен реглаж, метални пътища и още някои неща......
- спирачки /4б.отпред 2 отзад/ - около 4.500Е
- генерация - около 1.000Е
- мотор /истински силен/ - около 10.000Е
- мотор /периферия/ - около 2.000Е
- педал бокс - около 700Е
- помпи /съед.,спирач. и т.н/ - около 700Е
- рейка - около 1.000Е
- компютър /ЕКУ/ - около 1.500Е
- екран /т.н."километраж :lol:/- около 1.000Е
- вътрешни панели + табло - около 1.000Е
- 4 джанти без гуми - около 600Е
- триплекси и всичко друго което съм забравил, понеже пиша на прима виста - около 2000Е
- работа по сглобяването на колата, включваща допълнителни заварки за заздравяването и всичко до направата на цял продукт - около 2000Е (абс.минимум в БГ....в ЕУ 10Е :lol: )

- Крайна Цена при така описаните стойности: 47.500Е :mrgreen: яяяяя, то точно толкова струвал кита на заводските топ модели в класа ( Ц2, Туинго Ево). Сега се сещам , че съм забравил доста неща като - съединител, маховик.....
- ОБАЧЕ към тази цена да махнем 30% колкото би била търговската отстъпка за количества, отстъпка която ще получи всеки които тръгне да прави такъв проект от поне 5+ коли. И резултата е 47.500Е ДЕЛЕНО на 1,3, а не МИНУС 30% = 36.539Е крайна цена за готова кола. При това ако екипа работи БЕЗ печалба при правенето на колата. Това се равнява на около 71.500 български умрели левова!!!! НЕ е малко нали? Опааа забравих нещо изключително ВАЖНО --> кит за макадам. Всеки уважаващ себе си отбор, не би направил САМО асфалтова кола. Така, че....

Оттам нататък започва "филма". Зашо го казвам ли? Еми защото всичко това "нещо" за 70хил.лв все още е едно голямо НИЩО! Трябва да се тества "от-до". Първо технически отбора трябва да има компетентни хора който да РЕШАТ какъв капацитет да има окачването (със всичките му производни), спирачките, управлението, отделно мотора и т.н. От мотора се изисква не само мощност ( както 3/4 от хората само това гледат). Изиска се максимално добър "прозорец" = полезен ИЗПОЛЗВАЕМ момент на мощност и адаптиране към въртящият момент и ВСИЧКО ТОВА в пълен унисон с предавателните числа на кутията + диференциала. Това е много , много сложна математика повярвайте ми. Защото мен хич не ми пука дали имам 220 коня от 1.6 и респективно никакъв въртящ момент и това да се случва между 7800 и 8200 оборота, отколкото да имам 170 коня (80% от които между 5500 където ми падат оборотите СЛЕД като сменя скорост и 7800 когато "качвам нагоре") и отличен върт. момент в много по-широк диапазон , които въртящ момент да ме "изкара" от ситуаций, такива каквито има на всеки завой в ралитата. Тук мога да направя интересни сравнение между "ФИАджийски" скопената Хонда и Клио, но ще стане много дълго.
Друго - "смятане" на генерация и колектори. Дълга тема и сложни изчисления. Т.н. "ауспух" и "тръби" са всичко друго, но не и произволно заварени метали. Генерацията се изчислява за да може да ИЗКАРА по най-бързият начин изгорелите газове. Респективно колкото по-бързо ги изкара, толкова по-бързо ще влезе свеж въздух които да се смеси с горивото, да изгори, да даде мощност, да излезе и т.н. Всичко това е равно на повече мощност и тяга. Отделно и самият материал на генерацията е много важен, при различните режими на работа на мотора и респективно температура. Все пак тук не говорим чак за ИНКОНЕЛ-а на Импрецата, които струва 5+ евро :lol: .
След това се избира един , максимум два доставчика на гуми и за започва другият филм, наречен РЕАЛНИ ТЕСТОВЕ на поведението на колата. Голям филм повярвайте. Трябват ПОНЕ ТРИМА РАЗЛИЧНИ типа екипажа ( не случайно казвам екипажа). Един стар с много опит и знания, друг сравнително млад и балансиран и трети ....тип "ненормален" като Стайков :mrgreen: . Всеки от тях, заедно с отбора от поне 10 човека техници и 5 "мозъка" за "заваряват" на поне 10 типа различни трасета за по една седмица и "изнасилват" максимално количество прототипни коли.
Самата настройка на окачването е много важна понеже: амортесьорите се делят на няколко типа, като най-добрите имат 3 +1 типа настройки. Това са - твърдост на ниска скорост, твърдост на висока скорост, отскок и т.н. "хидравличен бъмб стоп". Всичко това се настройва поотделно. Отделно това се настройва заедно с различните видове геометрия на ходовата част. Много пипкава работа изискваща много време, каране и опит. Отделно самите стабилизиращи щанги са много важни. За едни трасета подходящи са по-дебели, за други по-тънки за да завива задницата по лесно....ако ти харесва това нещо примерно.
Също така е много важно и правилното разпределение на теглото в проценти.....отпред/отзад и отляво/отдясно и настройката им. Също дълга и много, много важна тема.
Отделно има едно много важно правило което незнам дали повечето от вас знаят. А именно, че всеки килограм спестен по линията - колянов вал/гума, се равнява на от 5 до 12 килограма на общото тегло на колата ( като усещане говоря). Това рефлектира на факта какви и колко леки и респективно здрави части да използваш по цялата "деликатна линия". Затова тези части струват много пари. Най-вече защото издържат на силни натоварвания И МНОГО ВАЖЕН ФАКТОР Е, ЧЕ СА ЛЕКИ, там където е НУЖНО да са леки. Това важи и за спирачките например, главините и т.н. В ОСОБЕННА важност важи и за комплекта джанта гума. Знаете ли например, че много от "различните" ( всички без Мишлен и Пирелли) производители на гуми правят завидно добри смески? Почти никои от тях обаче не прави достатъчно лека и издръжлива (запазваща качествата си) гума което рефлектира страшно много на управлението и момента на предавана мощност от мотора.
Защото и там има много, много специфика. Например Пиреллито е "адската сила" когато е загряла няма конкуренция. Мишлена обаче е по-балансирана, ОСОБЕННО например на дълги секции контролирано плъзгане дава голям авантаж. И т.н., и т.н.....Все важни неща.

