BMW 316i Compact vs ВАЗ 2107 за тайм атак?

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

BMW 316i Compact vs ВАЗ 2107 за тайм атак?

Мнениеот Koreeca » Пон Сеп 24, 2012 13:39

Изпадна едно компотче, на тънки пари и мисля да го взимам да го "троша" дет се казва по пистите, но нищо не ми е ясно за тази кола. Та ако може някой да ми обясни, стабилна ли е, здрава ли е от към купе(не да се увие на осмица след 3тия старт) и въобще заслужава ли си за тайм атак в клас 1.6 стрийт?
Една снимка "за очи" :mrgreen:
Изображение
Последна промяна Koreeca на Пет Сеп 28, 2012 03:18, променена общо 3 пъти
Изображение
Аватар
Koreeca
 
Мнения: 32
Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 19:28
Име: Венелин Венелинов

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот michev68 » Пон Сеп 24, 2012 16:01

Колата си е добра, достатъчно корава като купе, но мотора е слаб за тези цели които гониш. 1200 /по памет/ килограма и 100 коня не са много добра комбинация.
only rear wheel drive
michev68
 
Мнения: 225
Регистриран на: Нед Ное 05, 2006 22:54
Местоположение: Търговище
Име: Николай Мичев

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот Koreeca » Пон Сеп 24, 2012 16:19

michev68 написа:Колата си е добра, достатъчно корава като купе, но мотора е слаб за тези цели които гониш. 1200 /по памет/ килограма и 100 коня не са много добра комбинация.

Това ми е ясно и мисля да се стремя към 130-140 атмосферни коня, който пак не са достатъчно много, но като за начало са добре, вече след поне 2 години опит надявам се да е с по голям мотор в по-голям клас, но като за начало, колата ме интересува добра ли е или е като ладите, смисъл трудна за оправление и удържане в завойте. Знам, че в пъти по добре е кола с предно предаване за тайм атак, но искам да е с задно...
Изображение
Аватар
Koreeca
 
Мнения: 32
Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 19:28
Име: Венелин Венелинов

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот michev68 » Пон Сеп 24, 2012 16:59

С читаво окачване и гуми нямаш проблеми, отпред камбера лесно се променя към отрицателни стойности и колата си става перфектна. Слагаш задължително плътните шарнири и тампони на носача с изместен център за по-голям кастер.Задължително по-ниско окачване разбира се.Карам Е36 седан с леки модове по предницата и нямям никакви проблеми.В БМВ форума има обширна информация.Успех :D .
only rear wheel drive
michev68
 
Мнения: 225
Регистриран на: Нед Ное 05, 2006 22:54
Местоположение: Търговище
Име: Николай Мичев

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот Koreeca » Пон Сеп 24, 2012 18:44

michev68 написа:В БМВ форума има обширна информация.Успех :D .

Тия там са луди говорят само за шестаци и осмаци , турбута и кулери и дрифтове :mrgreen: . Под плътните тампони имаш предвид powerflex или нещо друго непомня как се казваше. И оше нещо неразбрах ... слагам шарнири с изместен център, аз трябва да изместя мястото на шарнирите в носачите или си има носачи с изместени центрове, кое е от трите? И ако махна корите от багажника броните, задните седалки и кори и мокета с пасажерската седалка, корите на вратите и облицовката на тавана и гредите в купето, с две думи ако го улекотя, но без да слагам клетка пак ли си оставам стрийт клас или ме местят в модифицирани?
П.П. А може ли да ми обясни някой какво са унибали?
Това ли са плътните тампони дето споменаваш?
Изображение
Изображение
Аватар
Koreeca
 
Мнения: 32
Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 19:28
Име: Венелин Венелинов

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот kolmana » Пон Сеп 24, 2012 21:35

michev68 написа:С читаво окачване и гуми нямаш проблеми, отпред камбера лесно се променя към отрицателни стойности и колата си става перфектна. Слагаш задължително плътните шарнири и тампони на носача с изместен център за по-голям кастер.Задължително по-ниско окачване разбира се. .


