Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот beta_racing » Съб Фев 09, 2013 10:49

Zero написа:Незнам как и какво са обучавали ,но 80% от сейфти маршалите незнаят къде се намират и това е на повечето ралита :cry: от тях също зависи обезопасяването на трасето и сигурността на зрителите.В повечето ралита имам чувството,че ги слагат само да отчитат дейност /да се вижда,че има маршали/ не и да вършат работа :x
Какво имаш предвид под "не знаят къде се намират"? И какво ще коментираш за ситуации, когато същите тези маршали казват: "Не можете да стоите там!", а отсреща им отвръщат: "Не ми обяснявай на мен, ти знаеш ли аз кой съм, ще стоя където си искам!" Маршалите каква сила имат, за да се преборят с такива "личности"?
Искам да посочиш конкретно и реално постижимо решение на този проблем!
Защото след случаи като горепосочения, маршалите млъкват, а после такива като теб се явяват и казват, че (защото мълчали) маршалите не знаели къде се намират........ Ако пък има полицаи, мрънкаме отново!

Май каквото и да стане сме недоволни?

Докато НИЕ не се оправим и не спрем да се държим като пълни простаци, НИКОЙ няма да ни е виновен! Защото тук пред компютрите всички винаги сме много примерни - заставаме на безопасни места, взимаме си боклуците след нас, ама ако видим как стоят нещата на живо, картинката е "малко" по-различна! И това в крайна сметка не зависи от маршали или полицаи, а от самите нас! Докато ние не започнем да се пазим, никой няма да ни опази, ама и после НИКОЙ НЯМА ДА НИ Е ВИНОВЕН!

Пак те моля - предложи конкретно и реално постижимо решение на проблема как при нашия манталитет, един маршал може да повлияе на един човек да се махне от опасното (но удобно за гледане) място! Ако пък маршалът може да се справи и с повече хора, лично и най-отговорно те каня да поемеш намирането (защото то е също така трудно) и инструктирането на маршалите за Рали Хеброс 2013!

Ако нямаш предложението, за което те питам, по-добре не отговаряй...
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот Сашо Христов » Нед Фев 10, 2013 01:41

Тук Аз ще ти отговоря,за 92000 лв както е случая за ралиБългария, ще ти докарам частна охранителна фирма която като си сложи хора по опасните места и пиле няма да може да прехвръкне от там,уверявам те в това че има такива :idea: :idea: :idea:
Докато не се промени манталитета на феновете по трасетата както ти казваш, ТРЯБВА да се прилага народната поговорка ,,НА ЗЛО КУЧЕ-ЗЪЛ ПРЪТ,, :wink:

Имай го като идея за Хеброс просто :idea: :idea:
Сашо Христов
 
Мнения: 53
Регистриран на: Сря Апр 19, 2006 22:44
Местоположение: София
Име: Сашо Христов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот beta_racing » Нед Фев 10, 2013 09:28

Сашо Христов написа:Тук Аз ще ти отговоря,за 92000 лв както е случая за ралиБългария, ще ти докарам частна охранителна фирма която като си сложи хора по опасните места и пиле няма да може да прехвръкне от там,уверявам те в това че има такива :idea: :idea: :idea:
Докато не се промени манталитета на феновете по трасетата както ти казваш, ТРЯБВА да се прилага народната поговорка ,,НА ЗЛО КУЧЕ-ЗЪЛ ПРЪТ,, :wink:

Имай го като идея за Хеброс просто :idea: :idea:
То цялото рали ще бъде с бюджет, въртящ се около тази сума, ти говориш само за охраната :lol: Иначе такива частни фирми са били ползвани и преди и мога аз пък да те уверя, че служителите им не са с нищо по-компетентни нито от полицаите, нито от маршалите. Помага им само фактът, че бъдейки по-здрави момчета биха могли да всеят някакъв респект, но работата не е там да се бием по етапите. И все пак правомощията им стигат само до някъде и ако трябва да избирам между частна охранителна фирма и полиция, бих избрал полицията...

И аз, и ти споделяме обаче, че докато не се оправим, винаги ще има недоволни - когато е "затегнато", едни ще хленчат, че не могат да гледат "откъдето си искат", а когато се разчита публиката сама да застане зад лентите или на определените безопасни места и няма голям контрол на даденото място, други пък след това ще казват, че публиката стои на опасни места. В крайна сметка винаги говорим за публиката и нейните действия, така че тя е тази, която трябва да се дисциплинира, за да няма след това проблеми...
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот Иван Шопов » Нед Фев 10, 2013 15:05

Дамяне,
Ясно е, че "сама птичка пролет не прави" и е най-добре всички части на една машина да работят коректно за максимална успеваемост. Куца ли някое зъбно колелце - цялата машина произвежда брак и само брак!

