Oтворено писмо относно проблемите в автомобилния спорт

Дискусия за Българския Рали Шампионат

Oтворено писмо относно проблемите в автомобилния спорт

Мнениеот georgi goranov » Нед Окт 24, 2010 14:30

ДО: БФАС [email protected]

КОПИЕ:
БТА [email protected]
АГЕНЦИЯ „ФОКУС” [email protected]
АСК „Контрол Рейтинг” [email protected]
Рали Клуб - България




Уважаеми колеги,

Във връзка с получено отворено писмо от г-н Добрин Петров, АСК „Контрол Рейтинг”, относно проблемите на българския автомобилен спорт, ние, представители на автомобилни спортни клубове и дългогодишни деятели, изразяваме безрезервната си подкрепа за осъществяване на промени в БФАС, като бихме искали да изложим някои съществени факти, които допринасят за задълбочаване на тези проблеми. Изразяваме също така надежда, че коментираните в това писмо негативни практики в БФАС ще бъдат прекратени. Това може да стане само, ако Управителния съвет на федерацията бъде подменен изцяло, а на негово място се изберат компетентни хора, които имат ясна концепция за развитието на автомобилния спорт в България и умения за мениджмънт в специфичните условия на нашата страна. Новото ръдоводство трябва да притежава достатъчна мотивация за работа в тежките икономически условия в България, да бъде безпристрастно и безрезервно отдадено на целите на автомобилния спорт, като загърби лични интереси и предпочитания. Корупционните схеми трябва да бъдат ликвидирани и да бъдат наложени равни права за всички действащи автомобилни състезатели.
През последните две десетилетия БФАС бе ръководено от личности, които подчиниха автомобилния спорт на лични интереси и на свои приближени фирми и клубове. Алчността, безхаберието и некомпетентността на ръководството на федерацията нанесе непоправими щети на много национални клубове.
Малко хора си спомнят през коя година е избран настоящият й председател, г-н Георги Янакиев. Независимо от сътресенията, политически или икономически, той е несменяем! Дори в началото на тази година, когато бе свикано Общо събрание за избор на нови членове, бяха отстранени само някои неудобни, а г-н Янакиев успя отново да запази поста си. Въпросът е ЗАЩО?
Съществуваше някога рали „Златни пясъци“ То бе престижно, а локацията му перфектна. Но се случи така, че г-н Янакиев си построи хотел в „Боровец“ и инвестира големи суми в комплекс „Черната котка“ недалеч от София. Случайно ли е, че оттогава „Рали България“ официално стартира от „Боровец“, а хотел „Янакиев“ и „Черната котка“ са щаб за български и чуждестранни официални лица и гости? Провеждането на семинари е пак там. Цените са „петзвездни“, а престоят на гостите – за сметка на федерацията.
Председателят на БФАС е също председател на СБА и член на ФИА. Затова участва в много мероприятия зад граница. Но не говори друг език освен български (единствено той от всички членове на ФИА) и затова си води преводач. Краткотрайните им задгранични командировки са чести, а пътуванията луксозни. Е, щом е за сметка на държавата! Само че изразходваните хиляди еврa ощетяват и автомобилния спорт. Колко ли ралита можеха да се организират, ако тези разходи бяха спестени вместо да отпадат от календара поради липса на средства?
През последните 10 години всички сувенири и рекламни материали се изработват от едни и същи фирми, близки до фамилия Янакиеви и няма приемо-предавателни протоколи между БФАС и получателя. Неизвестна е също общата сума (хиляди евра), раздадена на италиански и гръцки консултанти за провеждане на „Рали България” (хонорари, пътни, дневни, нощувки, храна по време на престоя и т.н.). Затова ли мистериозно изчезна цялата счетоводна документация на Федерацията за последните няколко години?
А как да се обяснят репетициите на членове на Управителния съвет (УС) на БФАС, провеждани в НСА (при сем. Илиеви) преди всяко заседание? Една и съща група от членове на федерацията (Румен Манолов, Стефан Чолаков, Димитър Стефанов, Стоян Рътков и служителят на БФАС Мартин Марков) договаря предварително не само дневния ред на заседанията, а и техния изход. И защо шефът на федерацията насърчава предварително скалъпените сценарии? Интересен е и фактът, че само 30 мин след приключване на всяко заседание, решенията се публикуват в сайта на БФАС, без дори да е изготвен протокол! Може би затова не се дава гласност на отпусканите от БФАС суми за организатори на състезания и не се събират такси на тези от тях, които са приближени на Председателя?
Добронамерен служител от БФАС вече няколко години подред копира цялата документация, включително изходящата и входяща кореспонденция, и я предава на АДАС и фамилия Илиеви (втората федерация „в сянка”). Вероятно добре му се плаща! А и службата му се пази. „Федерацията в сянка” работи усърдно и бележи напредък – разрушава имиджа на БФАС, създава недоверие и конфронтация между клубовете. Разделяй и владей! Илиеви налагат и дисциплини, които нямат място в БФАС : дрифтинг, траял, гимкхана. Обаче не се и провеждат състезания по тях. Защо тогава фигурират в календара? Ами питайте Илиеви.
През последните две години г-н Румен Манолов (сътрудник към БФАС) получава висока за българските стандарти заплата, ползва безплатно служебен автомобил, гориво и командировъчни от „Рали Пул” и отчита разходи за добре свършена лична работа. Докато г-н Янакиев и сем. Илиеви са фактори в автомобилния спорт, за г-н Манолов криза няма да има.
Нека си припомним и знаменателното WRC „Рали България 2010“. То обаче беше знаменателно само за верните фенове на рали спорта. Събитието блесна в някои медии за ден-два и после всички забравиха за него. Никой дори и не подозираше, че то се подготвя. Ако Богдан Николов (шефът на федерацията по мотоциклетизъм) организираше такова мероприятие, то със сигурност щеше да е водеща спортна новина месеци преди и по време на провеждането му. За страничният и непредубеден наблюдател обаче, WRC „Рали България 2010” мина и замина някак си тихомълком, без промотиране и без шум в пресата. Само най-запалените любители със скромните си средства, но с трогателен ентусиазъм си изработиха сами малки плакати и ги налепиха по автомобили и стълбове, опитвайки се да покажат радостта и гордостта си, че в малката им страна ще се проведе нещо голямо. Голямо ли? Оказа се буря в чаша вода! А зад вратите на БФАС, несменяемият й шеф връчи без конкурс най-стратегическата техника за едно рали – новозакупената и скъпоструваща система за измерване на екип от оф-роуд, който е доста далеч от рали спорта. Само, че и тук възниква въпрос – какво е мястото на офроуд-а в рали спорта и БФАС? Не е ли по-удачно този спорт да бъде под шапката на отделна федерация?
След приключване на WRC “България 2010”, ФИА публикува на сайта си официален доклад с оценки по организацията на ралито. Докладът обаче не бе предоставен на българските медии, организатори и участници по вина на федерацията. Тук е мястото да се подчертае фактът, че някои от оценките в доклада бяха особено негативни по отношение на дейността на пресцентъра; мениджърския и маркетинговия екип и ниската компетентност на българските технически комисари (http://www.fia.com).