В зависимост от това каква информация се събира от всички екипажи, инженерите променят цялостните настройки с цел да създадат НЕУТРАЛЕН продукт. Продукт които да е т.н. "базов" вариант на настройка за два до три типа асфалт и същото количество (минимум) макадам. След това същата процедура за различен тип валеж и сняг ( ако е нужно). ОТТАМ НАТАТЪК, всеки екипаж които закупи такава кола ще има БАЗАТА от която да си настрой колата по негвите предпочитания ако го може това нещо обаче :lol: ).
Ето затова е ценно човек да има заводски кит, понеже там, зад този кит стои труда на десетки ФИРМЕНО СЕЛЕКТИРАНИ "очилатковци" с бели престилки които цял живот са били зубари и някакви огромни умове и въпреки, че нищо неразбират от каране, имат качеството да правят техниката отлична. За което получават доста пари. Отделно всички тези заводски тест пилоти карат здраво на безброй места и дават информация за поведението и респективно ПРАВИЛНИТЕ настройки на колата за неутрално базово поведение. База от която всеки може да си донастрой колата според неговите ЛИЧНИ предпочитания. Ако го може де.
Отделно е много важно дали колата се прави от доказан отбор с години традиции и опит, включително нещо като телеметрия във Ф1 за различните типове трасета, или колата се прави от безкрайно амбициран отбор, но без тези т.н. "сухи данни" които са страшно важни.
Само един пример. Аз лично съм чувал от много пилоти или приближените им, особенно в БГ......."еди къде си има няколко дълги прави, затова слагаме дългия диференциал....ето там ще ги убием" :lol: :mrgreen: . Да, ама не. Поне напрактика нестава, защото едното е производно на другото и това което ще спечелиш на правата ( която представлява под 1% от цялата отсечка) го губиш СИСТЕМАТИЧНО през останалото време. И т.н., и т.н. Примери много.

След малко....."как го правят в Европа, и колко реално струва"! :wink:
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Re: FIA & местни хомологации

Мнениеот Mr.X » Пон Окт 15, 2012 23:02

Lubo написа:Добре,де какво пречи Шкода да направи силна Р2 ?
Едва ли ФИА :wink: . Просто приоритета е С2000.
Какво пречи ФОРД да направи силна Р2 ?
Едва ли ФИА .Просто правят коли средно качество и малко отгоре за клиенти на кило.Гонят всички класове и това е.Качество .... колкото да не е без ич-важно е да се въртят парите и търкалят колите.Сещам се за Фиестата супер 1600 на Боби Григоров и как се дивише цяла България,че има такава кола.
Рено туинго Ево-то излезна на тестове още първата седмица след пуска на Туинго Р2. Въпрос на време и финансова стратегия.
Нормално е ДС3 да е по-добро от Клиото. 3-4 години от всяка гледна точка са си 3-4 години.
Едва ли има уговорка м/у ПСА и Рено .Все едно някой да тръгне да твърди,че хишника Виваком (Рено) ще влезе във врътка с М-тел и Глобул ( Пежо и Ситроен).
Историята не е толкова елементарна. ПСА се усетиха,че без да имат топ клас рали автомобил ,Рено направиха пъти повече пари от тях с една масовка Р3 на ниво.Сега Рено натискат с Р2 на супер високо ниво и нормално следва отговор с 208.
Това е.Няма уговорки има просто продаване на коли.Хондите можеха да са добри раладжийки,ама като колата се развива еднакво за рали и писта от сравнително слаба фирма няма как да станат нещата.А това,че Субаро и Мицо не искат да направят коли за новата философия на колите от 5 години.....ми никой не им е виновен.Гледах някакъв БРС в японски ралита.Еми ....... несериозно е.
Никой не пречи на никой да прави кола.Стига да може...ми да прави.Доказателство е реверанса към двата японеца в Р4 варианти (нещо което спря продажбата на поне 10 Пежа 207 и задържа Макинен да не потъне на грешния кораб , който се е качил ) .Гаржната Корса С2000 има хомологация с 4 листа по-голяма от Фабия С2000 Ево1 :wink: .Да не говорим за Сетрията в ръцете на Басо. Ебахти и Супера - през три седмици хомологираха болчета,гайки и какво ли не.И не стана Супер 2000 :mrgreen: :mrgreen:



