Lancia Delta S4 Group B

Всичко свързано с рали спорта, което не се вписва в по-горните категории

Lancia Delta S4 Group B

Мнениеот AUTOTZAR » Нед Ное 27, 2011 00:23

Здравейте колеги.От доста дълго време се канех да пусна тема и ето,че най-накрая това стана :D .Не можах да открия друга подобна теме и за това пускам тази.Ако модератора реши,че не е за тук нека да я премести.Причината за пускането на темата ми е продиктувано от доста вдъхновяващи клипа,които последно време гледах за Група Б.Накратко казано,най-голямо впечатление ми направи този автомобил (може би,защото съм фен на италянските бегачки :D ).Изчетох всякаква информация за колата де що има в нета,но като цяло не е много,а даже бих казал,че е повече от оскъдна.Адски много неща ми направиха впечатление в тази кола,като започнем още от самото и конструиране,та стигнем до спецялните гуми на Пирели с въглеродни нишки в тях.Същност останах много изненадан,от това че "карбон-ът" се е използвал в автомобилите още в началото на 80-те.Въобще технологиите вкарани в повечето от автомобилите група Б са доста близки с днешните,като изключим ограничението в мощността.Единственото стоманено нещо в тази кола е било скелето й по разбираеми причини.Всичко останало алуминий,плексиглас,карбон.Максимално ниско тегло подсигурено с максимална мощност,което в крайна сметка се е оказало фатално.На офицялното представянето на колата,след навъртяни няколко обиколки Хенри Тойвонен казва,че контролът върху Ланча-та е много труден,въпреки сравнително лесното и управление,а Марку Ален е поразен от мощността и въртящия момент.

Двигателят е 4 цилиндров с обем 1758 cc. и разполага с компресор и турбо.От прочетеното в сайтовете установих,че точната мощност я знае само Бог,но уж е ~ 600 к.с. Та любопитно ми е,дали някой от вас знае,какъв вид компресор е използван и как точно е бил паснат с турбо-то ? А й сериозно се замислям как е постигната тази мощност,че на макадам от 0 -100 да ги прави за 2.3 с. Та колеги моля бъдете така добри :D да ми разясните тези подробности,стига да ги знаете де.Ще се радвам на всякаква информация от вас :idea: .
EMTec Cycling Team
Аватар
AUTOTZAR
 
Мнения: 50
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 15:40
Местоположение: София
Име: Мирослав Юруков

Re: Lancia Delta S4 Group B

Мнениеот P911S » Нед Ное 27, 2011 08:57

Феноменалното ускорение се дължи на използването едновременнно на два компресора:
- обемен компресор ROOTS (9 & 10), задвижван директно от коляновия вал, произведен от фирмата ABARTH
- нормален турбокомпресор на фирмата ККК

Изображение
Чрез обемния компресор се елиминира "дупката" при ниски обороти на турбокомпресора.

ИзображениеЧ
P911S
 
Мнения: 93
Регистриран на: Нед Фев 08, 2009 23:11
Име: Николай КАРАЗЛАТЕВ

Re: Lancia Delta S4 Group B

Мнениеот osti » Съб Яну 07, 2012 23:03

Виждам, че темата е малко старичка но не се сдържах даже заради тази тема се и регистрирах. Мощноста на S4 е била около 550 к.с. А Lancia ECV е била по груби сметки с около 600 к.с. тя е разполагала с така наречения Tri-Flux двигател за който Фиат е регистрирал доста на брой патенти. :wink:

Изображение
osti
 
Мнения: 1
Регистриран на: Съб Яну 07, 2012 22:55
Име: Христо Христов

Re: Lancia Delta S4 Group B

Мнениеот emoangeliyn » Нед Яну 08, 2012 11:33

Ето и една красиииивичка снимка на "НЕЩОТО"....

Изображение


http://avs.spot-mate.com/triflux.html
Аватар
emoangeliyn
 
Мнения: 197
Регистриран на: Съб Дек 20, 2008 12:00
Местоположение: Белоградчик
Име: Емо Ангелийн


Назад към Обща дискусия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта

cron