Е, дотук с фактите и въпросите. Отговори едва ли ще има. Дано занапред има промени, промени за спасяването на българския автомобилен спорт.
Затова е наложително не по-късно 10.01.2011 г да бъде свикано Общо изборно събрание за ново ръководство, чиято задача ще бъде създаването на нови правила и изграждането на положителен и авторитетен имидж на БФАС.

Изложените в текста факти са базирани на хронологично подбрани автентични документи от последните 7-8 години, които при необходимост ще бъдат предоставени за обществено разглеждане и преценка.

Споделено с болка от дългогодишни деятели на автомобилния спорт и 50 АСК (рали, автокрос, рали крос клубове) след провеждане на съвместни срещи и консултации

Писмото от г-н Добрин Петров заедно с изпратения от него файл следват по-долу

Скъпи колеги,

Поради многото проблеми в Българският Пистов Шампионат и след много обсъждане и разговори със състезатели, председатели на АСК, ADAS и журналисти,
направихме анализ и създадохме предложение, което има нужда от Вашата подкрепа! /Виж приложения файл!/

От страницата на федерацията и интернет бяха издирени 58 е-маила на АСК от общо 82.

За момента е изразена устна 100% подкрепа от повечето клубове, но за да се случи реформа е необходима подписка, затова очакваме подкрепа и предложения от Ваша страна:
Моля всички които подкрепят инициативата да изпратят е-майл изразяващ подкрепа на адрес [email protected]:

Ако подкрепите Вашето име ще бъде добавено в подписката, непосредствено до името на клуба Ви!

След набиране на достатъчна подкрепа предложението ще бъде внесено в БФАС и предоставено лично на отговорните за това лица!
Ако в определения срок няма адекватна реакция, проблемите на автомобилният спорт ще бъдат публикувани с отворено писмо до всички медии!

Очакваме предложения за още точки на е-майл [email protected] до 25.10.2010г.
Окончателния вариант на предложението, ще бъде разпратен до всички клубове и публикуван в форума на rally-club.bg и controlracingteam.com!
Плануваме да внесем предложението на 27.10.2010г,