Здравей,

Аз наистина уважавам абсолютно всяко мнение, което не е свързано със заяждане. Твоето не е :wink: и затова ще ти отговоря от моята гледна точка. Позволи ми да не се съглася с теб, просто понеже аз нещата ги виждам по различен начин и си имам по-различно мнение. Ще се опитам да ти отговоря от моята гледна точка .


1- Добре,де какво пречи Шкода да направи силна Р2 ?
Едва ли ФИА :wink: . Просто приоритета е С2000.
----> Шкода ВЕЧЕ направи Р2 кола. По точно не Шкода, а Импромат я направи с "някаква" подкрепа от Шкода. Колата не е лоша, Чентре в Италия я беше подкарал много добре. Има база за развитие тази кола. Има и мотор. Проблема е, че абсолютно никои не очаква от Шкода да направи кола която да струва близо 60.000Е !!!!! :!: :idea: . Това е проблема. Такава цена може да си позволи най-доказано добрият като резултати производител. В класа имам предвид. А не новак в този клас като Шкода. При това "полу" заводска НОВА кола.

2- Какво пречи ФОРД да направи силна Р2 ? ----> Форд има силна кола Р2. Може би най-добрата и най-БАЛАНСИРАНАТА. Проблема е, че тази кола няма мотор. Питаш се защо ли? Ще ти отговоря как е според мен, а и не само. Лицето М.Уилсън е доказан интересчия ( като всички англичани, а и евреи). Като това дори е много меко казано. Там са си направили друга сметка и тя е следната. Реално, разликата между перфектна кола Р2 във всяко едно отношение, НО БЕЗ мотор ( визирам 160-те коня на Фиестата) и същата кола, но с мотор ( понеже мотора върви и със други спирачки, главини, полуоски, тестове, разработки и т.н.) е .....около 15-20 ХИЛЯДИ "вечноумрели европеиски президента" :mrgreen: :lol: . Защо да правят толкова по-скъпа кола, след като тяхната цел са ЕДНОМАРКОВИТЕ ШАМПИОНАТИ. Там колата е относително евтина ( въпреки, че реалната и цена е с 5 до 8 хиляди евро по-ниска) , с по-евтина поддръжка и респективно по ДОСТЪПНА!!! Процента на печалба за М-Спорт от този вариант е МНОГО ПО-ГОЛЯМ, от това да влязат "във филма" с разработванет на топ кола от Р2.
Апропо, при Туинго разликата в кита от Р2 до Р2 Ево е 21000Е ( 28 среду 49+Е за кит). Не е малко нали? :wink:

3- Рено туинго Ево-то излезна на тестове още първата седмица след пуска на Туинго Р2. Въпрос на време и финансова стратегия. -----> Абсолютно си прав. Сам си отговори ЗАЩО ЧАКАХА толкова време за да пуснат Ево версията? Със сигурност не заради "тестване". Все пак това е Рено Спорт, не .........Дачия Букурещ :mrgreen: :wink: .

4- Нормално е ДС3 да е по-добро от Клиото. 3-4 години от всяка гледна точка са си 3-4 години. -----> Колкото е нормално толкова и не е, понеже едното е чисто нов модел, със всичките си плюсове и минуси, а другото абсолютно доказан продукт с 6 годишна давност. Между другото с целият си акъл забравих да напиша нещото за което въобще почнах да пиша. Свързано с ФИА, така, че малко по-късно трябва да се "допълня" :mrgreen: .

- още с едно нещо не съм съгласен. Реверанс от ФИА с Р4, към Субару и Митсубиши не само, че няма, ами си е и подигравка. Импрецата и Ево-то са почти НОРМАЛНИ коли, а С2000 са абсолютно специално направени за целта. Начина по които ФИА можеше да направи нашият спорт наистина по-масов, респективно популярен И интересен е........да позволи тези шоурумски кораби (1320кг) да имат ПОНЕ 34-35мм. турбина. Казвам ПОНЕ. Или да направят така, че да са ОТНОСИТЕЛНО ( зашото те НИКОГА немогат да бъдат) конкурентноспособни на С2000 :wink: !

