Здравейте колеги.От доста дълго време се канех да пусна тема и ето,че най-накрая това стана
.Не можах да открия друга подобна теме и за това пускам тази.Ако модератора реши,че не е за тук нека да я премести.Причината за пускането на темата ми е продиктувано от доста вдъхновяващи клипа,които последно време гледах за Група Б.Накратко казано,най-голямо впечатление ми направи този автомобил (може би,защото съм фен на италянските бегачки
).Изчетох всякаква информация за колата де що има в нета,но като цяло не е много,а даже бих казал,че е повече от оскъдна.Адски много неща ми направиха впечатление в тази кола,като започнем още от самото и конструиране,та стигнем до спецялните гуми на Пирели с въглеродни нишки в тях.Същност останах много изненадан,от това че "карбон-ът" се е използвал в автомобилите още в началото на 80-те.Въобще технологиите вкарани в повечето от автомобилите група Б са доста близки с днешните,като изключим ограничението в мощността.Единственото стоманено нещо в тази кола е било скелето й по разбираеми причини.Всичко останало алуминий,плексиглас,карбон.Максимално ниско тегло подсигурено с максимална мощност,което в крайна сметка се е оказало фатално.На офицялното представянето на колата,след навъртяни няколко обиколки Хенри Тойвонен казва,че контролът върху Ланча-та е много труден,въпреки сравнително лесното и управление,а Марку Ален е поразен от мощността и въртящия момент.
Двигателят е 4 цилиндров с обем 1758 cc. и разполага с компресор и турбо.От прочетеното в сайтовете установих,че точната мощност я знае само Бог,но уж е ~ 600 к.с. Та любопитно ми е,дали някой от вас знае,какъв вид компресор е използван и как точно е бил паснат с турбо-то ? А й сериозно се замислям как е постигната тази мощност,че на макадам от 0 -100 да ги прави за 2.3 с. Та колеги моля бъдете така добри
да ми разясните тези подробности,стига да ги знаете де.Ще се радвам на всякаква информация от вас
.