Много интересно станало в тази тема
Красимир много хубаво каза, че досега хората не знаеха кое каква дисциплина е и се бъркаха, като с след това, с "две-три думи" се опитваха да "поспорат"
с хора от форума, ама никога не е било да започнат и да убеждават и поучават кое как е в ... "ралитата"
Виж сега, Vinchenzo
Искрено се надявам, че не си писал тук след последните постове само защото си нямал време, а не поради това, че си се засрамил или събираш сили за нови "убеждения" към вече отговорилите ти
Асен ти е обяснил по много хубав начин неговия опит, така че много добре прочети мнението му (ако трябва не само веднъж) и се замисли, а не бъди кон с капаци (без да се обиждаш, разбира се), както вече беше оприличен
Аз искам да вмъкна само едно нещо, за да разбереш напълно къде ти е грешката (а и не само на теб). Грешката ти е, че под думата "рали" ти имаш предвид именно "автомобилно състезание". Точно погрешното тълкуване на това словосъчетание ("автомобилно състезание") непременно и само като "рали" е основната грешка, която от много години се прави в България и която се разпространява най-вече от медиите. Много е лошо, че именно медиите са превърнали думата в "рали" в нарицателно за "автомобилно състезание". Това е все едно за спорим, че на детските пелени трябва да им казваме "памперси" или пък, че на копирните машини трябва да им казваме "ксерокси"
Но да не се отнасям от темата...
Няма за какво да ти се сърдим на теб, че не правиш разликата между "рали", "планинско" или пък някоя друга дисциплина на автомобилния спорт
Може би само малко сме ти се посмели или пък леко сме ти се ядосали не на друго, а на магарешката ти упоритост да ни "убеждаваш" кое как е като имена в автомобилните дисциплини
И в този ред на мисли, да кажеш, че рали и планинско са едно и също, и да ни убеждаваш в това, е все едно аз да кажа, че тази гума, до която си се снимал на аватара, не е от състезателен автомобил, а е дървено колело от каруца - и двете (и гумата, и колелото) са все кръгли и все се въртят, нали
И така, да си продължа мисълта от по-горе - грешното схващане на автомобилните състезания като "ралита" вече го изяснихме защо е
Нека оттук нататък да знаеш, че "Своге" е автомобилно състезание от дисциплината "планинско", а (ти даде сам този пример) "България" е автомобилно състезание от дисциплината "рали". Каква е разликата между двете ли? Може би разликата между гумата, до която си се снимал, и колелото от каруца, което дадох като пример по-горе, е по-малка
Сега веднага ти изреждам основните разлики (а знай, че има още ... стотици, които няма как да напиша тук
).
Рали: екипажът в колата се състои от пилот и навигатор (всички знаем какво прави навигаторът, така че...
а да не се окаже, че ти не знаеш
); самото състезание има определен маршрут, който трябва да се покрие от всички екипажи; към маршрута има както преходи, където състезателните коли трябва да се движат по ЗДП като всички други МПС-та, така и няколко на брой различни трасета, наричани "специални етапи", които са затворени за движение и представляват това, което се разбира като състезателна част на ралито; отделно, в повечето случаи, тези специални етапи се карат повече от веднъж (зависи от програмата на всяко състезание, която е строго индивидуална само за него, а на всичкото отгоре /в 99% от случаите/ е различна всяка година); ралито може да бъде в един, два, три, четири дни (зависи от "ранга" му); има часови контроли, преминаването през които трябва да стане в точно определено от организатора време за всеки екипаж; понякога (в наши времена почти липсват) има и транзитни контроли, през които просто трябва да се регистрира преминаване (сиреч, там време не се гони, но ако не минеш оттам "става лошо"
); има сервизна зона, на чиито вход и изход също има часови контроли, а отделно тя е подредена по точно определен начин (говоря за техническата зона, парка за прегрупиране, маркирането на гуми, презареждането); преди ралито се прави опознаване на специалните етапи от екипажите (пак по определена от организатора програма и след раздаване на пътни книги на екипажите), а в самите дни на състезанието няма "тренировки" (както във Ф1, например) на единия ден и състезание на другия - в ралитата направо започват да карат по маршрута и карат до край
Мисля, че повече няма смисъл да се изброява, въпреки че има още страшно, повярвай ми, страшно много неща!
Планинско: екипаж там няма - пилотът е сам; състезанието се състои от само едно трасе; след като всички състезатели преминат през него, с автомобил на организатора се извеждат (обратно по него) до старта, в близост до който се намира сервизната зона, която няма часови или транзитни контроли (не само в сервиза, а и в цялото състезание), няма зона за презареждане и изобщо - всичко е доста по-свободно в сравнение с рали дисциплината; първият ден се ползва за тренировка, а на втория ден се провежда самото състезание; отделно, в зависимост от дължината на трасето, то се кара различен брой пъти - в повечето състезания в България, в деня на тренировките има 3 манша, от които не всички са задължителни, но все пак трябва да запишеш поне едно време (за да имаш правото караш на другия ден), а в деня на състезанието - 2 манша (и двата са абсолютно задължителни, за да се оформи класирането); много по-лесна организация; в 99% от случаите няма закрит парк между двата дни (в рали дисциплината е абсолютно задължителен), а в случите, в които има (да кажем, Планинско Кюстендил), не е задължителен; няма пътни книги; като цяло техническите изисквания към колите са много по-"отпуснати", като разбира се, не се прави (или поне не би трябвало да се прави) компромис относно безопасността (като при ралитата). И още много, много неща!
Надявам се (ако имаш достатъчно сиво вещество, без да ме разбираш погрешно
), че вече си поне малко по-наясно, че между рали и планинско няма допирни точки освен това, че се карат състезателни коли по път и че кара човек
В крайна сметка точно затова са и автомобилни състезания, но от различни дисциплини - в случая едното е "рали", а другото "планинско"! Сега стана ли ти ясно?А що се отнася до коментара ти "Затова няма да има повече WRC в България" ще те помоля да се въздържаш от подобни глупости, защото още не си дорасъл КАТО ОПИТ да говориш за WRC и защо нямало да го има, тъй като съм абсолютно наясно (съдейки по, меко казано, простотиите, които пишеш
), че си нямаш хал-хабер от организацията на такова мероприятие, защото, ако знаеше поне една частичка от организацията или ако разбираше поне малко от рали спорт (вече наистина говорим за рали
), нямаше да си позволиш да кажеш такова нещо...моля те, повярвай ми
И отново ще те призова да не се обиждаш!!!
Просто се позаинтересувай и прочети малко, за да разбереш колко забавен си ни изглеждал отстрани