Martin Dimitrov написа:Насер Ал-Атия ще подпише тригодишен договор с екипа на VW в Световния рали шампионат.
Май май това няма да се случи
Предполагаше се, че катарецът, който спечели Рали Дакар по-рано тази година с Фолксваген Туарег, ще сключи договор с германската марка до края на 2013 година. Това трябваше да се случи на/след състезанието "24 часа на Нюрбургринг", провело се миналата седмица, където Фолксваген с модела си Сироко (и Ал-Атия като един от пилотите заедно с Карлос Сайнц и Жиниел де Вилие) спечели победа в класа. Сега обаче това състезание може да се окаже последното заводско участие на Ал-Атия за Фолксваген.
Причината за неразбирателството между директора на VW Моторспорт Крис Нисен и Насер Ал-Атия е отказът на германците да предоставят на пилота заводски подготвен Фолксваген Туарег за Рали Дакар 2012. В следствие на това, Ал-Атия може би ще се завърне към стария си отбор X-Raid и ще кара Мини в легендарното състезание, което вече е на територията на Южна Америка.
Ето и коментара на 40-годишния катарски пилот, който освен автомобилен пилот е още и олимпийски състезател на Катар по спортна стрелба
: "Спонсорите ми Барва заявиха категорично, че искат да участвам в Рали Дакар. Аз също искам да се състезавам отново там, защото, разбира се, съм длъжен да защитя победата си, а и защото обожавам това състезание. Бях много изненадан и дори шокиран, когато Фолксваген смениха намеренията си за Дакар, затова и не можахме да се споразумеем с тях след това."
След състезанието в Нюрбургринг, Ал-Атия е отишъл в германската база на X-Raid, за да види Мини-то, което ще кара в Дакар. "Мисля, че мога да победя в Дакар с тази кола.", коментира Ал-Атия. "Автомобилът е добър, а знам, че отборът също е добър."
Отделно от Рали Дакар, догодина Насер Ал-Атия предвижда и много сериозна програма в Световния рали шампионат. Следващата седмица той ще се срещне със спонсорите си Барва, с които се очаква да сключи договор за програма във WRC за следващия сезон. "Става въпрос за всички ралита в Световния рали шампионат без Рали Монте Карло, което се провежда по същото време с Рали Дакар. Все още не знам каква ще е колата, с която ще карам, но 100% става въпрос за WRC автомобил. Имам добри контакти с Малкълм Уилсън, а моят мениджър пък има добри контакти със Ситроен. Решението (да се махна от Фолксваген и да остана със спонсора си Барва) е добро за мен, защото по този начин няма да ми се наложи да чакам до 2013, за да карам WRC автомобил в състезания от Световния рали шампионат. Трябва да ми повярвате, че съм много щастлив! Когато състезанието в Нюрбургринг свърши и сделка след него нямаше, първоначално изчаках за кратко време........можеше да продължа да чакам още дълго (за реакция от Фолксваген), но в крайна сметка се реших и предприех тази стъпка, защото искам да се насладя на времената, които ми предстоят в Дакар и във WRC.", споделя Ал-Атия.
Катарецът признава, че решението да напусне Фолксваген (след победата в Дакар и след новините за подписване на договор с тях) може, а и е доста странно. "Ако бях на 20 години, тогава щях да подпиша договор с тях, но за мое съжаление не съм на 20 и, както казах, искам да се насладя на предстоящите състезания и по-важното - да направя моя спонсор щастлив. Барва са много коректни към мен - спонсорират ме вече от доста време в рали шампионата на Близкия изток и в Световния рали шампионат."
Допреди тези "шокиращи" новини, Ал-Атия щеше да кара Шкода Фабия Супер 2000 в оставащите ралита до края на WRC сезона (без Рали Австралия), както и в някои от следващия, а по-късно и да развива колата, с която Фолксваген ще се състезават с пълни сезони от 2013-та до поне 2015 година - Поло R WRC.
Засега обаче, той ще продължи да кара в SWRC, където се състезава с Форд Фиеста Супер 2000.
В същото време, организаторите на Рали Финландия са получили две заявки от Фолксваген Моторспорт с пилоти норвежеца Андреас Микелсен и финландеца Йоонас Линдроос. Разбира се, колите са Шкода Фабия Супер 2000, с които германците ще започнат първите си тестове, информацията от които по-късно ще бъде пренесена в Поло R WRC. По-рано през сезона беше сигурно, че Насер Ал-Атия трябваше да е в едната от двете Шкоди.
Рали Финландия ще е първото рали на германския производител на заводско ниво. Предполага се, че Фолксваген ще участват с Шкоди Фабия Супер 2000 на всички състезания до края на сезона без септемврийското Рали Австралия.
Докато Андреас Микелсен е вече доста добре познат от многобройните си участия във WRC и IRC през последните 4-5 години, то 26-годишният финландски пилот Йоонас Линдроос е повече известен само в родната си Финландия, от където му възлагат големи надежди. Предстои да видим какви ще са резултатите на двамата пилоти в ралито, както и какви ще са коментарите от страна на Фолксваген след него