5, 6, 7 и т.н. Ти си мислиш, че уговорка между френските компании няма. Аз не съм съгласен с това. Виж фактите. Виж кой, кога, какво изкара като модели. Пак ми прочети хронологията на мнението ми. За мен си е 200% уговорка, по същият начин както е вътрешно в ПСА - едните във ВРЦ, другите да трошат парите със С2000. Всички доволни. Същата ситуация с р2 и р3. БЕЗСПОРНО и РеноСпорт и ПежоСпорт и СитроенСпорт МОГАТ да направят първокласни автомобили. Имат абсолютно всичко необходимо за това. Запитай се ЗАЩО едните направиха силна кола в р2 а другите слаба ( но базово класи по-добра) и в същото време в Р3 ситуацията е точно обратната. И в същото време когато излизат новите модели(визирам ДС3 в Р3) и Клиото става "втора цигулка", "изведнъж" РеноСпорт се "сеща" да направи Туингото в Р2 истинска острилка?!!! :!: :mrgreen: :wink: Май много случайности станаха :wink: .
Отделно това кои колко печели е много относително. Незнам дали знаете, но кита за Ц2 Макс официално беше около 50Е, а за Клио Р3 Макс около 65Е. Разликата въобще не е толкова голяма. А и двете коли са с около 20Е/СС техническа поддръжка ( топ Р2 е около 16-17 до макс. 19Е, Клиото е 22-23Е)!!! И в двата класа има НАД 300 продадени кита :wink: .

За Хонда темата е много дълга и много мога да говоря, но ще дотегна вече сигурно. Като цяло МАРКАТА Хонда , никога, ама никога не е имала каквото и желание да е , да обърне внимание на нашата дисциплина. Хонда е силна на пистите, там където се въртят като пумпали и са мнооооого добри карачи....ама мнооого разбери :mrgreen: :lol: . Хонда напрактика НЯМА модел, които да спира и които да завива. Това е мега важно в ралитата. Отделно има един БАЗОВО много силен мотор, които обаче няма въртящ момент. При така стеклите се обстоятелства и при тази невероятно огромна "страхотна" хомологация която ФИА им спретна.........просто няма за какво да говорим. Базово неподходяща за рали кола, "доизкусурена" от ФИА и лишена от каквато и да е заводска подкрепа ( ако на някои му е интересно какво точно представляват ДЖАС Моторспорт, мога да го напиша отделно). При така създалата се ситуация, нито "кубчето" ЕП3 , нито истинската красавица ФН2 могат да са реална конкуренция. Поне ако са "редовни", а и не само. Много е жалко това, понеже аз съм болен провърженик на всичко японско, а Хонда е единствената японка в средният клас на групите, но .......истината си е истина и трябва да се казва едно към едно.
Единствената възможност на която съм бил пряк свидетел и участник ( точно заради моето мнение беше направен експеримент) е на една "врътка" с ФН2. Ако на някого му е интересно мога да го споделя отделно.


Относно Субару и Митсубиши също не съм съгласен. Да, може би ти си прав за себе си, защото виждаш резултатите от тяхното отсъствие, ОБАЧЕ. Има не малко хора които са наясно с това как ЯПОНЦИТЕ като цяло бяха ИЗГОНЕНИ от ралитата. Просто защото са НЕПРИЕМЛИВА конкуренция. Това е дълга тема и можем да спорим до утре, но аз защитавам това мнение. Единственото изключение е Тойота заради Ф1 програмата им и специалното намиране ( също много дълга тема) на това как са лъгали с турбината.

Относно група Н колите на Субару и Митсубиши искам да спомена само един факт. Първо - това са 100% НЕЗАВОДСКИ подготвени коли. Всички би трябвало да знаете какво ТОЧНО означава това. Отделно тези коли са от автомобилни генерации на по 10+ ГОДИНИ и ВСЕ ОЩЕ са меко казано изключително добри машини. При това и относително доста по-евтини. Тези неща говорят много, най-малкото понеже НЯМА ЕВРОПЕЙСКИ производител, който да има подобен продукт във времето.
Аз ако съм шеф на ФИА и наистина милея за спорта, бих направил така, че да има МАСОВОСТ. Да може както Иван от България, през Серьожа от Русия, Ханс и Гюнтер от Германия, Массимо от Италия и Луис от Испания и т.н. и т.н., да могат да си карат колите за по 50Е, а НЕ СКЪПИТЕ СПЕЦИАЛНО СЪЗДАДЕНИ за целта Супери с цени 300+ Евро. НЕ съм ли прав? Да де, ама от тея прословути японци, нито аз, нито страната ми ( ако съм французин) няма да спечели и стотинка. Отделно имидж и т.н. :wink: Темата е много дълга и се старая да се изказвам в резюме......ама май нестава .


Пак бягам от темата, но немога да не напиша това което изпуснах досега за ФИА. Това е НАЙ-ВАЖНОТО------> Никой ли от вас не му прави впечатление как изведнъж се заговори за "масов мотор 1.6"??????? Изведнъж след десетки години класика в най-различни варианти на класовете и две хиляди кубика за "кралския клас"......сменяме КАРДИНАЛНО нещата???? Защо??? Заради масовост???? За да помогнем за развитието на спорта??? За да може да е по-достъпен??? Апропо - и на времето същите тези измекяри от ФИА "обещаваха" само хубави неща и "светло бъдеще" с цени от МАКСИМУМ 150.000Е ТОТАЛ, повтарям ТОТАЛ за Супер 2000. Какво стана после......245.000Е за "добър ден ето Ви кита". А през последно време 300+Е. Демек дабъл???? То бива, бива да си нагъл, ама чак толкова? Сега ситуацията е същата с Клас Р5. Пак "обещания" за 150Е. Да, ама не.....още ПРЕДИ ДА Е ИЗЛЯЗАЛ кита на 208 за Р5 се говори за МИНИМУМ 180+Е. Мога да се хвана на бас, че за под 200Е пак няма да може да се говори засега.
Резултата от всичките тези неща са СТОТИЦИ ФРЕНСКИ продадени коли ( поне в болшинството си разбира се.........едно леко отклонение....моторите и на Шкода и на Форд се правят от Пипо/ Франция........кутиите са Садев / Франция и т.н. и т.н. ) .