Поздрави,
Добрин Петров
0899196979
Controlracingteam.com

/Виж текста по-долу/
До: БФАС
ОТ: подписалите АСК
Относно: Проблемите в БЪЛГАРСКИЯТ
ПИСТОВ ШАМПИОНАТ /Затворен
маршрут/
Българският Автомобилен Спорт е в застой, всички Автомобилни Спортни Клубове са
затруднени и изнемогват поради липса на спонсори и рекламодатели .
Уважаеми Г-н Янакиев,
Ние отборите от БПШ (Български Пистов Шампионат)/затворен маршрут/ настояваме за
промени в формата на провежданите състезания. Обръщаме с молба за съдействие и
обсъждането на проблемите на БПШ. Настояваме за провеждане на обща среща с цел
изграждане на краткосрочен план за действие и изготвяне на дългосрочна стратегия за
развитие на БПШ!
След редица срещи с медийни и рекламни експерти, и множество разговори с фенове,
състезатели, журналисти и организатори на състезания ние отборите направихме цялостен
анализ на проблемите на БПШ. Приложено прилагаме анализи и предложения, както следва:
1. Анализ на проблемите на БПШ.
2. Предложение за изменение и допълнение в правилника на БФАС за БПШ 2011.
3. Предложение за провеждане на годишна двудневна конференция между АСК и БФАС.
4. Коментари при обсъждането на предложението между председатели на АСК, АДАС,
Журналисти и фенове.
5. Подписка на клубовете в подкрепа на предложението по т.3.
Горните документи са с подготвителен характер, нямат абсолютен статут, но в основните си
принципи са подкрепени от председателите на всички големи АСК и АДАС!
С Уважение,
Автомобилните Спортни Клубове в България
АНАЛИЗ НА
ПРОБЛЕМИТЕ В БЪЛГАРСКИ ПИСТОВ ШАМПИОНАТ (БПШ)
I. Защо няма интерес към БПШ ?
На въпроса “Защо няма интерес към БПШ?”, главни редактори, журналисти, големи
рекламни агенции и спонсори, свързани с автомобилния спорт, отговарят:
“Няма смисъл да инвестираме в тази каша, където не са ясни самите групи и
победителите в тях. Не се разбира защо супер мощни коли са в една гонка с видимо по
маломощни. Как да предаваме това по телевизията, при липсата на всякаква разбираемост и
организация! Публиката остава с впечатление за безсмислени състезания без реална
конкуренция, където всеки u1091 участник в крайна сметка получава медал. Всичко това води до
разпиляване на интереса и вниманието на наблюдателите, а популярността на спорта
постепенно изчезва. А крайният резултат е невъзможност за привличане на рекламодатели.
От една страна старите ръждясали ‘състезателни автомобили’ не привличат внимание, а
силните красиви такива няма с кого да се състезават. Реално най-силна е конкуренцията в
малките класове, като Н2 и Х2.”
II. ПРОБЛЕМИ В БЪЛГАРСКИ ПИСТОВ ШАМПИОНАТ (БПШ)
1. Сигурност при провеждане на състезателни събития
Липсва обезопасяване на трасето с ограждения, предпазни гуми и мантинели.
Липсва безопасен предпазен периметър от публиката, има реална опасност от
инциденти.
Често местата на съдиите и маршалите по трасето, се определят от пилотите като
опасни.
Основната грижа на съдиите, трябва да е грижата за безопасността на пилотите.
Основната грижа на организатора, маршалите, пожарникарите и полицаите,
трябва да е безопасността на публиката.
Липсва добра комуникация, между маршали, съдии, организатори на състезание,
пожарна, линейка и полиция.
Има пълна неяснота и отказ при сключване на застраховки на автомобилите. Което
създава конфликти при инциденти. На повечето състезателни полици е записано с
малки букви, че не се изплаща обезщетение ако настъпи инцидент по време на
състезание.
2. Конкуренция
На въпроса „Кое направи Формула 1, толкова интересна и популярна?” Бърни Екълстон
отговаря: „Въведохме стандарти на равнопоставеност и създадохме конкуренция, която
доведе телевизиите, интереса и феновете! Всичко останало бе работа на адреналина и
високата скорост!”.
Може би аналогията с Формула 1 е далечна, но всички знаем че ФИА се стреми непрекъснато
да изравнява възможностите и това е основата на успеха на всички състезания.
При сегашното разпределение в състезателните серии се допускат автомобили с различна
кубатура да се състезават помежду си, това обърква публиката, защото има голяма разлика в
класите. Съгласно разпоредбите на БФАС за пистови състезания се допускат следните класове
Х1,Х2,Х3,Х4, Е1,Е2,Е3,Е4, Н1,Н2,Н3,Н4, А5,А6,А7 и А8. От тук всеки сам може да сметне че това са
повече от 60 награди. Феновете си задават въпроса кой всъщност победи и остават с впечатление
за безсмислени състезания без реална конкуренция, където победителите са ясни, и всеки
участник в крайна сметка получава купичка.
Разпределени по този начин нещата водят до липса на конкуренция и бъркотия, което
отблъсква спонсори, рекламодатели и медии. Този формат обърква всички привърженици и
резултатите са налице. Последния пример за това е Писта Бургас провела се на 16-17октомври,
където се събраха едва 20хиляди души, като само преди 2 години събитието е посетено от над
50хилиди.
Стремежа за изравняване на възможностите на автомобилите, които се налага във всички
провеждани състезания от ФИА се е загубил, поради прекаленото разграничаване в класове и