Тук идеше реч за друго... След като немалка сума е инвестирана в обучението на маршали, защо всъщност се оказва, че е просто прахосана?
Сигурен съм, че много от тези момчета ще се справят прекрасно и в бъдещи мероприятия, нещо повече - много от тях имат доброволното желание да помогнат! Защо по дяволите никой не знае кои са те, къде са и как да бъдат ангажирани? Защо трябва да бъдат лъгани, да се крият едни пари от държавата за да бъдат прибрани в ЧАСТЕН ДЖОБ?

Знаеш ли кое е забавното при разходването на тези средства и описването им като харч? Двадесет дни преди крайният срок за легализирането им под формата на граждански договори, счетоводителката на г-н Жеков заяви, че тези пари ще си стоят при тях. Обяснихме и, че трябва да се върнат или да се внесат в държавната хазна, на което след кратък размисъл обяви, че ВЕРОЯТНО ще ги внесат.

Да, ама не (да ме прощава г-н Бочаров). Ако имаха физическата възможност да го направят (а те я нямаха), то 326 човека щеше да се окаже, че са излъгали в годишните си данъчни декларации, защото вече са били подадени, а 2 месеца след това г-н Жеков обявява едни неясни хонорари.

И в крайна сметка ти самият като сериозна движеща сила на "Хеброс" какво би предпочел - да инвестираш веднъж в нещо (заграждения, жилетки, флагове, обучение и т.н.) и да го ползваш всяка година или ежегодно да харчиш сериозни средства за да правиш всичко отначало, а 24 часа след провеждането на ралито и хал-хабер да си нямаш къде са отишли тези финанси?

Виждаш ли кое е тъпото? Имало е достатъчно пари, имало е добра цел за усвояването им, но в крайна сметка някои лакомници са решили да се облажат на фона на "общото благо". БФАС не ни е нито майка нито баща за да е ДЛЪЖНА да се грижи за нас, а вместо нормалната и роля на КООРДИНАТОР НА СПОРТА, същата събира пари от всички за да се напапкат няколко човека! И сега - две години по-късно, някой се опитва да обяви за нормална подобна КРАЖБА! Ето това не понасям!!! Това не е спорт приятелю!!! Не е!
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот beta_racing » Нед Фев 10, 2013 17:01

Иван Шопов написа:...
Хубаво, но не знам защо се обръщаш към мен за това нещо, след като нито съм говорил за него, нито имам нещо общо с него :)
Изображение
"ДМ ДООР" ЕООД - гаражни и индустриални секционни врати, автоматизация на врати и портали, ролетки, pvc завеси, автоматични бариери и още много други!
Аватар
beta_racing
 
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:30
Местоположение: Пловдив
Име: Дамян Киров

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот Иван Шопов » Нед Фев 10, 2013 17:46

Не се обръщам към теб като "виновник".:)
Вървеше една дискусия, която премина в друга посока (публика и възпитание) и се опитах да изразя мнение и да я върна в първоначалния и смисъл.:)
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот golf_1 » Нед Фев 10, 2013 20:35

Иван Шопов написа:Дамяне,
Ясно е, че "сама птичка пролет не прави" и е най-добре всички части на една машина да работят коректно за максимална успеваемост. Куца ли някое зъбно колелце - цялата машина произвежда брак и само брак!

Тук идеше реч за друго... След като немалка сума е инвестирана в обучението на маршали, защо всъщност се оказва, че е просто прахосана?
Сигурен съм, че много от тези момчета ще се справят прекрасно и в бъдещи мероприятия, нещо повече - много от тях имат доброволното желание да помогнат! Защо по дяволите никой не знае кои са те, къде са и как да бъдат ангажирани? Защо трябва да бъдат лъгани, да се крият едни пари от държавата за да бъдат прибрани в ЧАСТЕН ДЖОБ?

Знаеш ли кое е забавното при разходването на тези средства и описването им като харч? Двадесет дни преди крайният срок за легализирането им под формата на граждански договори, счетоводителката на г-н Жеков заяви, че тези пари ще си стоят при тях. Обяснихме и, че трябва да се върнат или да се внесат в държавната хазна, на което след кратък размисъл обяви, че ВЕРОЯТНО ще ги внесат.