Друго МНОГО важно нещо. След обявяването на "великия световен мотор" на колко от вас му направи впечатление какво последва? Този мотор които би трябвало да е по евтин , но НЕ Е , по-икономичен , НО НЕ Е , по-екологичен, НО НЕ Е , по прост , НО НЕ Е .......мотор с обем 1.6 и ТУРБО.......това кои го има???? Повтарям кои го има??? Е как кои - французите естествено. Разработен със съдействието на БМВ, французите си измениха правилата така както на тях им е удобно, така както ТЕ ще са подготвени най-добре, и така както да имат МИНИМАЛНА конкуренция!!!
Отделно вижте както става и по "надолу". ДС3 1.6т в специално създаденият клас, за 1 година има 100+ продажби. Повтарям 100+ продажби на минимална цена на кита около 70Е нетто!!!

По този начин те имат ОГРОМНА преднина пред конкуренцията. Огромна!!! Отделно, за да влязат за в бъдеще в ралитата на високо ниво, вече всички други производители трябва ТЕПЪРВА да започнат да РАЗРАБОТВАТ такъв мотор.......... Оттък нататък без коментар, че стана много дълго пак. :wink:
Всеки трезвомислещ съфорумник може да си направи безпрострастна преценка за себе си, дали написаното от мен е лъжа или не .
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Re: FIA & местни хомологации

Мнениеот Mr.X » Вто Окт 16, 2012 01:53

Какво би било най-доброто за бъдещето на рали спорта в България? Моето лично мнение, макар и пак дълго мисля, че не е лишено от смисъл. Какво имам предвид?
Дали с местна хомологация или не, това е отделна тема. Първо трябва да се внесе ред в самата федерация. Наистина е време за КАРДИНАЛНИ промени и това всеки го вижда и знае. Трябва съвсем нов подход и начин на мислене. Кои е човека за тази цел незнам, а и не е моя работа. Имайки обаче такава личност която РЕАЛНО да мисли само за спорта , нещата биха се променили за добро.
Няколко идеи. Тотална смяна на цялото ръководство "от-до" ( за да няма обидени). След това компетентни, некомпрометирани и независими лица надолу по йерархията. Технически контрол - 101% стриктен. За предпочитане от чужбина и в частност скандинавските страни. Е все пак не като Вуьопала :mrgreen: . Може да е скъпо, но това е начина и пътя. След това, дори за назидание, здрави наказания, ОСОБЕННО на топ екипите ни дори и затова, че емблемата им стои на криво :-))))). За респект.......да са просто наясно, че вече "филма става друг". Нулева толерантност към абсолютно всякакви непозволени неща. Шут отзад и за най-малкото, без значение кой е срещу тях.
Времеизмерване - тотално различно и нов тип. Публична тайна е какво става в момента. Трябва да се пресекат всички начини за въздействие на този "елемент".
Промотиране - едно от най-важните неща. За всички ни е ясно, че българина разбира най-много от политика, жени, футбол и автомобили. Политиката и жените са всекидневен факт. На тотално компрометираният футбол в момента му е "бит шута" в медийното пространство, така че....... Никои неможе да ме убеди, че един автомобилен продукт не би бил популярен в България. Абсурд да не е печеливш. И сега едно уточнение. Всички в БГ сме малко "интересни" когато става дума за благосъстоянието на някои сънародник. В тази тема ако това е успешен продукт, направен КАЧЕСТВЕНО и с ВИДИМ резултат, според мен няма абсолютно никакъв проблем, промоутъра да печели колкото си иска от него. Нека да печели евала. И не трябва да се говори с лошо за това нещо. Ако наистина успее, значи е отличен мениджър и го заслужава.
Толкова много телевизий има в БГ, все някоя би искала да предава директно състезания. Било то ралита, планински или т.н. писти. Ако се направи правилно ( не е много трудно да се изкопират "печелившите европеиски практики") това определено би бил финансово печеливш продукт. Отделно магазинни детайлни предавания всека седмица и т.н. Много деликатен е момента със самите журналисти. Аз не мисля, че има повече от 2-3 мъже и една наистина перфектна жена ( Юлия Илиева, която е и бивш състезател). Колкото, толкова. Не е скъпо да бъдат наети. Резултатите ще са налице, понеже такива хора биха направили медийното отразяване изключително професионално и компетентно, защото са НАЯСНО с нещата.
Едномаркови шампионати. След малко ще напиша как е в Европа, но за БГ си мисля, че трябва сериозна работа с вносителите. Едва когато има реално работещ продукт относно медийно отразяване, едва тогава може да се иска от вносителите да се прави БИЗНЕС с тях. Защото това си е бизнес. Това, че те дават стотици хиляди от годишните си бюджети за реклама в БГ медии примерно, значи, че досега НЯМА КОМПЕТЕНТЕН МЕНИДЖЪР които да ги насочи към състезанията. А финансовият ресурс съществува. Въпроса е дали ще можеш да си го вземеш.
Няма нищо лошо да има едномаркови шампионати с максимално евтини коли. Малки, немощни, евтини. 1.4 100 коня малолитражка с минимум подобрения. Цена тотал нова 25000лв. Това е реалната максимално опростена цел. Отделно масово промоутъра и да дава под наем тези коли , не само да ги продава. Да има сключен договор за поне 3 години поддръжка на такъв тип шампионат. Знам какво ще излезе отстрани....."те тези малките смешки по 100-120 коня, нищо не вървят, смешници, аз карам по-добре" :-). Но това няма значение , пътят е този. Поне за входното ниво в спорта ни. Отделно, тези коли стоят ПРИ промоутъра. НЕ при екипажите. Единен сервиз за всички, раздаване ПРЕДИ състезанието и т.н. За да няма това което всички знаем за Фабийте например.
Офф темата е много дълга, чак не ми се започва да пиша сериозно.