серии.
3. Медиен интерес
Всички знаем че по гледаемост и популярност Автомобилните състезания се сравняват с
Футбола, но поради статуквото, този спорт в момента е последна дупка на кавала. Липсата на
конкуренция, неясните и объркани правила не могат да създадат подходящ формат, които да
създаде необходимият интерес. Поради липсата на медиен продукт няма и приходи от
телевизионни права, нито за БФАС, нито за организатори, нито за отборите. Този слаб медиен
интерес води до отлив на рекламодатели и спонсори за отборите.
4. Липса на стратегия за развитие на спорта;
Въпреки многото правила, документи и разпоредби не се вижда ясна визия за
развитие и подобряване на спорта.
5. Наличие на една единствена писта в България – ‘Дракон’;
Писта „Дракон” е динственият светъл лъч, въпреки че има голяма нужда от
инвестиция, тя единственото място в България за тренировки и подобряване на
автомобила.
6. Участието на отборите в развитието на спорта е минимално и дори никакво;
Забелязва заинтересуваност единствено от големите отбори.
7. Липса на минимални изисквания към организаторите. Липса на изисквания към трасето.
Липса на изисквания за менажерски и маркетингов подход при организиране на
състезанията;
Търсенето на решения и реформа е наложително и неотложно, защото всички сме съгласни с
изброените въпроси! Ние, отборите от Български Пистов Шампионат (БПШ), настояваме за
реформа и изготвяне на дългосрочна стратегия за развитие!
Предложение за изменение и допълнение в правилника
на БФАС за БПШ 2011
1. Сигурност и обезопасяване на публиката и пилотите.
1.1. Повишаване на сигурността чрез поставяне на заграждения, гуми и мантинели между
трасето и феновете;
В състезанията от Европейски кръгове на затворени маршрути, се правят два пояса
1.1..1. Предпазен пояс играден от гуми и/или мантинели
1.1..2. Ограничителен пояс от лента и/или ограждения, които е на минимум 2м от
предпазния пояс
1.2. Всяко трасе трябва да разполага с управителен център, който да има радио и видео
връзка с камери по трасето, с времеизмерването, с медицинската помощ, с охраната на
трасето, с пожарната, с отборите и с всички съдии и маршали;
С повишаване на сигурността се намаляват рисковете от трагични инциденти.С
подобряване на организацията и екипността ще има по бърза реакция при
инцидент! Всичко това ще доведе до по ниска цена при застраховка на трасето!
2. Създаване на продаваем медиен продукт чрез промяна на формата.
БФАС трябва да действа професионално и да развива и подпомага спорта, като създава
конкуренция следвайки принципа за изравняване на възможностите на автомобилите на ФИА.
Повишаването на конкуренцията ще подпомогне младите надежди, ще даде възможност за
развитие на клубовете. Чрез маркетингов подход с промяна на формата на състезанията и чрез
създаване на видима конкуренцията между автомобилите, ще се увеличи интересът!
Създаването на конкурентни състезателните серии, е условието на всяка една медия!
2.1. Предложение за изменение и допълнение в правилника на БФАС за БПШ 2011
2.1.1. Промяна на ответните точки от годишното издание, както следва
За затворен маршрут:
Състезателните серии се групирани съгласно кубатурата на автомобила, както следва:
o Група 1: до 1400сс /група А5, Х1, Е1 и Н1 до 1400сс
o Група 2: до 1600сс / група А6, Х2, Е2 и Н2 до 1600сс
o Група 3: до 2000сс / група А7, Х3, Е3 и Н3 до 2000сс
o Група 4: над 2000сс /група А8, Х4, Е4 и Н4 над 2000сс
Генералното класиране да е според горното групиране;
Изискването в правилника за участие в класирането за минимум 3 автомобила от даден
клас да се промени на минимум 5 автомобила;
С промяна на горните правила се постигат следните цели:
избягва се несправедливост за отборно класиране чл.IV т.2 от годишното издание за
2010. Правилото облагодетелства класове Х2, Х4, А6, А7, Н3, и пренебрегва по слабите
класове, като Х1, Х3, Е3, Н2, А5;
Увеличава се конкуренцията в съответната серия;
Създава се подходящ медиен формат, лесно разбираем от публиката;
2.2. Създаване на маркетингова стратегия
Създаване на търговска марка на БПШ, от типа RaceChampionship.BG/RCBG
Това е част от медийния продукт;
От тук ще се разпространява официалната информация за провежданите
състезаниа;
Ще има поле за реклама и възможностти за инвестиция в спорта;
Създаване на търговско име на състезателните серии, да се наричат Купи вместо
групи;
Група 1: до 1400сс да се казва: Mini Cup
Група 2: до 1600сс да се казва: Super 1600 Cup
Група 3: до 2000сс да се казва: RS 2000 Cup
Група 4: над 2000сс. да се казва: MAXI CUP
Целта е популяризиране на медийните продукти, подходящото име ще
носи в достатъчна информация лесно разбираема за феновете.
Шампионската титла в съответната купа ще струва много повече от
вазичките които се раздават в момента;
Интензивна реклама преди всяко събитие ;
Това изискване трябва да бъде наложено на всеки един организатор, като му
се дава правото да използва търговската марка на БПШ, БФАС и съответните
купи;
Търсене на партньорство с телевизия и други медии.