Колега, имам една молба намираме се в България, затова нека използване български термини и наименования ... ясно ми е че много хора чрез използването на чуждици си мислят, че са разбирачи в очите на другите, което е доста смешно! Знаеш ли кое се гледа за да прецениш колко надлъжен наклон и колко затворена да пуснеш една предница за да получиш оптималното за колата ...
Koreeca написа:П.П. А може ли да ми обясни някой какво са унибали?
Това ли са плътните тампони дето споменаваш?
Изображение


Най-елементарно обяснено унибала представлява лагер, който се слага на мястото на тампона на някоя щанга примерно! Това се използва единствено за писта! Хубавото при унибала е че натоварването от неравностите на асфалта се предават директно на амортисьорите. Лошото е че постоянно заради неизбежната хлабина на лагера ще имаш едни леки притропвания който са доста дразнещи също и возията става доста кофти което е пределно ясно ....

Изображение
Аватар
kolmana
 
Мнения: 17
Регистриран на: Пет Дек 16, 2011 10:38
Име: Николай Даутов

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот michev68 » Пон Сеп 24, 2012 23:57

Така, ако някой е тръгнал да си прави колата със сигурност би трябвало да знае какво е камбер или кастер, който не му харесва може и да не чете, нали :?: По тази логика мотовилката е дръжката на буталото.Аман от критикари.Конкретно по темата - шарнира на Е36 /външния/ е в гумен тампон като има и вариант без тампона, тоест шарнира е като на Е30 - прилагам най-отдолу илюстрация, пак тук са и тампоните с изместен център, нямам предвид пауърфлекс и нямам опит с тях, но предполагам ще са добър вариант и те.Целтта на тампона с изместен център е по голям надлъжен ъгъл /да сме по българска терминология/, респективно по-добра курсова устойчивост.Готова рецепта за конкретни ъгли няма и не може да има най-малкото заради това, че зависи от много фактори - тип на окачване, колко е свалена колата, с какви стабилизиращи щанги е, какви са джантите като цолаж и офсет, размер и характеристика на гумите и далеч не на последно място личните предпочитания на карача :D . По думите на хора, използващи често Е36 по писти стойности от порядъка на 2.5-3 градуса камбер /отрицателен разбира се/ и кастер 6-7 градуса в + било добро решение.Абе подкараш ли я сам ще намериш верното за себе си решение.А във форума на БМВ има много полезна информация, просто ползвай търсачката.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 3&t=159594
Извинявам се, че пускам такъв линк, но в момента там се сещам за илюстрация на тези части.
only rear wheel drive
michev68
 
Мнения: 225
Регистриран на: Нед Ное 05, 2006 22:54
Местоположение: Търговище
Име: Николай Мичев

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот BOXER » Вто Сеп 25, 2012 23:54

Ако махнеш каквото и да било от интериора на колата,както и елементи от ектериора,например като гредите под броните и тн отиваш в клас модифицирани.Ако искаш да се съзтезаваш,а не просто да се возиш по пистата и да завършваш в края на колоната си взимай друга кола.Всяко едно Саксо,106 Сивик или Корса GSI (това са най масовите коли в тази група) те превъзхождат по показатели.БМВ-тата са конкурентни в най-високия клас където двигателите са над 2000 куб.см.В С1 М1 или в С2 М2 нямат шанс тези коли.Много са тежки и двигателите са им тромави сравнение с типичните коли в тези класове.
FTA RACING TEAM
Изображение
Аватар
BOXER
 
Мнения: 1118
Регистриран на: Пет Юни 16, 2006 14:30
Местоположение: Бisтяiца
Име: Владислав Аронов

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот Koreeca » Сря Сеп 26, 2012 01:22

Ясно ми е, че в малкия клас е в пъти по добре с тия малки кошерчета с предно, но аз искам задно и явно трябва да се насоча към Лада :wink: Благодаря на всички за отговорите :)
Изображение
Аватар
Koreeca
 
Мнения: 32
Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 19:28
Име: Венелин Венелинов

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот BOXER » Сря Сеп 26, 2012 22:19

КАто искаш задно си вземи кола с голям двигател.Например има доста БМВ-та 2500куб. дето се продават на много изгодни цени.Защо искаш колата да ти е 1.6?Една вървяща Лада няма да ти излезе хич евтино.
FTA RACING TEAM
Изображение
Аватар
BOXER
 
Мнения: 1118
Регистриран на: Пет Юни 16, 2006 14:30
Местоположение: Бisтяiца
Име: Владислав Аронов