Относно чужбина, сега ще напиша нещо което може би повече от вас знаят, но мисля, че ще е интересно да опиша как се случват нещата по правилният начин.

Едномарковите шампионати в чужбина.

По принцип те са насочени към млади нови екипажи. Това ако говорим за Р2 например. По-нагоре екипажите са производни на това какво е ДОШЛО ОТДОЛУ. Така, че това базово "входно ниво" е най-важно.
Има доста варианти за марки и модели в зависимост от това в коя страна, кои вносител е по-силен. Общо взето класиката са - Рено, Пежо, Ситроен, Форд, Сузуки.
Ще дам един пример като "събирателно" от всички шампионати от този тип . Разбира се всеки един е различен, но разликите са минимални, а идеята и реализацията почти същата.

Преди всичко обаче искам да изясня един МНОООГО, ама МНОГО важен факт. А именно финансовата страна. Имам предвид, че сравнения между България и Европа НЕМОГАТ да се правят еднозначно понеже СТАНДАРТА е много различен. Замисляли ли сте се колко реално им струва на европеиците целият "филм" рали. Сега ще Ви обясня. Минималната работна заплата в БГ колко е ? 150Е......В Европа е ....средно европейска държава казвам без конкретни примери около 1000Е. Разлика 6,7 ПЪТИ. Повтарям 6,7 ПЪТИ :idea: . Реалната месечна заплата като някакво супер производно число в БГ - 700лв=350Е. В Европа също много относително, но средната класа.... около 2500Е чисто. Разлика 7,14 ПЪТИ. Пак повтарям 7,14 ПЪТИ :idea: . Ако вземем като най-произволна стойност, че заплащането в България и Европа е с разлика от порядъка на 7 пъти, то ето какво излиза АКО ИМАХМЕ СРЕДНО ЕВРОПЕЙСКО НИВО НА ЗАПЛАЩАНЕ:
- кит Сивик фн2 клас 8 (екс Н/3) 24.000Е в Европа --> 3.429лв в БГ
- кит Ц2, Туинго Ево, 208 и т.н. - 50.000Е в Европа --> 7.143лв в БГ
- кит Туинго Р2, Фиеста, Суифт Макс и т.н. с примерна стойност 30.000Е в Европа --> 4.286лв в БГ
- готова кола Суифт най-базово оборудване и входна такса за едномарков шамп. е 17.000Е в Европа --> 2.429лв в БГ
- кит Клио Р3, ДС3 или добро Ево 2-ра ръка и т.н. с ориентировъчна цена 70.000Е в Европа --> 10.000лв в БГ
- готова нова кола Р4 около 120.000Е в Европа --> 17.143лв в БГ
- приблизително крайна цена за С2000 - 300.000Е в Европа --> 42.857лв в БГ (скъпотия ей :mrgreen: )

Друг фактор - поддръжка/гуми:

- техническа себестойност на СС топ Р2 кола , около 17Е --> 2,43Е или 4,75лв
- техническа себестойност на СС топ Р3 кола , около 23Е --> 3,29Е или 6,43лв
- техн. себ., за Супер 2000 е много деликатна тема и мнооого широки граници от около 50 до 100+ е/ СС, но да кажем 75Е/СС --> 10,71Е или 20,96лв

- гуми най-евтин вариант има за по 150Е --> 21,43Е или 41,91лв
- гуми средна стойност около 225Е --> 32,14Е или 62,87лв
- гуми максимална стойност около 300Е --> 42,86Е или 83,83лв

- гориво премиум/нафта(за камиона)премиум около 1,8Е-> 0,26Е или 0,50лв./л
- гориво 100+ специално около 3,0Е със спедицията -> 0,43Е или 0,84лв./л
- гориво най-висок клас около 6,5Е със спедицията -> 0,93Е или 1,82лв./л

и т.н., и т.н. ........................