Сключване на договор за медийно сътрудничество без да се търси финансова
изгода за 2011 !
Със сключване на договор с телевизия и медии за разпространяване и излъчване на
състезанията от БПШ ще създаде медиен продукт, които след натрупване на популярност
ще има своята цена:
Реалния срок за продажба на телевизионните правата от БПШ е до 2013!
Продажбата ще донесе доходи за организатора, БФАС и отборите
участващи в състезанията!
2.3. Създаване на подходяща манажерска структура
Отборите и организаторите, които участват в БПШ, заедно с БФАС трябва да имат
право да променят правилата:
Веднъж годишно да се провежда дву дневна конференция за обсъждане на
проблемите на автомобилният спорт с присъствието на всички заинтересовани
страни.
Годишната конференция ще даде възможност за изготвяне на подобрения:
Ще спомогне за изготвяне на стратегия за развитие на спорта;
За изготвяне и въвеждане на промени;
Ще подобри менажерския и маркетинговия подход при организация на
състезание;
Ще даде възможност за търсене на общ рекламодател и финансиране за всички
организатори на състезания и отбори;
Организаторите на състезания трябва да търсят финансиране от ЕС, държавата и
различни общини и спонсори чрез съвместни проекти
2.4. Пистови трасета в България:
Предложение за обсъждане на нови пистови трасета:
- полигона в Сепарева баня
- самолетната писта в Доброславци до София;
- самолетната пистата в Долна митрополия;
- полигона в Божурище;
Трябва да се назначи комисия за проучване на подходящи трасета;
Трябва да се стимулират клубовете да излъчат подходящи организатори;
Трябва да се въведат минимални изисквания към трасетата, включващи сигурност
и безопасност;
Трябва да се въведе оценка на трасетата;
2.5. Застраховки.
Предложение за обсъждане: БФАС трябва да сключи споразумение с една или повече
застрахователни компании за застраховане на трасето, публиката и състезателните
автомобили.
Бюджета за подобен договор може да се набави лесно, тъй като би заменил
донякъде състезателните застраховки;
Всички състезатели изразходват над 80000лева годишно за застраховка ГО, която
реално не важи;
Договор със застрахователна компания,може да се обвърже и с реклама върху
трасето и автомобилите, което ще намали цената;
3. Финанси и бюджет за 2011г.
3.1. Приходно разходна част на БФАС
Всяка година се организират минимум 8 състезания със среден брой на участниците 60,
представени от около 50 отбора. Приходите за БФАС от тези състезания могат лесно да се
изчислят, тези доходи следва да бъдат изразходвани целенасочено за развитие на БПШ.
Изготвянето на бюджет за 2011г, трябва да се изготви професионално и с цел подобряване и
развитие на спорта.
Видните годишни приходите от БПШ за БФАС, както следва:
- От клубни лицензи: 30000лв;
- От състезателни лицензи: 8000лв;
- От такси участие: 8000лв;
- От такси, глоби, документи, фишове, номера и други: 8000лв;
3.2. Приходно разходна част на отборите от БПШ
Всеки един участник изразходва минимум 2000 лева на състезание, което прави минимум
960000 лева на година, директно похарчени за участие в БПШ. Отделно отборите изразходват
10 пъти повече в развитие и подобряване на автомобилите си. Всички тези приблизително 10
милиона се изразходват без да има реална възвръщаемост.
3.3. Приходно разходна част на организаторите на затворен маршрут
Общо организаторите на състезания събират от такса участие и глоби– приблизително
50000 лева годишно. Отделно се набавят средства от рекламодатели, фенове и гости.
3.4. БУДЖЕТА ЗА 2011г трябва да е ясен и прозрачен в усвояването на приходите от
състезателни събития и средствата събирани от състезателите.
ПРИХОДНА ЧАСТ: От т.3.1. и т.3.2. става ясно че БФАС и организаторите на
състезания разполагат общо с над 80000лева за организиране на 8 състезания.
РАЗХОДНА ЧАСТ: Ние спортните клубове настояваме за следното разпределение
на финансовите приходи:
i. Награден фонд в генерално класиране 10% мин 8000лв;
ii. Печалба за организатора на състезание 10%;
iii. Реклама и популяризиране на събитието 10%;
iv. За съдийство и спазване на правилата при провеждане на състезание 10%;
v. За време измерване, информираност и уеб базиране на резултатите 10% ;
vi. За застраховка, охрана, медицинска и пожарна обезпеченост на трасето до 15%;
vii. За организиране на състезанието до 15% ;
viii. За развитие и подобряване на инфраструктурното оборудване, като мантинели,
ограждения, предпазни гуми, система за информация, табели, флагове, обучение на
съдии, маршали и др. до 20% ;
Определянето на конкретен годишен бюджет от БФАС за БПШ е въпрос на обсъждане
и трябва да е базиран на изразходваното за 2010г.
Нашето настояване е горните точки да бъдат наложени като ясни правила на
организаторите.
4. Заключение:
Ние отборите от БПШ, след много обсъждане и спорове изготвихме настоящия
документ, като принципна позиция и настояване към БФАС за въвеждане на тези
принципи в Българският Автомобилен Спорт.
Ние отборите от БПШ настояваме за въвеждането на горните правила, незабавно
