Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот D.Nikolov » Пон Фев 25, 2013 11:52

Немога да се здържа и да неви пиша . Наясно ли сте, че принципно една кола подготвена по т.н. правила на група Х правилно построена трябва да е поне една идея по добра от която и да е друга ХОМОЛОГИРАНА независимо Супер(1600) КИТ КАР... т.н., а това нещо щом несе случва!!! сами си правете сметка на какво ниво ни е спорта и по лошото! как се променят правилници в изгода на някой подмолни „точкаджии” и „купаджии” особенно в групата до 1600
Ми господа .. направете си колите както трябва .. не променяйте правилата във ваша полза.
Със какво право ще вкарваш кола до 1600 в група над!!??
Значи вземате кола която е ограничена по определени правила и е махате от групата на „по малко ограничените” щото видишли .. „ми нии неможем да си направим, купим и т.н. такава че да е по силна от ограничената!!!!!!!!
ТОВА САМО В БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Пон Фев 25, 2013 12:41

Ванка ,по принцип е правилно да се задават писмени въпроси ,но това е необходимо само когато има спорни такива или противоречащи си правила.По неща ,които са уточнени в правилниците и са еднозначни,не е необходимо да се задават въпроси.Достатъчно е да се прочетат внимателно изискванията и най вече да можеш да докажеш правотата си на техническия преглед позовавайки се на тях.
Например въпроса за дроселите на Гетов е излишен.Щом пълненето е свободно ,може да си сложиш и ръчнин спринцовки с бензин. :lol:
Тук няма смисъл от въпроси към ТК дали трябва да се препаспортизира.Първо защото пълненето е свободно и второ защото в тех. паспорт никъде не е отбелязано какво е било пълненето преди това.И трето защото не сменяш групата и класа.
Роска ,щом си имаш паспорт и не сменяш класа,подготвяй си колата ,съблюдавай изискванията за килограмите и се състезавай.Нямаш хомологационен фиш ,който да ти определя габарита на колата.Така че раздувките ти не са проблем.
Г-н Николов,това се случва само в България,защото само тук се състезават в една серия хомологирани и свободни коли,което всъщност беше поискано от самите състезатели.
Ако това не беше факт,и в една серия се състезаваха само хомологирани автомобили,това правило за преминаване на супер 1600,/но не и на кит-кар до 1600 /в класа до 2000сс е съвсем справедливо и е вкарано от ФИА за ралитата.Там автомобилите с новите класове са по -добре подредени по своите качества и това превръща ралитата в състезание на спортисти ,а не на коли и дава възможност на по широк кръг производители да намерят подходящия клас на автомобила си.
Нали не искаш да кажеш,че прототипите имат място в една серия със саксо гр Н.Тогава правилника ще бъде в услуга на единици,които просто трябва да отидат да си вземат купата и точките.
Според мен автомобилите от свободните класове трябва да са отделно от хомологираните.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот D.Nikolov » Пон Фев 25, 2013 13:29

MIROSLAV MARINOV написа:Г-н Николов,това се случва само в България,защото само тук се състезават в една серия хомологирани и свободни коли,което всъщност беше поискано от самите състезатели.
Ако това не беше факт,и в една серия се състезаваха само хомологирани автомобили,това правило за преминаване на супер 1600,/но не и на кит-кар до 1600 /в класа до 2000сс е съвсем справедливо и е вкарано от ФИА за ралитата.Там автомобилите с новите класове са по -добре подредени по своите качества и това превръща ралитата в състезание на спортисти ,а не на коли и дава възможност на по широк кръг производители да намерят подходящия клас на автомобила си.
Нали не искаш да кажеш,че прототипите имат място в една серия със саксо гр Н.Тогава правилника ще бъде в услуга на единици,които просто трябва да отидат да си вземат купата и точките.
Според мен автомобилите от свободните класове трябва да са отделно от хомологираните.


За това съм напълно съгласен!!!
Но искам да кажа че, така направените промени са в правилна посока но недовършени стават некоректни и облагодетелстват .. "някой"
Разбирате ли че, примерно най-просто обяснено бих си вземал Супе1600 .. модифицирам го(до колкото е възможно) за гр.Х (принципно по силна кола) и кво праим? !! как ще ме преместите в група над1600??
Какво е заключението! Най вероятно проблема е в съществуването на "национална група Х"(или може би в нейните правила)
А пък Прототипите!!! или по точно гр.Е въобще нямат място там!
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот Иван Шопов » Пон Фев 25, 2013 15:14

Миро,
Съгласен съм, че въпроса на другаря Гетов беше излишен, но пък бях длъжен да отговоря на любезното споменаване на името ми.:)
Относно "тънките въпроси" за дросели и прочее - не бих прескочил ТК при сериозни промени, защото все още си спомням случая със Стайков.:)
Нямам идея какво НЛО точно ще сътвори Росен, но съдейки по писанията му- разива автомобила съвестно, в правилна посока и при това сериозно, за което го адмирирам. Просто няпомням, че каквото и да си говорим тук, то няма никаква тежест при официален административен или технически преглед.

Относно преместването на "Супер 1600" - на мнение съм, че това ще направи битката там по-интересна. От друга страна намирам подобно решение за "временно закърпване" - нещо, което по принцип е практика в Група "Х" и затова проблемите там никога не отминават.
Смятам, че логиката на това решение е на базата на резултатите от миналата година и г-н Николов е абсолютно прав, че не е редно автомобил 1600 куб. см. да бъде в по-горна група, само защото през последния сезон е бил достатъчно бърз. Все пак подобно преместване ще направи групата по-атрактивна за феновете и може би е в плюс.