С просто око се вижда, че реално в БГ се кара абсолютно същото каквото и в Европа имайки предвид разликата от 7 пъти в заплащането. Защото навънка например си карат масово Р2-ки така, както в БГ Саксота. А е видно, че от сравнението което направих, двете коли струват горе долу едно и също количество "заплати" в страните си :wink: .


Ето затова в БГ НЕМОЖЕ да се развива нашият спорт по начина които в Европа. Поне това е основната причина за този толкова неприятен факт :x .


А иначе се прави горе долу по следният начин.

Колите са подготвени от един отбор. Абсолютно еднакви. Продават се за определена цена. Между 17.000Е и 70+ хил.Евро. Купувайки колата плащаш ( или е бонус) около 1500Е средно за екипаж, екипи и рекламни дрехи и неща. Това включва някъде и входната такса. След това за всяко рали по около 200-400 евро такса участие. Точките както и бонусите са еквивалент на ВРЦ. Задължени са пилота и навигатора да участват в промоции на марката/промоутъра, но САМО по време на състезанията. Самите състезания са по около 120-150СС. Сервиза в повечето случай е единен от избраният от промоутъра или производителя екип. Същият този които е сглобил колата. Всякакви машинации са строго забранени и се следи много сериозно , точно в тези класове какво се случва. Никои бранд няма да си рискува имиджа, като допуска "номера". Още повече в такъв клас където всички най-често още се учат само.
Самият календар е от различен брои състезания. От около 4-5 до 7-8, според зависи от самият шампионат и самата държава. При Сузукитата например е много весело и интересно. Самото класиране е разделено на 3 части. 1-ви полусезон включващ 3 леки състезания, 2-ри полусезон, също 3 леки и 3-ти финален сезон с 2, но сериозни състезания. Те са най-често известни с дълги списъци стартиращи коли. На тези две последни състезания всички точки се умножават по две. Така че класирането ДО този момент и СЛЕД тези две псоледни състезания, може да придобие кардинални размествания. Точно това е и интересото. Така и се учат най-младите на концентрация и тактики.
Както за 1-вия, така и за 2-рия полусезон има отделни НАГРАДИ във всяко състезание. Те са горе долу нещо от сорта на 3.000Е за 1-во място, 2.000Е за второ, 1000Е за трето, 4 гуми за 4-то и 2 за 5-то. Отделно при крайното класиране от всеки един полусезон от по 3 ралита пак има общо класиране с почти същите финансови и материални награди.
Генералното крайно класиране е след последното състезание. Винаги е много интересно защото напрактика лидерите могат да станат губещи именно заради точковата система от последните две дълги състезания. Но на самият финал първият получава цяла кола + правото да кара следващият по-силен модел на марката, със заводска поддръжка на някое голямо рали. Естествено с цел да си купи такава кола и да продължи развитието си с ТАЗИ марка. Другите надолу в класирането получават пак пари, като разликите са според шампионата, но 2-рия примерно 7000Е, 3-тия 5000Е и т.н.
Интересното е, че има отделен шампионат в самият едномарков, които е за млади момчета до примерно 23 години. Те получават отделно класиране , съответно и награди във всяко състезание, всеки полусезон и на самият край. Отделно има длъжностни лица които раздават определени призове всяко състезание. С цел да окуражават колкото се може повече РАЗЛИЧНИ екипажи. И т.н......
Идеята е много правилна и работи отлично. Болшинството от сегашните звезди са произлезли именно от такива шампионати. Р2 примерно, после Р3, после Супер и ....така.
Най-хубавото на цялата работа е, че от самото си начало, повечето момчета се учат при РАВНИ УСЛОВИЯ на ЗАВОДСКИ коли със ЗАВОДСКА поддръжка. Това е истинско състезание. Не като в БГ примерно......да има в един клас 10 Саксота например, 9 които нямат абсолютно нищо общо с другите..... :roll: :lol: . Примерно говоря.

И още нещо. Няма абсолютно никакво значение от самите резултати в началото. Ралито не е федербал. То е съвкупност от десетки неща. Ако даден екипаж тръгне по правилният път (това което правят в Европа, но НЕ В БГ), той може да се развие много бързо и да НЕ ИЗГУБИ ГОДИНИ в безмислено лутане.
Нетрябва да се раздават определения "този за нищо нестава" понеже това е много вредно. Първо това може да го каже някои, които поне се е качвал в рали кола, а не ...тотално некомпетентен зяпач. Това е лоша и неприятна обида и не е честно да се говори така срещу когото и да било. Защото има не един и два случая в световната и българската рали история, когато бъдещи шампиони са били ......как да се изразя по деликатно........."с по-слаби резултати" в началото на кариерата си. Примери десетки. Един от най-ярките за мен ( само един от многото) е Игнат Исаев. Аз си го спомням с една очукана Дачия ( Нова мисля). Ядеше бой и никои не го броеше за нищо. Мина време и със Самарата почна да прави забележителни неща. При това с ИСТИНСКО МЪЖКО каране. След това знаем как се развива до момента точно той. Всеки може да е на неговото място. Всеки. Затова тежки определения и силни обиди НЕ се раздават. Особенно когато екипажите са млади. Всички заслужават уважение. Всички.