след обсъждане с юристи в най-кратки срокове.
Предложение за провеждане на годишна двудневна
конференция между АСК и БФАС
Уважеми Г-н Янакиев,
Ние Автомобилните Спортни Клубове настояваме за провеждане на двудневна
конференция за обсъждане на проблемите на Автомобилният спорт, за целта сме приложили
следните документи:
1. Придружително писмо
2. Анализ на проблемите на БПШ.
3. Предложение за изменение и допълнение в правилника на БФАС за БПШ 2011.
4. Подписка на клубовете в подкрепа на предложението.
Добро предложение за хотел и място в централна България, беше дадени от председателя
на ЕФКО Рейсинг Г-н Драганов.
Предложената дни са 27-28 ноември.
Дневен ред на конференцията:
Ден Първи
1. Обсъждане на изминалия сезон 2010;
2. Приемане на доклади за проведените състезания;
3. Обсъждане на проблемите на автомобилния спорт;
4. Обсъждане на предложения за решения;
5. Обсъждане на Бюджет 2011;
6. Одобряване на общ документ за гласуване;
Ден Втори
1. Гласуване на бюджет 2011г.;
2. Гласуване на предложенията за промени в правилника на БФАС;
Настояваме за взимане на решение от БФАС за провеждане на конференция.
Настояваме за среща и конкретизиране на дата, място и дневен ред.
С Уважение,
Автомобилните Спортни Клубове в България
Коментари при обсъждането на предложението между председатели на АСК, АДАС,
Журналисти и фенове:
ИЗВАДКА:
Цитираме дословно и по спомен:
- Интересна е идеята за новите групи(купи) но това няма ли да е края на
хомологираните автомобили ? Просто не е възможно да се конкурират хомологирани с
нехоломогирани автомобили. На теория е невъзможно за съжаление...Просто
решението на този проблем попада в задънена улица и небива да се свърза с Ф 1...
- Хомологацията на автомобила не отпада! Всеки може да следва хомологацията на
автомобила си! Сегашната ситуация е абсурдна, на Търново имаше А8 и Н2 в една серия
! А5, А6, А7, А8,Н2, Н3, Н4, Е2, Е3, Е4, Х1, Х2, Х3, Х4 който където иска!
Формата може да се промени! Цели се повече конкуренция в отделните серии!
Всички сме наясно и с още един проблем: Хомологирани автомобили имат монтирани
нехомологирани части и преправки. Колко от автомобилите действително отговарят на
хомологацията си? Говори се за Н+, А-? Което отново е абсурдно!
- Донякъде съм съгласен с теб! Проблемите са много! Точно на теория е възможно,
защото ФИА разрешава всяка държава да оргнизира вътрешни състезания, купи,
едномаркови състезания, дрифтове, планински, ралита и дори да променя някои
изисквания с различни приложения. Всъщност Българският пистов шампионат се
провежда по правила на БФАС, мога да кажа лоши правила! Както се видя и от WRC
България, българските състезатели небяха допуснати до класиране, поради неуредици
и неяснота от БФАС, заради изискване за гуми и/или гориво. Съгласен съм с теб, че не е
възможно да се конкурират различни автомобили, но е факт, абсурдите и примерите
са много: В Гупа А6, БФАС допуска до състезание в една серия следните автомобили със
следните хомологаций: Cit Car, Super 1600 и А6, чисто технически погледнато тези
автомобили не би трябвало да са в едно класиране! В допълнение в същата серия
карат и Н2. В Европейските държави, състезанията са основно на купи, където 4-5
човека се борят за титла, има интерес, има спонсори, има телевизия, има
популярност, има награден фонд, отборите взимат пари от това. Предложението
цели, публиката да е доволна и да е заинтересувана и все по-малко състезатели да
вадят пари от джоба си за да участват.
- Ако се сравнят и погледнат времената в групите ще се види, че е възможно да се
конкурират на пистатата. Защо да не карат, тогава Х2,Н2,А6 и Е2 в една серия? Ако u1084 може
някой да предложи нещо по-добро, нека го направи! Настоящото предложение е много
по-добро от сегашното статукво!
- Заслужаваме и ние да гледаме любимия ни спорт като европейци. А относно клубовете...
Може би натовареният откъм прояви октомври ги ангажира и се надявам, че ще Ви
подкрепят когато всичко поотмине.. Дано да греша иначе ще се разочаровам за пореден
път от липсата на единомислие, инициатива и подкрепа на каквото и да е добро
начинание у нас!
- Искрено се радвам, че най-накрая някой повдига подобни въпроси относно любимия ни
спорт и реалността в България. През настоящият сезон абсурдите достигат невиждани
измерения. Държа да спомена, че казвам всичко това от позицията на 100%-тов фен на
спорта, по простата причина, че не ми достигат финансите за да участвам и аз като пилот.
Знам, че хората като мен не са никак малко. Дори и да намеря необходимите пари, което
по един или друг начин може да се случи, не искам да се сблъсквам с кашите, които
бъркат постоянно от Федерацията. Затова съм напълно съгласен, че проблемите са много
и то все сериозни и е необходима също толкова сериозна промяна. Аз съм "за" всичко
предложено от Вас. Особено ми допада предложението от точка 1.2 и 1.2.1. Това в
действителност би засилило ролята на клубовете във вземането на решенията по