Да, ама не (да ме прощава г-н Бочаров). Ако имаха физическата възможност да го направят (а те я нямаха), то 326 човека щеше да се окаже, че са излъгали в годишните си данъчни декларации, защото вече са били подадени, а 2 месеца след това г-н Жеков обявява едни неясни хонорари.

И в крайна сметка ти самият като сериозна движеща сила на "Хеброс" какво би предпочел - да инвестираш веднъж в нещо (заграждения, жилетки, флагове, обучение и т.н.) и да го ползваш всяка година или ежегодно да харчиш сериозни средства за да правиш всичко отначало, а 24 часа след провеждането на ралито и хал-хабер да си нямаш къде са отишли тези финанси?

Виждаш ли кое е тъпото? Имало е достатъчно пари, имало е добра цел за усвояването им, но в крайна сметка някои лакомници са решили да се облажат на фона на "общото благо". БФАС не ни е нито майка нито баща за да е ДЛЪЖНА да се грижи за нас, а вместо нормалната и роля на КООРДИНАТОР НА СПОРТА, същата събира пари от всички за да се напапкат няколко човека! И сега - две години по-късно, някой се опитва да обяви за нормална подобна КРАЖБА! Ето това не понасям!!! Това не е спорт приятелю!!! Не е!

Не, че нещо но всяка общинска поръчка е съпътсвана от кражба и то винаги в приятни размери, и смешното е че хубавите работи винаги ги взимат едни хубави фирми,а там се крадат милиони и никой нищо не казва..После само споменават,че били изразходвани еди си колко пари,така ако може повечко да са,а насреща почти нищо..Скоро ходих в един парк,и така случайно гледам аз една табела на която пишеше евро-проект ала-бала,изразходвани около 1 милион лева,и знаеш ли какво имаше в парка хахахха около 30 пейки и нищо друго,еми и на мен ми стана гадно че с тоя милион можеше да има една свясна тоалетна,малко пообравен път до там...Така стоят нещата в нашата хубава родина с хубави закони и много строг контрол над отпуснати средсва..Че няма какво да се палим за тези трохи,на фона на милионите крадени пари по други схеми :lol:
Аватар
golf_1
 
Мнения: 978
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 13:45
Местоположение: варна
Име: Тихомир Петров Димитров

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот GT 51 » Съб Фев 23, 2013 18:55

Колумбе,йебем ти откритие !!!
Абе вземи си нещо ретро , и не се занимавай с глупости !!!
GT 51
 
Мнения: 940
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 17:59
Местоположение: Перник
Име: Владимир Димитров

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Нед Фев 24, 2013 16:19

Значи все пак има смисъл от коментарите относно правилниците.
Похвално е ,че от БФАС реагират адекватно за да се изчистят некоректните неща в правилниците за да не става това като почне шампионата.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот REZINA » Пон Фев 25, 2013 00:03

Ето сега с новия регламен за ЗМ излиза още един ВАЖЕН въпрос: коя кола е "кит кар".....която е с раздувки? , която е с тръбна кнструкция и окачване ? , която е с догбокс или правозъба (наредена Н образна) кутия ? ,тази която е с дросели или общо взето всички от Х2 отиваме в RS ???......ако ще е така казвайте да ловя флекса и да я правя 500 в минус кила !!!..........не е ли малко късно да се обявяват тези неща,кога ще имаме време да преправяме колите...............и изобщо в кой клас ще караме ??? незнам в коя категория влизам аз спецялно !!!
Не е важно колко ти върви колата а колко ти е празна главата
http://www.youtube.com/watch?v=evnW6Ntqlao
Аватар
REZINA
 
Мнения: 222
Регистриран на: Пон Дек 15, 2008 22:46
Местоположение: Плевен
Име: Росен Костов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот Гетов » Пон Фев 25, 2013 00:20

REZINA написа:Ето сега с новия регламен за ЗМ излиза още един ВАЖЕН въпрос: коя кола е "кит кар".....която е с раздувки? , която е с тръбна кнструкция и окачване ? , която е с догбокс или правозъба (наредена Н образна) кутия ? ,тази която е с дросели или общо взето всички от Х2 отиваме в RS ???......ако ще е така казвайте да ловя флекса и да я правя 500 в минус кила !!!..........не е ли малко късно да се обявяват тези неща,кога ще имаме време да преправяме колите...............и изобщо в кой клас ще караме ??? незнам в коя категория влизам аз спецялно !!!