Та такаа....... :wink:
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Re: FIA & местни хомологации

Мнениеот dinkoh » Вто Окт 16, 2012 20:40

Можеш ли да дадеш повече инфо за Suzuki Swift R2 (местна хомологация в Италия).
Има ли интерес към автомобила и как се справя спрямо другите R2-ки?
dinkoh
 
Мнения: 72
Регистриран на: Съб Юли 31, 2010 10:49
Име: Динко Тодоров

Re: FIA & местни хомологации

Мнениеот Mr.X » Вто Окт 16, 2012 23:06

dinkoh написа:Можеш ли да дадеш повече инфо за Suzuki Swift R2 (местна хомологация в Италия).
Има ли интерес към автомобила и как се справя спрямо другите R2-ки?


Разбира се, но с едно уточнение. Суифт Р2 НЯМА и никога не е имало. Това си е чиста Н2-ка, при това едно съвсем базово изпълнение. Мотора 100% стандартен и от 125 на 136 коня с чип. Окачването - Ейбах средна хубост, лсд диф, късо предавателно число и това е. Този модел е може би най-евтиното "входно ниво" - 17Е чисто нова в единият вариант и малко над 30 за последният модел( но там е поради друга причини и други условия). Втора ръка около 7-8Е....
Като цяло почти стандартна кола. Дори едно Саксо Н2 е по-добре подготвено. Но идеята на тези шампионати е съвсем друга.
А и хомологацията не е местна само. Тази кола си я карат в цяла Европа, включително и на писти.
:wink:
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Re: FIA & местни хомологации

Мнениеот dinkoh » Сря Окт 17, 2012 09:34

Ей тука вече почваме да спорим :)
Не говоря за хомологацията от ФИА на Suzuki Swift за N2,а за чисто италианска,местна хомологация на Swift R2:
http://www.csai.aci.it/index.php?id=455&news=5538
http://motorsport.suzuki.it/rallye-cup/ ... dotti.aspx
а това е от Regolamento Suzuki Swift Cup 2011:
ART. 5
ASPETTI TECNICI
Sulle vetture da gara sono ammesse esclusivamente le modifiche previste dall'allegato “J” del
Codice Sportivo Internazionale e/o dalla regolamentazione nazionale C.S.A.I. nell’ambito delle
norme per il Gruppo N e per il gruppo R Classe R2
Автомобилът се караше като "0" на някои ралита 2011 (мисля Alpi Orientali или Lanterna),а на San Remo 2011 участват два автомобила-Sergio Denaro и Gianpietro Bendotti.
Не знам дали се е продължило с разработването и участието на автомобила и през 2012,за това попитах.
Поздрави
dinkoh
 
Мнения: 72
Регистриран на: Съб Юли 31, 2010 10:49
Име: Динко Тодоров

Re: FIA & местни хомологации

Мнениеот Mr.X » Сря Окт 17, 2012 10:46

Чакай, чакай....стоп :lol: . ДА, вината е моя, че не съм пояснил някои неща. С изречението ми "Р2 Суифт няма и никога не е имало" имам предвид, че РЕАЛНО Р2, подготвено по правилата на Р2 от отбор или производителя наистина няма. Нито в Италия, нито никъде. Говоря за Суифт които да си е кит, така както Ц2, Туинго, Фиеста и т.н.
Суифта си е чиста базьорка , направена със съвсем друга цел , и дори не е еквивалент на Саксо. Чисто Н2 си е при това в доста, доста опростен вариант. Друг е въпроса, че като модел, като качества си е изключително симпатична кола.
Да, технически си е Р2 защото това са новите групи и правила, но както навремето имаше Н2 и Н2, така и сега има Р2 и Р2 :wink: . Надявам се да съм го обяснил правилно. А и реално ново Р2 за 18Е е някакси мноого .....как да се изразя "оптимистично" :P :wink: .
Много добре си намерил точният линк. Там пише ВСИЧКО за шампионата "от-до". Сам виж тук --> http://motorsport.suzuki.it/rallye-cup/le-auto.aspx ....това са спецификацийте на двете версий :-). Тегло 1 тон, мотор базов с чип, гуми Проксес семи слик, къс диф и окачване. Това е общо взето затова казах, че няма нищо общо с истинско Р2, нищо че така се "казва" класа.

Иначе както миналата година (а този шампионат е от 2008), така и тази шампионата си върви прекрасно ( включително и с женското участие :P ) с много малки разлики. 2009 го спечели например Кругнола....

Ако те интересуват цените на чисто нови коли за този шампионат - ето вариантите --> http://motorsport.suzuki.it/images/rall ... _LOGHI.pdf , отделно на това получаваш много други неща, едно от които 30% отстъпка на всички части, специални цени за поддръжка от промоутъра, общ сервиз и т.н.
Ако те интересува каквато и да е друга информация пиши. Ако мога да ти бъда полезен, проблеми няма :wink: .
Аватар
Mr.X
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Май 07, 2011 18:46
Местоположение: Desenzano del Garda, Brescia
Име: Георги Георгиев

Следваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта

cron