Основният проблем, който си виси във времето е, че не са създадени правила, по които ние да конструираме автомобилите си , а ежегодно правилата се променят според миналогодишните участници на пистата. Смятам това за порочно и грешно, защото води до по-високи разходи за състезателите и пълна несигурност дали създаденият от тях автомобил ще участва в групата, за която е предвиден.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот REZINA » Пон Фев 25, 2013 16:57

Иване за сега все още нищо не правя,просто набирам частите за един бъдещ проек .Но искам да съм на ясно с правилата и регламента за да не се окаже че труда, нервите и средствата са хвърлени на празно, да ще има подобрения по автомобила,но съблюдавам да се придържам към изискванията в регламента,та затова задвам тези въпроси.

п.п.Аз тайни нямам,който го интересува какво се е случило с моя автомобил през годините и как се развива може да разгледа:
http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... 64&start=0
Не е важно колко ти върви колата а колко ти е празна главата
http://www.youtube.com/watch?v=evnW6Ntqlao
Аватар
REZINA
 
Мнения: 222
Регистриран на: Пон Дек 15, 2008 22:46
Местоположение: Плевен
Име: Росен Костов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот Иван Шопов » Пон Фев 25, 2013 21:02

Роска,
Казах го с най-добри чуства и уважение към ентусиазма ти.:)
Ще поразгледам темата, но и без нея се вижда, когато някой има сериозни амбиции и постоянство.
Човек се учи от грешките си, БФАС - никога!!
Аватар
Иван Шопов
 
Мнения: 1223
Регистриран на: Пон Апр 18, 2005 09:37
Местоположение: София
Име: Иван Шопов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот MIROSLAV MARINOV » Вто Фев 26, 2013 09:34

Ванка ,случая със Стайков няма нищо общо защото там става въпрос за хомологиран автомобил кит-кар,чиято хомологация е много стриктна.Тогава между Стайков и ТК течеше месеци наред спор дали може да участва с тези дросели,но на тех. преглед на рали България не можа да представи документа за кита и да докаже правотата си.Тогава Тлустяк стартира с такива дросели ,но си представи документа за кита.
Тук говорим за свободната грХ и всичко за което пита Росен е свободно според документите.
Подобен беше спора с ТК по времето на ладите и корсите,когато всички цяла зима ПИТАХА и си развалиха колите,и трябваше напролет да им доказвам че според ДОКУМЕНТИТЕ имат право да ги карат с хомологираните.
Така че вместо да се пита за всяко болтче,по добре е да се четат документите !Те затова са направени.Разбира се,че по много спорни въпроси е добре да се зададе въпрос на ТК и се иска конкретен писмен отговор.Но в повечето случаи прекаленото питане е в минус,повярвай ми.
Относно преместването на супер 1600 в по горния клас както казах по горе е коректно само ако се разделят хомологираните автомобили от грХ и Е.Иначе,както каза г-н Николов щом има възможност в свободните групи да се направят автомобили доста по силни от хомологираните,е некоректно това изваждане.Така че въпроса наистина е решен половинчато,но защо тогава не се направи някаква по сериозна дискусия на клубовете ,които се състезават на ЗМ и БФАС и да потърсят по различно решение.И истината е ,че самите клубове са на противоположни мнения.
Аватар
MIROSLAV MARINOV
 
Мнения: 602
Регистриран на: Вто Мар 07, 2006 19:35
Местоположение: SOFIA
Име: Мирослав Маринов

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот Ferjancz » Вто Фев 26, 2013 10:08

..... е, да не забравяме и ситуацията на въпросното рали България, когато едни лица от ТК размахваха на Тлустяк една жълта книжка и му обясняваха, как нямал право да кара :!: , а той им се изсмя в лицата буквално :mrgreen: Иначе другото си е така. Но факт е и друго, че през всичките тези години правилата се променят всяка година, дали в угода на някой или от некомпетентност, не знам. Постоянно се измислят нови и нови правила и групи и какво ли не, а пилотите си докараха колите до едни орязанаи ламарини с големи мотори. Ето най-бруталния пример е как перфектни коли в хомологация се направиха нагрухани пластмасови изроди за драг!!!
И между другото аз също покрепям D.Nikolov за приравняването на свободно модифицираните коли с коефициенти за хомологирани такива. На кой аджеба му хрумна тази идея, не знам!!!!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Национален шампионат - БФАС, правилници и критики

Мнениеот D.Nikolov » Вто Фев 26, 2013 10:35

Радвам се, че повечето хора са вникнали в същината на проблема! но както каза MIROSLAV MARINOV добре е да се четат документите
Тези невероятно неизяснени правила в група Х като коефициента за приравнение на свръхпълнене(за което намеквам от години) viewtopic.php?f=3&t=6013&start=15 , разни други нарушения на техн. изисквания за групата на някой автомобили, този абсолютно неправомерен ход (в тази ситуация) за местенето на Суперите НЕМОЖЕ ДА ОСТАНАТ ТАКА в уж ПРОФЕСИОНАЛНИЯ СПОРТ
НЕСЕ ОПИТВАЙТЕ ДА ПРОМЕНЯТЕ ПРАВИЛАТА В ЛИЧНА ПОЛЗА, ДА СЕ ЧУДИТЕ В КВА ГРУПИЧКА ДА СЕ ЗАПИШЕТЕ САМО И САМО ДА СИ ВЗЕМЕТЕ "купичките" и точиците" АМИ ВЗЕМАЙТЕ РАВНИС ПО НАЙ-СИЛНИТЕ В КЛАСА СИ
Аватар
D.Nikolov
 
Мнения: 149
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 18:21
Местоположение: Бургас
Име: ДИМИТЪР НИКОЛОВ

Предишна

Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта

cron