Някъде в правилниците трябва да има дифиниция за S 1600 и за KITCAR...но пак някой трябва да чете.....Аз бих попитал, паспортизирани коли за х2 с дросели какво се случва с тях, важи ли им паспорта или отиват на нова паспортизация???? И както може да се предполага, веднага Иван Шопов ще ни разясни, очакваме с интерес, за да знаем дали пък няма да се окаже, че ще се състезаваме с него в една серия,което пък би било забавно!!!????
Аватар
Гетов
 
Мнения: 707
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 15:44
Местоположение: Ботевград
Име: Георги Гетов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот REZINA » Пон Фев 25, 2013 00:32

Гетов тук тълкуваме,решенията и окнчателните отговори няма от къде да ги получиме,сайта на федерацията е само информационен....!!! С тия отворени писма е малко демоде работата.......или трябва всеки път да звъним телефони и да питаме.....предполагам и с какво феродо имам право да карам......или керамичния съединител е само украса......със сигурност ако се запишем в Е-макс няма да имаме проблем......ама ще се моля да не ме затварят с повече от 5 обиколки.

п.п.А сега като регламента е за затворен маршрут и евентуално попаднем в групата КИТ-КАР ,като идем на планинско там в кой клас да се пиша ??? май станаха много въпросите а отговора сигурно е прост,ама някой да го поясни !!!
Не е важно колко ти върви колата а колко ти е празна главата
http://www.youtube.com/watch?v=evnW6Ntqlao
Аватар
REZINA
 
Мнения: 222
Регистриран на: Пон Дек 15, 2008 22:46
Местоположение: Плевен
Име: Росен Костов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пон Фев 25, 2013 08:56

Няма как да "попаднеш" в кит-кар.Колата или е КИТ- КАР или не е.Тези коли са само с фабричен и номериран кит,който се доказва със съответните документи и всичко е стриктно по хомологация.С такава кола на ЗМ ще караш в клас до 2000сс.,а на планинско в А6.
Това е разбира се ако държиш да е паспортизирана като кит кар.Нищо не ти пречи оригинален кит -кар да го паспортизираш в Х2 и да си го караш и на планинско и на ЗМ в този клас.
Ако колата ти е само реплика на кит-кар,то отиваш в Х2 ,където ти контролират само обема на двигателя и ще си караш в двата шампионата в тази група и клас.Или в гр Е ,ако си взел флекса и си я направил 500кг минус. :D В тези групи не ти контролират пълнене,накладки,съединители ,скорости и всичко за което говориш.
Така че прави си колата,извади и паспорт в Х2 и давай газ :D
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот REZINA » Пон Фев 25, 2013 10:32

А бе тя си е Х2 и си е паспортризирана за такава,но ми се намеква (без да споменавам имена) че ако искам да си остана в Х2 трябвало да махна дроселите и да мина на единичен.......... което и за мен няма логика.Дано да е така,аз кола няма да преправям. Благодаря за отговора,но държа да се изкажат още компетентни по въпроса :)
Не е важно колко ти върви колата а колко ти е празна главата
http://www.youtube.com/watch?v=evnW6Ntqlao
Аватар
REZINA
 
Мнения: 222
Регистриран на: Пон Дек 15, 2008 22:46
Местоположение: Плевен
Име: Росен Костов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот Иван Шопов » Пон Фев 25, 2013 11:01

Другарю Гетов,
Не знам дали е ирония желанието за разяснение или не.
И в двата случая обаче ще се въздържа да го направя, защото ако утре на технически преглед кажеш "Иван Шопов ми написа в Рали форума, че бла-бла" ще звучи твърде несериозно. Има Председател на техническата комисия (в сайта на БФАС, в раздела "Новини", ако не се лъжа в обявата за ролбарите имаше публикуван телефон) - задай си въпросите точно на него.

В такива ситуации аз лично винаги изпращам писмено запитване за да получа и писмен отговор. Тези "на уше", по телефона и т.н. съм забелязал, че често преминават в тяхната противоположност.


Роска,

Миро е абсолютно прав, че "Кит кар" не се става само от дросел или 2 кг кит.:)
Все пак, въпросите ти са повече от един и наистина е най-добре да имаш официален отговор.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

ПредишнаСледваща

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 13 госта

cron