организацията на състезанията, която абсолютно винаги куца. Отделянето на средства за
награден фонд е може би едно от най-важните неща, които трябва да се издействат. Така
ще се стимулират самите пилоти, това ще подобри качеството на състезанията, които
наблюдаваме, а в крайна сметка навсякъде по света има награден фонд за победителите!
Съгласен съм също, че разделението на групите към днешна дата трябва да се оптимизира
за да се увеличи конкуренцията. На мен ми звучи резонно ако например X3 и N3 са в една
"купа", също както X4, N4 и максовете. Казвам го на базата на сходните времена, които
записват автомобилите от съответните групи в състезанията. За малките хиксове и анове,
подкрепям предложените от Вас купи.
Проблемът със сигурността на публиката на "уличните" трасета ще се реши тогава, когато
организаторите са на 100% стриктни в предписанията за обезопасяване, и охраната на
мероприятията стане безкомпромисна към склонната към своеволия родна публика. Това
всичко според мен ще стане когато предложения 1.2 и 1.2.1 влязат в сила. Все пак когато
клубовете са заети с организацията на всяко състезание, в което участват, ще следят
всичко да мине максимално гладко, което означава по-малко проблеми от всякакво
естество за тях по време на самите състезания.
За това, че има само една истинска писта в България две мнения не може и да има. Но
предложението за Божурище, Сапарева баня и Долна Митрополия би съсредоточило
състезанията около столицата, което за варненските пилоти например няма да е много
изгодно от финансова гледна точка(това е само моя догатка). Проблемът с трасетата ще си
остане висящ според мен още дълго, защото се съмнявам някой да се нагърби с
финансиране, пък било то и пригодяването на Сапарева баня например.
Благодаря за вниманието!
- На 100% сме съгласни с нещата, които сте цитирали като проблемни моменти и
много се надяваме инициативата ви наистина да успее да промени нещата. От наша
гледна точка можем само да добавим следните няколко предложения:
БФАС да има медиен отдел (достатъчен е дори 1 човек), който да се грижи за писане и
разпространение на прес-рилийзи от състезанията.Това много улеснява медиите, тъй
като елиминира нуждата от присъствие на всяко състезание, което често е много
трудоемко. Като идея може да бъдат заснемани и 5-минутни репортажи за всяко
състезание, които да бъдат разпращани по телевизиите или поне качвани в
Интернет, подобно на тези на WRC
Съществуване на ясни правила и навременното им прилагане е от ключово значение.
Твърде често се награждават едни състезатели, после започват констатациите и
няколко дни по-късно стълбицата изглежда съвсем различно. Тези задкулисни игри
отблъскват изключително много както публиката, така и медиите. Техническите
прегледи трябва да бъдат достатъчно задълбочени и така да бъде минимизирана
възможността u1079 за констатации след самото състезание, защото всичко това
отблъсква както зрителите, така и медиите.
Организация на пресцентър на всяко състезание по възможност с осигурен Интернет,
както и баджове за акредитация, даващи по-широк достъп на медиите
В сайта на БФАС има дадени имената на хора от някаква организация, наречена
медийна комисия (http://bfas-bg.org/media_committee.html - имена като Труд, Стандарт,
БТА, БНР, ...). Искаме да попитаме как точно те допринасят за Българския
автомобилен спорт (в частност БПШ) и каква точно е тяхната роля.
Създаване на брошура с пилотите, техните автомобили и евентуално информация за
състезанието - това би допринесло много за популяризирането на участниците и за
информирането на публиката, която както всички знаем често не е твърде на ясно
както с автомобилите, така и с класовете и правилата в състезанията.
- Това е от наша страна, ще се радваме ако сме ви полезни, защото вашето начинание е
много близко и до нас. Стискаме палци!:)
- Имаме състезателна гражданска отговорност, която небеше уважена след инцидент
с друга кола? Трябва да се повдигне и този въпрос! Съдим застрахователя!
Неможем да привлечем никакви спонсори поради слабото отразяване на събитието.
Тези купи нямат никаква стойност! Това са вазички!
Настояваме да има прес-изявления, за да може ние журналистите да отразяваме и
обобщаваме!
Трабва да има минимални изисквания към организатора, недопустимо е да се кара в
тази кал, да няма никакви условия, локви и неравности по трасето!
Неможе да не ни допускат до бокса и да ни карат да разпъваме в тази кал!
Няма никакъв смисъл да караме, подиграват ни се защото горният клас ни догонва
само след 4-5 обиколки, подиграват ни се наричат ни туристи! „Къде си тръгнал ти бе
барабар Петко с мъжете?” Как да обясняваме на спонсора, че всъщност ние сме в друг
клас!
Между Шумен и Търговище има ИЗОСТАВЕНО Гражданско летище , мисля че в този регион
и без това няма Пистово състезание.
РИНГ ТВ дава 50 милиона за 5 години за излъчването на А-група
Съдиите седят на много опасни места… из bgnrc
правилното място за на съдийте е основа на безпоасността. Зоните маркирани с червено
на диаграмите са абсолютно забранени!