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот Koreeca » Сря Сеп 26, 2012 23:00

Защото искам да съм в най малкия клас и бмвто ще излезе доста по скъпо от ладата за подготвяне за този клас. Незнам защо всички сте се озлобили срещу ладите, какво им е лошото на тях? Една запазена на купе 7ца с запазен 1600 мотор, като се обслужи напулно(освен консомативите и анг. верига и зъбчатки и да се сменят гумички повдигачи и клапани) с 45ца двоен вебер с правилна настройка и осигуряване на повечко въздух, цяла генерация на 55мм и 4ри нови двойнодействащи газови Monroe Reflex с нови хубави пружини и пълен комплект тампони от горе посочените Powerflex и привеждане на окачването в перфектно състояние(ако нещо тропа и грома да се смени), рейка от е30 и скъсяване на шенкелите с по 2,5-3 см + 100 октана и добавка, според мен ще се справи по добре на тайматак от бмв 1.6 . А цялата тази философия без колата, ще излезе малко над 1000 лв, а колата също ще се намери за около 1000 лв. Бмв за общо 2000 лв невярва да ми се направи кой знае ква подготовка, а особено и да достигне гореспоменатите 140-50 коня. То е с поне 250+ кг. по тежко от ладата и ако тя е малко над 100 коня би трябвало да върви горе долу колкото бмвто и оттук натам всичко зависи от мойте умения :)
П.П. Забравих да спомена, че цената в цената за ладата не влизат пари по майтори, защото всичко, ще се направи от мен и мой роднини и приятели, а бмв-то с електрониките по него искам неискам трябва да отида в сервиз, ако не за друго то поне за чипа.
Изображение
Аватар
Koreeca
 
Мнения: 32
Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 19:28
Име: Венелин Венелинов

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот nikolay sashev » Сря Сеп 26, 2012 23:28

Само не мога да разбера как от стандартен ладов мотор 1600сс, който е 78к.с. , като му сложиш вебери 45-ци и 100 октана бензин ще изкараш 140 коня? Я раздухай малко как стават нещата, че аз съм хванал грешния път явно, да давам пари за рязане на блокове, глави, портване, спортен вал, карбуратори, колектори 4-2-1 и т.н. , и накрая има няма 120 коня
Аватар
nikolay sashev
 
Мнения: 35
Регистриран на: Пет Ное 13, 2009 11:57
Местоположение: Varna, Aksakovo
Име: nikolay sashev

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот Koreeca » Сря Сеп 26, 2012 23:52

Koreeca написа: ако тя е малко над 100 коня

Което ще рече 102-3-5 коня най много, та дори и точно 100 да са пак не са малко за лада. Грешно си разбрал ... Добре де забрал съм да спомена и аз че ще махна от 6 до 8 десети от главата, но си спомням, че обикновен 1600 само с вебер 45ца с много финна настройка мотора на дино показа 92 коня на колелата, но тва го видях май в един унгарски сайт ...
Между другото забравих също да спомена, че имам наличен чисто нов раз. вал 286гр. а й колектора 4-2-1 и аз с малко повече труд и мислене и сасипани траби и тел за оксижена мога да си го направя.
Изображение
Аватар
Koreeca
 
Мнения: 32
Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 19:28
Име: Венелин Венелинов

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот nikolay sashev » Чет Сеп 27, 2012 09:02

Един съвет: не се занимавай с вебери, сложи си карбуратори от пистов мотор, резултата е същия, но е на половина по евтино и разхода на гориво е по нисък :D
Аватар
nikolay sashev
 
Мнения: 35
Регистриран на: Пет Ное 13, 2009 11:57
Местоположение: Varna, Aksakovo
Име: nikolay sashev

Re: BMW 316i Compact/Compot за тайм атак?

Мнениеот Koreeca » Чет Сеп 27, 2012 20:19

nikolay sashev написа:Един съвет: не се занимавай с вебери, сложи си карбуратори от пистов мотор, резултата е същия, но е на половина по евтино и разхода на гориво е по нисък :D

Е те като са 4ри не е ли по трудно за синхронизация ?
Изображение
Аватар
Koreeca
 
Мнения: 32
Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 19:28
Име: Венелин Венелинов

Следваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта

cron