Подписка на представителите на Автомобилни Спортни Клубове в
подкрепа на „Предложение за изменение и допълнение в
правилника на БФАС за БПШ 2011”
Декларации и писма в подкрепа на предложението са изпратени на е-майл на адрес
[email protected]
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
30.
georgi goranov
 
Мнения: 2
Регистриран на: Нед Окт 24, 2010 14:02
Име: Georgi Goranov

Re: Oтворено писмо относно проблемите в автомобилния спорт

Мнениеот IvanMarinov_4x4 » Вто Окт 26, 2010 12:13

georgi goranov написа: А зад вратите на БФАС, несменяемият й шеф връчи без конкурс най-стратегическата техника за едно рали – новозакупената и скъпоструваща система за измерване на екип от оф-роуд, който е доста далеч от рали спорта. Само, че и тук възниква въпрос – какво е мястото на офроуд-а в рали спорта и БФАС?


Явно писалия не е чел дори страницата на БФАС, а се изказва много компетентно. В екипа за времеизмерване единствения човек свързан с Офф-роуда съм аз Иван Маринов, всички други са хора които в една или друга степен са се занимавали с времеизмерване включително и на рали. А конкурс е обявен http://www.bfas-bg.org/shownews_68.html и проведен.
А за по неграмотните цитат:
"БФАС ОРГАНИЗИРА КОНКУРС ЗА НАЦИОНАЛЕН ВРЕМЕИЗМЕРВАЧ
Българска федерация по автомобилен спорт обявява конкурс за информационно обслужване и времеизмерване на състезанията от спортният и календар. Крайна дата за подаване на документи 15.06.2010г. Дата за разглеждане от комисия на получените оферти както и изслушване на кандидатите изпратили оферти в срок, 22.06.2010г. от 11:00 ч. в офисът на БФАС бул.”Тодор Каблешков” №55A, ет.2, офис 3. Всички желаещи е необходимо да бъдат запознати и техните оферти да бъдат съобразени със спецификата на отделните автомобилни дисциплини както и техните нужди от иформационно обслужване и времеизмерване, броят на всички състезания в отделните дисциплини публикуван в спортният календар за съответната година както и тяхната локация. Молим всички оферти да бъдат с подробно разбити калкулации на предвижданите разходи, както и необходимият човешки и технически ресурс включително пътни и дневни средства. С одобреният от комисията кандидат ще бъде подписан договор, както и ще му бъде предадена по опис времеизмервателна система собственост на БФАС за времето на договора. Оферти на кандидати постъпили след 15.06.2010г. няма да бъдат разглеждани! "

Моля следващия път да проверите преди да пишете глупости.

А за незапознатите рали и пистови пилоти Офф-роуда със своите рали-рейд и баха варианти са може би най-интересните дисциплини във ФИА.
Аватар
IvanMarinov_4x4
 
Мнения: 30
Регистриран на: Нед Май 24, 2009 20:16
Име: Ivan Marinov

Re: Oтворено писмо относно проблемите в автомобилния спорт

Мнениеот dobsun » Вто Окт 26, 2010 16:51

Г-н Георгиев,
Казвам се Добрин Петров тел. 0899196979 от Контрол Рейсинг Тийм!
Под вашето мнение сте публикували мое Писмо, което е изпратено до председателите на АСК за обсъждане!
Немога да се съглася с вашите нападки, тъй като те са базирани на клюки!
Вие имате право да пишете каквото пожелае, но считам че когато има недоказани неща, не е редно да слагате чуждо име и телефон от долу!
Моля да махнете от Вашият пост писаните от мен неща!

Всеки който иска да подкрепи инициативата за промяна в Българският Автомобилен Спорт е добре дошъл, но с градивна критика и лично отговорна подкрепа!
dobsun
 
Мнения: 6
Регистриран на: Чет Окт 11, 2007 12:36
Име: Добрин Петров

Re: Oтворено писмо относно проблемите в автомобилния спорт

Мнениеот georgi goranov » Пет Окт 29, 2010 14:14

Г-н Петров,

На Управителния съвет г-н Янакиев Ви поздрави за инициятивата, описана в писмото Ви. Може би затова променихте тона и мнението си. С това ръководство очаквайте резултати през 2020 г. УСПЕХ!
georgi goranov
 
Мнения: 2
Регистриран на: Нед Окт 24, 2010 14:02
Име: Georgi Goranov

Re: Oтворено писмо относно проблемите в автомобилния спорт

Мнениеот dobsun » Пон Ное 01, 2010 14:24

Не съм променил, нито тона си, нито мнението си, напротив. Мобилизирал съм се и вече съм провел разговори с повече от 30 състезатели, които ще подкрепят писмото с подписка на Серес! Защото без подкрепа и дипломатичност, няма да се случи нищо! Ако идвате на Серес ще се радвам да се запознаем и да поговорим, ако имате конкретно предложение съм готов да го обсъдим и добавим в искането към БФАС.

Поздрави
Добрин Петров

пс: Аз съм съгласен с някои от написаните от Вас неща! Но някои немога да защитя и немисля че са креативни, затовано немисля че подхода Ви е правилен. Също мисля че сте подходили некоректно, като публикувате чуждо писмо адресирано до клубовете!
Аз отговарям за написаното от мен и съм публикувал телефона си и клуба си! А Вие ? Защо не застанете открито срещу БФАС с клуба си, с конкретни искания, както моят клуб го прави?

georgi goranov написа:Г-н Петров,

На Управителния съвет г-н Янакиев Ви поздрави за инициятивата, описана в писмото Ви. Може би затова променихте тона и мнението си. С това ръководство очаквайте резултати през 2020 г. УСПЕХ!
dobsun
 
Мнения: 6
Регистриран на: Чет Окт 11, 2007 12:36
Име: Добрин Петров


Назад към Български Рали Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта

cron